Saturday, September 6, 2014

Remaja perempuan lalok hidu gam

Seorang remaja perempuan yang juga pelajar tingkatan lima dipercayai lalok dan tidak sedarkan diri ketika Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) melakukan pemeriksaan di Dataran Seremban.

Ketua Unit Operasi Bahagian Penguatkuasa JHEAINS, Ahmad Zaki Hamzah berkata, dalam pemeriksaan jam 10 malam itu mendapati terdapat kumpulan remaja lelaki dan perempuan berusia 16 hingga 20 tahun sedang leka menghidu gam dan meminum minuman keras.

“Kami mendapati sebahagian daripada mereka memegang bungkusan plastik dipercayai berisi gam, selain botol-botol arak bersepah.

“Remaja perempuan dilihat terbaring dan tidak sedarkan diri, walaupun setelah dikejutkan beberapa kali.

“Ibu dan bapa remaja itu datang ke lokasi dengan menaiki motosikal setelah dihubungi oleh kami.

“Bimbang dengan keadaan remaja tersebut, ibu bapa remaja itu meminta bantuan JHEAINS untuk menghantar anaknya ke Hospital Tuanku Jaafar,” katanya.

Menurut Ahmad Zaki, dalam pemeriksaan tersebut, empat remaja lelaki di tahan di bawah Enakmen Jenayah Syariah Negeri Sembilan kerana didapati mengambil minuman memabukkan yang mana jika sabit kesalahan boleh membawa hukuman denda RM3,000 atau penjara dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Ahmad Zaki menasihatkan ibu bapa supaya dapat memantau pergerakan anak-anak agar tidak terjerumus dengan perkara yang boleh merosakkan masa depan mereka.

-FMT

No comments:
Write comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.