Thursday, September 20, 2012

Dimana Anwar Dapat Jet Peribadi Ke Sabah?

Khabarnya Anwar Ibrahim ketika turun ke Sabah dan Sarawak kemudian balik ke Kuala Lumpur dua hari lepas menggunakan jet peribadi. Jet itu dibekalkan oleh seseorang untuknya bagi memudah dan meringkaskan perjalanan beliau untuk menghadiri beberapa majlis parti di Sabah dan Sarawak.

Tidak mungkin untuk Anwar menyewa sendiri jet berkenaan? Sudah pasti ada individu atau tokoh korporat yang menyediakan jet itu untuk Anwar. Siapa?

Soal naik jet peribadi ini perkara biasa bagi Anwar. Tetapi kenapa isu ini dibangkitkan ialah dalam situasi hari ini. Anwar sebagai ketua pembangkang Malaysia tidak mendpat kemudahan jet peribadi untuk berulang alik ke mana saja bagi berkempen seperti mana Najib Razak.

Najib sebagai PM mendapat kemudahan itu dan ini menjadikan pergerakannya cepat. Apa yang mungkin berlaku penyediaan jet kepada Anwar itu oleh mereka yang simpati dengan perjuangan Anwar. Mereka tidak tergamak untuk melihat Anwar naik turun AirAsia atau kapal terbang Mas yang meletihkan.

Mereka juga pastilah orang yang menyokong dan mengharapkan Anwar akan jadi PM.

Dari sudut lain kemurahan hati mereka yang menyediakan jet berkenaan mungkin kerana dia sudah merasai bahawa selepas ini Anwar akan jadi PM. Dengan perkembangan di Sabah dan Sarawak boleh meruntuhkan UBN dan kerajaan akan datang dari Pakatan Rakyat.

Dan memang sepatutnya juga Pakatan Rakyat menyediakan jet peribadi untuk Anwar kerana cara itu juga sebagai membalas atas keseriusan Anwar dalam berjuang untuk meruntuhkan BN demi rakyat. Saya rasa tidak ada masalah kalau Pakatan Rakyat untuk menyewa jet bagi Anwar dan juga pemimpin yang lain.

Khabarnya kepulangan Anwar dengan jet peribadi jenis F Jet itu turut sama dinaiki oleh pemimpin Pas. Saya hendak tanya dalam tempoh berada dalam penerbangan itu apakah yang penumpang jet itu bincangkan atau sebaik duduk di seat terus tidur kerana keletihan kerana itulah pertama kali merasai terbang dengan jet peribadi?

-MSO

36 comments:
Write comments
  1. Dengan jet peribadi ni tidaklah ditahan di lapangan terbang macam Azmin Ali.

    ReplyDelete
  2. siapa agaknya individu pemilik jet tu?

    ReplyDelete
  3. pemiliknya? bukan anwar! bapak dia punya

    ReplyDelete
  4. parkara sprti ini tidak dipersoalkan pula! kenapa ya? jawapan aku... anwar ni di pihak kau orang!! huhuhu. dasar hipokrit. ini belum memrintah Malaysia lagi. ndak apalah..dia `orang suci` kau orangg

    ReplyDelete
  5. persatuan anak-anak yatim yahudi sedekah! ini harta ahmad albab yg punya!! huuhuhu

    ReplyDelete
  6. org yg simpati kpada perjuangan Anwar akan menolong....knapa tida boleka? takkn naik basikal atau perahu! lolol...

    ReplyDelete
  7. Kalau lah saya seperti Anwar saya pun buat begitu yang penting jujur
    jangan pertikai

    ReplyDelete
  8. Kalau lah saya seperti Anwar saya pun buat begitu yang penting jujur
    jangan pertikai

    ReplyDelete
  9. Kalau lah saya seperti Anwar saya pun buat begitu yang penting jujur
    jangan pertikai

    ReplyDelete
  10. Maknanya ada org korporat yg taja. Bagus, maknanya juga perjuangan DS Anwar dyakini oleh kebanyakan org. Dr yg korporat sehingga yg keparat UMNO. Dah sedar kebanyakkannya. Alhamdulillah. Jgn lupa pertolongan Allah. Jika brkehndakan DsAnwar akan ditolong oleh ANU SI ANU, maka pertolongan yg djanjikan Allah akan trlaksana. UMNO bangsat tentu tak faham nih. Kenapa Allah tolong org yg dtuduh liwat tu ?

    ReplyDelete
  11. Kan Tun M dah kata...yg bodoh ( bangsat le tu ) masuk UMNO dan yg cerdik (ada akal) akan masuk PAS. Jelaskan.

    ReplyDelete
  12. Apalah kau orang nak sibuk sangat dengan Jet tuu..., tak kanlah DSA nak naik bas sewa unk kempen beliau.

    ReplyDelete
  13. kalau kamu mau tau siapa punya JET itulah dia ismit ulam raja yang punya...iaitu hartanya diluar negara berdekatan negara go head gustan sebelah tanjung rambutan mau tanya lagi...! harta bapanya suda dihabiskan PM DULU dn skrg...kesian dia.!

    ReplyDelete
  14. Memang jutawanlah orang yang sponsor Anwar naik Jet peribadi ini.

    ReplyDelete
  15. Kita lihat saja apa yang akan dapat Anwar lakukan untuk Sabah dan Sarawak. Jika kita lihat setakat ini tidak ada yang dapat PR buat kerana parti itu tidak begitu diterima di Sabah.

    ReplyDelete
  16. Apa mahu hairan. Ada kuasa luar biaya Anwar

    ReplyDelete
  17. Kalau ada Anwar boleh naik jet, lebih baik konco2 dia pun naik jet.

    ReplyDelete
  18. Wah jet persendirian? Even Najib naik Kapal Terbang kerajaan yg dikongsi bersama DYMM Sultan & timbalan perdana menteri...

    ReplyDelete
  19. Kesian dia...kesian dia....
    Kesian si Najib....tak da orang nak taja ke???
    Mesti pual2 UMNO dengki habis ni....

    ReplyDelete
  20. naik bas tak boleh naik jet pun tak boleh...abih kena jalan kaki baru boleh? sapa2 nak sponsor suka atok nenek dia orang ler. Kerajaan Saudi pun sponsor DSAI dulu naik 747 lagi utk berubat kat German...jadi apa isu pun kan??? Orang memberi...ambik ajelah!!

    **ambik ko

    ReplyDelete
  21. Org UMNgok memang bongok. naik jet yg diajak oleh seorg korporat pun salah. Mentaliti kalu low class tu, umngok la namanya. Biaq pi la dia nak naik pa pon. Jgn rasuah atau kebas duit rakyat suda la spt yg Shahrizat Jalil tu buat, RM250 juta, you. Anwar ada dia curi, hilang wang pencen TPM dulu lagi ada le angkara pangasas parti Syaitan Yg DKenali.

    ReplyDelete
  22. apa sebok dengan orang naik jet sewa.............BODOH itu sukahati dialah nak masuk submarin kah...boleh pinjam dengan YB Menteri Pertahanan..ATAU PINJAM DARIPADA kASSIM BABA atau pinjam daripada JIN dalam gua..kalau nak tahu tanyah dengan Ahmad Albab

    ReplyDelete
  23. Atas Pagar Tegar.......September 21, 2012 at 1:11 AM

    smoga pmbangunan dan kmajuan sabahsrawak laju mcm jet juga pabila PR mmerintah....jgn asyik jwtn guru keranipun diimpot dr malaya!!!

    ReplyDelete
  24. Mesti ada orang yang sponsor dia.

    ReplyDelete
  25. Ataupun kekayaan yang disimpan semasa memegang jawatan sebagai DPM mencukupi untuk menampung kemewahan beliau sekarang?

    ReplyDelete
  26. aku dpt tau jet itu doremon punya....

    ReplyDelete
  27. Kekayaan kepala hotak apa yg Anwar simpan masa jd TPM ? Itu lah suara syaitan yg dkenali. Dahlah pencen TPM tiada, ganjaran hilang, masuk penjara lagi.nasib baik melayu di PRMATANG PAUH tu bukan melayu bodoh spt meLAYU dlain2 tempat. Menang pulak DS W.Azizah jadi YB, dpt le sikit wringgit utk keluarga dan keluarga jg banyak memberi sokongan morale. Tiada senarai nama pun dlm mana2 sykt gergasi yg ada. Lain kali jgn baca akhbar umnporno...banyak saluran alternatif yg memberi maklumat tepat. Jgn cari kawan dkalangan SYAITAN walau punia dkenali.

    **Bokeh UMNo Sri Monanti

    ReplyDelete
  28. Anwar mustahil dpt naik jet peribadi jika tidak ditaja.

    ReplyDelete
  29. nasib baik naik jet peribadi, kalau tidak, pasti kena tahan.

    ReplyDelete
  30. Ada jet peribadi sangat cantik dan bagus.Asalkan dapat jet bukan dari duit rakyat.

    ReplyDelete
  31. Pihak yang sponsor Anwar ini tentu sudah buat 'perjanjian' tertutup untuk sama2 kaut keuntungan jika Anwar jadi PM.

    ReplyDelete
  32. Aku tak pelik kalu Anwar naik jet mewah masa dtg ke 1Borneo tempohari. Yg aku peliknya kita hantar saintis yg tak tau apa hasilnya ke ISS temphari sampai belanja /kos trsebut brbilion ringgit. Khabarnya penghantaran saintis tu hanya nak tau roti canai boleh tak dmakan di angkasa lepas. takkan benda tu sampai brbilion hnaya nak tau roti canai jer. Tanya le India ke SPura yg telah ke angkasa lepas tu.
    Pihak sponsor Anwar tu dah buat perjanjian trtutop nak kaut keuntongan nanti ? Hei..barua, kalau anwar nak senang tak payah dia lawan Tun Mahathir dulu. Kalau dia nak wang ringgit, bukan minta dlm PKR skrang. Dlm kabinet dulu lagi bagus. KM Sabah masa beliau jd TPM dulu dah hantar surat kerajaan Sabah mengatakan bapa TPM iaitu Datuk Ibrahim telah dianugerah beribu2 ekar tanah/kawasan balak dsabah. Alasan apa? Jasa DS Anwar lantas DS Anwar marah kpd KM waktu itu dan brtanya apa jasa ayah beliau waktu itu pd Sabah ? Dgn malu, KM Sabah trpaksa batalkan surat yg ber'letter head' kerajaan negeri. Itu baru pemimpin jujur.

    **Raja Sulu'

    ReplyDelete
  33. Najib sebagai PM mendapat kemudahan itu dan ini menjadikan pergerakannya cepat. Apa yang mungkin berlaku penyediaan jet kepada Anwar itu oleh mereka yang simpati dengan perjuangan Anwar. Mereka tidak tergamak untuk melihat Anwar naik turun AirAsia atau kapal terbang Mas yang meletihkan.


    ReplyDelete
  34. Yg sebenarnya aku nampak DS Anwar mendapat kemenangna moral kerana apa? Kerana beliau telah mendapat sokongan material dan moral dlm meneruskan perjuangan rakyat. Kemenangan moral dlm bentuk sokongan padu ulama' sedunia walau ulama' muktabar umno spt Astoran Jabat, Fathul bari, jamil Khir (Toyo) dll menolak perjuangan suci rakyat yg dbawa oleh DS Anwar. Kememnangn material pula, dapat naik jet mewah,yu. Tambahan lagi, beliau sentiasa diundang menyampaikan pidato umum/kewangan/keagamaan sejagat kpd kerajaan2 dubia arab atau omputih serta Jepun. Ada Tok Jib atau Pak Lah atau Kak Ros le, yg djemput. Ngabih boreh jang !! Trbaru dapat anugerah apa ntah kat negara mat salleh. Ada negara sendiri iktiraf insan hebat itu? Iktiraf Datuk Nazri Aziz yg kasanova tu ada le. Iktiraf Datuk Shahrizat jalil jugak bole le. Harta mereka ni gedung ddarat dn kapal dlautan.

    **Bokwh UMNo Sri Monanti

    ReplyDelete
  35. kalaupun murah hati disebabkan simpati dengan Anwar, kenapa tidak bagi derma saja kepada tabung parti Pakatan? sekurang2nya tidak juga pemimpin2 Pakatan minta derma dari rakyat kunun untuk tabung parti dalam setiap kempen mereka..

    ReplyDelete
  36. terus terang saja la jika Anwar membayar sendiri jet ini.. siapa tidak kenal Anwar yang memang sudah sedia kaya sejak menjawat jawatan menteri kewangan dan TPM.. sedangkan kos guaman bagi perbicaraan liwat beliau yang hampir mencecah rm10 juta pun tidak ada masalah pun dia bayar, inikan pula jet..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.