Friday, August 29, 2014

DUN Pangkalan Kubor, PAS cuba buat hal?

GUA MUSANG – Pas berhasrat untuk meletakkan calonnya bertanding di kerusi Dun Pengkalan Kubor pada PRK nanti kerana yakin dapat merampas semula kerusi tersebut daripada BN.



Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Abdullah berkata, walaupun secara dasarnya kerusi itu milik PKR yang bertanding pada PRU13 lalu, namun Pas ada peluang kemenangan.

Beliau juga menyifatkan kerusi itu yang diberi kepada PKR pada PRU13 hanya sebagai pinjaman sahaja dan Pas boleh mengambil semula untuk mempertahan kerusi tersebut berikutan memiliki sokongan kuat daripada akar umbi.

“Kerusi itu memang milik Pas sebelum ini, tetapi atas dasar pakatan kita beri pinjam kepada PKR untuk bertanding menentang BN dalam PRU13 lalu,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Pelancaran Kota Sejahtera Chiku, semalam.

Kerusi Dun Pengkalan Kubur kosong berikutan kematian penyandangnya, Datuk Noor Zahidi Omar, 57, kerana penyakit kanser.

Allahyarham Noor Zahidi yang mewakili BN menghembuskan nafas terakhir ketika menjalani rawatan di sebuah hospital di China seminggu yang lalu.

Sementara itu, Mohd Amar memberitahu, hasrat itu bukannya keputusan Pas sahaja kerana perkara ia akan dibincangkan bersama PKR bagi mencari jalan penyelesaian terbaik dan mengelak timbul isu yang kurang menyenangkan bagi kedua-dua parti gabungan itu.

“Kita lihat ada peluang untuk kita menang dan ia juga akan dilihat kepada calon yang bakal dipilih nanti kerana soal calon belum kita dibincangkan lagi setakat ini," katanya.

-sinar harian

No comments:
Write comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.