Monday, August 25, 2014

Pengkalan Kubor milik PKR

PAS tidak perlu berbincang untuk meletakkan calonnya pada pilihan raya kecil (PRK) Pengkalan Kubor kerana secara dasarnya kerusi itu milik PKR, kata Setiausaha Agungnya, Datuk Mustapha Ali.

"Setakat ini di peringkat pusat kita tidak membuat sebarang perbincangan (mengenai kemungkinan PAS akan meletakkan calon) kerana kita telah sedia maklum dan anggap ia sebagai kerusi PKR.



"Di mana dasarnya ia adalah kerusi PKR, melainkan PKR tidak ingin bertanding, jadi peranan kita (PAS) adalah sekadar membantu," beliau dipetik sebagai berkata oleh Sinar Harian.

Harian itu juga melaporkan Mustafa sebagai berkata, PAS mengambil pendirian tidak campur tangan mengenai persediaan PRK berkenaan, sebaliknya menunggu arahan daripada PAS Kelantan.

"Kita mungkin akan pergi sebagai pembantu dan akan mendengar apa yang akan dibuat di peringkat negeri kerana kita sedia maklum Kelantan adalah negeri yang kita (PAS) perintah, jadi tiada masalah," katanya lagi.

Kerusi DUN Pengkalan Kubor kosong berikutan kematian Noor Zahidi, 57, yang meninggal dunia akibat kanser hati.

Sebelum ini, Dewan Muslimat PAS meminta PKR menyerahkan semula kerusi DUN Pengkalan Kubor untuk memberi laluan kepada parti itu bertanding dalam pilihan raya kecil itu kelak.

Bagaimanapun, bekas calon PKR DUN tersebut, Saharun Ibrahim menyalahkan "parti sahabat" PKR di Kelantan yang didakwanya menyebabkan mereka tewas dalam pilihan raya umum Mei tahun lalu. -MK

No comments:
Write comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.