Sunday, September 28, 2014

Gambar anggota polis separuh bogel disiasat

GEORGETOWN : Seorang anggota polis wanita berpangkat konstabel yang bertugas di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pulau Pinang membuat laporan polis beliau di beritahu rakan-rakannya bahawa tersebar di internet dan applikasi Whatsapp foto wanita separuh bogel yang menyerupai dirinya.

Di dalam laporan polisnya, beliau menafikan wanita di dalam foto itu adalah dirinya walaupun wajah wanita tersebut menyerupai dirinya.

Di acara Seminar Remaja dan Seks Bebas: Kesan dan Akibat di sini hari ini, Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang Datuk A. Thaiveegan berkata bahawa pihak polis sedang menjalankan siasatan mengenai perkara itu dan sedang menjejaki beberapa individu yang di duga dapat membantu siasatan.

“Kami menganggap serius walaupun anggota yang dalam usia 20-an itu menafikannya. Mungkin gambar wanita separuh bogel itu menyerupai mukanya, namun kepada yang mengenalinya akan tahu bahawa itu bukan dia,” kata Thaiveegan kepada pemberita.

Tambah beliau lagi, pihak polis sudah minta kerjasama dari SKMM untuk membantu mengesan pihak-pihak yang menyebar foto tersebut.

Kes itu sekarang disiasat mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

-fmt

No comments:
Write comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.