Wednesday, December 24, 2014

ISMA macam Taliban, kata Pemuda MIC

MIC mendakwa NGO Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) sama seperti kumpulan pengganas Taliban ekoran kenyataan bahawa orang Islam tidak boleh mengucapkan Selamat Hari Natal kepada orang Kristian.

Ketua sayap pemudanya C Sivarraajh mengutuk ISMA sebagai mengamalkan "ketaksuban melampau" yang sama dengan cara Taliban yang prejudis.

"ISMA mengajar toleransi ala-Taliban dan ketaksuban. Mereka adalah racun kepada mana-mana masyarakat yang sederhana dan tidak boleh dibiarkan.

"Ketaksuban jenis ini tiada tempat di negara Malaysia yang mengamalkan kesederhanaan ini," kata Sivarrajh dalam satu kenyataan.

Tambahnya, ISMA telah "dibutakan oleh kebencian" terhadap orang bukan Islam dan berniat untuk mewujudkan permusuhan di kalangan orang Islam dan bukan Islam.

Bagaimanapun, Ketua Pemuda MIC itu yakin bahawa sikap ISMA itu bukan mewakili "sebahagian besar umat Islam di Malaysia".

Sebelum ini, Menteri Kesejahteraan Bandar Dan Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Rahman Dahlan turut menyelar pendirian ISMA berhubung ucapan Krismas itu.

Anggota parlimen Umno untuk Kota Belud itu juga menyifatkan ISMA "bukan pilihannya". -mk

No comments:
Write comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.