Friday, December 5, 2014

Polis bantuan, pemandu teksi bergasak

Satu rakaman video didakwa menunjukkan dua anggota polis bantuan bertumbuk dengan seorang pemandu teksi di Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ) Johor Bahru mendapat perhatian meluas di Facebook.

Rakaman sepanjang lebih satu minit itu menunjukkan dua anggota tersebut memukul dan menendang pemandu teksi terbabit, yang bertindak melawan.

Video yang dimuatkan petang ini di beberapa laman Facebook popular seperti 'Sukan Star TV' dan 'What's Going On in Johor Baru' turut menunjukkan seorang anggota polis trafik muncul untuk meleraikan pergaduhan itu.

Seorang sumber yang dekat dengan individu dalam video berkenaan memberitahu Malaysiakini bahawa pemandu teksi tersebut pada awalnya meletakkan kenderaan di satu kawasan larangan.

“Polis bantuan itu beritahu pemandu teksi itu secara baik untuk memindahkannya ke kawasan lain, tapi pemandu teksi itu marah-marah.

“Dia kemudian mencabar anggota polis itu untuk membuka baju seragam dan memukul serta menendang (anggota polis bantuan),” kata sumber terbabit yang enggan dinamakan.

Katanya, kejadian tersebut berlaku pada hari Selasa lalu.

Sementara itu, ketua polis daerah Johor Bahru Selatan, Sulaiman Salleh berkata anggota terbabit sudah membuat laporan polis.

"Kejadian itu berlaku pada jam 8.45 pagi pada 2 Disember. Pemandu teksi 38 tahun itu ditahan pada hari sama dan direman selama dua hari," katanya.

Pemandu teksi itu ditahan mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan berhubung kesalahan menghalan tugas rasmi penjawat awam dan Seksyen 323 kerana menyebabkan kecederaan. -mk

No comments:
Write comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.