Monday, May 20, 2013

Benarkah Zahid Hamidi Nak Tangkap Anwar?

Bernarkah Ahmad Zahid Hamidi, Menteri Keselamatan Dalam Negeri bercita-cita untuk menangkap DS Anwar Ibrahim atau ia sekadar propagnda murahan akhbar pencacai yang begitu tertekan dengan sambutan rakyat terhadap siri perhimpunan yang diadakan oleh Pakatan Rakyat di seluruh negara?



Jika benar Ahmad Zahid Hamidi bercita-cita demikian, yang akan menerima kesan negatif paling besar ialah UMNO BN sendiri kerana masing-masing sudah pun melihat bagaimana sambutan rakyat terhadap Anwar malah segala kempen dan perancangan untuk menghancurkan kareer Anwar tidak berjaya. Malah apa yang berlaku ialah di sebaliknya dimana "majoriti" rakyat menyokong Anwar. Saya menekankan perkataan "majoriti" kerana itulah hakikatnya, Pakatan Rakyat berjaya memperolehi "majoriti" undi popular semasa PRU13 yang lalu.

Hanya "persempadanan" yang dilakukan oleh SPR menyebabkan majoriti "bilangan kerusi" tidak dimenangi oleh Pakatan Rakyat. Hal itu pun masih banyak menimbulkan keraguan kerana petisyen akan berlaku selepas ini yang mana sekurang-kurangnya 27 kerusi parlimen kini sedang diteliti oleh Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli.

UMNO BN tetap tumbang kerana sepertimana GB selalu ungkapkan, hukum kebenaran dan keadilan akan tetap berjalan. Kemenangan dengan cara penipuan tetap tiada keberkatan dan kemenangan secara demikian tidak mempunyai dasar yang kukuh untuk bertahan lama.

xxx2

Komen Anda

9 Responses to " Benarkah Zahid Hamidi Nak Tangkap Anwar? "
Anonymous said...
May 20, 2013 at 12:32 PM

Zahid hamidi adalah duri dalam daging UMNO.... keceluparan akan menjadi punca kehancuran umno ....


Anonymous said...
May 20, 2013 at 1:00 PM

mentri 47%


zaini zai said...
May 20, 2013 at 1:20 PM

Zahidi Komedi tu asalnya org kanan DS Anwar masa kes pnangkapn awal oleh Mahathir dulu. Dia tu kena ISA pon bbrapa hari dan lepas keluar ISA terus lari tinggalkn DS anwar. Ye lah, kereta dan MPV serta motorsikal brkuasa tinggi berpuloh buah kat rumah. Duit tu kaum kerabatnya bawa dlm beg bagasi jer kat rumah. Note RM50 kalu penuh beg bagasi tu ,berapa ratus ribu ringit ? Kat rumah baru...belum dlm bank dan harta2 lain. Itu le beliau terpaksa lari 4x100 meter dan lompat pagar lagi ..mninggalkn DS Anwar. Itu kesah zahid Komedi yg aku tau ler. Dlm kes geng motorsikal berkuasa tinggi tu, ada sorang geng dia juga kena tumbok sampai senget muka kawan tu. Pertuduhan nak ngorat anak dia le yg gemuk gedempol tu. Ada siasatan dilakukan oleh polis ? Takde punyer..Adam Adli pulak ? Terus kena tangkap dan tak tumbok serta tak ancam negara pun. Hanya ancaman bg UMNo mngkin.


Anonymous said...
May 20, 2013 at 4:38 PM

beristifar ko datuk jgn panas baran bersyukurlah pada ALLAH dengan apa yang datuk miliki di dunia ini JGN CEPAT MARAH nanti datuk dapat darah tinggi.Datuk seri anwar tu kan manusia biasa jua mcm datuk.tak kan lah dah jadi menteri kdn sana sini nak tangkap orang.


pirit said...
May 20, 2013 at 6:03 PM

ada @ tiada AI, momentum perubahan pemikiran rakyat akan berterusan!!!


Anonymous said...
May 20, 2013 at 8:20 PM

Biasalah, manusia bila dah ada kuasa dia akan lupa bahawa kuasa yg dimiliki tu hanya sementara, malahan manusia juga akan lupa bahawa kuasa yg dimiliki hari boleh menyebabkan manusia jd susah diakhirat kelak sekiranya di salahguna


Anonymous said...
May 21, 2013 at 5:33 PM

SI ZAHID TAK SEDAR DIRI NI PATUT JADI MENTERI DLM NEGERI DI COLOMBIA...


Anonymous said...
May 21, 2013 at 5:44 PM

POLITIK BANGSAT UMNONOK BN NI....FIKIR DUNIA DIA YANG PUNYE...COME ON BROOO....JGN JADI BANGSAT PADA BANGSA SENDIRI DISEBABKAN KEKAYAAN DUNIAWI....LU ORG KENE FIKIR BAHAWA UMNONOK SENDIRI LAH YANG MEMPURAK PERANDA BANGSA MELAYU....SOALAN BODOH GUA "ZAHID MELAYU ANWAR MELAYU....SO WHAT...BANGSA SENDIRI DOK NAK TANGKAP BANGSANYA SENDIRI...AKAI APA....FIKIR FIKIR RENUNG RENUNG BUAT BANGSAKU....MELAYU....TAK MELAYU HILANG DIDUNIA....."


Anonymous said...
May 21, 2013 at 5:46 PM

Ini kebangkitan rakyat,Anwar salah seorang mewakili rakyat,ada beribu lagi rakyat berazam seperti Anwar mahu perubahan terutama generasi muda.
Rakyat bangkit secara aman,jangan bagi rakyat bertindak kasar.Contoh regim tumbang dah banyak dan yang berjaya sekat rakyat tiada.
Rakyat bukan bodoh dan ada tahap kesabaran.(dulu bukan main sanggup lagi ke Perancis,kemudian pusing bagi alasan.Kalau rakyat marah dan tangkap kamu pula apa cerita?)


Note: Only a member of this blog may post a comment.

xxx