Wednesday, May 1, 2013

Penyokong Khianati BN, Lepas Makan Orang Cabut Lari

Rupa-rupanya rakyat Melaka datang ke ceramah anjuran UMNO/BN sekadar nak makan free jer... lepas makan akan terus cabut lari tinggalkan majlis.

Insiden ini berlaku menimpa juga keatas Ali Rustam apabila beliau dikatakan terlambat datang ke-satu tempat ceramah yang beliau di jadualkan memberikan ucapan di Taman Ozana Impian, Melaka malam tadi.

Ikut aturcara program beliau sepatutnya hadir jam 9.00 mlm namun setelah menunggu hampir 1 jam para hadirin yang kelaparan terus menjamu selera yang disediakan di bahagian belakang khemah.

Selesai saja makan, mereka terus angkat kaki balik kerumah.

Apabila Ali Rustam tiba lebih kurang 20 minit kemudiannya, khemah sudah hampir kosong.. Beliau hanya berikan ucapan tak sampai pun 5 minit kerana sudah hilang semangat.

Sudah pasti dirinya terasa bahawa sokongan yang ditunjukkan oleh rakyat Melaka selama ini kepada dirinya dan kerajaan UMNO/BN adalah palsu belaka.

Masih nak mendabik dada kata Melaka adalah kubu terkuat UMNO? -omakkau



xxx2

Komen Anda

39 Responses to " Penyokong Khianati BN, Lepas Makan Orang Cabut Lari "
ZAKARIA SULAIMAN said...
May 2, 2013 at 4:57 AM

Nak buat mcm mn,hak rakyat bebas menentukan pemimpin. Lain kali tepatilah masa....diramalkn umno tewas dlm pru 13 ni...l


Anonymous said...
May 2, 2013 at 5:24 AM

RAKYAT DA SEDAR 50 TAHUN SATU ANGKA TERLALU LAMA SEBAGAI PEMERINTAH,SAYA RASA RAKYAT BERHAK MENUKAR KEPADA YANG LAIN KERNA ITU HAK MEREKA.MUDAH MUDAHAN SEMUA NYA BERJALAN DGN BAIK.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 9:55 AM

Lain kali YB kena dtg awal. Hormat sikit orang awam. Sekarang ni bukan zaman YB nak tunjuk dipanggil Yang Berhormat tapi sepatutnya muhasabah diri bekerja untuk rakyat jadi Yang Bekerja.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 9:59 AM

aku tatap vote BN. berjasa, Najib berusaha menepati janji, wasatiah dan mendaulatkan negara! Allahu akbar!!

satelah berfikir & buat prbandingan, di antara suma parti2 yg ada.. BN tatap di hatiku. aku pilih BN!!!

love BN. pilih PM kuat mambantu.. hidup Najib!!!


Anonymous said...
May 2, 2013 at 10:39 AM

dalam Islam, soal memilih pemimpin bukan sekadar kempen, hebat memfitnah & ugutan!!!

solat istikharah lah kita..utamakan calon yg boleh membantu orang2 miskin. walau hudud x mampu dilaksana pun, Malaysia ini masih negara Islam


headhunter said...
May 2, 2013 at 10:44 AM

Kajian yang dibuat oleh Pusat Penyelidikan PAS (PPP) mendapati Melaka adalah negeri yang paling kuat Umno dan BN..


Anonymous said...
May 2, 2013 at 11:11 AM

Apapun undi pangkah ditangan kita 5 mei so buatlah yang terbaik untuk masa depan anak cucu PR atau bn/umnu.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:25 PM

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yakin Melaka akan terus menjadi kubu kuat Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13).




Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:26 PM

Beliau berkata BN Melaka dijangka mempertahankan semua kerusi pada PRU-13 di samping mampu menawan beberapa kerusi yang kini dikuasai pembangkang.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:27 PM

“Saya yakin BN Melaka bukan setakat mempertahankan tetapi meningkatkan lagi jumlah kerusi sama ada di peringkat Parlimen, lebih-lebih lagi di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN),” katanya


Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:27 PM

Muhyiddin merangkap Timbalan Pengerusi BN yang sebelum itu mengadakan perjumpaan tertutup dengan pemimpin BN Melaka di ibu pejabat Umno negeri di Jalan Hang Tuah di sini, menyatakan rasa puas hati dengan persiapan jentera B Nnegeri bagi menghadapi PRU-13.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:28 PM

“Daripada taklimat yang Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam telah sampaikan, saya cukup berpuas hati."


Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:29 PM

Melaka satu-satunya negeri yang sudah pun bersedia hampir 100 peratus,” katanya.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:30 PM

Muhyiddin meminta jentera BN negeri agar terus menjalankan usaha bagi meningkatkan sokongan rakyat kepada parti pemerintah itu sehingga ke hari pengundian.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:30 PM

Beliau turut mengingatkan anggota BN di negeri itu agar saling berkerjasama dan tidak menimbulkan masalah yang boleh menggugat parti.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:31 PM

“Jangan timbulkan apa-apa masalah baharu, kerjasama dan perpaduan antara pemimpin dalam komponen parti BN ini mesti kita teruskan dan jentera di semua peringkat mesti dalam keadaan bersiap siaga daripada sekarang sampai Parlimen (Dewan Rakyat) dibubar, lepas itu penamaan calon, hari-hari berkempen sampai ke hari membuang undi,” katanya.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:32 PM

Pada PRU-12, BN Melaka memenangi lima daripada enam kerusi Parlimen dan 23 daripada 28 kerusi DUN.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 2:27 PM


aku tatap vote BN. yang pandai pelihara lembu dalam kondo, Najib berusaha menepati janji dengan membuat budget baju dalam dan seluar dalam, Najib ikut kata Idris Jala untuk mengenakan GST lepas pilihanraya kalau tidak negara akan bangkrap kata Idris Jala, Hanya Bn yang dapat mengekalkan kuasa dalam pentadbiran sabah di kawal oleh putrajaya sebagai contoh kelulusan permit bas sekolahpun di luluskan oleh putrajaya lambat laun penjaga tandas pun di kawal oleh putrajaya inilah yang dibanggkan oleh Headhunter dan mantera yang berotak di lutut!


Anonymous said...
May 2, 2013 at 3:41 PM

Pembangkang Makin Lemas, Taktik Akhir Lambakkan Fitnah Kelirukan Rakyat

Menjelang tiga hari sebelum proses pengundian pilihan raya umum ke 13, pakatan pembangkang nampaknya terus kelemasan idea untuk meyakinkan rakyat.

Justeru semakin dekat dengan hari pengundian pembangkang seperti tidak ada cara lain lagi hingga terpaksa mencipta fitnah dan melambakkan pembohongan besar bagi mengelirukan rakyat agar menolak Barisan Nasional (BN).

Mengulas perkara tersebut Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Dr. Wan Norashikin Wan Nordin menganggap bahawa pakatan dalam parti-parti pembangkang tidak matang sebagaimana kesepakatan mereka yang baru mencapai usia lima tahun.

“Mereka ini tidak ada kekuatan untuk dijadikan taruhan dalam PRU apatah lagi dalam berdepan dengan BN yang sememangnya mempunyai rekod pentadbiran cemerlang kepada negara dan di peringkat antarabangsa sendiri,” katanya kepada UMNO-Online

Pembangkang Makin Lemas, Taktik Akhir Lambakkan Fitnah Kelirukan Rakyat


Anonymous said...
May 2, 2013 at 3:41 PM

Pembangkang Makin Lemas, Taktik Akhir Lambakkan Fitnah Kelirukan Rakyat

Tambahnya, pelbagai keburukan dan kesilapan yang berlaku dalam DAP, PKR dan Pas yang membentuk satu pakatan tidak dapat disangkal oleh mereka lantas mereka akan membuat tuduhan dan mewujudkan isu lain untuk mengalihkan perhatian khalayak kepada mereka.

“Sudah menjadi kebiasaan kepada pakatan pembangkang dalam berpolitik iaitu mengalihkan isu-isu tertentu yang sememangnya mereka gagal dengan mewujudkan isu baru yang adakalanya langsung tidak relevan.

“Misalnya, kita boleh lihat bagaimana nilai kepimpinan dalam pentadbiran pakatan pembangkang sendiri yang tidak bersih malah pemilihan jawatankuasa pusat DAP sendiri pun tercemar tetapi mereka sepakat pula menuduh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak bersih,” katanya.

Terbaru, Setiausaha Agung BN Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor turut menempelak pemasangan banner bermotif fitnah dan memburuk-burukkan BN di mata penganut agama Kristian di Malaysia yang pastinya memecahbelahkan perpaduan dan mengganggu-gugat keharmonian antara agama yang selama ini terpelihara dengan baik oleh BN.

Pembangkang Makin Lemas, Taktik Akhir Lambakkan Fitnah Kelirukan Rakyat



Anonymous said...
May 2, 2013 at 3:42 PM

Pembangkang Makin Lemas, Taktik Akhir Lambakkan Fitnah Kelirukan Rakyat


“Mereka ini akan mencari bermacam-macam helah untuk meraih sokongan dan mengelirukan pemikiran rakyat. Perkara memburukkan pihak lain sudah menjadi kebiasaan bagi mereka sehinggakan dalam kempen PRU ini pun mereka bersikap sedemikian.”

“Sebelum ini pun mereka dah cuba meniupkan api perkauman dengan pelbagai cara termasuklah kononnya 300,000 orang India tidak mempunyai kad pengenalanan dan sijil kelahiran yang sah sedangkan ia adalah pembohongan.”

Pembangkang pandai berjanji tapi untuk menunaikannya tidak dilaksanakan, dan cara mereka bagi mendapatkan populariti adalah dengan melakukan tuduhan dan fitnah yang mana ia dianggap lebih berkesan jika dibandingkan memberi penerangan kerana mereka tidak mempunyai keupayaan menunaikan impian rakyat.

“Orang dah tahu pembohongan mereka dan mereka tidak dipercayai lantaran permainan politik yang tidak bertanggungjawab.

Wan Norashikin yang menyandang ADUN Kubu Gajah bagi penggal lalu tidak dicalonkan semula dalam PRU ini menegaskan bahawa sokongan kepada BN tidak akan pudar dan akan tetap meneruskan kempen bersama-sama nggota jentera parti bagi kemenangan BN.

Pembangkang Makin Lemas, Taktik Akhir Lambakkan Fitnah Kelirukan Rakyat



Anonymous said...
May 2, 2013 at 5:15 PM

Tanda kehancuran umno..Sifir kekalahan umno didedahkan..Hari Pembubaran Parlimen: RABU
R- Rakyat
A- Akan
B- Buang
U- Umno..
Hari Penamaan Calon: SABTU
S- Semua
A- Akan
B- Bersatu
T- Tolak
U- Umno
Hari Pembuangan Undi: AHAD
A- Adalah
H- Hari
A- Akhir
D- Datuk Najib
Tarikh Mengundi: 5.5.2013, Maka 55 Tahun umno memerintah. 2013 Tahun Terakhir..
INI KALILAH....TAKBIR..


Anonymous said...
May 2, 2013 at 5:15 PM

rakyat semakin matang berfikir dan berani bertindak. umno semakin gagal memperbodohkan rakyat


Anonymous said...
May 2, 2013 at 5:16 PM

salam. sesungguhnya Allah SWT itu maha ADIL. pru kali ini yg ke 13. jatuh bulan mei lagi . apa ada pd 13 dan mei? masih ingatkah tuan2 akn 13 mei? kini kita tau sapa puya kerja yg merancang 13 mei. 1+3=4.siapa PM ke 4? kenapa hari pencolanan & pengistiharan kptsn pru ngam2 terkena hari mereka2 yg telah d zalimi( bunuh dgn kejam). jawapan nya adalah ini semua kehendak Allah. dulu 50 ribu tahun lagi Allah dah takdirkan..yg benar akan menghancurkan yg bati maha suci Allah.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 5:36 PM

6 sebab mesti pilih BN

Barisan Nasional (BN) menggariskan enam faktor mengapa rakyat perlu terus memilih parti itu untuk menerajui kepemimpinan negara selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) bagi memburu impian dan harapan rakyat serta negara.

Pertama, Malaysia memerlukan kerajaan stabil dan kuat bagi mempertahankan apa yang sudah dicapai dan meneruskan kesinambungan usaha kerajaan BN untuk kemakmuran negara.

Kerajaan yang kukuh perlu untuk melaksanakan Agenda Transformasi Negara ke arah mencapai status negara berpendapatan tinggi dan maju.

Selain itu, kerajaan BN terbukti berkhidmat untuk rakyat dan percaya kepada keadilan sosial dan menjadi inklusif, menyentuh hati nurani, meningkatkan taraf hidup semua lapisan rakyat tanpa mengira keturunan dan agama.

Kedua, pencapaian kerajaan selama 55 tahun tidak boleh dinafikan dengan rekod BN sebagai parti yang mempunyai pencapaian mantap dengan menunaikan segala janji.

Hasilnya, kerajaan diterajui BN membawa kemakmuran kepada setiap masyarakat dan rekod kecemerlangan ini akan diteruskan. Sehubungan itu sekarang bukan masa untuk membuat uji kaji demi masa depan rakyat.

Penambahbaikan
Selain itu, BN sudah membuktikan keupayaan dengan sentiasa melakukan penambahbaikan dengan sepanjang empat tahun lalu banyak kemajuan besar dicapai untuk meningkatkan produktiviti dan sistem penyampaian.

Ketiga, BN berpengalaman menguruskan masyarakat pelbagai kaum agama dan budaya menerusi politik perpaduan yang diamalkan.

BN juga sudah membuktikan kemampuan menghadapi cabaran dan mengharungi kesukaran dan berkali-kali berjaya keluar daripada kegetiran itu dengan lebih gagah.

Parti gabungan dinamik ini berjaya menyesuaikan gerakan dengan perubahan landskap tetapi tidak pernah mengorbankan prinsip.

Keempat, BN mengamalkan perkongsian kuasa yang efektif dengan menolak politik benci membenci dan pecah-belah. BN menghormati dan menerima kepelbagaian agama.

BN membina jambatan dan tidak merobohkannya. BN menentang eksploitasi kaum dan agama untuk keuntungan politik. Perpaduan membuahkan kekuatan, perpecahan pula hanya membawa kemusnahan.

Kelima, BN adalah gabungan pelbagai parti yang telah teruji. Selepas 55 tahun ia masih mewakili seluruh lapisan rakyat dari semua negeri di Malaysia.

BN percaya kepada kesinambungan. Walaupun pemimpin datang dan pergi tetapi gabungan tetap utuh.

Parti ini juga mengamalkan politik konsensus dan keterangkuman yang mengambil kira semua pendapat, semua suara didengar.

Keenam, BN berkongsi harapan dan aspirasi dan untuk itu, berusaha keras menjadikannya suatu kenyataan untuk semua.

BN memperkasa rakyat. Peralihan yang terurus ke arah masyarakat progresif, moden dan demokratik dengan iltizam melindungi hak asasi manusia dan alam sekitar.

BN menepati Janji Membawa Harapan. Memacu rakyat dan negara ke tahap baharu kecemerlangan dan perkhidmatan berasaskan gagasan Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 6:58 PM

Menanti hari menggundi sama macam menanti hari hujan..banyak katak membuat bising...ngooooonnnng gedik gedik gedik....ngoooooong gedik gedik gedik...slps pilihan raya pasti banyak katak yang berlompatan. Tak sabar nak tenggok katak mana yang melompat dulu.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 7:13 PM

Persaingan adalah sesuatu yg sihat. Terutamanya dalam politik negara. Kenapa masih beranggapan rakyat tidak mahukan persaingan dalam politik? Kenapa perlu ditakutkan rakyat yg telah diberi hak untuk memilih wakil rakyat?

Sudah banyak kali PM mengingatkan BN. "Ubah sebelum kita diubah.... Transformasi.."

Persoalannya, apa yg telah diubah? Apa yg berubah? Apa yg ditransformasikan.

Saya taknak tanya pembangkang sebab pembangkang tidak pernah di beri kuasa di peringkat pusat.

Mari kita fikir dan renungkan. Sepanjang PM ambil-alih kuasa,
1. berapa org menteri yg diubahnya? Menteri pembuat dasar. Berapa byk dasar baru?
2. berapa tambahan wanita jadi menteri? Atau beliau yg jd menteri wanita?
3. berapa tambahan org muda jadi menteri? Atau ketua pemuda winnable candidate tidak layak jadi menteri?
4. pendatang asing bertambah atau berkurang dengan banyaknya? Yg sepatutnya balik, adakah mereka betul2 balik atau diberi MyKad dan kekal berniaga di sini?
5. lebih aman dan stabilkah Malaysia? Berkurang atau bertambahkah kes tembak mati rakyat Malaysia? Kali terakhir pencerobohan seperti Lahad Datu tu bila? Setahu saya komunis secara rasmi letak senjata 1989.
6. lebih adilkah siaran berita dan rancangan politik di media kawalan kerajaan yg dibiayai oleh wang rakyat? Atau lebih teruk dan berat sebelah? Media parti tak payah cakaplah. Bukan guna wang rakyat.
7. lebih ramaikah rakyat berpendapatan tinggi? Atau lebih ramai yg mengharapkan sedekah BR1M?
8. lebih banyakkah biasiswa dan tempat belajar di IPTA sebagai pelaburan kpd masa depan negara? Atau lebih banyakkah hutang yg perlu ditanggung rakyat kerana terpaksa belajar di IPTS?
9. lebih banyakkah monopoli perniagaan? Atau berkurangan? Proton ke mana? FELDA? 1MDB?
10. Cukupkah rumah kos rendah untuk dimiliki oleh rakyat atau sudah tiada rumah kos rendah? Di mana rakyat nak tinggal? Sewa seumur hidup? Jadi setinggan macam pendatang? Kalau layak BR1M bermakna tak mampu/layak dapat loan rumah baru yg rata2 berharga 150,000 ke atas.
11. Bertambahkah kampung Melayu atau berkurang kerana dirobohkan untuk pembangunan?
12. lebih murahkah harga kereta atau lebih mahal?
13. lebih murahkah harga tol PLUS setelah berbillion dikutip?

14. kenapa rakyat biasa masih lagi mesti ikut giliran utk menunaikan haji walaupun cukup wang simpanan sedangkan yg kaya-raya dan berkuasa boleh pergi setiap tahun. **Ini saya tambah sebab terkena batang hidung saya sendiri. Giliran saya lambat lagi. Entah ada umur lagi ke tidak.

Jawablah soalan di atas dengan jujur dan mengundilah untuk kerajaan yang lebih baik dan boleh dipercayai.

Akhir kata, pembangkang dah 12 kali kalah pilihanraya. Tak pernah menang pun. Takda huru-hara. Kenapa kalau BN kalah, mesti huru-hara? Kenapa BN berani mempertikaikan kredibiliti polis dan tentera kita menjaga keamanan negara? Kenapa Polis tidak mengambil tindakan terhadap calon BN yang menjaja huru-hara jika pembangkang menang?


Anonymous said...
May 2, 2013 at 8:27 PM

Seriously people have choice.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 9:29 PM

Undi hantu adakah patut,Malaysia pilihanraya orang luar sibuk nak tentukan pemenang pRU 13 macam bangla,PTI pilipin ,mymar dan lain-lain gajaran win2 situation ic biru, aduiii zalim menafikan hak rayat Malaysia.


Anonymous said...
May 3, 2013 at 9:51 AM

benar ke gambar ni? tau tau ini gambar sebelum majlis bermula.


Anonymous said...
May 3, 2013 at 11:40 AM

Ingat BN- Ingat Barang Naik
Ingat BN- Ingat Gst dilaksanakan
Ingat BN- Ingat Minyak Naik
Ingat BN- Ingat Budget seluar dalam
Ingat BN- Ingat video porno
Ingat BN- Ingat Lembu kondo
Ingat BN- Ingat jawatan penting Sabah bagi pada Malaya
Ingat BN- Ingat permit bas sekolah pun diluluskan di putrajaya
Jadi Kita sokonglah BN


Anonymous said...
May 3, 2013 at 2:08 PM

Setiausaha Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor membidas pakatan pembangkang yang menggunakan taktik kotor dalam kempen Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.


Anonymous said...
May 3, 2013 at 2:08 PM

Katanya, pakatan pembangkang tentunya menyangka bahawa taktik kotor yang dilakukan mereka akan memberi pulangan sedangkan yang berlaku adalah sebaliknya.


Anonymous said...
May 3, 2013 at 2:09 PM

“Taktik-taktik kotor yang dilakukan oleh pihak pembangkang ini sebenarnya memberi pulangan kepada BN kerana mereka telah menaburkan fitnah selain melakukan pelbagai karenah dalam kawasan-kawasan Parlimen di seluruh negara sehinggakan menaikkan papan-papan tanda yang bukan kita buat tapi kata kita lakukan.


Anonymous said...
May 3, 2013 at 2:10 PM

“Mereka ingat mereka akan mendapat pulangan tetapi rakyat sedar dan sudah muak dengan apa yang mereka telah lakukan.”


Anonymous said...
May 3, 2013 at 2:11 PM

“Pakatan pembangkang mempertikaian berkaitan keadilan dalam sistem pengundian dengan mengaitkannya dengan sistem demokrasi di Malasia sedangkan ia sengaja ditimbulkan untuk mewujudkan kekeliruan dalam berdepan pilihan raya. Mereka ibarat telah melakukan persediaan untuk alasan sekiranya mereka kalah dalam pilihan raya ini,” bidasnya.


Anonymous said...
November 12, 2013 at 2:44 PM

The Prime Minister noted that if Asean, as part of Asia, pulls in the same direction, then it will emerge as an even stronger player in the world economy.


Anonymous said...
November 12, 2013 at 2:44 PM

On its part, Malaysia would host the Asean-Japan Chambers of Commerce and Industry’s meeting to foster a deeper and sustained regional integration.


Anonymous said...
November 12, 2013 at 2:44 PM

Najib also said constant cooperation and, even more importantly, communication with each other will be hugely important if Asia is to move beyond simple economic integration and towards a regional community.


Note: Only a member of this blog may post a comment.

xxx