Wednesday, May 1, 2013

BN Kawasan Batu Bakar Markaz dan Lori Poster?

Menurut sumber yang kami terima, wujud perbalahan kerana duit agihan untuk tanpal poster dan pasang bendera tidak diagihkan dengan sempurna. Ramai yang tak dapat upah kerana wang dikatakan telah diselewengkan.

Beberapa kali aduan telah dibuat kepada calon tapi wakil calon sekadar 'nanti akan selesai, nanti akan selesai' sedangkan ada yang terpaksa mengeluarkan duit sendiri untuk memberi makan dan upah pertugas.

Perkara ini berlarutan sehingga kata sepakat untuk membakar markaz tercetus.

Bukan sahaja markaz mereka bakar, malah lori yang memuatkan barangan termasuk poster dan bendera juga ditolak untuk di bakar!!

HEBAT BN KAWASAN BATU,
MARAH KAN NYAMUK, BUKAN SAHAJA KELABU!!
MALAH LORI NYAMUK PUN DI BAKAR!!

Kalau boleh tolak sekali kereta calon dan wakil calon yang songlap duit upah tu sekali dalam API!!!
xxx2

Komen Anda

40 Responses to " BN Kawasan Batu Bakar Markaz dan Lori Poster? "
Anonymous said...
May 2, 2013 at 3:34 AM

kasi bakar semuanya hahahaha


Anonymous said...
May 2, 2013 at 7:54 AM

Itu la yg di nama parti bn parti syaitan,,
nda lama keluar la nanti propaganda parti pembangkang yg punya angkara...
ini tatap dia akan salah kan pr nanti tu kamu tinguk la...
Hoii bn...itu tanda-tanda kamu sudah mau mampus sudah tu..

Ayuhh...rakyat sabah bukan BN saja yg boleh kasi makan dengan rakyat sabah,selama ini rakyat sabah berdikari dengan sendiri walau bersusah payah tanpa bantuan BN syaitan yg di kenali,, kita masih hidup sampai hari ini walau di dalam keadaan miskin dan papa kedana..

Kasi bakar bendera dan kasi bakar kapal umno sekali,
dan kita buang umno di pulau sibutu,pilipin...
biar di belah perut durg oleh si kiram...

Ayuh..rakyat sabah kita ganyang BN/UMNO sampai terkubur...
INI KALI LAAAA...
BAYUMURNI....


Anonymous said...
May 2, 2013 at 10:24 AM

ha ha kelakar juga.... nanti ada yang cakap ini pasti angkara anuar ibrahim.... he he... ini kalilah....


Anonymous said...
May 2, 2013 at 10:31 AM

wal fitnaatu ashoddu minal khotr!!


Anonymous said...
May 2, 2013 at 12:30 PM

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan semua parti yang memulakan kempen Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) supaya berkempen secara sihat dan tidak mewujudkan tindakan provokasi hingga boleh mencetuskan ketegangan


Anonymous said...
May 2, 2013 at 12:33 PM

Muhyiddin berkata, semua parti perlu mematuhi arahan yang dikeluarkan polis dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sepanjang tempoh berkempen selama dua minggu ini.

“Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar dan Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof sebelum ini sudah mengingatkan supaya semua parti mesti berkempen dengan baik dan jangan timbulkan huru hara yang boleh ancam keselamatan rakyat juga negara.

“Apa yang penting kita mesti patuhi undang-undang dan jangan dilanggar peraturan sedia ada, jangan terlalu emosional, jangan sombong dan bongkak hingga ketepikan adat dan tatasusila atau undang-undang sedia ada.

“Bagi pihak BN (Barisan Nasional) tidak ada masalah kerana (kami) sudah menandatangani Ikrar Integriti Pilihan Raya selain meminta penyokong gabungan ini meneruskan amalan mematuhi undang-undang seperti yang dipraktikkan sebelum ini.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 12:34 PM

Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal menasihatkan semua ahli dan jentera pilihan raya Barisan Nasional (BN) supaya berkempen secara sihat dan tidak mengikut emosi.

Mohd Shafie yang juga calon BN bagi kerusi Parlimen Semporna berkata semua anggota BN juga perlu sentiasa mematuhi lunas undang-undang sedia ada ketika berkempen untuk memenangkan BN pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) ini.

"Kita kesal, kalau benar kejadian itu (jurukamera sambilan RTM Kelantan meninggal dunia) penyebabnya adalah tindak-tanduk pihak tertentu...ini tidak sepatutnya timbul," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis pemimpin bersama rakyat di kawasan Parlimen Kalabakan di sini Selasa.

Mohd Shafie yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata BN bukan sebuah parti berasaskan emosi dan berharap semua jentera pilihan raya parti itu melakukan amalan sihat dan tidak menggunakan kekerasan ketika berkempe


Anonymous said...
May 2, 2013 at 12:35 PM

Mufti Kelantan Datuk Mohamad Shukri Mohamad menasihati umat Islam supaya melaksanakan tanggungjawab semasa berkempen pada pilihan raya umum ke-13 secara berhemah dan mengikut lunas-lunas Islam.

Katanya selain menjaga nama baik umat Islam, mereka juga perlu menjaga tata susila sebagai rakyat yang bertamadun dan matang dalam membuat pemilihan sesebuah kerajaan.

Beliau meminta masyarakat menolak kempen-kempen politik liar yang boleh menjejaskan keamanan negara kerana ia bertentangan dengan prinsip dan dasar Islam untuk mempertahankan agama, bangsa dan tanah air.

"Kita jangan biarkan pilihan raya menjadi tragedi yang boleh menjejaskan kepada keamanan, bangsa dan negara," katanya kepada pemberita di pejabatnya, di sini hari ini.

Mohamed Shukri juga mahu rakyat menyuburkan semangat demokrasi berparlimen dan Raja berpelembagaan di negara ini dengan menghormati undang-undang dan peraturan pilihan raya.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:09 PM

Datuk Seri Najib Tun Razak has reminded everyone to campaign responsibly and ethically in the wake of a blast at a Barisan Nasional ceramah in Nibong Tebal.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:10 PM

He said this was to avoid raising tension in the run-up to polling day on May 5.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:10 PM

“All those involved must campaign in a healthy manner and practise democracy in the true sense of the word,” said the Prime Minister


Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:11 PM

“This is a crucial general election and despite the various challenges, I hope everything will run smoothly and peacefully,” Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin said


Anonymous said...
May 2, 2013 at 1:12 PM

“I am disappointed (by the incident) and view this matter seriously,” he said, urging police to act swiftly and nab those responsible.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 5:24 PM

KENAPA JADI MACAM NII..KATA DUIT BE END BANYAK TAPI LESAP DUIT TU KE MANA YAA...TUKARLAH..KALI NI LAH.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 5:30 PM

Mufti Pahang Datuk Abdul Rahman Othman berkata sebarang kempen pilihan raya umum ke-13 (PRU13) perlu dibuat secara berhemah dan tidak keterlaluan.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 5:30 PM

Ini kerana, katanya kempen yang dibuat secara keterlaluan dan melampaui batas dikhuatiri boleh mengundang fitnah. "Kita tidak boleh cakap melampau, walaupun benda itu halal seperti makanan yang kita tidak boleh makan secara berlebihan dan melampau.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 5:30 PM

"Semua umat Islam mempunyai talian persaudaraan antara satu sama lain dan tidak boleh zalim-menzalimi, menghina dan meletakkan kesusahan sesama saudara berkenaan," katanya


Anonymous said...
May 2, 2013 at 5:31 PM

Beliau berkata dalam kempen PRU13, perkara yang sepatutnya dibuat adalah bercakap mengenai keharmonian negara dan perkara yang baik dan bukannya memburukkan pihak lain.


Anonymous said...
May 2, 2013 at 7:43 PM

KAHKAHKAHKAHKAH!!!!!!NGOOOOONG,GEDIK,GEDIK,GEDIK,GEDIK.NGOOOOONNNG,GEDIK,GEDIK,GEDIK,GEDIK
NGOOOOONG,GEDIK,GEDIK,GEDIK.
BN/PR/BN/PR/BN/PR/BN/PR/PR/BN/PR/BN/PR/BN/PR/BN/PR/BN/PR/BN/PR
NNGOOOOOOOONNNNNNNNGGGGGG,GEDIK,GEDIK,GEDIK,GEDIK,NNGOOOOONGG,KUAK,KUAK,KUAK,KUAK,KUAK,MOOOOOOOO,,,


Anonymous said...
May 2, 2013 at 7:45 PM

Kalau dah bahalol tu bahalol jugak le UMNgok weiii..!! Berebut duit kah kah kahhh.


jgn main fitnah said...
May 3, 2013 at 2:50 AM

Hahaha Jgn fitnah BN hanya kerana dengar khabar angin. Tapi kalau mcm cerita aku ini, haaa ini bukan khabar angin ya hahahah:

ibu kepada seorang calonnya di Pahang, tidak merestui anak perempuannya, Sitarunishah Ab Kadir bertanding pada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13) pada 5 Mei ini.

Sunah Omar, 61, berkata dia sedih dan kecewa apabila mengetahui anaknya yang selama ini anggota Umno tiba-tiba menjadi calon PKR bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Chini menentang penyandang kerusi DUN itu daripada Barisan Nasional (BN), Datuk Abu Bakar Harun.


jgn main fitnah said...
May 3, 2013 at 2:50 AM

Sambungan..

Sunah memberitahu sidang media di sini pada Ahad, tindakan anak sulung daripada lima beradik itu membuatkan dia dan suaminya, Abdul Kadir Zakaria, 63, kecewa kerana selama ini Umno dan BN banyak membantu masyarakat peneroka di Felda Chini Timur 3 di sini.


jgn main fitnah said...
May 3, 2013 at 2:53 AM

Papagomo pun kata yg berikut:

Calon Barisan Nasional Gombak Datuk Rahman Ismail nampaknya mula diserang oleh gerombolan puak puak Pakatan Pembangkang. Serangan ini dijangka lebih hebat apabila menjelang hari penamaan calon dan juga waktu kempen Pilihanraya nanti.

Nasihat Papa Gomo untuk puak puak Pembangkang harap jangan silap langkah. Sila baca dan faham kenyataan dibawah ini dulu sebelum salah langkah:

Amaran dah diberikan kepada puak puak pembangkang kerana jika masih berdegil dan mengeluarkan lagi fitnah sedemikian rupa maka anda semua akan disaman oleh Datuk Rahman calon Barisan Nasional Parlimen Gombak.


jgn main fitnah said...
May 3, 2013 at 2:55 AM

Sambungan Papagomo

Lihat sahaja Azmin Ali Calon Pembangkang bagi parlimen Gombak. Gomo berani lah Cabar Azmin Ali kalau bukan dia dalam gambar diatas ni boleh SAMAN je terus. Berani ke dia dapatkan surat dari Peguam dia sepertimana yang Calon BN Gombak lakukan?

So nasihat dah diberikan kepada jentera media Fitnah Pembangkang. Harap tak sengaja ceburkan diri dalam lubang Najis nanti. Nasihatkan Anwar Ibrahim tu agar berundur je....


jgn main fitnah said...
May 3, 2013 at 2:59 AM

Ini pula nasihat daripada contender BN di Kapar, Sakthivel:

Pembangkang dilihat seperti sudah ketandusan modal apabila sanggup membangkitkan isu yang remeh-temeh untuk memburuk-burukkan imej Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan calon-calon BN.

Dengan tujuan mengelirukan pemikiran rakyat, tindakan pembangkang itu bagaimanapun langsung tidak menjadi kudis bagi calon – calon Barisan Nasional yang begitu sabar dan tabah menghadapi setiap ujian yang mendatang ujar calon Barisan Nasional Kapar, Sakthivel.


jgn main fitnah said...
May 3, 2013 at 3:00 AM

Ada lagi dari Sakthivel:

“Segala kutukan dan fitnah yang dilemparkan menjadikan saya lebih kuat untuk menghadapi situasi berkenaan demi kesejahteraan rakyat negara ini.

Sakthivel berkata lagi, pihak pembangkang cuba mengelirukan pemikiran rakyat dengan melemparkan fitnah yang tidak berasas kepadanya.dan rakyat perlu bijak menilai dan menyelidik terlebih dahulu setiap fitnah yang dilemparkan kepada Barisan Nasional sebelum mempercayainya bulat-bulat.


jgn main fitnah said...
May 3, 2013 at 3:01 AM

Dan lagi dari Sakthivel!

“Pembangkang ingin mencelarukan pemikiran rakyat supaya mereka tidak boleh berfikir dan saya harap sangat kepada rakyat agar tolong selidik dahulu setiap fitnah yang dilemparkan,” kata Sakthivel selepas berkempen di Klang Utama.


jgn main fitnah said...
May 3, 2013 at 3:03 AM

Mana tahu yg terbakar tu kerana kecuaian petugas2 parti? Mana kita tahu juga kan??


jgn main fitnah said...
May 3, 2013 at 3:05 AM

Mungkin juga kebakaran itu disebabkan oleh sabotaj oleh pihak2 pembangkang??mana tahu juga kan???


Anonymous said...
May 3, 2013 at 9:52 AM

kena siasat punca kebakaran, jgn buat andaian sendiri.


Anonymous said...
May 3, 2013 at 2:15 PM

Pengerusi Barisan Nasional (BN) Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir menyifatkan amalan provokasi yang dilakukan oleh penyokong parti ketika berkempen pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) sebagai tindakan yang terkeluar daripada budaya berkempen di negara ini.


Anonymous said...
May 3, 2013 at 2:16 PM

Menurutnya, sekalipun berbeza pandangan dari segi fahaman politik, penyokong masih dipertanggungjawabkan untuk menjaga keselamatan serta perjalanan pilihan raya agar ia berjalan lancar.


Anonymous said...
May 3, 2013 at 2:16 PM

“Apabila berkempen, kita memasang bendera parti masing-masing dan berceramah kadangkala tidak jauh antara satu sama lain.


Anonymous said...
May 3, 2013 at 2:17 PM

“Pada pilihan raya umum sebelum ini, kita jarang sekali dengar insiden pukul memukul atau kejadian membakar pusat daerah mengundi dengan melempar molotov coktail (bom petrol) seperti yang berlaku di Jelapang hari ini,” katanya.


Anonymous said...
May 3, 2013 at 2:18 PM

Zambry yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perak, berkata pihak penyokong tidak seharusnya terjemurus dengan tindakan provokasi kerana ia tidak memberi kebaikan atau manfaat kepada proses pilihan raya di negara ini.


Anonymous said...
May 3, 2013 at 2:19 PM

“Proses pilihan raya di Malaysia sentiasa berjalan dalam keadaan aman tetapi apabila insiden seperti ini berlaku, saya sangat sedih mendengarnya.

“Saya harap pihak polis dapat menjalankan siasatan rapi dan mengenalpasti punca kejadian tersebut,” kata beliau lagi.


Anonymous said...
November 12, 2013 at 2:41 PM

Najib Tun Razak has appealed to Asia’s diverse nations to hasten regional integration, so that they can stand united not only to climb the development ladder, but overcome adversity in a world where natural disasters do not discriminate between friends or foes.


Anonymous said...
November 12, 2013 at 2:41 PM

Citing the suffering the Japanese people are undergoing after the March 11 earthquake, tsunami and consequent nuclear fallout which killed more than 15,000 and affected hundreds of thousands, he cautioned regional countries against disunity which will make it difficult, if not impossible, for Asia to face down challenges.


Anonymous said...
November 12, 2013 at 2:41 PM

Najib added that while physical infrastructure, industrial capacity and technology were necessary, what Asia needed most was dynamic and resilient human capital, which it should nurture to develop the very best of human talent.


Anonymous said...
November 12, 2013 at 2:42 PM

Central to this process was Asia doing more to overcome poverty, equipping and empowering people through quality education, so that they can prosper through an entrepreneurial spirit while providing opportunities to make fulfilling and rewarding careers for themselves.


Note: Only a member of this blog may post a comment.

xxx