Friday, November 7, 2014

Kuiz seluar dalam Saiful jadi tarikan

Suasana di perkarangan Istana Kehakiman bertukar meriah pagi ini apabila para pemimpin PKR menganjurkan pertandingan kuiz bersama kira-kira 200 orang para penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Peserta perhimpunan berjaya menjawab soalan yang berkirsar mengenai fakta kes perbicaraan terbabit turut membawa pulang hadiah berbentuk hamper daripada penganjur.

Pertandingan kuiz tersebut diadili oleh kartunis popular Zunar, yang turut memakai jubah hitam dan juga rambut palsu putih seperti seorang hakim.

Para peserta berkenaan antara lainnya ditanya mengenai jenama dan saiz seluar dalam Saiful Bukhari Azlan, pengadu dalam kes Liwat II.

Rata-rata para penyokong Anwar yang berada di perkarangan Istana Kehakiman diperhatikan mengikuti kuiz tersebut dalam suasana gembira.

Kuiz berkenaan berlangsung selama kira-kira 15 minit dan akan bersambung petang ini apabila persidangan mahkamah diteruskan semula.

Sementara itu, di satu sudut lagi, seramai kira-kira 30 orang penyokong Saiful cuba menarik perhatian dengan bersorak dan melaungkan slogan "Tangkap Anwar" dan "Anwar Peliwat".

Mereka turut memainkan rakaman ceramah daripada penceramah popular Ustaz Azhar Idrus melalui pembesar suara berhububg hukum sumpah mubahalah.

Ia bagi membangkitkan persepsi ke atas Anwar yang tetap enggan bersumpah bagi menunjukkan beliau tidak melakukan perbuatan liwat seperti yang didakwa di mahkamah.

-mk

No comments:
Write comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.