Monday, April 22, 2013

Angkara Siapa Seluar Dalam Di Batu Sapi?

SUASANA penamaan calon P.185 Batu Sapi Sandakan dicemari dengan sepanduk buatan penyokong Barisan Nasional (BN). Sepanduk putih yang bertulis, "Seluar katak siapa ini. kehilangan seluar katak?".

Sepanduk putih itu juga mempunyai lukisan seluar dalam yang berwarna.
"BN ndak habis dengan politik lucah. Waktu macam ini pun, seluar dalam dibawa," kata seorang penyokong KEADILAN yang turut berada di pusat penamaan calon pada Sabtu.

‘Saya tidak menyangka proses penamaan calon dicemari dengan sepanduk seperti itu. Ini bukanlah merupakan satu contoh yang baik kepada rakyat. Tambahan pula, calon BN merupakan penyandang kerusi Parlimen Batu Sapi sekian lama.

"Inilah akibat yang harus ditanggung oleh rakyat. BN membiasakan budaya politik kotor ini di Malaysia!," kata Calon PAS di Parlimen Batu Sapi ketika ditanya mengenai sepanduk tersebut. -Sabahkini
xxx2

Komen Anda

28 Responses to " Angkara Siapa Seluar Dalam Di Batu Sapi? "
Anonymous said...
April 23, 2013 at 8:40 AM

Kalau beginilahhhh cara BN.... Aku tak siok sudah pangkah bn...bye2 BN


Anonymous said...
April 23, 2013 at 9:08 AM

undilah seluar katak BN.....


Anonymous said...
April 23, 2013 at 12:08 PM

Kalau nak tau itu lah seluar dalam(spender) made of PAS. Jangan-jangan seluar dalam itu masih ada lendir putih kot. Berbuat baik berpada-pada, berbuat jahat jangan sekali.Terlanjur perahu boleh di undur, terlanjur perbuatan kecewakan penyokong PAS.


Anonymous said...
April 23, 2013 at 1:59 PM

kena hati2 dalam buat sepanduk


Anonymous said...
April 23, 2013 at 4:27 PM

Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata Barisan Nasional (BN) telah menyusun strategi yang teratur dalam mendekati pengundi semasa kempen pilihan raya umum kali ini termasuk menggunakan media baru.


Anonymous said...
April 23, 2013 at 4:27 PM

Timbalan Perdana Menteri berkata selain pendekatan bersemuka melalui siri ceramah, perhatian juga diberi kepada ‘perang maya’ yang dilihat telah menjadi satu saluran kempen yang paling berpengaruh.


Anonymous said...
April 23, 2013 at 4:28 PM

“Ceramah itu cara biasa, itu penting walaupun menggunakan teknik dan taktik yang lama. Strategi sudah diatur, persiapan sudah mula terutama bagi menarik pengundi muda yang internet savvy (arif).


Anonymous said...
April 23, 2013 at 4:28 PM

“Di peringkat kita sudah ada kumpulan ‘cyber troopers’ yang begitu ramai, ramai yang datang ke depan secara sukarela hendak bantu kita secara maya. BN mempunyai strategi lebih teratur dalam menangani perang di dunia siber,” katanya


Anonymous said...
April 23, 2013 at 4:29 PM

Muhyiddin, yang akan mempertahankan kerusi Parlimen Pagoh, berkata beliau sendiri akan turun berjumpa penduduk bagi menjelaskan isu-isu yang dimainkan pembangkang bagi memberikan imej yang buruk terdapat BN seperti rasuah dan kenaikan kos sara hidup.


Anonymous said...
April 23, 2013 at 4:29 PM

Dalam perkembangan yang sama, Timbalan Pengerusi BN itu sekali lagi mengingatkan semua parti politik yang mengambil bahagian dalam pilihan raya umum kali ini supaya berkempen secara berhemah.


Anonymous said...
April 23, 2013 at 4:29 PM

Katanya mereka perlu mengikut semua undang-undang dan peraturan sedia ada bagi memastikan kelancaran perjalanan proses pilihan raya.


Anonymous said...
April 23, 2013 at 4:30 PM

“Parti-parti mesti berkempen secara berhemah, jangan timbulkan huru-hara yang boleh mengancam keselamatan rakyat dan negara. Kami di Barisan Nasional (BN) dah tandatangani ikrar integriti pilihan raya termasuk dalam soal menghormati peraturan.


Anonymous said...
April 23, 2013 at 4:30 PM

“Yang penting pembangkang mesti akur apa sahaja peraturan dan undang-undang sedia ada. Jangan langgar, jangan terlalu beremosi sehingga ketepikan adat dan tatasusila,” katanya.


Anonymous said...
April 23, 2013 at 4:33 PM

Budaya lucah ni dah sebati dlm jiwa mereka! Sebab itu Ubah !


Anonymous said...
April 23, 2013 at 5:48 PM

Yang mengamalkan budaya lucah itu pemimpin PAKATAN.


Anonymous said...
April 23, 2013 at 8:05 PM

Kita sedang berhadapan dengan politik yang terkotor dalam sejarah pilihanraya negara. Pergaduhan begitu sengit dan ada pihak yang tidak merasa malu dan segan untuk melakukan kerja yang tidak sepatutnya dilakukan oleh manusia yang bertamadun. Penyiaran video lucah kini sudah menjadi amalan biasa sejak hampir 15 tahun dahulu dan tentunya mereka yang terdesak sahaja yang sanggup dan berkesampaian untuk melakukan kerja ini.


Anonymous said...
April 23, 2013 at 8:06 PM

Punca kenapa sampai begini hinanya permainan politik ini semata-mata kerana di sini setengah pemimpin dan rakyat masih tidak menghormati semangat demokrasi. Jika tidak kerana kuasa perkara seperti ini tidak akan berlaku. Tentulah ia berlaku kerana ada pihak yang tidak sanggup menerima akibat demokrasi itu sendiri.


Anonymous said...
April 23, 2013 at 8:08 PM

Jika kita sudah matang, kita tidak akan merasa gusar menerima kekalahan kerana itulah demokrasi. Budaya samseng dan tindakan politik yang di luar tabii demokrasi ini menunjukkan kepada kita yang masih ada pihak yang menerima demokrasi ini jika mereka berada dalam kemenangan. Jika memang itulah demokrasi. Sebaliknya jika kalah itu bukan demokrasi. Itu adalah politik perkauman yang akan memecah penyatuan kaum yang terbina selama ini. Itulah kata-kata yang terkeluar dari mulut Mahathir Mohammad yang tidak dapat mengimbangkan kedudukan sebagai pemimpin yang besar dengan tindakan yang sejajar dengan taraf yang sepatutnya ada kepada beliau.


Anonymous said...
April 23, 2013 at 9:33 PM

Batu sapi kawasan pilipin dan kubu kuat bn di sandakan tidak hairan kalau sifat kurang hajar puak bn mengamal politik samseng yg di upah bn kepada urg-urg suluk sebab kebanyakan yb di sandakan yg di taja oleh bn/umno dari pada keturunan sulu pilipin,
memang sudah biasa mengamal samseng di sandakan bukan setakat politik samseng,kebanyakan mereka juga biasa membunuh tanpa belas kasih..

Rakyat di sandakan sudah biasa dengan tabiat mereka apalagi di bawah naungan umno/bn mereka akan kebal dari sisi undang-undang yg di rekomen oleh umno/bn...

Ini kali la...


Anonymous said...
April 23, 2013 at 10:45 PM

Pilihan ditangan pengundi. Yang nak mengundi Parti yang dipimpin oleh Pemimpin yang tidak berwibawa dan tidak bermaruah adalah hak mereka. Teruskan dengan sokongan itu jika pemimpin seperti itu yang di inginkan. Peluli apa., bukan juga saudala.


Anonymous said...
April 23, 2013 at 11:05 PM

Kerana Ligasi Kuasa Keselamatan Negara UMNO Perjudikan. Askar Dan Polis Menjadi Korban. Rakyat SABAH Dalam Ketakutan. UMNO Parti Warisan Penjajah akan terus Menjajah Minda Rakyat Dan Membodohkan Rakyat Selagi Kuasa Mereka Di Kekalkan. Mari Kita Tumbangkan Parti Warisan Penjajah Ini.Untuk Membebaskan Minda Kita Dan Anak Bangsa Kita Daripada Cengkaman Warisan Penjajah.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Anonymous said...
April 27, 2013 at 2:47 PM

Jika Pakatan Rakyat Memerintah....

"Apa yang kerajaan Pakatan Rakyat boleh buat, gred 41 ke bawah tak pelu bayar cukai jika Pakatan Rakyat membentuk kerajaan persekutuan.

"Dalam Islam cukai hanya untuk orang kaya sahaja," katanya ketika berceramah di hadapan puluhan ribu rakyat yang hadir di Presint 3 di sini malam tadi.

Sementara itu beliau turut memberi jaminan bahawa Pakatan Rakyat juga akan menghapuskan cas 4 peratus pinjaman perumahan dan kenderaan bagi kakitangan awam.

"Cas 4 peratus pinjaman akan kita hapuskan, Di Kelantan kita dah buat, tak bankrap pun" ujarnya.

"Kita hapuskan peranan orang tengah," katanya.


Anonymous said...
April 27, 2013 at 2:49 PM

Manusia yang suka dedahkan aib orang mukmin ketika di dunia, aibnya akan didedahkan oleh Allah S.W.T. di hari akhirat. Ketika itu orang-orang mukmin akan mentertawakan golongan tersebut yang gembira dan mentertawakan orang mukmin ketika di dunia.

Allah S.W.T berfirman maksudnya : “Barang siapa yang menghendaki kehidupan sekarang (dunia), maka Kami segerakan baginya didunia itu apa yang Kami kehendaki dan Kami tentukan baginya Neraka Jahannam, ia akan memasukinya dalam keadaan tercela dan terusir" (Surah al-Isra’ ayat 18).


Anonymous said...
April 27, 2013 at 4:48 PM

Fitnah biasanya disebarkan bertujuan memburukkan individu atau kumpulan terutamanya orang yang dihormati masyarakat. Pada masa sama, perbuatan itu bertujuan untuk menonjolkan diri penyebar fitnah seolah-olah penyebar fitnah itu sebagai lebih baik dan lebih layak berbanding orang yang difitnah itu.
Hakikatnya, dosa membuat fitnah menjauhkan diri penyebar fitnah dari syurga.

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).


Anonymous said...
April 27, 2013 at 5:21 PM

sedikit cerita pasal sorang bekas ahli PKR DI batu sapi.encik ZAINUDDIN@SIMON bukan apa hebat juga ceramah nya menghentam PKR yang mana sebelum ini beliaulah yang menghentam BN tetapi mungkin keciwa tidak di lantik jadi calun maka melompatlah ia mcm katak.untuk makluman encik jainuddin ini tidak memiliki jiwa yang kuat dalam jiwa nya mudah tergugat.semasa dalam PKR segala keburukan BN habis di bongkar nya tetapi setelah menjadi katak apa lagi mula lah membodek datuk samsuddin memburukan PKR.hai bro politik sihat lah sikit bro bayangkan jika PAKATAN RAKYAT MENANG PRU 13 INI.APAPUN INI KALI LAH


Anonymous said...
November 13, 2013 at 2:37 PM

Announcements had also been made by Performance Management Delivery Unit (Pemandu) last Friday, regarding an additional 11 projects which were expected to bolster investments by RM6.68 billion.


Anonymous said...
November 13, 2013 at 2:38 PM

TA Securities’ Oh projected that this could lift gross national income value by RM1.129 billion and create 40.021 new jobs by the end of 2020.


Anonymous said...
November 13, 2013 at 2:41 PM

Manokaran expected the downside risks to prevail as recession continued to plague the eurozone due to lack of a clear resolution regarding the debt crisis.


Note: Only a member of this blog may post a comment.

xxx