Thursday, April 25, 2013

INIKALILAH : Tiada Lagi Kubu Kuat BN

Tanggapan bahawa Pakatan Rakyat sukar menang di beberapa negeri seperti Melaka dan Johor ekoran menjadi kubu Umno BN, tidak lagi terpakai dalam pilihan raya umum kali ini.

Ketua umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, ia ditunjukkan melalui jumlah kehadiran penyokong Pakatan yang cukup memberangsangkan di banyak kawasan, ketika penamaan calon 20 April lalu.

“Orang tak masukkan Melaka dalam perkiraan sebenar. Dia ingat Melaka ini susah nak dapat daripada BN.

“Tapi tengok masa penamaan calon baru-baru ini. Menggemparkan. Banyak kawasan yang kehadiran penyokong Pakatan Rakyat; DAP, PAS dan KEADILAN, lebih ramai daripada penyokong BN,” katanya.

Anwar berkata demikian depan kira-kira 10,000 rakyat pada Ceramah Perdana Pakatan Harapan Rakyat di Taman Dato’ Thamby Cik Karim, Batu Berendam, Melaka, malam tadi.

Beliau menjadikan Johor Bharu sebagai contoh, apabila menerima panggilan daripada calon KEADILAN Parlimen itu, Tan Sri Hashim Hussein selepas selesai proses penamaan.

“(Saya terima) panggilan daripada Tan Sri Hashim, (beliau) kata; ‘Anwar, ini Johor Bharu, kubu Umno, tapi masa penamaan calon, jumlah (penyokong) Pakatan jauh lebih daripada Umno BN’,” katanya.

Kehadiran Anwar semalam disambut persembahan bunga api, selain tepukan dan sorakan gemuruh hadirin.

Malah padang ceramah sesak, sehingga ada yang terpaksa memanjat pagar rumah dan pokok, semata-mata untuk mendengar ucapan pemimpin kesayangan mereka.

Layar turut dipasang di padang bersebelahan, untuk menampung kapasiti penduduk.

Batu Berendam terletak dalam Parlimen Bukit Katil.

Menurut seorang hadirin, kehadiran semalam pasti memberi suntikan moral buat calon KEADILAN Parlimen itu, Shamsul Iskandar Mohd Akin. -KD






xxx2

Komen Anda

85 Responses to " INIKALILAH : Tiada Lagi Kubu Kuat BN "
Anonymous said...
April 26, 2013 at 12:11 AM

Saya baru layari blog papagomo.... jauh tertinggal kat belakang.... blog itu lucah tak ada ilmiah langsung.... jangan benarkan anak2 anda masuk ke sana... penuh fitnah, penipuan dan lucah, guna bahasa kesat.... berbanding blog pakatan memberikan banyak info dan maklumat yang meyakinkan.... ini kalilah... saya jijik dengan manteliti pemilik blog ini.... sorilah papagomo, tak minat cara politik begini... bye...


Anonymous said...
April 26, 2013 at 6:14 AM

Kan sudh di kategori kn si mahadthir parti BN syaitan yg di kenali,,
pemimpin bn memang macam begitu suka cerita lucah-lucah,kita tengok saja video lucah siapa punya kerja...
jangan bohong pada rakyat la dan jangan mengelak kalau sudah bersubahat pasal video lucah semua urg tau baa....

Tapi yg masih percaya hanya di sabah saja,sebab urg sabah terlalu sayangkan pemimpin bn yg sehingga mengalir di dalam sel-sel darah mereka urg sabah terus meyokong umno/bn dengan penuh setia,kalau bulih cium tangan si najib sampai bebunyi baa....
sebab menunggu kalau-kalau di kasi lagi,BRIM,BRAM,BROMM..
buat belanja untuk 5 tahun lagi...

Urg sabah yg mau mengundi BN pada pru 13 ini,boleh lah di anggap tiada pelajaran sebab akal bodoh dan bebal...
mengundi bn akan menyebabkan anak dan generasi rakyat sabah akan datang musnah akibat menganak-pungutan rakyat sabah..

Undi bn anak anda sengasara...
ini kali laa...

BAYUMURNI...


Anonymous said...
April 26, 2013 at 6:16 AM

tengok muka papa gomo pun dah tahu macam muka sial sahaja.pemifna no satu di malaysia.tunggu lah hari pembalasan ALLAH.kerna AJAL TIDAK PERNAH PERNAH MENUNGGU TAUBAT KITA.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 8:18 AM

Dalam masa kempen sekarang news-news hanya menceritakan kebaikan BN dan keburukan PR tapi semuanya bohong dan fitnah biarlah BN menang bendera , undi anda di PR atau asal parti pembangkang.


mantera said...
April 26, 2013 at 10:46 AM

Biarpun bakal berdepan dengan cabaran besar pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) nanti, Barisan Nasional(BN) di bawah pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yakin menang dan terus mentadbir negara, kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.


mantera said...
April 26, 2013 at 10:46 AM

Muhyiddin yang Timbalan Pengerusi BN dan Umno berkata keyakinan itu diambil kira berdasarkan persediaan yang begitu rapi dan tersusun parti komponen BN, selepas hilang majoriti dua pertiga pada PRU-12.


mantera said...
April 26, 2013 at 10:47 AM

selain anggota komponen BN yang telah disuntik semangat kerja berpasukan, persatuan-persatuan bukan kerajaan (NGO) dan badan-badan sukarelawan turut berganding bahu dan bekerja keras bagi memastikan kemenangan BN, sekali gus merampas negeri-negeri yang hilang kepada pembangkang pada PRU-12.


mantera said...
April 26, 2013 at 10:47 AM

Situasi kini umumnya bertambah baik. Banyak pakar-pakar, 'think tank' (kumpulan pemikir) dan penganalisis berkata BN akan menang. Mereka mesti ada fakta dan perkiraan.


mantera said...
April 26, 2013 at 10:48 AM

pembaharuan dan transformasi yang giat dilakukan kerajaan dalam usaha menjamin masa depan rakyat dan negara ternyata disedari dan diterima rakyat secara terbuka.


mantera said...
April 26, 2013 at 10:48 AM

Najib sememangnya sedar pembaharuan secara menyeluruh dan holistik membabitkan semua lapisan masyarakat perlu dilaksanakan bagi mempertahankan dasar dan pembangunan kerajaan yang dibina sejak negara mencapai merdeka lagi.


mantera said...
April 26, 2013 at 10:48 AM

okongan padu amat diperlukan supaya tidak timbul masalah yang boleh menggugat peluang BN untuk menang.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 1:09 PM

A Chink in Pakatan’s Armor

Leaders in Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sabah confirm that even the senior local leaders did not trust the sincerity of the PKR leadership in Kuala Lumpur. Led by Tuaran Chief Ansari Abdullah they announce the candidacy for PKR West Coast Region. Ansari Abdullah will stand in Tuaran, Dr Chong Eng Leong for Spanggar, Mazhry Nasir for Putatan, Anthony Mandiau for Kota Marudu, Mursalim Tanjul for Kudat; Saidil Semoi for Kota Belud and Johanatan Yassin for Ranau.

Sadly, for the PKR local leadership, Azmin Alidid not spare anytime to dismiss the list submitted by Ansari Abdullah as just a “suggestion”, it is up to the discretion of the Kuala Lumpur to eventually determine the candidate for these MP seats. Anwar still call the shots from Kuala Lumpur, local leadership has no say. This is a fine example of “autocratic” rule, this is not good governance, and this is not transparency. Therefore, all that has been said by PKR leadership in Kuala Lumpur are just lies, lies and more lies. People in Malaysia and specifically in Sabah, who are seduced by their lies and give them their votes, deserve this kind of leaders.

According to Ansari, their actions are “testing” the sincerity of the party leadership and ensurethese leaders do not renegade on their promise of giving autonomy for the state coalition decision. A very clear signal to the people in Sabah that even PKR senior local leaderships do not trust the central leadership in Kuala Lumpur. Yet, PKR has the audacity to tell the people in Sabah that they are our only hope. To realize this hope means we must support their cause and help them to get to Putrajaya.

This means that all the BukuJingga, BukuJingga Sabah, Kuching Declaration, Pakatan Manifestoes and Pakatan Manifestoes for Sabah are just leaflets of empty promises of hope that have been distributed to deceive the people. Just as the PKR’s MenteriBesar Selangor acknowledges that Manifestoes are NOT an agreement between PKR and the people and that the government is not oblige to fulfill.

A Chink in Pakatan’s Armor

Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan Mohamad Noor Mohamad also announces that the PAS information chief in Labuan, Hadnan Mohamad is the PAS candidate for P166 Labuan. This pronouncement also dismisses the claim made by Azmin Ali that PKR will field their own candidate for both Setiawangsa and Labuan.

In Pasir Salak the secretary of the PKR Cabang objected strongly to the announcement made by Anwar Ibrahim that Mustaffa Kamil Ayubwill be the PKR candidate for Pasir Salak.

In other words PKR’s is willing to do whatever is possible including purposely lying to the people in order to get the mandate to rule. Once they rule, there is nothing that the rakyat can do about it. The incidents in Selangor alone are a good example of PKR’s leadership duplicity. Anyone who argues that they can be kicked out, if they do not deliver after 5 years is just delusional. How much damage PKR and Pakatan can do to society and the economy if they are given the chance to govern, perhaps they should ask the Selangor people about the “free water” or the “aid” that should be given to the single mothers.

These episodes clearly tell the people that the leadership in PKR is not to be trusted;confirm by none other than their own senior local leadership in Sabah. In addition, PKR leadership is also not in the habit of consulting with the leaders of the rest of the Pakatan’s component parties before making any plans or decisions. All the Pakatan leadership is therefore in cahoots to lying to the people in Malaysia and specifically in Sabah; otherwise they could easily discharge themselves from this group.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 1:24 PM

he war drums have been sounded for the 13th General Election and Johor is set to witness the most critical clash of all between Barisan Nasional (BN) and Pakatan Rakyat (PR).

DAP advisor Lim Kit Siang has been chosen as the opposition party's 'parachute' candidate in the Gelang Patah parliamentary constituency and is determined to wreck BN's stronghold on the southern state which is its 'fixed deposit'.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 1:25 PM

Despite a political tsunami during the previous general election, Johor BN stood strong by winning 25 of the 26 parliamentary and 50 of the 56 state assembly seats in the state.

State BN chairman and Menteri Besar Datuk Abdul Ghani Othman is comfortable at the helm and confident that Johor will remain BN's stronghold even in the face of stiff competition from the opposition.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 1:26 PM

Johor is the golden goose of domestic and foreign investment under BN rule, especially with the Iskandar Malaysia project, launched in 2006, which has drawn RM110 billion to date and providing hundreds of thousands of jobs.

Apart from Iskandar Malaysia, Johor is also flooded by investors attracted to the Pengerang Integrated Petrochemical Complex (PIPC) which will be completed in 2016 and would turn Malaysia into the oil and gas industry hub of Asia.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 1:28 PM

Rapid development, political stability and friendly investment policies under the BN government has propelled Johor to a whole new level.

BN's record of achievements in developing Johor and its people cannot be denied by anyone, including the opposition.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 1:31 PM

Johor BN Information chief Datuk Samsolbari Jamali said based on records of service to the people no one within the state or elsewhere can question what has been achieved by the party.

"We (BN) are consistent, not seasonal. We're always with the people, unlike the opposition which is sending down its 'parachute' candidates," he said.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 1:33 PM

According to him, although faced with stiff competition from the opposition for the upcoming general election, BN has been prepared since 2008 and is highly confident of defending Johor as its bastion.

"We will defend all the parliament and state assembly seats we won in 2008 and wrest back all those we lost then," he said.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 1:34 PM

In 2008 BN lost the Bakri parliamentary and Sungai Abong, Maharani, Mengkibol, Senai, Skudai and Bentayan state assembly seats.

Now at the 13th General Election, the opposition in Johor led by Kit Siang is hoping to seize 15 parliamentary and 13 state assembly seats from BN, with quite a number of them in Chinese majority areas.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 1:36 PM

As for Tun Dr Mahathir Mohamad, the opposition's fiery spirit is of no significance as he feels it would in no way dilute the ruling party's chances in the birth state of Umno.

"I'm confident that Johor will remain BN's 'fixed deposit'," said the former Prime Minister and former Umno president before 5,000 BN supporters in Johor Bahru last week.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 1:37 PM

Johor Bahru member of parliament Tan Sri Shahrir Abdul Samad is of the opinion that the opposition cannot depend on a repeat of the 'political tsunami' which occurred in 2008.

The political veteran emphasised that for the past five years Johor BN has worked very hard to regain the people's trust and the 2008 scenario had dissipated completely.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 1:38 PM

Johor Bahru member of parliament Tan Sri Shahrir Abdul Samad is of the opinion that the opposition cannot depend on a repeat of the 'political tsunami' which occurred in 2008.

The political veteran emphasised that for the past five years Johor BN has worked very hard to regain the people's trust and the 2008 scenario had dissipated completely.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:12 PM

Pewujudan Zon Selamat Sabah Timur (ESSZONE) yang diumumkan Perdana Menteri pada 25 Mach lalu adalah satu langkah yang kena pada tempat dan masa bagi menangani pencerobohan pengganas Sulu yang dipercayai didalangi oleh pembangkang.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:12 PM

Kerajaan Barisan di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak berjaya mengekang serta mengalahkan usaha jahat pembangkang yang mahu memporak perandakan negara menjelang pembubaran parlimen dan Pilihan Raya Umum ke 13.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:13 PM

Walaupun keadaan agak getir pada peringkat awal tatkala pasukan keselamatan berdepan dengan gerombolan pengganas yang lengkap bersenjata, namun berkat kerjasama pasukan polis dan tentera melalui konsep Lautan Biru (Blue Ocean Strategy) yang menjadi asas kepada program transformasi Perdana Menteri, ancaman terhadap kedaulatan negara mampu di atasi dengan baik.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:14 PM

Jika dahulu pembangkang menggunakan isu kehadiran ramai pendatang tanpa izin dan penduduk tanpa negara di bumi Sabah untuk menyerang kerajaan, kini mulut mereka sudah terkunci apabila tertubuhnya ESSZONE.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:14 PM

ESSZONE yang merangkumi 10 daerah di sepanjang 1,400 kilometer pesisir pantai timur Sabah meliputi Kudat, Kota Marudu, Pitas, Beluran, Sandakan, Kinabatangan, Lahad Datu, Kunak, Semporna dan Tawau mempunyai matlamat jangka pendek dan panjang.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:14 PM

Rasional menubuhkan ESSZONE bukanlah mainan politik tetapi berpunca daripada insiden pencerobohan di Lahad Datu oleh pengganas Sulu yang mengorbankan dua komando polis serta pembunuhan kejam dan tidak berperikemanusiaan enam anggota.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:14 PM

Langkah kerajaan untuk memastikan pencerobohan pengganas Sulu tidak bertukar menjadi tragedi yang lebih ngeri boleh dilihat daripada tindakan untuk menambah sebanyak lima lagi batalion tentera dengan sokongan pihak polis.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:15 PM

Di samping itu lima lagi balai polis akan di bina di Sabah bagi memperkukuhkan keselamatan orang awam dan ketenteraman negeri.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:15 PM

ESSZONE akan berpusat di Lahad Datu sebagai ‘central command’ mengawal serta memantau 10 daerah di dalam kawalannya di sepanjang pantai timur Sabah.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:15 PM

Objektif jangka pendek sudah menunjukkan hasil yang amat memberangsangkan walaupun dalam fasa awal melawan pengganas Sulu, negara bersedih kerana kehilangan 10 wira.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:15 PM

Sehingga kini 65 musuh berjaya ditembak mati manakala 110 lagi individu ditahan mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) (Sosma) 2012 sementara 416 yang lain ditahan atas pelbagai kesalahan termasuk berada dalam zon larangan Operasi Daulat.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:15 PM

Agenda pembangkang untuk mencetus huru hara ketika negara di ambang pilihan raya dengan mendalangi mengguna isu tuntutan kesultanan Sulu nampaknya sudah dipatahkan dan peranan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sebagai bapa petualang dalam krisis keselamatan di Sabah akan ditelanjangkan tidak lama lagi.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:15 PM

Usaha pantas kerajaan menggembeleng aset ketenteraan serta keselamatan negara secara pantas dan efisien untuk memerangi pihak yang cuba menodai kadaulatan negara membuktikan kemampuan luar biasa pasukan polis dan tentera Malaysia.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:15 PM

Ketika Anwar mengadakan komplot sulit dengan sekutunya, Nur Misuari dari MILF, mungkin beliau terlupa memikirkan kekuatan dan kemampuan pasukan keselamatan Malaysia untuk melindungi negara daripada sebarang pencerobohan.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:16 PM

Anwar tidak lagi boleh berselindung dengan apa-apa alasan untuk membersihkan dirinya daripada isu pencerobohan pengganas Sulu kerana bukti pembabitan beliau seperti yang didedahkan oleh media asing seperti Reuters, Phillipine Daily Inquirer dan Manila Times sudah cukup jelas dan nyata.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:16 PM

Cubaan kroninya seperti Tian Chua juga yang menuduh UMNO yang mendalangi peristiwa berdarah di Sabah untuk mengalih pandangan rakyat juga tidak dipercayai lagi oleh rakyat. Dakwaan jahat dan tidak masuk akal itu dibuat hanya untuk terus mengapi-apikan hati rakyat serta mempengaruhi minda rakyat supaya bangkit menentang kerajaan.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:16 PM

Kerjasama erta yang diberikan oleh rakyat tempatan termasuk mereka yang berketurunan Suku terhadap usaha pasukan keselamatan untuk membanteras pengganas Sulu membuktikan segala yang didakwa pembangkang adalah pembohongan semata-mata. Kewujudan ESSZONE pada matlamat masa panjang pula akan memastikan kemajuan dan pembangunan negeri Sabah seperti mana yang dinikmati rakyat sekarang akan terus kekal


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:16 PM

Ia bertindak sebagai serampang dua mata – mengekang kemasukan pendatang asing serta kegiatan penyeludupan oleh kumpulan pendatang asing di samping memastikan keselamatan penduduk negeri Sabah terjamin.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:17 PM

ESSZONE bukannya satu tindakan kerajaan yang terburu-buru kerana model pelaksanaannya berdasarkan kepada Markas Keselamatan Kawasan Rajang atau RASCOM (Rejang Security Command) yang telah diimplementasi pada tahun 1970an di Sarawak bagi menangani ancaman komunis ketika itu.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:17 PM

Kejayaan RASCOM menghapuskan ancaman pengganas komunis di Sarawak berjaya membawa keamanan ang berkekalan hingga ke hari ini. Keamanan ini seterusnya diterjemahkan kepada kemajuan serta pembangunan sosio-ekonomi yang pesat yang dinikmati oleh rakyat Sarawak keseluruhannya.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:17 PM

Penubuhan ESSZONE juga mampu meningkatkan tahap keselamatan negeri yang besar seperti Sabah seperti mana matlamat yang sama dicapai oleh RASCOM. Selepas wujudnya ESSZONE, rakyat Sabah akan melihat dengan sendiri betapa perancangan dasar ekonomi itu akan melonjak dalam keadaan aspek keselamatan dan ketenteraman awam dapat dipulih serta dipertingkatkan. Impian pembangkang untuk menjadikan Sabah sebagai batu loncatan untuk mereka menuju ke Putrajaya sudah berkubur dengan adanya ESSZONE.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:26 PM

4 Years of Transformation

The core of the country's transformation is national unity irrespective of race or religious belief, with nobody should be left behind as the country moves ahead to developed nation status, Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak

The Economic Transformation Programme had delivered real results in this regard, and while many countries remain mired in debt and low growth, Malaysia had raced ahead. For instance, last year Malaysia economy grew at an average rate of 5.6 per cent, bringing new jobs and prosperity to the people.

On political transformation, Najib said since 2009, he had answered the people's calls for greater freedoms through a package of political reforms that represent the greatest increase in civil liberties since Independence.

Global leadership, he said it was important for Malaysia to maintain strong ties with its allies and neighbours and to act as a positive influence in the world. "In this regard, we have worked hard and in good faith to help encourage lasting peace in troubled parts of our region.

"And through the Global Movement of the Moderates, we have also tried to bridge the differences between East and West and show Islam in its true light, as a religion of peace. The Global Movement of the Moderates has been praised by leaders across the world, including (United States) President (Barack) Obama and British Prime Minister David Cameron," he said.

New online channels had also been opened to facilitate easier communication between the people and the government. Prime Minister enjoy sharing information as well as listening to what the people have to say through using the social medium like Facebook and Twitter. Najib said that the era of government knows best is truly over. And although the country had accomplished a lot, there were still so much left to do.

"So, let us move forward together, and enjoy four more years of progress and prosperity," he added.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:35 PM

Whereas Johor MCA Election deputy director Datuk Tee Siew Kiong said its 450 branches will ensure a win for whoever contests under BN.

"We have been working hard in the areas lost during the previous election. Not like the opposition which 'disappeared' afterwards and is now reappearing for this election," he said.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 2:35 PM

Meanwhile, Johor MIC secretary M. Asojan said that the Indian community's support for BN was now at its highest level ever at 80 percent.

Johor MIC is expected to contest in the Segamat parliamentary and Permas Jaya, Kahang, Bukit Gambir and Tenggaroh state assembly seats.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 3:19 PM

INIKALILAH..Tiada ada lagi kubu kuat PR.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 4:29 PM

Harap ada pembaharuan. PM & TPM kata tidak perlu tukar kerajaan sebab kerajaan BN pun buat pembaharuan. Ya, memang PM memberi BR1M dan lain-lain lagi tapi semuanya dihutang untuk pancing undi. Utang Kerajaan BN mencapai 500 bilion. Saya percaya untuk membayar kembali hutang yang di beri Rakyat akan diambil kembali oleh BN dengan berbagai pungutan dan caj kepada rakyat selama 5 tahun. Apabila PRU14 (jika menangPRU13) memberi lagi pancing undi BR1M RM1,200. Kalu di hitung caj kepada rakyat per orang dalam 5 tahun adalah melebihi RM5000. Cntoh: caj pengunaan telepon 6% dari RM1 (purata seorang dicaj pengunaan RM0.60/bulan x 10 juta pengguna =RM6 juta x 12 bulan =RM72 juta setahun). Belum lagi lain-lain caj. Ini kali lah TUKAR..


Anonymous said...
April 26, 2013 at 4:38 PM

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menaruh keyakinan rakyat negeri ini akan terus memberikan sokongan padu kepada Barisan Nasional (BN), sekali gus kekal sebagai kubu kuat parti itu.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 4:38 PM

Beliau berkata, berdasarkan sokongan yang diterima dalam setiap program yang diadakan dan kejayaan pelbagai program transformasi membuktikan sokongan tidak berbelah bahagi rakyat Sabah terhadap BN.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 4:42 PM

Menurut Najib, kerajaan BN mempunyai perancangan yang jelas dan terbukti apabila melakukan pelbagai transformasi yang memberi manfaat kepada rakyat dan negara.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 4:42 PM

"Kalau pembangkang laungkan reformasi yang bererti demonstrasi dan sebagainya langsung tiada erti kepada kita kerana BN yang membuat transformasi, kita tidak perlu laungkan kerana kita sudah membuat perubahan di Sabah," katanya.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 4:43 PM

Dalam pada itu Najib berkata, selain pembangunan pesat di Sabah, beliau yakin di bawah kerajaan BN kadar kemiskinan di negeri ini akan terus menurun sehingga kepada tiga peratus dalam tempoh lima tahun akan datang.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 4:45 PM

Barisan Nasional (BN) masih bertapak kukuh di Sabah meskipun pembangkang membuat tohmahan tidak berasas kononnya BN semakin lemah di Sabah.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 4:47 PM

Ketua Penerangan Wanita UMNO Malaysia, Dato’ Hamidah Osman, pembangkang sentiasa mencuri peluang dengan membuat pelbagai tohmahan dengan niat dan matlamat untuk meraih sokongan dan simpati rakyat.
"Saya amat yakin rakyat di Sabah sudah dapat menilai belang sebenar pembangkang dengan menolak mereka dalam pilihanraya nanti,’’ katanya.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 4:48 PM

Najib berkata kerajaan BN masih berupaya dan kukub untuk terus kuat dan mampu untuk terus memajukan Sabah bagi mengimbangi pembangunan antara negeri ini dan semenanjung.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 4:49 PM

Perpecahan dan ketidak sehaluan PR menjadi punca utama mereka akan kalah PRU ni.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 4:51 PM

Kita tengoklah nanti siapa yang akan kalah.slogan ini kalailah hanya tinggal slogan.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 8:41 PM

Johor bukan lagi kubu kuat BN.Angin perubahan sudah dirasai .Rakyat Johor hanya tunggu 5 Mei saja untuk tumbangkan UMNO-BN.Ini kali lah beb !!


Anonymous said...
April 26, 2013 at 8:42 PM

Jika PR menang.. kuasa dan kedudukan rakyat meningkat ...
Jika BN menang.. kuasa dan kedudukan rakyat disekat


Anonymous said...
April 26, 2013 at 8:43 PM

wow.....tolak bn tolak umno....


Anonymous said...
April 26, 2013 at 8:44 PM

UMNO lahir di johor ...maka wajar juga dikebumikan di johor ...ini kali lah


Anonymous said...
April 26, 2013 at 8:47 PM

Dari pemerhatian saya, BN punya keseluruhan media seperti Tv3, Utusan, Bhairan, RTM, Kosmo, Astro utk program ceramahnya.

PR pula hanya ada Rakyat bawahan utk menerangkan perancangan program untuk rakyat. Hujan, becak & provokasi mat rempit BN menjadi asam garam Pakatan Rakyat menerangkan program manifesto demi meningkatkan taraf hidup & keselesaan rakyat.

Kenapa pula Najib, Madey, Muhyidin Yasin serta gerombolan umno yg lain terlalu amat marah kepada Pakatan Rakyat.

Apakah mereka tidak sedar bahawa mereka juga giat berkempen menerusi media dengan projek Moneyfiesta & Tranformasi ?

Pakatan Rakyat hanya punya Rakyat Malaysia sebagai saluran undi, BN pula hanya perlu ada Bangla, Indon, mat rempit, undi hantu berganda, program pangkah undi....kenapa BN terasa masih kalah juga ?

Kerna itulah suara rakyat adalah suara keramat...!!! People's Power, NOT Madey Power...


Anonymous said...
April 26, 2013 at 8:48 PM

Semoga Allah membuka pintu hati orang Johor untuk mengundi PR dan tumbangkan BN/UMNO. Semoga tahun ini akan terukir sejarah UMNO akan berkubur ditanah kelahirannya sendiri. Insya Allah.


Anonymous said...
April 26, 2013 at 10:59 PM

Belum pun memerintah pemimpin PKR Semenanjung telah memperbodohkan pemimpin dari Sabah yg menyokong mereka. Lihat saja apa yg trjdi dg Kumpulan Ansari. Pemimpin tempatan PKR Sabah lngsung tak beri muka dlm pemilihan calon. Belum lg memerintah memperlihatkn satu bntuk pemerintahn autocratic dn tidak adanya ketelusan.

Hanya orang bodoh saja yg menyokong Parti yg di pimpin oleh BANDUAN kerana pernah dipenjarakan selama eanm(6)atas kesalahn rasuah.


Anonymous said...
April 27, 2013 at 3:14 AM

LAIN KALI LA?????
RAMAI ORG DTG KE CERAMAH PAKATAN CUMA NAK DENGAR APA YG DIKATAKAN.MEREKA SUSAH DPT LIPUTAN DLM TV,HABIS DIKATA BN PUNYA SEMUA.CERAMAH BN RAMAI TAK DTG KRANA MREKA TAHU APA YG BN TELAH BUAT DAN AKAN BUAT,BUKAN DOK AUTA SAJA.KPUTUSAN UNDIAN NANTI KITA AKN TAHU,SIAPA D SUKAI RAKYAT.D TMPT SAYA NI,RAMAI YG PERGI DGR CERAMAH PAKATAN,TETAPI MEREKA MAJORITINYA ORG BN.

LAIN KALI LA.PUTERA JAYA MASIH MILIK BN!


Ez said...
April 27, 2013 at 9:15 AM

Rakyat sudah sedar dan bangun.


Hadi said...
April 27, 2013 at 9:17 AM

Mereka harus sebulat suara memperjuangkan misi yang sama.


Hazrin said...
April 27, 2013 at 9:24 AM

Tiada kubu untuk semua parti. Rakyat boleh tentukan apa saja untuk parti.


Wan said...
April 27, 2013 at 9:25 AM

BN masih parti kuat walaupun pembangkang semakin ke depan.


Josh said...
April 27, 2013 at 9:25 AM

Johor mungkin akan jatubh ke tangan PR.


AI Ling said...
April 27, 2013 at 1:54 PM

Minda rakyat sudah berubah. Mereka tahu apakah yang benar memanfaatkan rakyat.


Kwee Ping said...
April 27, 2013 at 1:55 PM

UMNO harus membaiki lagi kelemahan.


Rai said...
April 27, 2013 at 1:56 PM

Johor merupskan saingan yang amat giat kali ini. Peluang untuk PR menang adalah 50 ke 50.


Kit Kit said...
April 27, 2013 at 1:57 PM

Menang BN bukan mudah, tetapi berpeluang juga jika benar rakyat sanggup memberi peluang.


Wilson said...
April 27, 2013 at 1:58 PM

Rakyat akan membuat keputusan akhir. Kami menantikan keputusan muktamd selepas PRU.


Anonymous said...
April 27, 2013 at 2:45 PM

Jika Pakatan Rakyat Memerintah....

"Apa yang kerajaan Pakatan Rakyat boleh buat, gred 41 ke bawah tak pelu bayar cukai jika Pakatan Rakyat membentuk kerajaan persekutuan.

"Dalam Islam cukai hanya untuk orang kaya sahaja," katanya ketika berceramah di hadapan puluhan ribu rakyat yang hadir di Presint 3 di sini malam tadi.

Sementara itu beliau turut memberi jaminan bahawa Pakatan Rakyat juga akan menghapuskan cas 4 peratus pinjaman perumahan dan kenderaan bagi kakitangan awam.

"Cas 4 peratus pinjaman akan kita hapuskan, Di Kelantan kita dah buat, tak bankrap pun" ujarnya.

"Kita hapuskan peranan orang tengah," katanya.


Anonymous said...
April 27, 2013 at 2:51 PM

Manusia yang suka dedahkan aib orang mukmin ketika di dunia, aibnya akan didedahkan oleh Allah S.W.T. di hari akhirat. Ketika itu orang-orang mukmin akan mentertawakan golongan tersebut yang gembira dan mentertawakan orang mukmin ketika di dunia.

Allah S.W.T berfirman maksudnya : “Barang siapa yang menghendaki kehidupan sekarang (dunia), maka Kami segerakan baginya didunia itu apa yang Kami kehendaki dan Kami tentukan baginya Neraka Jahannam, ia akan memasukinya dalam keadaan tercela dan terusir" (Surah al-Isra’ ayat 18).


Anonymous said...
April 27, 2013 at 4:49 PM

Fitnah biasanya disebarkan bertujuan memburukkan individu atau kumpulan terutamanya orang yang dihormati masyarakat. Pada masa sama, perbuatan itu bertujuan untuk menonjolkan diri penyebar fitnah seolah-olah penyebar fitnah itu sebagai lebih baik dan lebih layak berbanding orang yang difitnah itu.
Hakikatnya, dosa membuat fitnah menjauhkan diri penyebar fitnah dari syurga.

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).


Anonymous said...
April 28, 2013 at 1:42 PM

http://malaysiafinance.blogspot.com/2013/04/article-on-taibs-brother-worth-a2bn.html


Anonymous said...
April 30, 2013 at 10:12 AM

orang2 Cina makin galak anti kerajaan!

padaku mereka adalah IMIGRAN CINA. WAJAR dilayan hanya sebagai pendatang. ndak layak bekerja kerajaan. wajar diberi 2 kerakyatan.. satu Malaysian, satu lagi Cina. genap umur 30 tahun, wajar di hantar ke China. mereka memang membuat anarki hingga China pun terpaksa terpaksa diperintah secara kuku besi - komunis. melawan kerajaan dilanggar dgn perisai/ dibunuh begitu sahaja..

kita tengoklah PRU 13 ini. mana perginya undi2 Cina

logiutt kau Cina

**atas pagar


Anonymous said...
November 13, 2013 at 11:09 AM

In 2011, private investment accounted for 57 per cent and public investment 43 per cent of total investment.


Anonymous said...
November 13, 2013 at 11:09 AM

Jala said the Malaysian stock market also improved with FTSE Bursa Malaysia KLCI market capitalisation at a historic high of 1,675.69 points on Nov 1, 2012.


Anonymous said...
November 13, 2013 at 11:09 AM

the KLCI market capital was at RM1.12 trillion in August 2010 and grew by 30 per cent, or RM340 billion, to RM1.46 trillion on Nov 1, 2012.


Anonymous said...
November 13, 2013 at 11:11 AM

To expedite the growth on food and health-based segment under palm oil sector, the government has approved grants worth RM29.2 million for 10 clinical trials as a well as developmental grants worth RM29.2 million for two business proposals for the production of tocotrienols and carotenes from palm oil.


Note: Only a member of this blog may post a comment.

xxx