Sunday, January 13, 2013

Sekitar HKR 112 : 100,000 banjiri stadium

Pusat bandar Kuala Lumpur dibanjiri 100,000 penyokong Pakatan Rakyat yang hadir ke Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka - himpunan paling besar anjuran gabungan parti tersebut bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13.

Penganjur mengharapkan kehadiran besar ke perhimpunan itu akan mempengaruhi golongan pengundi atas pagar.

Pentadbiran Datuk Seri Najib Razak dilihat mengambil pendekatan berbeza bagi perhimpunan kali ini dengan memastikan tiada insiden tidak diingini.

Pihak berkuasa membenarkan Pakatan menggunakan lokasi bersejarah Stadium Merdeka, dan polis turut mensasarkan "kecelakaan sifar" bagi perhimpunan berkenaan.

Penganjur akan menguji sikap baru yang ditunjukkan pihak berkuasa ini dengan berjalan kaki dalam kumpulan besar menuju ke Stadium Merdeka, bermula dari tujuh lokasi, sebelum perhimpunan bermula pada jam 2 petang.
















50 comments:
Write comments
  1. PM pun anjur juga Himpunan Rakyat dimana seluruh India dr parti IPF dkerah hadir seramai 15 000 org brsama PM. Nak lawan HKR anjran PR yg dpt kumpulkn seramai 100 000 org. Yg sedih, himpunan Najib tu dhadiri oleh IPF kerana sekampit beras. Aduhh,mcm kat Afrika pula PM kita layan rakyat Malaysia khususnya kaum INdia. HKR anjuran PR tanpa imbuhan hanya alunan sukma pemimpin rakyat utk dsajikan kpd rakyat tetapi telah brjaya mngumpul sramai 100 000 org. Syabas kpd PR.

    ReplyDelete
  2. AES akan dihapuskan setelah naiknye PR nanti. Rakyat Malaysia bukan menolak usaha kerajaan mmbanteras index kemalangan jlnraya yg naik atau sebarang usaha utk mncegah kemalangan TETAPi sykt kroni ATE Sdn Bhd dan Beta Tegap Sdn Bhd tu kepunyaan anak2 pemimpin UMNO dan MCA. Ini yg dihalang oleh PR dan bukan mnghalang usaha kerajaan mmbasmi peningkatan kadar kmlangan jlnraya.
    OLEH ITU, KITA SAMA2 TUNGGU JNJI DS ANWAR YG MENEGASKAN PERKARA INI SEMASA HKR 112 BARU2 INI. HIDUP PR,INSYA ALLAH..

    ReplyDelete
  3. Kelam kabut kau najib dengan sambutan rakyat yang hadir keperhimpunan kebangkitan rakyat...sayonara ku ucapkan sekali lagi untuk umno bn..

    ReplyDelete
  4. Yg pasti bukan shj Najib fening2 lalat, SPR jugak sakit jiwa. Silap2 SPR yg lebih meroyan dr BN sebab apa, takut idolanya kalah PRU nanti. Kenapa nak takut? Naik sapa2 memerintah pun, SPR tu yg tu jugak kan. Ntah le MalaySIALku.

    ReplyDelete
  5. Ada pulak buat syarat jumlah yg hadir bg majlis rakyat. Itu dah nampak sgt dasar kuku besi, hanya nak tutop kuku besiii..benarkan rakyat buat majlis selepas kena gasak kiri kanan sebelum ni. Tapi hanya 30 000 je bole hadir dan polis dah buka KERTAS SIASATAN atas dasar langgar syarat. Heii..anjing kerajaan,kamu jgn sampai rakyat betul2 melawan kamu dan mnganggap syahid,sudahle. Rakyat bangkit melawan kejahatan BN,kamu yg beria2 nak lawan rakyat dan bukan YB Menteri ke PM ke yg dtg lawan. BEDEBAH punya anjing kerajaan ni.

    ReplyDelete
  6. Sasaran 1 juta peserta tidak tercapai.

    ReplyDelete
  7. Patutlah Mereka Tolak Stadium Nasional, Takut Malukan Diri Sendiri – Bung Mokhtar

    ReplyDelete
  8. “Telah terbukti mengapa pembangkang tidak mahu memilih berhimpun di Stadium Bukit Jalil walaupun dah dapat kebenaran. Mereka tetap mahu di Stadium Merdeka kerana mereka sendiri sebenarnya sedar bahawa perhimpunan ini akan gagal menghimpunkan sejuta rakyat. Jangan kata sejuta, setengah daripada itupun mereka tidak mampu,” ujar Datuk Bung Mokhtar Radin.

    ReplyDelete
  9. Beliau yang merupakan Ahli Majlis Tertinggi UMNO menyifatkan pakatan pembangkang sama sekali gagal untuk ‘membeli’ jiwa rakyat yang rata-rata sudah muak dengan konspirasi pembangkang.

    ReplyDelete
  10. Rakyat sebenarnya tegas beliau telah sedar bahawa perhimpunan demi perhimpunan yang dianjurkan oleh pakatan pembangkang sama sekali tidak membawa faedah kepada mereka.

    ReplyDelete
  11. “Sekiranya perhimpunan ini membawa faedah dan kebaikan kepada rakyat, saya sendiripun akan setuju dan akan turut serta. Tapi perhimpunan mereka ini hanya ingin menanamkan rasa benci di hati rakyat kepada kerajaan. Semua yang kerajaan lakukan tidak betul tapi mereka tak cuba betulkan. Mereka hanya tahu menuding jari.

    ReplyDelete
  12. “Pembangkang hanya tahu mengadu domba tapi tak buat apa-apa untuk perbaiki ataupun membela nasib rakyat. Sebab itulah perhimpunan mereka ini yang kononnya merupakan ibu kepada semua perhimpunan yang telah mereka adakan gagal sama sekali,” ujarnya

    ReplyDelete
  13. Bung Mokhtar yang juga Ahli Parlimen Kinabatangan seterusnya berkata pilihan mereka untuk terus kekal membuat perhimpunan di Stadium Merdeka adalah amat tepat.

    ReplyDelete
  14. Himpunan anjuran Najib walau diberi sekampit beras hanya dapat kumpul 15 ribu tak malukah Anonymous January 14, 2013 3:43 PM

    ReplyDelete
  15. berhimpun dlm mempertahan yg batil. inilah yg kurang bagus apabila emosi dan suu dzon menjadi tuan! kami diajak dtg jln2 kl. rupanya beragenda berdendam dlm menjatuhkan BN. hampir semua peserta busuk hati..marah2..sakit jiwa! masa tu, silent is better.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6:25 Pm kamu penjilat lendir kangkang pemimpin rasuah pe mampus dengan mereka selepas pru 13 nanti .

      Delete
  16. HKR 112 adalah fakta.. Pakatan Rakyat akan ganti UBN

    ReplyDelete
  17. belum pernah himpunan pembangkang sebegitu ramai. ini memang petanda BN akan kalah pada pru13 ni. kalaupun BN menang, 2/3 adalah sangat mustahil mungkin lebih buruk dari keputusan pru12. apa yg pasti, alif tendang wau = umno tendang najib, muhyidin jadi PM. itu macam laa..

    ReplyDelete
  18. BN(babi negara) ada mampukah menghimpunkan 1juta...tak mampu tak usah perkecilkan kemampuan PR ...mereka hanya menipu dengan menggunakan media penjilat .

    ReplyDelete
  19. Perhimpunan ini sudah menakutkan BN terutama PRU 13 semakin mendekati.

    ReplyDelete
  20. Rasa-rasa tujuan perhimpunan ini mencapai matklamat.

    ReplyDelete
  21. Syabas juga perhimpunan yang tidak membawa apa-apa masalah khas isu keselamatan.

    ReplyDelete
  22. Sebilangan besar rakyat yang sedar bahawa tujuan perhimpunan ini demi masalah depan yang cerah.

    ReplyDelete
  23. Jika boleh, perhimpunan sebegini harus dielakkan agar tidak menjejas imej baik negara.

    ReplyDelete
  24. PERDANA Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini menyampaikan penghargaan kepada Pakatan Rakyat atas tindakan semasa Himpunan Kebangkitan Rakyat yang menurutnya menunjukkan kejayaan politik BN dan reformasi kerajaan.

    ReplyDelete
  25. Katanya, walaupun beliau tidak bersetuju dengan pembangkang, beliau berterima kasih kerana kumpulan berkenaan menghormati semangat Akta Perhimpunan Aman.

    ReplyDelete
  26. Tambahnya, itu menunjukkan bahawa Islam atau reformasi yang dijalankan BN adalah tepat.

    ReplyDelete
  27. Najib turut memuji pihak berkuasa atas tindakan profesional mereka semasa perhimpunan yang membanjiri Stadium Merdeka dan kawasan sekitarnya.

    ReplyDelete
  28. Dalam pada itu, Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN) Khairy Jamaluddin berkata Dasar Transformasi Nasional yang diperkenalkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berjaya diterjemah dan diterima oleh rakyat sehingga membolehkan pembangkang mengadakan Himpunan Kebangkitan Rakyat Sabtu lalu.

    ReplyDelete
  29. Khairy berkata, tanpa transformasi seperti dilakukan ke atas Akta Perhimpunan Aman, rakyat tidak dapat melihat senario seperti diadakan pada Sabtu lalu di negara ini.

    ReplyDelete
  30. Bagaimanapun, beliau turut menyifatkan himpunan tersebut sebagai gagal mencapai sasaran seperti diuar-uarkan penganjur iaitu sebanyak satu juta orang.

    ReplyDelete
  31. “Terima kasih kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM), pihak berkuasa yang berjaya menguasai keadaaan tanpa sebarang provokasi. Bagi kami (Pemuda BN) tiada apa yang penting dengan himpunan ini. Namun yang utama himpunan dijalankan dengan aman dan bebas.

    ReplyDelete
  32. “Namun saya difahamkan PAS tidak puas hati dengan DAP sebab penyokong dari kalangan bukan Melayu tidak ramai. Maka mereka (penganjur) kena tanya mereka sendiri mengapa ini terjadi,” katanya pada sidang media selepas menandatangani Memorandum Persefahaman dengan MyEg mengenai program BL1M di sini, kelmarin.

    ReplyDelete
  33. Ditanya mengenai penyertaan mahasiswa mahupun anak muda dalam himpunan itu, beliau yang juga Ahli Parlimen Rembau nyata tidak bimbang tentang perkata tersebut.

    Namun beliau mengelak daripada membuat kesimpulan bahawa majoriti anak muda menyertai himpunan itu.

    ReplyDelete
  34. pecacai Pakatan Rakyat, masih lagi membicarakan tentang Himpunan Kebangkitan Rakyat atau Himpunan Sokong Shamsidar. Mereka kelihatan terkial-kial untuk meyakinkan tentang jumlah besar yang hadir dalam himpunan tersebut mengikut angka yang mahu mereka percaya. Mereka juga masih lagi mempertahankan kononnya, mereka datang ke himpunan tersebut secara sukarela, bukannya kerana dibayar dan tidak mendapat sebarang hadiah.

    ReplyDelete
  35. Sudah tentulah kita bersimpati dengan mereka kerana mereka telah menggambarkan tahap intelektual mereka yang baik sedikit sahaja berbanding lembu yang meragut rumput di tengah-tengah padang

    ReplyDelete
  36. Selain daripada 'kejayaan' yang digembar-gemburkan, para pecacai Pakatan menyatakan, perhimpunan kali ini berjalan dengan aman kerana tiada campurtangan UMNO dan provokasi pihak polis. Kata mereka lagi, kekacauan dan huru-hara yang selama ini berlaku, adalah disebabkan campurtangan daripada UMNO dan kepatuhan PDRM terhadap perintah UMNO.

    Sudah tentulah, itu merupakan tohmahan terjahat Pakatan Rakyat, terutama sekali apabila membabitkan PAS yang sentiasa berlindung di belakang jubah agama.

    ReplyDelete
  37. Dari awal lagi, pelbagai provokasi telah dilakukan oleh Pakatan Rakyat.

    ReplyDelete
  38. Dalam hal ini, para pecacai PAS menjadi pak turut kepada kehendak dan arahan PKR serta Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
  39. PAS telah menggunakan semua kekuatan dan kemahiran mereka untuk melakukan provokasi terhadap polis agar tercetus kekacauan pada 12 Januari 2013.

    ReplyDelete
  40. SMS demi SMS fitnah dihantar dan disebarkan secara meluas dengan harapan, imej PDRM akan berjaya dikotorkan dan dilihat sebagai pasukan pengacau, bukannya penjaga keamanan.

    ReplyDelete
  41. Paling menarik ialah apabila Mat Sabu mengeluarkan arahan agar polis menjaga keselamatan para peserta himpunan. Seolah-olah selama ini, polislah yang telah mencetuskan segala kekacauan di dalam negara ini.

    ReplyDelete
  42. PDRM telah menjalankan tugas dengan cermelang, tiada berlaku sebarang kejadian yang tidak di ingini.

    ReplyDelete
  43. kalau kita amat-amati, sebenarnya apa yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat, sebenarnya tidak lebih daripada membodoh-bodohkan rakyat Malaysia semata-mata.

    ReplyDelete
  44. Bahkan lebih tepat lagi ialah apabila mereka 'akur' dengan cadangan Perdana Menteri, agar sebarang perhimpunan yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat, perlu dibuat di dalam kawasan tertutup seperti Stadium Merdeka, sebarang tuduhan mereka terhadap pihak berkuasa, telah berbalik kepada diri sendiri.

    ReplyDelete
  45. Rasanya bukan semuanya yang hadir adalah penyokong pembangkang, mungkin ada yang datang sekadar untuk mendengar cakap kosong pembangkang.

    ReplyDelete
  46. Kerajaan tidak gentar dengan kehadirana sebanyak 100 ribu orang ini.

    ReplyDelete
  47. Pakatan Rakyat hanya gila kuasa sahaja, ada agenda sendiri, cuba menipu rakyat dengan menabur janji yang tidak boleh di pakai.

    ReplyDelete
  48. Tidak namapk sebarang kebaikan ataupun tujuan sebenar perhimpunan ini di buat.

    ReplyDelete
  49. While more than a 100,000 are said to have attended the Himpunan Kebagkitan Rakyat rally in Kuala Lumpur on Saturday (photo), the affair in Sabah proved to be a flop.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.