Sunday, April 28, 2013

TERBAIK : Anak Muda Yang Semakin Cerdik?

PRU ibarat lubuk mencari wang. Anak muda akan mencari kesempatan untuk mendapatkan baju, topi dan banyak lagi secara percuma. Tidak kurang juga yang mencari upah dan wang.



Perhatikan gambar diatas, anak muda ini memakai baju Barisan Nasional untuk mencari upah memasang poster dan banner, tetapi singgah markas PAS untuk mengisi perut.

Di Kedah, anak muda mengambil upa untuk memasang bendera dan poster BN. Sambil itu mereka juga memasang poster dan bendera Pakatan Rakyat. Duit diupah oleh UMNO @ BN tapi bila pernah bekerja mereka pulang ke markaz PAS untuk mengisi perut.

Anak muda sudah bijak berpolitik, mereka seolah-olah macam orang BN @ UMNO tetapi pada hakikatnya mereka juga ada 'spy' PAS untuk mendapat maklumat dan strategi.

Oleh itu, kepada semua pendokong Pakatan Rakyat, jangan dipandang sinis kepada mereka yang memakai baju Biru Barisan nasional. Ini kerana mungkin mereka adalah penyokong Pakatan Rakyat.

Walaupun bagaimana pun jangan biar terbabas, makan harta UMNO ni boleh rosakkan hati.. Kena ada PGS yang bijak mengawal selia perkara ini.

46 comments:
Write comments
  1. Pertembungan antara Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Parlimen Labuan dan enam kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang sama membuktikan pakatan pembangkang tidak sepakat dan tamakkan kuasa. perpecahan dalam kalangan pakatan pembangkang itu jelas apabila mereka tidak menemui jalan penyelesaian sehingga hari penamaan calon.

    ReplyDelete
  2. Saya yakin dengan apa yang telah berlaku iaitu pertembungan sesama sendiri antara PKR dan Pas, ia membuktikan tentang kerakusan, sifat tamak dan keegoan pembangkang. Perpecahan dalam kalangan pakatan pembangkang bukan setakat itu, sebaliknya turut berlaku dalam DAP apabila ramai bekas wakil rakyatnya bertanding atas tiket Bebas selepas kecewa dengan pucuk pimpinan.

    ReplyDelete
  3. Tun Daim Zainuddin melahirkan rasa keyakinan bahawa pakatan pembangkang tidak akan berjaya menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) di peringkat Pusat pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

    ReplyDelete
  4. Bekas Menteri Kewangan itu berkata, pakatan pembangkang sebenarnya tidak mempunyai kekuatan untuk memenangi pilihan raya memandangkan terdapat banyak percanggahan dari segi prinsip dan perjuangan sesama mereka.

    ReplyDelete
  5. “Saya melihat pembangkang tidak akan menang kali ini kerana mereka ada banyak perbezaan. Dalam banyak-banyak hal mereka gagal berpakat. Kita lihat bukan sahaja soal pembahagian kerusi dan calon, ini termasuk perbezaan antara prinsip perjuangan.

    ReplyDelete
  6. “Pas mahu laksanakan hudud sedangkan DAP pula membantah. Lagi pun, saya lihat mereka tak ada kepastian tentang siapa hendak jadi Perdana Menteri, sebab bertelagah,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan dengan jentera BN peringkat Parlimen Merbok di sini hari ini.

    ReplyDelete
  7. OPPOSITIONS TRYING TO CONFUSED PEOPLE! People know that ... Opposition pact has no credibility to rule Nation

    Datuk Seri Najib Tun Razak said Thursday the fact that the parties of the opposition pact had varying positions on policies showed that they did not have the credibility to administer the country.

    The prime minister said they differed from the Barisan Nasional (BN) parties which had an understanding in matters involving policies and, as such, instilled confidence in the people to support the coalition.

    “We can have differences of opinion but we cannot be confrontational in matters concerning policies. In the BN, we do not differ in terms of the country’s major, fundamental policies. We have an understanding. There is consensus in the BN, but not in the opposition pact.

    CONGRTS BN FOR THE GREAT ACHIEVEMENT! COME WE SUPPORT BN FOR THE BEST FUTURE

    ReplyDelete
  8. OPPOSITIONS TRYING TO CONFUSED PEOPLE! People know that ... Opposition pact has no credibility to rule Nation

    “Their positions (on policies) show that they have no credibility. We must have trust and credibility, only then will the people support us,” he said at a breakfast meeting with the people at the Ketapang polling district centre near here.

    Najib (picture) said one glaring weakness in the opposition pact was the disagreement over the implementation of the ‘hudud’ (Islamic penal law), with PAS all for it and the DAP against it.

    PAS deputy spiritual leader Datuk Dr Haron Din had reportedly said that the party would implement hudud if the opposition pact won the 13th General Election, despite opposition from the DAP, one of its two allies in the pact.

    The other is PKR.

    CONGRTS BN FOR THE GREAT ACHIEVEMENT! COME WE SUPPORT BN FOR THE BEST FUTURE

    ReplyDelete
  9. OPPOSITIONS TRYING TO CONFUSED PEOPLE! People know that ... Opposition pact has no credibility to rule Nation

    Najib said he wondered how the opposition parties could administer Malaysia, where decisions had to be made on the direction the country had to take as well as its future, when they could not even come to an understanding on the question of hudud.

    “Surely they have no credibility to win the trust of the people. They are always making conflicting statements,” he said.

    Najib, who is also BN chairman, said the fact that candidates of the opposition pact parties were contesting against one another in seven seats in this general election showed absence of an understanding.

    He said this indicated that the opposition was in a state of confusion in many matters.



    CONGRTS BN FOR THE GREAT ACHIEVEMENT! COME WE SUPPORT BN FOR THE BEST FUTURE

    ReplyDelete
  10. Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan slogan ‘ubah” yang dilaungkan pembangkang tidak lebih daripada sekadar gimik bagi meraih perhatian, menasihatkan rakyat supaya tidak terpengaruh dengannya.

    ReplyDelete
  11. Perdana Menteri berkata di sebalik slogan yang kononnya mengandungi madu itu sebenarnya tersembunyi racun berbisa yang mana telah dirasai penduduk di empat buah negeri yang ditadbir pakatan pembangkang ketika ini.

    ReplyDelete
  12. Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang ditadbir pakatan pembangkang.

    ReplyDelete
  13. Empat buah negeri yang ditadbir pembangkang, setengah daripada kita termakan dengan slogan ubah, tetapi hari ini keempat-empat negeri itu sarat dengan kekecewaan sebab kerajaan yang dipilih tidak dapat laksana apa yang dijanjikan.

    ReplyDelete
  14. Najib mengingatkan rakyat supaya jangan sesekali tertarik dengan ungkapan ubah sebab tidak ada apa-apa yang mereka lakukan sebelum ini selepas diberi amanah menjadi kerajaan di negeri berkenaan.

    ReplyDelete
  15. Menjadikan kegagalan kerajaan pakatan pembangkang diterajui Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Selangor sebagai contoh, Perdana Menteri berkata kekecewaan ditanggung rakyat negeri itu perlu dijadikan iktibar penduduk, khususnya di Sarawak supaya tidak memberi peluang calon parti itu untuk dipilih menjadi pemimpin.

    ReplyDelete
  16. Najib yang juga Pengerusi BN berkata berbanding BN yang mempunyai perancangan dan peta jalan yang jelas ke mana negeri dan negara hendak dibawa, PKR yang diberi peluang untuk menunjukkan kebolehan ternyata gagal memenuhi kehendak dan aspirasi rakyat yang sentiasa mahukan perubahan.

    ReplyDelete
  17. Beliau berkata rakyat perlu bijak membuat penilaian kerana pertembungan dalam pilihan raya tidak hanya boleh dilihat dari sudut individu tertentu, sebaliknya melibatkan soal kemampuan dan kebolehpercayaan untuk diletakkan sebagai pilihan untuk membela nasib masyarakat di masa hadapan.

    ReplyDelete
  18. Perdana Menteri berkata mereka yang bakal memilih pemimpin perlu ingat bahawa kerajaan pusat yang lemah dan terumbang-ambing akan menerima tekanan daripada pembangkang serta pihak luar dan sudah pasti kerajaan yang terdedah kepada keadaan itu tidak berupaya meneruskan proses pembangunan yang dirancang.

    ReplyDelete
  19. Sehubungan itu, beliau menggesa pengundi di Saratok memilih calon BN sebagai pilihan kerana hubungan rapat Mawan dengan beliau selaku pengerusi BN akan memudahkan perancangan proses pembangunan di kawasan itu.

    ReplyDelete
  20. anak muda tau mana yang terbaik

    ReplyDelete
  21. About three million new voters have registered for the 13th general election, of whom 60 percent are aged below 30 years and these people make up a formidable 25 percent of the electoral roll.

    ReplyDelete
  22. These new, young voters are seen as the kingmakers who will determine whether BN will continue its rule for another five years – or whether Malaysians will see a new federal government, for the first time in the country’s 56-year history.

    ReplyDelete
  23. This is perhaps why both BN and Pakatan Rakyat have come up with a slew of youth-friendly policies to woo the young voters, who are generally perceived to be politically apathetic and fence sitters.

    ReplyDelete
  24. Many of these young people, especially first-time voters, stepping forward to exercise their right to vote.

    ReplyDelete
  25. Hopefully young voters will vote wisely this coming General Election for the good of the country's future.

    ReplyDelete
  26. Hudud bukan boleh dilaksanakan di Malaysia. Banyak yang menolakkanya.

    ReplyDelete
  27. No one can judge what the youth needed.

    ReplyDelete
  28. Vote wisely. The people has their rights to judge what they want.

    ReplyDelete
  29. Negeri bawah pembankang mendapat perkembangan yang baik juga.

    ReplyDelete
  30. Pengundi yang membuat undian buat kali pertama harus mengundi dengan bijak.

    ReplyDelete
  31. Banyak belia juga sudah ceburi dalam bidang politik. Semoga darah dan azam baru dapat disalurkan.

    ReplyDelete
  32. Undi adalah rahsia..

    ReplyDelete
  33. Kebanyakan anak muda merupakan pengundi atas pagar.

    ReplyDelete
  34. Kehadiran kira-kira 10,000 orang pada program Himpunan Orang Muda Parlimen Pokok Sena hari ini jelas menunjukkan sokongan penduduk di kawasan ini terhadap Barisan Nasional (BN), kata Penyelaras BN Parlimen Pokok Sena Datuk Ahmad Lebai Sudin.

    ReplyDelete
  35. Beliau berkata kehadiran orang muda berumur 21 hingga 35 tahun pada program yang berlangsung di Dataran Pokok Sena itu telah menyuntik semangat jentera pilihan raya Umno dan BN untuk bekerja lebih kuat bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) akan datang.

    ReplyDelete
  36. Pemuda Umno telah turun padang menemui golongan muda dan berjaya mendaftar lebih 8,000 pengundi baharu di kawasan ini, katanya.

    ReplyDelete
  37. Sokongan yang diberikan itu telah meningkatkan keyakinan BN untuk merampas kembali kerusi Parlimen Pokok Sena daripada PAS pada PRU-13, kata Ahmad yang juga Ketua Umno Bahagian Pokok Sena.

    ReplyDelete
  38. Katanya kegagalan PAS menunaikan janji melaksana projek perumahan Taman Bandar Sejahtera dan Bandar Puteri di sini menyerlahkan kelemahan parti itu dan wajar untuk rakyat menolak mereka.

    ReplyDelete
  39. Populariti media baharu seperti Facebook dan Twitter serta ribuan blog berunsur politik yang prokerajaan mampu menjadi pemangkin usaha Barisan Nasional (BN) meraih sokongan muda.

    ReplyDelete
  40. Laman sosial dan media baharu termasuk sistem pesanan khidmat ringkas (SMS) sebagai satu kaedah kreatif untuk memberi maklumat yang tepat dengan cara yang cepat kepada masyarakat.

    ReplyDelete
  41. Laman sosial, terutama Facebook banyak membantu beliau menjalankan tugas dengan lebih berkesan kerana dapat “mendengar” aduan secara terus daripada rakyat, sekali gus dapat menyelesaikan masalah secepat mungkin.-Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed

    ReplyDelete
  42. The Malaysian economy is expected to register a gross domestic product (GDP) growth of five per cent this year, said AmResearch Sdn Bhd.

    ReplyDelete
  43. The research firm said it was also confident the country could sustain an additional growth of five per cent to six per cent in the final quarter of 2011.

    ReplyDelete
  44. Its senior economist, Manokaran Mottain, said Malaysia’s economic growth would likely remain robust despite the ongoing uncertainties in the global economy.

    ReplyDelete
  45. the implementation of the Economic Transformation Programme projects announced last year as well as a further roll-out of new projects identified for this year would sustain domestic economic momentum.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.