Tuesday, November 9, 2010

Banjir : Propaganda vs Realiti [Bergambar]

Di saat media-media pro APCO melemparkan pelbagai fitnah kononnya Kerajaan Negeri atau Pakatan Rakyat tidak pedulikan rakyat yang ditimpa bencana banjir, kami PKWR DUN Alor Mengkudu 'memekakkan telinga' terhadap segala tohmahan yang dilemparkan oleh golongan pondan politik yang hanya tahu menuding jari, berpeluk tubuh dan bercekak pinggang itu. Tidak sempat untuk melaporkan setiap aktiviti yang diatur sepanjang musim banjir ini, biarlah gambar-gambar berikut menceritakan seribu perkataan.


























Jutaan terima kasih kepada semua pihak yang membantu PKWR Alor Mengkudu menyalurkan bantuan mangsa banjir, antaranya para penderma, PAS dari negeri2 lain yang menghantar sukarelawan, Telekom, Yayasan Salam, Pasukan Perubatan Islam, Dewan Himpunan Penyokong PAS dll yang tidak sempat tersenarai di sini. -kedahlanie

16 comments:
Write comments
  1. siapa yang menyebarkan pelbagai fitnah sebenarnya??? apa pun, semua pihak perlu bekerjasama dalam membantu mangsa banjir.

    ReplyDelete
  2. baguslah jika bantuan telah diberikan kepada mangsa2 banjir.

    ReplyDelete
  3. Alangkah bagusnya perkara ini jangan dipolitikkan. Apa salahnya jika semua berkerjasama untuk menangani masalah ini. Janganlah kita pentingkan diri sendiri. Bantulah mereka ini, tidak kira dari pihak mana sekalipun.

    ReplyDelete
  4. Hopefully the government can do their best to help the flood victims. They should also identified the cause for the flood and address accordingly so that the problem can be solved permanently.

    ReplyDelete
  5. Kejadian banjir ini adalah serius. Sebaik-baiknya, semua pihak harus berkerjasama untuk memberi bantuan kepada mangsa2x bangjir itu.

    ReplyDelete
  6. Apapun, terima kasih kepada mereka yang telah membantu mangsa2x banjir.

    ReplyDelete
  7. Memang media ini ada pelbagai ragam yang kita tidak dapat elakkan dari berlaku. Penyebaran cerita2 palsu/tidak betul hanya akan menguntungkan mereka/pihak media sahaja.

    ReplyDelete
  8. Bantuan yang diberikan kepada mangsa banjir adalah sangat diperluakan.

    ReplyDelete
  9. Semua pihak perlu bekerjasama dan menghulurkan sumbangan kepada mereka yang memerlukan.

    ReplyDelete
  10. mangsa banjir memerlukan bantuan, jadi semua pihak perlu bersama-sama menghulurkan bantuan..

    ReplyDelete
  11. harap semua mangsa banjir dpt menjalani hidup seperti biasa selepas ini.

    ReplyDelete
  12. Jika mana2 individu yang berbesar hati untuk membantu silalah berbuat demikian.

    ReplyDelete
  13. sebab itu isu2 sosial seperti ini tidak perlu dipolitikkan. politik tidak akan menyelesaikan masalah ini melainkan sekadar membantu menghangatkan isu ini malah memburukkan lagi keadaan. pihak yang bertanggungjawab wajar memainkan peranan membantu mangsa..

    ReplyDelete
  14. pembangkang juga kerap melemparkan fitnah terhadap parti pemerintah tanpa membuat kaji selidik terlebih dahulu.

    ReplyDelete
  15. Carilah punca mengapa banjir berlaku dan mengatasi masalah tersebut supaya perkara yang sama tidak berulang.

    ReplyDelete
  16. Amalan berlumba-lumba memberi bantuan di kala kesusahan, lumrah biasa setiap parti politik. TIDAK ada yang terkecuali.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.