Sunday, February 16, 2014

Hari Kekasih rosakkan Islam

Masyarakat Yahudi adalah satu golongan yang dilaknat oleh Allah kerana kesesatannya dan kezalimannya menderhakai Allah dan para rasul serta menzalimi umat Islam sejak dahulu sehinggalah kini.

Sebab itu, kita dilarang menjadikan mereka teman rapat atau rakan khususnya dalam mengurus hal ehwal berkaitan agama.

Ini dijelaskan menerusi firman Allah yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai pemimpin kamu kerana sebahagian mereka menjadi pemimpin kepada sebahagian yang lain. Sesiapa antara kamu yang menjadikan mereka pemimpinnya, maka sesunggguhnya dia adalah daripada golongan mereka itu. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang zalim. (al-Maidah: 51)

Bagaimanapun, dalam dunia tanpa sempadan kini, penjajahan dalam bentuk fizikal melalui kuasa tentera tidak lagi berlaku. Sebaliknya, lebih bahaya adalah penjajahan daripada segi minda. Inilah yang dilakukan oleh puak Yahudi. Tidak dinafikan strategi mereka melalui Protokol 5S memang berjaya. Antaranya mempengaruhi muda-mudi Islam menyambut Hari Kekasih pada 14 Februari setiap tahun.

Malangnya, ada muda-mudi Islam yang termakan dengan pujuk rayu syaitan sehingga menjadikan 14 Februari, tarikh yang amat ditunggu-tunggu untuk diraikan bersama pasangan masing-masing.

Walhal, fatwa mengharamkan menyambut Hari Kekasih sudah pun ada. (Rujuk Keputusan Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor melalui Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor Kali 1/2006 pada 21 Februari 2006 dan Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia kali ke-71 yang bersidang dari 22 hingga 24 November 2005).

Antara sebab utama larangan itu, amalan merayakan Valentine’s Day tidak pernah dianjurkan oleh Islam. Roh perayaan tersebut mempunyai unsur Kristian dan amalannya yang bercampur dengan perbuatan maksiat adalah bercanggah dan dilarang oleh Islam.

Protokol Yahudi ini kian mempengaruhi hidup generasi muda sehinggakan ramai umat Islam dicengkam oleh pemikiran Yahudiah dan akhirnya umat Islam khususnya generasi muda kita jatuh tersungkur.

Lantaran jiwa yang kosong dengan tarbiah agama, golongan muda ini gagal membezakan yang baik dan buruk walaupun ada peringatan Allah tentang kaum Yahudi ini.

Firman Allah yang bermaksud: Orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepada engkau (Wahai Muhammad) sehingga engkau menurut millah (agama) mereka (yang telah terpesong itu). (al-Baqarah: 120).

Di antara perkara yang menggempur pemikiran umat Islam adalah pelaksanaan Protokol 5S iaitu screen, smoke, sports, sing & song dan sex.

Jika diperhalusi, empat daripada lima protokol itu kecuali sports terangkum di dalam sambutan Hari Kekasih.

Pertemuan atau dating dengan teman lelaki atau wanita biasanya melibatkan tengok wayang, merokok, mendengar muzik atau hiburan dan ada yang berakhir dengan melakukan zina kononnya untuk membuktikan rasa cinta mereka.

1. Screen atau filem. Melalui filem, Yahudi berjaya melakukan propaganda memburuk-burukkan Islam, menghina Rasulullah, menggalakkan pergaulan bebas muda-mudi, menampilkan fesyen dan budaya songsang, melahirkan fahaman dan akidah sesat dan sebagainya.

2. Smoke atau rokok. Melalui rokok inilah kita dikatakan menyumbangkan kira-kira USD10 juta (RM32.5 juta) sehari membantu ekonomi Yahudi untuk membunuh umat Islam di Palestin.

3. Sports atau sukan. Pelaksanaan temasya sukan yang ditaja oleh syarikat arak dan rokok, pendedahan aurat yang nyata, pergaulan bebas dan terdapat unsur-unsur Majusi iaitu unggun api di dalam pelaksanaannya.

4. Sing & Song atau nyanyian. Melalui nyanyian dan hiburan banyak memesongkan akidah umat Islam dengan pemujaan terhadap syaitan dan wanita yang mengakibatkan kelalaian dan lupa kepada Allah dan rasul.

5. Seks. Penerapan budaya songsang di kalangan masyarakat terutamanya belia. Berlakunya pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan sehingga merangsang perlakuan seks yang tidak terkawal. Natijahnya ramai anak zina yang lahir dan ia sangat mengancam generasi Islam pada masa akan datang.

Apa yang lebih menyedihkan akibat daripada merayakan sambutan hari-hari seperti ini, remaja Islam semakin liar dan ramai yang terjebak dengan gejala sosial serta keruntuhan moral.

Mengikut rekod Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) sejak 2000 hingga 2008 sebanyak 257,411 Sijil Kelahiran didaftarkan tanpa dicatatkan nama bapa.

Ketua Pengarah JPN, Datuk Alwi Ibrahim dilaporkan berkata, seramai 17,303 anak luar nikah Melayu atau tidak sah taraf didaftarkan di seluruh negara sepanjang 2009. Bilangan itu meningkat 762 kes berbanding tahun sebelumnya.

Pada 2008, seramai 16,541 anak luar nikah didaftarkan di JPN manakala pada 2007 seramai 16,100 orang.

Jika 17,303 setahun anak luar nikah Melayu (Islam) dilahirkan di Malaysia pada 2009. Ini bermakna 17,303/365 iaitu 47 kelahiran anak luar nikah Melayu (Islam) dilahirkan setiap hari di Malaysia pada 2009 bersamaan dua kelahiran anak luar nikah Melayu (Islam) dilahirkan setiap jam di Malaysia pada 2009. Ini juga bermakna 47 kes zina yang menghasilkan kehamilan berlaku setiap hari di kalangan Melayu (Islam) pada 2009.

Amat menyedihkan kerana menurut statistik pendaftaran kelahiran kelahiran anak luar nikah dalam tempoh empat tahun sahaja (1999-2003) 30,978 daripada 70,430 (44%) orang bayi tidak sah taraf yang dilahirkan, anak orang Islam.

Senario ini cukup membimbangkan kerana ia merosakkan satu daripada lima maqasid syariah iaitu memelihara keturunan.

Islam tidak melarang umatnya berkasih atau bercinta. Cuma Islam meletakkan rasa kasih dan cinta itu di atas ikatan pernikahan agar terpelihara keturunan dan keharmonian bermasyarakat.

Barangkali, ada pasangan bercinta yang mendakwa mereka hanya suka-suka dan bukan berniat meraikan Hari Kekasih apabila bertemu pacar masing-masing pada 14 Februari.

Memanglah, resmi orang bercinta semuanya dipandang indah ditambah pula dengan pujuk rayu syaitan agar mereka terus melanggar perintah Allah lebih-lebih lagi apabila duduk berdua-duaan.

Walhal ijmak ulama memutuskan bahawa keterlibatan seseorang dalam ritual agama lain adalah salah satu unsur fasik dan merosakkan akidah.

Dalam sebuah hadis, Nabi SAW mengingatkan, “Barang siapa menyerupai satu kaum, maka dia termasuk golongan mereka". (riwayat Imam Abu Daud).

Pendek kata, umat Islam tidak boleh mencampuradukkan akidah dan peribadatan agama Islam dengan akidah dan peribadatan agama lain.
Kepada ibu bapa, marilah sama-sama kita menjaga ahli keluarga kita daripada terjebak dalam perangkap puak Yahudi. Seterusnya menjalankan tanggungjawab menyelamatkan ahli keluarga kita daripada dibakar api neraka kelak. - utusan.com.my,

No comments:
Write comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.