Monday, June 10, 2013

DBKL tolak permohonan Pakatan

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menolak permohonan Pakatan Rakyat untuk mengadakan perhimpunan mempertikaikan keputusan pilihan raya Black 505 di Padang Merbok pada 22 Jun ini.

Datuk Bandar Ahmad Phesal Talib sebaliknya mencadangkan pembangkang mengadakan perhimpunan itu di tempat tertutup seperti stadium.

Beliau juga berkata akan membantu Pakatan mencari tempat yang sesuai seperti perhimpunan yang diadakan di Selangor sebelum ini.

Perhimpunan pertama Pakatan sebelum ini diadakan di Stadium Kelana Jaya.

Bercakap dalam sidang media hari ini, Ahmad Phesal, keputusan menolak permohonan itu dibuat antaranya kerana Majlis Olimpik Malaysia sudah menempah tempat itu sejak tahun lalu lagi untuk acara mereka pada 23 Jun.

Justeru, mereka harus membuat persediaan logistik sehari sebelum itu. -MK

109 comments:
Write comments
  1. Keputusan kerajaan untuk letakkan Suruhanjaya Pilihan Raya di bawah mengawasan sebuah Jawatankuasa Khas Parlimen membuktikan betapa seriusnya Perdana Menteri Datuk Seri Najib mahu menepati janji yang dibuat kepada rakyat perihal memastikan ketelusan perjalanan pilihan raya di negara ini.

    ReplyDelete
  2. Sekaligus keputusan tersebut juga menandakan kejayaan program transformasi pentadbiran di bawah Perdana Menteri yang ingin mengangkat martabat dan kualiti sistem kerajaan bertaraf dunia.

    ReplyDelete
  3. Langkah ini seterusnya menyangkal segala dakwaan pembangkang sebelum ini yang menuduh kerajaan Barisan Nasional memperkudakan SPR bagi memastikan kemenangannya setiap kali tiba pilihan raya.

    ReplyDelete
  4. Seperti juga mana-mana jawatankuasa khas parlimen yang ditubuhkan sebelum ini,ia adalah bersifat bipartisan iaitu mempunyai wakil bukan sahaja daripada kalangan ahli parlimen BN tetapi juga pembangkang.

    ReplyDelete
  5. Mungkin sekali pandang tindakan berani Datuk Seri Najib akan mengundang masalah bagi kerajaan BN tetapi sekiranya ini tidak dilakukan pembangkang akan terus menerus memberikan persepsi buruk dan negatif serta membuat bermacam-macam tuduhan terhadap SPR sehingga Pilihan Raya Umum ke-14 nanti.

    ReplyDelete
  6. Keadaan politik negara seterusnya akan terus bergolak dan pembangunan negara di bawah program transformasi akan turut terjejas dengan perbalahan yang berpanjangan.

    ReplyDelete
  7. Jawatankuasa khas parlimen tersebut sudah tentunya akan lihat operasi SPR secara keseluruhan demi memantapkan lagi perkhidmatan yang telah dijalankan dengan begitu cemerlang sekali.

    ReplyDelete
  8. Segala kelemahan dan lompang-lompang dalam sistem pilihan raya negara ini akan diteliti dengan lebih dekat supaya rakyat akan lebih yakin dengan proses pilihan raya di masa depan.

    ReplyDelete
  9. Pembangkang telah banyak membuat dakwaan yang tidak masuk akal dan tidak berasas pasca PRU13 lalu dengan harapan rakyat memberontak menentang kerajaan. Bagaimana pun ini tidak berlaku kerajaan kerana bukan sahaja pemantau pilihan raya dalam dan luar negara telah mengiktiraf ketelusan proses pilihan raya lalu tetapi kerajaan asing juga turut menerima kemenangan BN dengan perasaan gembira dan keyakinan.

    ReplyDelete
  10. Percubaan Anwar Ibrahim untuk mengheret rakyat dalam siri perhimpunan haram 505 yang dianjurkan nyata gagal untuk membuahkan hasil yang diharapkan beliau. Dalam agenda jahat Anwar, jutaan rakyat akan bangkit dan memenuhi jalan raya untuk menumbangkan kerajaan setelah termakan dengan dakyah beliau mengenai insiden ‘blackout’,pengundi hantu Bangla,undi popular dan penipuan SPR.

    ReplyDelete
  11. Namun setelah perhimpunan terakhir di adakan di Dataran Petaling Jaya yang hanya mengumpulkan setakat 5,000 sahaja, Anwar mahu mengadakan ‘finale’ di Kuala Lumpur pada 15 Jun depan.

    ReplyDelete
  12. Dengan sengaja tidak mahu mematuhi syarat-syarat Akta Perhimpunan Aman 2012, Anwar mahu mengajar rakyat supaya berani menentang kerajaan walaupun di atas landasan mengingkari undang-undang negara.

    ReplyDelete
  13. Anwar mahu mendidik rakyat supaya menjadi pemberontakan tanpa hala tuju semata-mata untuk memenuhi nafsunya terhadap jawatan Perdana Menteri.

    ReplyDelete
  14. Ini adalah usaha penghabisan beliau dan kemungkinan besar ini juga akan gagal menepati matlamat asal untuk mencetuskan huru hara jalanan seperti yang diharapkan Anwar.

    ReplyDelete
  15. Bak kata laporan media pemberontakan ala ‘Arab Spring’ yang mahu dinamakan sebagai ‘Malaysian Spring’ sebenarnya adalah lebih kepada ‘Anwar Spring’. Ini kerana semua yang dilakukan beliau adalah dengan satu tujuan unggul iaitu untuk menaikkannya sebagai Perdana Menteri.

    ReplyDelete
  16. Anwar tidak peduli pasal ketelusan proses pilihan raya kerana dulu semasa beliau di dalam kerajaan, pihak pembangkang juga sentiasa membuat pelbagai dakwaan terhadap SPR. Kali ini ketika Anwar memimpin puak pembangkang dan sistem pilihan raya yang sama sejak lebih 50 tahun digunakan,mengapa pula nada beliau bertukar pula ???

    ReplyDelete
  17. Pendirian beberapa pimpinan Pas berkenaan penyertaan parti itu di dalam siri perhimpunan yang mempertikaikan keputusan pilihan raya ‘Black 505′ yang telah di tangguh kepada 22 Jun kini memperlihatkan betapa celarunya Pas dalam percaturan politik mereka.

    ReplyDelete
  18. “Apa yang berlaku itu jelas menyerlahkan bagaimana tiada kesatuan dalam pemikiran serta tatacara mereka (Pas) mengendalikan isu-isu politik.

    ReplyDelete
  19. “Hakikat berkenaan dijangka akan berterusan dan suara Dewan Ulama yang dipinggirkan menunjukkan terdapat pemimpin Pas yang terpengaruh dan lemas dengan asakan rakan-rakan politik mereka,” kata Ahli Parlimen Ketereh, Datuk Seri Annuar Musa.

    ReplyDelete
  20. Kata beliau lagi rakyat lama kelamaan akan dapat menilai sekiranya instutusi ulama hanya digunakan untuk menutup nilai sebenar kek politik mereka.

    ReplyDelete
  21. “Walaupun dalam sistem Pas itu sendiri cuba mengenengahkan imej di mana pandangan daripada ulama itu menjadi pandangan terakhir diterima pakai, tetapi secara diam-diam sebenarnya suara daripada kalangan ulama dalam banyak hal tidak dipedulikan. Lama kelamaan orang ramai akan ketahui juga apa yang sebenarnya perjuangan parti itu,” ujarnya.

    ReplyDelete
  22. Jika dilihat kepada perhimpunan Bersih, rakyat boleh nilai dan lihat siapakah sebenarnya yang layak dinobatkan sebagai juara kepada politik samseng.

    ReplyDelete
  23. Undang-undang sudah menjadi perkara kedua dan berlakunya kekacauan dan yang paling teruk perhimpunan Bersih terbaru melibatkan kerosakan kepada harta benda dan ada juga yang cerdera. Apakah ini tidak boleh dijadikan bukti kepada politik samseng, kata bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Datuk Seri Mohd Fairus Khairuddin.

    ReplyDelete
  24. Kata beliau lagi rentetan itu, persoalan boleh ditujukan kepada mereka apakah mereka tidak layak dinobatkan sebagai pengamal politik samseng dan lebih teruk daripada itu mengajak rakyat ke arah gejala yang tidak sihat.

    ReplyDelete
  25. Bagi saya yang benar tetap benar dan yang salah tetap salah. Setelah berada sekian lama dalam PKR, saya tahu segala-galanya dan mereka usah temberang dan beretorik dalam soal politik samseng ini.

    ReplyDelete
  26. Dan jangan hanya sekadar main tunjuk dan pukul keliling dalam soal politik samseng ini. Saya tahu segala-galanya dan gerak-geri mereka sebenarnya telah menujukkan batang hidung yang sebenarnya.

    ReplyDelete
  27. Tidak perlulah tuduh sebarangan… saya fikir kalau mereka ikhlas dan melihat serta menilai dengan mendalam, mereka tahu siapakah sebenarnya yang mengamalkan politik samseng ini.

    ReplyDelete
  28. Mengulas lebih lanjut beliau seterusnya mempersoalkan siapakah yang memperkenalkan budaya berkenaan. iaitu budaya merusuh dan perhimpunan yang menggugat keamanan.

    ReplyDelete
  29. Cuba kita perhatikan betul-betul…sejak kebelakangan ini bukankah budaya berkenaan seolah-olah makin subur dan inilah yang kita tidak mahu kerana ianya membawa kesan yang tidak baik untuk negara.

    ReplyDelete
  30. Satu demi satu prinsip Rukun Negara yang menjadi teras dalam kehidupan sebagai warga Malaysia dicabuli sedangkan ia adalah ikrar pegangan negara dan idealogi kebangsaan yang menjadi garis panduan dalam usaha membina negara dan bangsa Malaysia.

    ReplyDelete
  31. Penganalisis politik tempatan, Prof. Datuk Dr. Abdul Halim Sidek menganggap kegagalan dalam menghayati Rukun Negara telah mengakibatkan keadaan tidak harmonis dan wujudnya kebencian sebagaimana yang dilakukan oleh pakatan pembangkang di negara ini.

    ReplyDelete
  32. “Selepas Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 berlangsung, mereka tidak dapat menerima keputusan bahawa mandat rakyat tetap pada BN namun yang peliknya bagi negeri-negeri yang mereka mendapat majoriti yang lebih tidak pula mereka lakukan apa-apa pertikaian walhal ia turut dikendalikan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang sama.

    ReplyDelete
  33. “Ketidakpuasan hati anggota pembangkang ini telah diterjemah secara lisan, melalui bahan-bahan terbitan dan perbuatan yang sememangnya adalah bertentangan dengan prinsip Rukun Negara negara kita,” katanya

    ReplyDelete
  34. Jelas beliau, biarpun Rukun Negara bukanlah satu undang-undang tetapi ia adalah satu prinsip yang telah diputuskan bagi mengawal kelicinan pentadbiran agar masyarakat yang bersatu-padu dapat diwujudkan.

    ReplyDelete
  35. “Perbuatan pemimpin pembangkang yang terus-terusan mengadakan himpunan jalanan sejak dari PRU ke-12 hinggalah sekarang ini mempunyai matlamat yang bertentangan dengan prinsip asas sebagai warganegara Malaysia yang bertanggungjawab,” katanya.

    ReplyDelete
  36. Jelas beliau yang merupakan pensyarah undang-undang di Universiti Malaysia Kelantan (UMK), perbuatan yang mempersendakan badan pentadbiran negara, mengajak rakyat melakukan tindakan yang bertentangan dengan perundangan dan menggulingkan kerajaan adalah sesuatu dangkal untuk diterima dalam sebuah masyarakat moden dan mengamalkan sistem demokrasi.

    ReplyDelete
  37. “Ini kerana kerajaan yang ada hari ini adalah kerajaan yang sah iaitu ditubuhkan dengan mandat yang diberi oleh rakyat dan diterima oleh Yang DiPertuan Agung dengan Datuk Seri Mohd Najib mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri dihadapan Baginda, malah masyarakat antarabangsa turut mengiktiraf kerajaan yang ada hari ini.

    ReplyDelete
  38. “Namun apabila ada pemimpin pembangkang yang mempertikaikan kemenangan dengan mengadakan himpunan maka ini adalah satu pelanggaran undang-undang walhal rasa tidak puas hati atau tidak bersetuju boleh dilakukan dengan cara yang lebih bijaksana dan mematuhi aturan yang ada sebagaimana digariskan dalam perundangan.”

    ReplyDelete
  39. Tegasnya, adalah amat mustahil bahawa pemimpin pakatan pembangkang tidak memahami proses prundangan memandangkan di dalam anggota pakatan terbabit juga wujud para pengamal undang-undang yang arif dan bijak dalam hal berkaitan.

    ReplyDelete
  40. “Mereka adalah golongan yang tak faham atau sengaja buat-buat tak faham berkaitan perundangan negara kerana igin timbulkan suasana tidak harmonis sehingga mewujudkan pelbagai anasir-anasir subversif berleluasa.

    ReplyDelete
  41. “Mana-mana individu yang menjadi rakyat di negara ini tidak boleh mengenepikan lunas undang-undang termasuklah prinsip Rukun Negara yang menjadi pegangan dan jati diri dalam memastikan kelaestarian dan kemakmuran Malaysia,” tegasnya lagi.

    ReplyDelete
  42. Pada pilihan raya umum ke-13 5 Mei lepas, BN kekal berkuasa dengan memenangi 133 daripada 222 kerusi parlimen bagi membentuk kerajaan persekutuan yang baharu namun pakatan pembangkang tidak berpuas hati dengan melakukan pelbagai manipulasi dan provokasi.

    ReplyDelete
  43. DIRTY walls, broken facilities, muddy fields and loads of rubbish. That best described the Petaling Jaya Stadium in Kelana Jaya right after it hosted the Black 505 rally

    ReplyDelete
  44. The Malay Mail visited the stadium yesterday after receiving numerous phone calls regarding the poor conditions there as the stadium is scheduled to host the Super League match between Felda United and Armed Forces tomorrow (4.45pm).

    ReplyDelete
  45. Workers were seen cleaning up the rubbish strewn inside and outside the stadium while the walls were filled with mud and footprints.Several gates were also broken as participants of the gathering had forced their way into the stadium.

    ReplyDelete
  46. PKR and PAS flags were still fluttering at the main entrance.More than 60,000 people were estimated to have packed into the stadium with a seating capacity of 25,000.

    ReplyDelete
  47. Fortunately, despite the large turnout, no serious damage was done to the fi eld. Only the green area near the long and triple jump pit was muddy.

    ReplyDelete
  48. A worker, who wished to be identified as Zai, said they had been working all morning to clean up the mess left behind by the participants. “It is frustrating,” was Zai’s immediate reaction.

    ReplyDelete
  49. “Look for yourself. It is a mess. If you came earlier in the morning it was an even bigger mess.”“A gate has been broken. Some had even climbed over the walls to get into the stadium. I don’t care about the politics but they don’t clean up the mess they leave behind, we do.”

    ReplyDelete
  50. Deputy PJ Mayor Puasa Mohd Taib acknowledged he was informed of broken gates and the rubbish in the area.“We have been informed of the situation there and we will incur costs for the repair and additional maintenance works that needs to be done,” said Puasa.

    ReplyDelete
  51. “I can’t reveal what is the estimated cost as I have yet to receive a full report about the situation at the stadium.”Puasa said the stadium could host such large scale events in the future and which may require the organisers to abide by stricter regulations.

    ReplyDelete
  52. “Perhaps we need to come up with a list to minimise such incidents in the future.”Poorly maintained fields and facilities at stadia have often marred the M-League, causing much agony to participating teams.

    ReplyDelete
  53. Felda United coach K. Devan will send an official to inspect the pitch while Armed Forcescoach B. Satianathan will visit the stadium today ahead of their match.

    ReplyDelete
  54. “The most important thing is the field. Perhaps I can get a better assessment of the field once I see it,” said Satianathan, who is the former national coach.

    ReplyDelete
  55. The stadium is also used by schools from the area and has hosted many sporting events in the past, including age-group tournaments and local leagues. In most developed football nations, the field is off -limits only and unless a match is played.

    ReplyDelete
  56. Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Mansor menasihatkan penganjur perhimpunan di Padang Merbok pada 15 Jun ini agar membatalkan hasrat itu kerana kawasan berkenaan bukanlah lokasi yang sesuai untuk berbuat demikian.

    ReplyDelete
  57. Menyifatkan ia terlalu terbuka dan boleh mengundang kesesakan, beliau menasihatkan agar kawasan lain dipilih jika mereka berhasrat meneruskan perhimpunan berkenaan.

    ReplyDelete
  58. "Pada saya, Padang Merbok terbuka dan kita tidak boleh beri kepada mereka (untuk melakukan perhimpunan). Kita ada undang-undang, bukannya tiada. Jadi, mereka perlu akur akan undang-undang itu dengan memilih tempat lain.

    ReplyDelete
  59. "Kalau nak Stadium Merdeka contohnya, cakap sahaja dengan tuan punya, begitu juga Stadium Bukit Jalil," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Hari Bersama Pelanggan Kementerian Wilayah Persekutuan bersama Agensi.

    ReplyDelete
  60. Lihat bagaimana buruknya permainan Politik puak - puak Pakatan Haramjadah ni sebenarnya. Mereka ni memang sengaja nak mempermain - mainkan rakyat.

    Mereka dengan jelas sengaja memperkotak - katikkan rakyat dengan isu yang sebenarnya memang tak wujud. Jika itu bukan tindakan membodohkan rakyat, kita nak kata apa lagi?

    Sebelum ini, dalam semua perhimpunan yang dibuat, mereka mengulangi cerita pasal kejadian 'Blackout' kepada rakyat. Mereka tegaskan kejadian 'Blackout' tu berlaku.

    ReplyDelete
  61. Itu kita dah ceritakan sebelum ini disini dan juga disini. Persoalan demi persoalan telah pun kita bangkitkan dan tidak ada satu pun pihak yang menjawabnya.

    Asalnya, kejadian 'Blackout' ni didakwa berlaku di Bentong. Heboh dalam laman media sosial disebut - sebut mengenai perkara tersebut. Malah diluar pun kecoh orang masih bercerita.

    Sampaikan pada malam penjumlahan undi, dihadapan Pejabat Majlis Perbandaran Bentong penuh dengan konco - konco Pakatan yang berhimpun.

    Semuanya mempertikaikan mengenai kejadian tersebut. Tapi, ketika itu, wakil rakyat dari kalangan DAPigs tidak pulak cuba nak menjelaskan perkara itu kepada penyokong mereka.

    ReplyDelete
  62. Hanya selepas jari ditunding ke arah mereka barulah mereka tampil dan menafikan kejadian tersebut berlaku. Kalau tidak, sampai mati pun diorang takkan bukak mulut.

    Selepas itu, muncul pulak ADUN Seri Serdang menyatakan kejadian 'Blackout' tu berlaku ditempat dia. Gambar yang disiarkan dalam laman media diambil oleh petugas dia.

    DIsitu juga timbul kecurigaan dikalangan rakyat yang mendahagakan Kebenaran. Kenapa pada ketika kejadian itu berlaku, ADUN Seri Serdang ni tak ambik tindakan?

    ReplyDelete
  63. Kenapa dia tak segera pergi buat laporan Polis mengenai kejadian itu? Kenapa selepas ianya disiarkan dalam televisyen, baru dia nak mengaku kata kejadian tu ditempat dia?

    Malah, sehingga hari ini, ADUN Seri Serdang tu masih lagi BELUM buat sebarang laporan Polis berkaitan dengan dakwaan yang dia sendiri akui. Kan pelik tu?

    Sekarang kita desak pulak puak - puak Pakatan Pembangkang Haramjadah Laknatullah ni. Kenapa tiba - tiba mereka UBAH nama Himpunan jadi 'Black 505'?

    Kenapa hanya tinggal perkataan 'Black'? Ke mana hilangnya slogan 'Blackout' yang selama ini dilaung - laungkan oleh Si Ketua Penipu tu dengan macai - macai dia?

    ReplyDelete
  64. Nah!!! Itu bukti jels bahawa puak - puak Pakatan Pembangkang Haramjadah Lakantullah ni semuanya bangsa yang kuat MENIPU!!! Senjata diorang dah makan diri.

    Diorang dah tak boleh nak jadikan isu kejadian 'Blackout' tu sebagai bahan untuk dijaja kepada rakyat. Sekarang, isu 'Blackout' tu pulak yang menghantui mereka. Tu pasal la diorang terkucil dan terus tukar nama!!! Kalau dah dasar penipu tu, Penipu la jugak!!!

    ReplyDelete
  65. MINISTER Datuk Seri Najib Razak suggested that Muslims in this country find a common ground and similarities although having differences of opinion and ideology so as to show good example to the non-Muslim community.

    ReplyDelete
  66. He said thinking which leaned towards disunity and animosity should be replaced with values like equity and fairness. "We must have a positive attitude and not embellish stories that we hear of and we need to think of good and bad consequences (of our actions)," he said in his speech at the opening of the 56th National-Level Tilawah Al-Quran or Quran Reciters Assembly at the main hall of the Darul Naim Islamic Complex in Lundang, here, yesterday.

    ReplyDelete
  67. Also present were Kelantan Menteri Besar Datuk Ahmad Yakub and his wife Datin Siti Zabidah Abdul Hamid, the prime minister's wife Datin Seri Rosmah Mansor and Minister in the Prime Minister's Department Datuk Seri Jamil Khir Baharom. Najib said Islam frowned upon instigators who always tried to create animosity among Muslims.

    ReplyDelete
  68. He also called on Muslims to together protect the sanctity of Islam and to foster solidarity in upholding Islam as the official religion of this country.

    ReplyDelete
  69. Najib said disunity would place Muslims on the losing end and provide an opportunity for others to take advantage of their weakness.

    ReplyDelete
  70. "Preparing ourselves to be strong in our religious faith is necessary in facing whatever challenges that come, while empowering ourselves is also very important to gauge our strengths and weaknesses in enhancing the glory of Islam in this country.

    ReplyDelete
  71. "Let us together ensure that what we and our nation are showered with will continue to endow us. We shall continue to build unity and at the same time, reject whatever actions and attempts by those who ridicule the monarchy in their politics of extremism."

    ReplyDelete
  72. The prime minister said it was incumbent on Muslims to defend their supreme caliph, Prophet Muhammmad, besides the Federal Constitution and the monarchy which had been the foundation for the formation of a civilised and sovereign Malaysia.

    ReplyDelete
  73. Najib said Malaysia was blessed with systematic infrastructure to manage Islam and had vast potential to continue developing further its civilisation based on Islam.

    ReplyDelete
  74. Touching on this year's theme, "Wasatiyah Tonggak Kesatuan Ummah" (Moderation the Pillar of Unity of the Muslim Community), the prime minister said it called on Muslims to follow a balanced wasatiyah approach propagated by Prophet Muhammad.

    ReplyDelete
  75. He said through the concept, Malaysia had become a developed Muslim country with its people's unity also translated into good relations with other Muslim countries.

    ReplyDelete
  76. He called on Muslims to champion the Quran by not merely memorising or reading it to gain divine reward but also by understanding and practising its teachings for the benefit of the whole ummah. The tilawah, held from today until June 14, involves 29 participants from all over the country including Kelantan, which is for the first time in 23 years, sending a woman contestant.

    ReplyDelete
  77. Lim Kit Siang mahukan jaminan dan mencabar TPM Tan Sri Muhyiddin agar bertanggungjawab apabila mengungkit kembali kisah rusuhan 13 Mei,dakwa Kit Siang kononnya Umno BN mengamalkan politik perkauman dan taktik menakut nakutkan rakyat.

    ReplyDelete
  78. Dalam konvensyen pemuda kebangsaan baru baru ini Muhyiddin menekankan generasi muda Malaysia supaya bersatu padu untuk memastikan yang negara ini kekal stabil dan aman tenteram untuk mengelakkan berulangnya tragedi 13 Mei.Deklarasinya "Kami tidak mahu tragedi 13 Mei berulang.

    ReplyDelete
  79. Paling melucukan Kit Siang dalam responnya secara rasmi bagi pihak DAP dan Pakatan juga tidak mahu peristiwa hitam rusuhan 13 Mei berlaku.

    ReplyDelete
  80. Ultrakiasu chauvanis rasis Kit Siang juga memberi jaminan akan melakukan segala yang perlu untuk memastikan peristiwa ini tidak berlaku lagi.

    ReplyDelete
  81. DAP dan Pakatan memberi kerjasama penuh bersama dengan Umno dan BN untuk menjamin tidak berulangnya semula peristiwa tragedi 13 Mei dalam pilihan raya umum yang akan datang.Bolehkah anda percaya kata kata Lim Kit Siang yang seluruh negara tahu beliau adalah salah seorang dalang yang terbabit secara langsung didalam peristiwa hitam tersebut.

    ReplyDelete
  82. perhatikan semenjak sebelum 2007 hinggalah sekarang,secara konsisten DAP menghasut kaum cina dengan pelbagai dakyah,kononnya bangsa cina tertindas dan dalam masa yang sama turut mencabar apa yang termaktub didalam perlembagaan.

    ReplyDelete
  83. Bukan itu saja DAP turut berperanan memainkan sentimen kebencian agama dan juga kebencian kaum. 2 resepi ini diguna pakai sejak dari dulu lagi dan sekarang ini amat berjaya.

    ReplyDelete
  84. Artikel 153 iaitu hak istimewa orang Melayu, Artikel 152 mengenai bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan, Artikel 181 tentang raja-raja Melayu dan keempat, perkara yang tergolong kepada definisi hasutan menurut Akta Hasutan 1948 yang sekarang ini sudah ditukar kepada Akta Keharmonian Nasional hampir kesemuanya dilanggar ,dipijak dan juga dipersoalkan atas nama kebebasan bersuara.

    ReplyDelete
  85. Kesemua ini pada anggapan DAP dan pakatan adalah tuntutan hak yang mereka kira asas perjuangan mereka. Dalam pada itu mereka juga turut menguris perasaan bangsa melayu dengan pelbagai tindakan yang membabitkan kepentingan agama Islam.

    ReplyDelete
  86. DAP dan pakatan mendesak,pijak dan perlekehkan apa yang termaktub didalam perlembagaan dan mengharapkan pihak yang lain tidak bangkit bersuara dan membantah? Ibarat DAP mahukan satu keistimewaan untuk menghina orang lain dan mengharapkan tidak ada tindak balas? Begitu!?

    ReplyDelete
  87. Apakah DAP dan Kit Siang mengharapkan majoriti kaum yang dominan dinegara ini berpeluk tubuh apabila diasak dan dihina?

    ReplyDelete
  88. Kepada siapa Lim Kit Siang mahu berbohong? Pisau pernah dedahkan bahawa pecah dan perintah adalah sebahagian agenda utama hagemoni DAP dalam melaksanakan Malaysian Malaysa yakni dakwah mereka sudah pun berjaya dianuti oleh PAS .PKR dengan liberal dan pluralnya kesemua ini asakan kepada apa yang menjadi asas keharmonian sesama kaum dinegara ini yang merdeka sejak 50 tahun yang dahulu.

    ReplyDelete
  89. keadaan suasana politik pada masa sekarang tak ubah sepertimana berlakunya pasca 1969, Skrip 1969 dikitar semula pengarahnya sama (Kit Siang)cuma pemainnya adalah berbeza

    ReplyDelete
  90. Lim Kit Siang sebolehnya tidak mahu rakyat mengingati sejarah penglibatan secara langsung DAP dan PAP dalam kejadian rusuhan paling buruk. Mereka tahu generasi sekarang berjaya dimomokkan dengan pelbagai dakyah agar terpengaruh akan ideologi politik mereka.

    ReplyDelete
  91. The planned mammoth rally to protest alleged polls fraudulence slated for this Saturday will be postponed to June 22 after Kuala Lumpur City Hall (DBKL) claimed the venue has been booked for another function, Pakatan Rakyat (PR) revealed today.

    ReplyDelete
  92. PKR strategic director Rafizi Ramli said the decision was made after taking into consideration the appeals made by the event’s organisers. The move comes just after DBKL refused to grant permission to use Padang Merbok for the rally with Federal Territories Minister Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor insisting that the open field was unsuitable for the venue.

    ReplyDelete
  93. “I am taking into consideration the appeals made by parties who had already planned programmes at Padang Merbok on June 15. “After discussing with the Dang Wangi police headquarters the organisers have decided to change the date of the Black 505 peaceful rally to the next weekend, that is on June 22, and it will start at noon,” Rafizi told a press conference at PKR’s headquarters here.

    ReplyDelete
  94. The Pandan MP revealed that a notice for the rally had already been submitted to DBKL last Friday, which is two days after the notice for the June 15 rally was submitted.Rafizi said City Hall had confirmed with the rally organisers that no other event will take place there on June 22.

    ReplyDelete
  95. “So there is no excuse for DBKL and the federal territories minister to play politics and delay our application.“I would like to remind the minister that a big majority of Federal Territories residents are with Pakatan Rakyat and he must respect the wishes of the residents to hold a peaceful rally at Padang Merbok which belongs to the people,” he said.

    ReplyDelete
  96. Rafizi stressed that the decision to hold the protest next week is “final”. On Saturday, Tengku Adnan said that City Hall would not permit PR to use Padang Merbok for its June 15 rally.

    ReplyDelete
  97. The Barisan Nasional (BN) secretary-general denied, however, that this was intended to stop the federal opposition pact from proceeding with the event, saying instead that the venue was not suitable as it was an open space. He advised PR to move its rally to an indoor venue, such as a stadium or other locations deemed more appropriate.

    ReplyDelete
  98. “We allow them to hold their gathering in a closed area. I was informed by the mayor that they applied to use Padang Merbok. “But to me, Padang Merbok is an open space... when it comes to open spaces, we will not give (our permission) because we know the law and abide by it,” he said when approached after a function in KL Sentral here.

    ReplyDelete
  99. PR chose Padang Merbok as the venue for its June 15 rally after the authorities advised them against using the iconic Dataran Merdeka.Rafizi said today PR’s decision to heed the advice indicated the bloc’s readiness to engage the authorities constructively but warned against exploiting it. Black 505” was created as a protest movement against allegations of widespread irregularities in the May 5 general election that saw the ruling Barisan Nasional (BN) retain power despite losing the popular vote.

    ReplyDelete
  100. Immediately after the May 5 polls, PKR’s #siasatPRU13 team made a series of exposes on what it claimed was proof of polls fraud as the opposition moved to pressure Putrajaya to implement polls reform, starting with the complete overhaul of the Election Commission (EC). PR and other civil society groups have since held mammoth rallies since May 5 to push their agenda for reform, outlining three main conditions with the first being the resignation of all EC members for the commission’s failure to ensure a free and fair Election 2013.

    ReplyDelete
  101. perhimpunan ini tidak wajar diadakan.

    ReplyDelete
  102. Perhimpunan tidak memanfaatkan semua pihak.

    ReplyDelete
  103. Sebelumnya ketua pembangkang merangkap Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menuduh SPR berkomplot dengan Barisan Nasional menipu dalam PRU13 lalu menyebabkan PR gagal mencapai sasaran untuk menawan Putrajaya.

    ReplyDelete
  104. Bukan saja di dalam negara malah seluruh dunia Anwar Ibrahim membawa cerita kononnya berlaku berbagai bentuk penipuan pada pilihan raya umum ke-13 lalu oleh Suruhanjaya Pilihan Raya serta isu pengundi hantu warga Bangladesh seramai 40,000 orang untuk memenangkan BN.

    ReplyDelete
  105. Tuduhan dan dakwaan liar ini semuanya ditelan bulat-bulat oleh para pengikut serta penyokong PR tanpa menilainya terlebih dulu dengan akal fikiran yang waras. Kerana terlalu taksub dengan Anwar Ibrahim, Kit Siang, Guan Eng, Karpal Singh, Husam Musa, Mahfuz Omar dan yang lain-lain lagi, ada diantara mereka ini sanggup melakukan perbuatan melampaui batas-batas undang-undang.

    ReplyDelete
  106. Malah, dua hari sebelum Majlis Mengangkat Sumpah sebagai Ahli Dewan Rakyat di Parlimen oleh 222 wakil rakyat yang dipilih dalam PRU13 lalu, ramai di kalangan penyokong Anwar Ibrahim khususnya dan PR amnya termakan dengan fatwa songsang yang di keluarkan oleh Naib Presiden parti PAS Datuk Hj. Husam Musa yang mendakwa kononnya barangsiapa yang pergi menyertai Himpunan Haram Blackout505 pada 22 Jun sehingga 24 Jun sekiranya mereka mati ketika bertempur dengan pasukan keselamatan maka mati mereka adalah mati Syahid.

    ReplyDelete
  107. Maka itulah pada hari semalam di luar bangunan parlimen mengapa masih ada kalangan penyokong Anwar Ibrahim dan PR sanggup berbuat apa saja termasuk menyerang anggota Polis yang bertugas semata-mata untuk mendapat mati Syahid dan terus masuk ke dalam Syurga.

    ReplyDelete
  108. Datuk Raymond Tan Shu Kiah, Minister of Industrial Development has assured a group of local entrepreneurs engaged in small and medium industries (SMIs) in various parts of Sabah that his ministry would give them all the necessary support and assistance for their further development and growth.

    ReplyDelete
  109. The outcome of our meeting with the IKS officials today goes to show that it is utterly untrue to say that the government has not been attentive to the needs of SMEs and SMIs and to say that we have given preferential attention to only big corporate investors,” tan stated after meeting with the group.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.