Sunday, September 28, 2014

Khalid : Sila siasat saya jika salah

PETALING JAYA: Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, beliau mengalu-alukan pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menyiasat kesemua perjanjian yang ditandatanganinya.

Tegas Khalid, SPRM juga dialukan untuk menyiasat perjanjian penstrukturan semula industri air Selangor dan Pembangunan di Canal City.

“Saya mengalu-alukan semua pihak termasuk SPRM untuk menyemak dan menyiasat semua perjanjian yang ditandatangani semasa saya menjadi Datuk Menteri Besar Selangor.

“Ini termasuk perjanjian penstrukturan semula industri air Selangor dan perjanjian pembangunan di Canal City. Peguam saya akan keluarkan kenyataan penuh berhubung hal ini,” tulisnya dalam satu kenyataan di laman Facebooknya.

Sebelum ini, Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali berkata Rabu ini beliau dan Exco Kerajaan Negeri yang baru akan mengadakan mesyuarat yang pertama.

“Saya dan rakan-rakan Exco daripada Pakatan Rakyat (PR) akan meneruskan usaha ini dan insyaallah hari Rabu ini kita akan adakan mesyuarat yang pertama untuk meneliti 4 perkara yang disebut oleh Anwar.

“4 perkara tersebut adalah mengenai, isu elaun gaji Menteri Besar, KIDEX, masalah air dan penjualan tanah,” katanya dalam satu sidang media selepas pertemuannya dengan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

-fmt

No comments:
Write comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.