Thursday, January 16, 2014

Kangkung : Mengapa Blogger UMNO Tak Melawan..?

Akhirnya aku temui juga sebab mengapa Blogger-blogger UMNO yang punya nama dan pengaruh langsung tidak melawan serangan dari pihak Blogger-blogger Pakatan Rakyat dalam isu Najib dan Kangkung ini..

Akhirnya aku temui juga sebab mengapa Blogger-blogger UMNO yang punya nama dan pengaruh langsung tidak melawan serangan dari pihak Blogger-blogger Pakatan Rakyat dalam isu Najib dan Kangkung ini..

Jawapannya aku temui setelah semalaman melayari Blog-blog Pro UMNO dan aku temuinya dalam satu blog Pro UMNO yang paling aku suka baca The Unspinner..

The Unspinner dalam penulisannya telah mendedahkan sebab mengapa Blogger-blogger Pro UMNO yang ternama nampak tidak bermaya dalam menangkis isu ini..

Ini sebahagian dari apa yang ditulisnya...

Dato Kadir Jasin di SINI memberi nasihat kepada blogger-blogger pro-UMNO supaya tangani isu dan bukan menyerang pembawa berita atau isu.

Memang diperakui bahawa serang peribadi tidak membawa hasil politik kepada BN kerana mereka yang bermoral rendah atau hipokrit politik belah sana pandai memainkan isu yang rakyat mahu dengar.

Namun cara menangani agak berbeza antara seorang veteran dalam dunia media tradisional dan pengamal blog peribadi.

Kadir juga ada menyebut akan pandangan Ibdil yang disambut sokong oleh rakan factionnya yang bernama Wenger J Khairy.

Walaupun ada keselarian pandangan dengan Kadir Jasin. Ibdil tak layak dan tidak ada track record untuk memberi pandangan sedemikian.

Nampak jelas ada agenda Pergerakan Pemuda UMNO untuk menyerang sukarelawan sendiri untuk nak gahkan diri sendiri atau mungkin untuk memberi ruang kepada blogger-blogger di bawah Pemuda UMNO yang tidak terkejar bayangan blogger sukarelawan yang lebih establish.

Dalam lebih 60 jam lepas serangan kejut yang dibuat oleh pihak penyokong pembangkang, apa yang dilakukan oleh Ibdil #Lifestyle?

Nak juga kami lihat bagaimana Instagram berkenaan fesyen, sukan, hiburan, eating out dan kesihatan boleh menangkis serangan politik yang dibuat pihak sebelah sana.

Lagi apa yang ditulisnya bacalah di  SINI

Memberi peluang kepada Blogger-blogger di bawah Pemuda UMNO yang diketuai oleh Ibdil katanya..

Kenapa pula mereka memberi peluang pula?.. sedangkan selama ini setiap isu dan serangan mereka akan terus membalasnya walaupun kadang-kadang tak selari dengan fakta.

Memberi peluang atau kecewa kerana permintaan mereka tidak ditunaikan sepertimana yang didakwa oleh sebuah Blog Pro UMNO, Rembau Times..

Dalam mempertahankan Ibdil, Rembau Times telah menuduh Blogger Pro UMNO mengugut, memfitnah dan akan memberontak jika tidak diberikan bayaran lumayan... Benarkan begitu?

"Maka kami merasa bahawa haltuju yang dibawa oleh YBhg. Sdr Ibdillah cukup tepat. Beliau nampaknya mahu media baru UMNO membawa fokus kepada isu-isu gaya hidup ("lifestyle") dimana penekanan boleh diberi kepada isu-isu yang boleh membawa manfaat kepada golongan pembaca dari terus berpolitik 24 jam sehari.

Akan tetapi, pembahruan yang cuba dilakukan oleh YBhg. Sdr Ibdillah mendapat tentangan yang cukup kuat dari golongan bloggers pro UMNO ini. Mereka tetap mahu untuk mengeluarkan posting yang penuh dengan berita berunsur fitnah, maksiat dan hasutan. Mereka mendesak dibayar dengan gaji yang lumayan dan mengugut akan memberontak jikalau desakan itu gagal ditunaikan."

Selain itu Rembau Times juga mendakwa..

"Dalam pada itu, krisis yang serupa melanda Pejabat Perdana Menteri. Disebabkan ada segelintir bloggers yang merasa kecewa ataupun telah disuap oleh golongan yang anti-Najib, maka mereka telah bertindak diluar batasan untuk memfitnah Dato Seri Najib bersama isterinya dan merendahkan martabat pemimpin negara dikalangan rakyat mahrean. Pekara lapuk dan dakyah ekonomi songsang telah dibawa mereka untuk memberi gambaran seolah-olah Dato Seri Najib tidak arif dalam mengurus ekonomi negara, malah telah menidakkan usaha Perdana Menteri dalam merendahkan kadar defisit negara sebagai tindakan ala "penny wise, pound foolish"."

Lagi apa yang didedahkan oleh Rembau Times mengenai isu Najib dan Kangkung ini silalah baca di SINI...

Adakah Blogger-blogger UMNO tidak mempertahankan Najib kerana kecewa dengan lantikan Ibdil atau kerana bayaran?

Kesimpulannya korang buatlah sendiri... he..he..-ASD

No comments:
Write comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.