Wednesday, January 8, 2014

Menggemparkan - Siapa Rasmikan Hard Rock Cafe Melaka?



Foto ini berlegar di alam siber satu dua hari ini. Ia begitu menggemparkan!

Foto ini adalah majlis perasmian Hard Rock Kafe Melaka berhampiran Jonker Street di Jalan Hang Jebat, Bandar Hilir sekitar pertengahan tahun lepas.

Gempar kerana kelihatan majlis perasmian itu disempurnakan dengan pemotongan reben oleh Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang kini menjadi tumpuan kerana titahnya mengarahkan supaya penggunaan kalimah Allah di dalam `Bible' dihentikan dan dengan sebab titah itu JAIS telah menyerbu dan merampas 321 salinan bible dalam bahasa Melayu dan 10 naskah lagi dalam bahasa Iban dari sebuah gereja di Selangor.

Majlis perasmian itu juga dihadiri oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Idris Haron, bekas Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam dan Pengerusi Hard Rock Cafe Enterprise (M) Sdn. Bhd., Tan Sri Syed Yusof Tun Syed Nasir.

Masyarakat siber rata-rata mempersoalkan bagaimana Sultan yang gigih memperjuangkan kalimah Allah boleh merasmikan sebuah cafe yang terlarang di dalam Islam kerana Hard Rock Cafe adalah di antara cawangan yang menghidangkan menu termasuk arak kepada para pengunjungnya.



Lebih menyedihkan lagi Ketua Menteri Melaka yang baru Datuk Idris Haron kini mempromosikan moto BERKAT, CEPAT & TEPAT... apakah Hard Rock Cafe juga "membawa berkat" untuk rakyat negeri Melaka?

No comments:
Write comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.