Saturday, January 18, 2014

LENOVO lancar Vibe X di Malaysia

lenovovibeaLenovo hari ini telah melancarkan telefon pintar pertama mereka dalam barisan Vibe premium, Lenovo Vibe X. Hanya seberat 121 gram, telefon pintar sistem operasi Android Jelly Bean 4.2 ini dilengkapi dengan skrin 5 inci Full HD IPS 20/20 Vision. Untuk kamera pula bahagian belakang peranti ini dihiasi dengan kamera 13 mega piksel kamera manakala hadapan pula 5 mega piksel.

Lenovo Vibe X dikuasakan oleh cip pemproses empat teras MTK 6589w 1.5GHz, 2GB RAM, dengan storan dalaman 16GB. Untuk memastikan yang peranti ini mampu bertahan sepanjang hari, bateri 2000mAh diberi tanggungjawab membekalkan kuasa. Walaupun nipis dan tampak rapuh sebenarnya Vibe X sangat kukuk dan tegap ditambah pula dengan dengan tambahan cermin Corning Gorilla Glass 3 yang memberi perlindungan dari calar dan impak. Di belakang pula adalah laser terukir backplate logam 3D yang bjika disentuh rasanya seperti menyentuh kain.

Pada hanya 6.9mm nipis, telefon ini berasa sangat selesa di tangan dan mencerminkan matlamat Lenovo mewujudkan sebuah telefon pintar yang premium. Menurut Lenovo, Vibe X disasarkan kepada jurugambar, pengguna rangkaian sosial, peminat filem, dan pasaran belia.

Lenovo Vibe X kini boleh didapati untuk harga runcit RM1,299.

-teknoderas.com

No comments:
Write comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.