Saturday, July 3, 2010

Teknik mencari keywords yang tepat

Teknik 1 : Mencari faedah dan keuntungan terhadap produk yang dipromosi. Teknik ini akan membantu anda mendapatkan keywords yang tepat untuk kempen pengiklanan anda. Teknik ini HARUS apabila anda melakukan kempen mempromosikan produk yang dijual.

Sebagai contoh, anda mempromosikan Web Hosting, keywords yang sesuai mestilah seperti : “ruang web yang besar”, “ web hosting tanpa had” dan “hosting yang sebenarnya”.

Teknik 2 : Cari apakah ciri-ciri produk yang anda promosi. Sebagai contoh, ciri-ciri utama Web Hosting adalah seperti : “hosting untuk windows”, “hosting untuk linux” dan “hosting untuk mysql database”.

Teknik 3 : Cari pesaing terhadap produk yang anda promosi. Sebagai contoh jika anda mempromosikan tentang Web Hosting, pesaing anda adalah seperti StartLogic, IX Web Hosting, Hostgator dan ServerPronto.
Oleh itu, keywords yang niche mestilah di antara nama-nama pesaing produk anda tersebut.

Teknik 4 : Cari Domain Name produk tersebut, sub-domain name dan direktori yang berkaitan dengannya. Contohnya jika nama web hosting anda adalah Strategi Web Hosting, maka keywords yang niche mestilah “StrategiWebHosting.com”, “www.strategiwebhosting.com” dan “strategiwebhosting.com”.

Teknik 5 : Tambahkan perkataan ke dalam keywords anda seperti “Beli”, “Tempah”, “Dijual untuk”,dan “Dicari untuk”.

Sebagai contoh promosi terhadap web hosting anda, keywords yang sesuai ialah “ beli web hosting”, “tempah web hosting”, “web hosting untuk dijual”, dan “web hosting untuk dicari”.

No comments:
Write comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.