Friday, February 24, 2012

Panduan Install Windows 7

Panduan Install Windows 7Windows 7 adalah salah satu daripada sistem operasi (OS – Operating System) yang di keluarkan oleh Microsoft. Windows 7 merupakan perisian Sistem Operasi terbaru dan mendapat sambutan yang cukup menggalakkan di kalangan pengguna komputer di seluruh dunia.

Namun di sebalik penggunaan komputer dan perisian ini, ramai yang tidak tahu bagaimana proses installation Windows 7 di lakukan. Ada dikalangan pengguna komputer ingin menukar perisian Sistem Operasi yang lama kepada Windows 7 tetapi tidak tahu untuk melakukannya sendiri.

Oleh itu, melalui ebook ini segala persoalan dan perkara di atas dapat diselesaikan. Di dalam ebook ini akan diberikan panduan dan maklumat berguna tentang proses Installation Windows 7 dilakukan. Ia disampaikan secara teori dan praktikal yang turut disertakan dengan maklumat bergambar.

Antara kandungan Panduan Install Windows 7 ini :

1. Beberapa panduan dan tips memasang komputer sendiri, panduan menjaga perkakasan komputer dan Panduan keselamatan yang perlu dilakukan terhadap komputer anda.

2. Persediaan yang perlu sebelum melakukan Installation seperti Perisian yang lengkap dan Keperluan spesifikasi perkakasan komputer anda.

3. Penerangan terhadap BIOS seperti membuat setup pada BIOS, fungsi bios dan langkah penetapan BIOS.

4. Seterusnya mengenali Partition, apa itu partition, tujuan partition dilakukan dan penerangan cara membuat partition terhadap Hard Disk anda.

5. Apa itu format, tujuan format dan bagaimana melakukan format terhadap komputer anda.

6. Penerangan seterusnya adalah langkah-langkah pemasangan atau Install Windows 7. Bahagian ini merupakan yang paling penting kerana ia diterangkan secara lengkap dengan langkah demi langkah disertakan panduan bergambar.

7. Turut diterangkan cara memasang atau isntall driver yang berkaitan. Apa itu driver dan di mana mendapatkan driver yang sesuai.

Selain itu terdapat 2 ebook yang berkaitan dengan Windows 7 turut disertakan bersama iaitu Installation Office 2007 & Repair Windows 7.

Installation Office 2007 adalah penerangan langkah demi langkah bagaimana anda boleh memasang perisian office yang serasi dengan Windows 7.

Repair Windwos 7 pula adalah penerangan berkaitan bagaimana anda boleh membaiki komputer anda jika berlaku masalah terhadap sistem operasi Windows 7 anda.

Maklumat Lanjut KLIK SINI

1 comment:
Write comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.