Saturday, August 17, 2013

Gambar-gambar Mangsa Yang Terkorban Di Mesir

Serangan tentera Mesir terhadap pendukung Mursi kembali terjadi di Ramses Square, Kaherah, Jumaat, (16/8). Tindakan represif tersebut untuk menentang aksi lanjutan ratusan ribu pendukung Mursi yang menyambut seruan Ikhwanul Muslimin yang menggelar Jumaat sebagai "Hari Kemarahan" untuk turun ke jalan-jalan setelah selesai Solat Jum’at.

Al Jazeera melaporkan 41 orang telah terbunuh dalam serangan terbaru ini. Pihak tentera terus menembak para pendukung Mursi, baik wanita, orangtua, maupun kanak-kanak.

“Kami tidak memiliki senjata. Kami tidak memiliki Kalashnikov. Dan mereka menembak kami,” kata Jamal Salam, salah seorang demonstran.

Berikut foto-foto korban terbaru yang dipetik dari USA Today dan Voanews.






2 comments:
Write comments
  1. Sekarang ni buat apa nak sebuk pasal mahadir dan Pak lah, sepatutnya Kita perlu tumpukan simpati kepada saudara Islam kita di Mesir yang dikhianat dan di bunuh kejam oleh sekumpulan anjing-anjing gila yang menyerupai lembaga manusia di sana.

    ReplyDelete
  2. Najib pun terkedu bila peperangan dahsyat di Mesir. Bc twitter beliau!

    Malaysia mmg x akan buat begini ke atas rakyatnya sdiri walau propaganda merosakkan imej kerajaan dilakukan sewenangnya oleh beberapa pihak.

    G to G adalah pendekatan terbaik setakat ini.

    100 hari berlalu dgn riang & menyakinkan PM Najib! So, selamat maju jaya.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.