Tuesday, January 17, 2012

Komik "Transformasi Najib" diedar di sekolah

ATU lagi bukti bahawa, larangan berpolitik di sekolah hanyalah terhadap penyokong Pakatan Rakyat. Jika mahu berpolitik menyokong Barisan Nasional di sekolah, dibenarkan malah dialu-alukan.

Salah seorang forumer di Forum Lowyat mendedahkan bagaimana buku komik Transformasi Najib yang dipenuhi dengan unsur propaganda mendidik murid sekolah menyokong Barisan Nasional disebarkan di sekolah anaknya. Di bawah ini beberapa gambar buku komik yang dimaksudkan.

Anda pasti kenal watak ini? Dalam komik ini, Lady Gajah digambarkan sebagai wanita jelita yang menjadi tulang belakang kepada Najib.



Rakyat yang tidak menyokong Barisan Nasional pula digambarkan sebagai musuh di dalam selimut.



Jika mereka boleh menyebarkan fahaman politik di sekolah dan Universiti, sepatutnya Pakatan Rakyat juga dibenarkan berbuat demikian. Tapi perkara sebaliknya yang berlaku. Nak berpolitik boleh, tapi kena sokong BN.



UMNO semakin terdesak! propaganda ala Korea Utara pula dimainkan untuk tatapan anak-anak kita di sekolah. Tiba masanya kita bersama kerja keras menghumban Gerombolan ini yg sudah tidak Relevan dgn masa kini!

source: http://milosuam.blogspot.com

5 comments:
Write comments
  1. najib:

    student belum boleh mengundi laa, teruskan dgn merekrut PATI sbg warganegara/pengundi UrmMNgOk...

    ReplyDelete
  2. umno dah semakin terdesak nampaknya. sehingga sanggup berbuat demikian.

    ReplyDelete
  3. POLITIK PUN DAH MASUK SEKOLAH,TANDA TANDA MALAYSIA NAK HURU HARA NI.BERSIAP SEDIA SAUDARA SAUDARI SEMUA YANG BUKAN AHLI UMNO. KERANA KERANA KERANA, ANAK ANAK ANDA AKAN MENANYAKAN KEPADA ANDA KENAPA MENYOKONG PARTI NI,KENAPA TAK UMNO,DAN BEGITULAH DI SEKOLAH NANTI AKAN ADA ANAK UMNO,DAN BUKAN ANAK UMNO,LAMA KELAMAAN AKAN MENJADI MUSUH,SAPA YANG CIPTA IDEA INI,MEMANG PANDAI,SAPA YANG LULUSKAN IDEA INI MEMANG BANGANG.CARA YANG BAIK,UNTUK BOLEH MEMECAH BELAHKAN KAUM SEBANGSA. KALAU TAK PERCAYA TUNGGU DAN LIHAT.

    ReplyDelete
  4. tak cukup lagi ke dgn buku2 teks sejarah umno? dtambah pulak dgn komik?hehe. ni nak menyemai semangat cintakan umno bn la ek? hehe. saya dulu masa kecik sekolah rendah mmg sokong abis bn, siap marching sambil nyanyi “inilah barisan kita”. last2 bila dah besar baru la tersedar dari segala penipuan. moral of the story, takyah la susah2 buat camni, abihkan duit rakyat je. bila kanak2 dah besar dan pandai berfikir, diorang akan realise the real thing. yg penting buat ape yg betul, hentikan perbuatan yg salah, buang kronisma, adil terhadap semua rakyat tak kira kaum, berkhidmat pada rakyat tak kira kelas/pangkat

    ReplyDelete
  5. wow….cantik gilerrrr…..buku tu..haha dulu aku belajar sejarah teks je…mana ade buku cammni. Politik yg biru gelap (timbang senget)……nak paksa orang sokong dia. Tak boleh sokong penmbangkang……ini kata demokrasi ke ? Demokrasi tukar ke zaman komunis ke ? 2020 ..tak payah nak tengok kawan…dah hopesless ni.. selagi rakyat tak tolak parti biru gelap yg senget sebelah. kerje dia orang ni …Sini tax sana tax, sini buat hal sana buat hal , makan duit rakyat , dan macam2 lagi. Rakyat makin miskin…keje macam lembu ..ini para pembesar …goyang kaki dapat duit masuk.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.