Friday, May 25, 2012

92% rakyat mahu daftar pemilih dibersih sebelum PRU

Satu kajiselidik yang dibuat baru-baru ini - sehari sebelum perhimpunan BERSIH 3.0 - menunjukkan majoriti responden mahu daftar pemilih dibersihkan sebelum pilihan raya umum akan datang.

Menurut Merdeka Centre, 92 peratus daripada 1,019 orang yang dikajiselidik bulan lalu berkata kerajaan perlu melakukannya sebelum pilihan raya umum.

Keputusan itu hampir sebulat suara di kalangan responden pelbagai bangsa, kumpulan umur, jantina, pendapatan dan kawasan, dengan lebih 90 peratus daripada setiap kumpulan, menjawab dengan positif.

Kira-kira separuh atau 48 peratus daripada kumpulan yang sama juga berkata mereka tidak yakin dengan daftar pemilih.

-HD

5 comments:
Write comments
  1. wahai spr tahukah kamu itu kehendak 92% rakyat yg mahukan ketulusan !!! yang nak menipu ialah puaka umno haram jadah !!!menang kalah itu perkara yg ketiga ... yg penting pilihan raya misti bersih dari penipuan !!!!

    ReplyDelete
  2. Baki 8 % lagi adalah kumpulan yg mahukan PRU dipenuhi penipuan.. iaitu bangsa Melayu UMGOK & bangsat PERKASA, TIBAI, SHINCAN & yg sewaktu dgnnya..

    ReplyDelete
  3. saya pengguna SD, mahukan pembersihan dibuat sebelom PRU..
    sekiranya taknak buat pembersihan, tak payah demokrasi lah kita
    ko perintah je malaysia nih sampai kiamat tak payah buat PRU..

    ReplyDelete
  4. rakyat bandar yang cerdik sahaja jadi selidikan , tapi rakyat kat ulu dan pendalaman negeri tiada selidiki . tempat itu banyak yang akan dimenangi BN,maklum la dpat tangki,zink semua dah lupa..

    ReplyDelete
  5. Rakyat bandar cerdik sebab mereka terasa akan kesukaran sara hidup dan terdedah dgn maklumat IT,tapi mereka kat kampung dan pendalaman hanya menerima maklumat hanya semata mata TV3suku-RTM,,,(Reversed Thinking Minded) tu Yang bengap sang at, sampai Ada yg kata kerana UMNGOK lah kita dapat makan dah hidup selesa sampai sekarang, hampa mana tau susahnya dulu makan ubi Kayu nak makanpun susah. letih juga bila berhadapan dgn orang kampung ni cakap pun do tak paham

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.