Sunday, May 27, 2012

Belia perlu bijak nilai intan permata?



Belia bukan golongan yang suka berdemonstrasi secara haram di jalanan sebaliknya golongan yang menghormati prinsip undang-undang.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, sebagai golongan yang menjadi pewaris masa depan negara, mereka mempunyai sifat mencintai keamanan, beradab, berhemah mulia dan tertib.

Justeru, belia harus bijaksana mengelak daripada termakan hasutan dan fitnah sehingga menjejaskan agenda pembangunan negara.

"Belia yang berhimpun di sini bukan demo crazy (gila berdemo) seperti merusuh secara haram, membaling batu kepada pihak keselamatan, menendang polis di jalan raya, semua yang ada di sini adalah belia menjunjung demokrasi.

"Anda semua bijak menilai antara intan dan permata, jangan mudah dihasut dengan ucapan dan fitnah melalui internet. Mari, bangkit pertahankan Putrajaya untuk menjamin hari esok lebih baik dari hari ini," katanya ketika melancarkan sambutan Himpunan Jutaan Belia 2012 sempena Hari Belia Negara di sini petang semalam.

-Kosmo

6 comments:
Write comments
  1. masalah sekarang intan permata dah hilang..ini kerja BN la terlalu lama berkuasa

    ReplyDelete
  2. Himpunan Sejuta Belia di Hospital

    ReplyDelete
  3. Persoalannya mengapa perlu segmen khas CYCV utk menarik golongan muda Cina ??? Ini bermakna glng muda kaum tersebut telah menolak BN ??

    Yang tinggal hanya pemuda UMNO & MIC ... lepas ni kena buatlah pulak perkampungan budaya India, Iban, Bidayuh, Kadazan, Dusun, Murut, Jakun, Semai, Mamak.. plng hebat perkampungan pelbagai budaya PATI...

    ReplyDelete
  4. Berapa byk agaknya duit rakyat digunakan utk sponser semua belia nie dtg...law nk suruh dtg sendiri mmg alamat penuh kemah dr org

    ReplyDelete
  5. HIMPUNAN HARAM JADAH MAKSIAT YANG DIANJURKAN OLIH PEMIMPIN ISLAM DAN MELAYU UMNO/BN.........CAKAP TAK SERUPA BIKIN BERJUANG UNTUK UGAMA , BANGSA , NEGARA....KINI MELAHIR KAN GENERASI HIBURAN DAN MAKSIAT........ANAK2 MELAYU DAN ORANG2 MELAYU YANG LEBIH CENDERUNG KEPESTA2 MACAM NI.....ANAK2 CINA DAN KAUM LAIN TAK BEGITU SANGAT...........HIMPUNAN HARAM JADAH IJUTA BELIA GILA .. AKAN HANCUR NEGARA NNATI DENGAN HIBURAN DAN MAKSIAT ......

    ReplyDelete
  6. haji logiut najib; takkan kau x tau statistik pihak mana yg dipilih oleh majoriti org muda/belia...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.