Saturday, June 16, 2012

Jeffrey Ganti Pairin Di Keningau?

Pengerusi The State Reform Party (STAR) Sabah Datuk Dr Jeffrey Kitingan telah menyatakan hasratnya bertanding di kerusi Parlimen Keningau dalam pilihan raya umum akan datang.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan untuk bertanding sekali lagi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bingkor.

"Saya akan bertanding di Keningau. Saya berharap beliau (abangnya Tan Sri Joseph Pairin Kitingan) tidak akan merebut kerusi itu lagi. Beliau sudah berkhidmat bagi kawasan itu selama 30 tahun. Saya fikir sudah sampai masanya bagi saya membawa isu Sabah ke Parlimen," katanya kepada Bernama dalam satu temu bual di sini baru-baru ini.

Pairin adalah Presiden Parti Bersatu Sabah (PBS), Timbalan Ketua Menteri Sabah, Anggota Parlimen bagi Keningau dan Anggota Dewan Undangan negeri Tambunan.

Pada pilihan raya umum 2008, Jeffrey bertanding menentang Pairin di kerusi Parlimen Keningau dan DUN Tambunan tetapi dikalahkan oleh abangnya. (BERNAMA)

8 comments:
Write comments
  1. ngam,kami bukan mahu itu kolej tapi kampus UMS di Keningau yang telah dipecah tanah tapak nya oleh KM,memang dasar pakistan penipu besar,nah sekarang Kampus itu dipindah ke tempat ramai PTI,baru kamu tahu orang KDM kena tipu oleh pakistan dan disokong oleh Hugan siow dan semua YB pak turut Kurup(No 1 pembohong di pendalaman),justin(tukang ambil tanah paun kerabau),bobby(paling luki @ kedekut),sairin (kuat berbini)Radin(2 x 5 dengan bobby suan paling kedekut nampak pengundi nya pun dia cepat-cepat keluar dari kedai minum) Rubin balang(tiada sikul punya pemikiran) Raimie(tidak ada senyuman dan paling kedekut) kita tukar ini YB-Yb kita sebab tidak berjuang untu rakyaat pendalaman.

    ReplyDelete
  2. susah mbah, ramai pemimpin dr sabah nih putar alam aja.Kurang masuk wangnya mau dlompat parti. parjuangan rakyat ndak ada mbah. dah lama jadi YB sikit mau cari penyedap mata mbah spt YB Cinabartangan (Ki- nabatangan ) dan YB Semporna. Jln raya di Telupid dan Beluran macam cilaka..ndak mau bikin cantik2. malu ya. Jln di Kinabatangan ada 2 tempat yg cilaka ( boleh rosak mobilnya ) jika ndak perasan..suroh aja Majlis daerah baiki baru imej YB naik sikit.

    ReplyDelete
  3. semua YB di sabah nih putar alam mbah. macam mana ndak..selalu mesyuarat di KL lama2 terus di sana lah. tau2 aja dah kawin lagi mcm YB Cinabartangan ( Kinabatangan ) dn YB Semporna. Jalan utama di Telupid dan Beluran serta masuk Pitas bila mau cantik. Macam cilaka rosak minta lah pejabat Daera ke majlis daera ke pantau dan repair. Bukan lalu dgn van roadcare tapi van hoyong hayang pun sendiri tak tau, Jln di Kinabatangan tu ada 2 tempat yg 'suwel'. Jalan raya dah jatuh kdalam . kalu pambangkang suda lama ke tiau tu..

    ReplyDelete
  4. DP dan DDJ lebih baik anda berihat.Balik2 20 perkara.DDJ pernah diLANTIK MENJADI TIMBALAN MENTERI KERAJAAN PUSAT tapi tiadapun pernah dia sentuh 20P.Ada sesiapa yg dengar dia bercakap pasal 20P???? tiada. Sekarang keluar lagi dengan 20P.

    ReplyDelete
  5. Tulh dia org sabah, asyik mkn rebus2..ubi rebus, keledek rebus, selipar rebus smua rebus2 lh..tp pemimpin2 bn x reti nk mkn smua ni..drg mkn kt hotel 10 bintang k..so org2 sabah truskn mkan rebus, spya mudah bn rebus anda...sekiannn

    ReplyDelete
  6. Mana Janji 100 hari mu wahai OMNO...? Sabah Baru mana...? Pendatang Tanpa Izin (PATI) omno janji diatasi sebaik sahaja omno berkuasa di Sabah. Sekarang, jangankan masalah PATI dikurangkan, malah diberi peluang MENJAWAT JAWATAN dalam Kerajaan. Di SMK Balung, Cocos, Penolong Kanan HEM-nya adalah PATI. Si PATI ini siok-siok menggunakan Kad Pengenalan orang Kota Kelud. Apa tindakan omno....TIADA....!!! Inikah pemimpin yang kamu orang mau UNDI...!!!??? Fikirlah wahai rakyat SABAH...PR lebih memberi harapan kepada Rakyat Sabah. Fikirlah kamu masak-masak, omno hanya suka BERJANJI.

    ReplyDelete
  7. Kalau jujur melawat pendalaman sabah,semua pemimpin harus naik kereta 4WD.Jangan pakai helicopter,baru tahu dan rasa bagaimana keadaan yang sebenarnya.Banyak kaki tangan kerajaan yg menjadi mata,telinga dan penyalur berita kepada pemimpin selalu tersasar salah.Maka pemimpin harus berkorban menjadi rakyat kalau ingin rakyat didahulukan,pencapayian kalian dapatkan.Sabah dan Sarawak perlu perhatian extra,kerana katak di sini terlalu banyak lompat melompat.

    ReplyDelete
  8. mengata2 org ni tunjukkan kita mudah x puas hati. Dr J sendiri `ekor`nya terpalit dgn kes salahguna duit Yayasan Sabah! masa di pusat pun x ckp pasal perkara 20.. alih2??.. ni dah merapu sabahan nih!

    rebus2, jg.. tapi janganlah merapu! mcm Dr J baik sangat.

    korang akan jadi spt `tikus mebaiki labu`! nanti habis duit krj pusat (setiap tahun hampir 3.3 billion utk sabah) & duit2 krj negeri! masuk poket pemimpin! duit semua disapu. rakyat semua akan ternganga & menyalahkan itu, ini! pusat akan disalah lagi padahal krj pusat sentiasa mendengar ckp org sabah.

    krj pusat bukan mengganggu pun keistimewaan sabah! korang yg rasa layak, mintalah jawatan sebagai Ketua Jabatan! pasti akan diterima! yg penting ikut saluran & ikut jg `jalan/ parti` yg betul!

    *drp ..pening aku, kk

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.