Sunday, June 24, 2012

Umno-BN Johor takut silent protest

WALAUPUN bekas Bendahari Umno, Tun Daim Zainuddin meramalkan Umno-BN akan dapat mengekalkan kemenangan di Johor, Melaka dan Pahang pada Pilihan Raya Umum (PRU) 13, tetapi PAS Johor yakin Pakatan Rakyat menang besar di negeri tersebut.

Timbalan Pesuruhjaya (II) PAS Johor, Dzulkefly Ahmad menegaskan pandangan peribadi Daim itu mungkin boleh berubah kerana rakyat Johor kini sudah semakin bijak dan berfikiran terbuka dalam menentukan hala tuju kepimpinan negeri mereka.

Katanya, pasca Perhimpunan Bersih 3.0 sudah menampakkan gelombang kebangkitan rakyat di negeri itu serta sambutan luar biasa yang diadakan dalam setiap program anjuran PAS dan Pakatan Rakyat.

“Kita punya potensi lebih besar sekiranya berlaku peningkatan sokongan dikalangan kaum Tionghua.

Pada 2008, dengan 50 peratus sokongan kaum tionghua PAS memenangi dua Dun.

“Jika berlaku 20 peratus peningkatan sokongan daripada kaum ini, kita yakin akan mencapai kemenangan yang lebih besar,” katanya.

Selain itu katanya, perubahan ketara akan berlaku peningkatan sokongan terhadap Pakatan Rakyat adalah di kalangan ‘silent protest’ di kalangan penyokong BN yang tidak berpuas hati dengan kelemahan pengurusan negeri yang dilihat merugikan rakyat.

Undi daripada ‘silent protest’ ini katanya sangat ditakuti BN kerana ia akan menjadikan julat sokongan lebih besar kepada Pakatan Rakyat.

Malah katanya, golongan Melayu pertengahan di Johor yang sebelum ini dikatakan setia dengan Umno-BN kini lebih bersikap terbuka apabila mereka telah mendapat akses maklumat yang sebenar melalui media baru.

Bagaimanapun katanya golongan ini tidak berani memprotes secara terangan disebabkan terikat sebagai kaki tangan kerajaan.

-DD

6 comments:
Write comments
  1. daim; protes sebenar akan berlaku di kertas undi. klu johor [kubu kuat UMNgOk] tumbang, rejim tembirang anda boleh tutup kedai laa...

    ReplyDelete
  2. pirit ni berhati busuk??!! *sesetengah sangkaan itu berdosa, pirit! ingat jasa2 mak Ayah kau sejak kau kecil lagi. mak ayah kau ini bagi kau duit, bimbingan, hadiah, duit hampir saban bulan! alih2, kau hina, kutuk& keji mak Ayah kau ni pada semua orang tanpa sedikit kesyukuran pun! baiki hati, pirit. jangan bila dah senang, kau lupa jasa mak ayah kau!

    aku yg sts umno ni bagi sikit nasihat pada kau! aku yakin dengan jasa, pengorbanan umno?BN hgalah membina masjid, s.a.r, air api, jalan raya, sekolah... kita bersangka baik& mengenang jasa mak ayah kita ni..itu pun dah baik! mak ayah kita kita mta kita sokong dia aje agar boleh terus bantu adik2 yg lain!

    igtlah.. kga kita bukannya terlalu senang

    ReplyDelete
  3. MERAMAL,MENEKA,MENGAGAK,MENEKAN,MEMULAS TELINGA,TUNJUK SANA,TUNJUK SINI BAHAYA TUAN..........NANTI DAPAT PENYAKIT DARAH TINGGI........TAK SEMPAT PRU 13.....

    ReplyDelete
  4. apa nak heran umngok buat masjid..negara China lagi banyak masjid. Jalan raya tu pulak..kat Thailand jalan kampung lagi cantik dr jalan kat KL, tak de umno pun kat sana. Sekolah, negara vietnam pun ada sekolah. S.A.R umno bg subsidi rm1.50 sen sebulan, kerajaan Buddha Siam bagi 60,000 baht setahun ( RM6,000 ) setiap SAR. Mana tinggi dgn yg umngok bagi ? So..anony June 26: 2.53 pm yg tak ungkit benda yg tak patut. Kalu BN tak mampu buat projek rakyat dgn ikhlass..serah je Dewan Rakyat kpd PR

    ReplyDelete
  5. my parents? OMG, kau mabuk bah kan? siapa2 pun yg mentadbir negara ini, tanggungjawabnya utk menyediakan prasarana yg sepatutnya. t/jawab itu bukan JASA...

    ReplyDelete
  6. TAWARAN JAWATAN KOSONG SEBAGAI MENTERI BESAR KELANTAN PRU 13

    Kerajaan Wahyu Ilahi mempelawa mana-mana rakyat Kelantan yang berminat untuk mengisi jawatan seperti yang tertera di atas: antaranya,
    a. Boleh berkomunikasi dengan tuhan (menentu tempat bertanding).
    b. Bijak memutar belit firman Allah. (ingat- tuhan pun mencarut-marut)
    c. Boleh memanggil malaikat (itu sb PAS sts menang di Kelantan wp org susah mengeluh).
    d. Boleh berkawan dengan syaitan, asal dendam kesumat tercapai.
    e. Sentiasa sanggup `berzina` dangan kafir DAP dan `diliwat` pelbagai cara oleh PKR (PR dan sts enggan bermuzakarah dengan UMNO).
    f. Tak perlu bersekolah Tahun Satu pun di Malaysia. Memadai di Pakistan, India @ Lughatul Arabiah shj. Tak perlu belajar sains @ matematik.
    g. Tak perlu lulus SPM dan lulus ujian lisan BM diperingkat SPM.
    h. Pandai bangangkan pengundi Kelantan dengan ancaman pahala dan dosa!
    i. Bijak memundurkan Kelantan (cth - ajak rakyat fokus subsidi minyak..wp jambatan `meme` sentiaso dibakar).nak memajukan negeri hanya memerlukan ihsan org lain& air liur sj.
    j. Pandai memujuk & memanggil pejuang2 di Selatan Thailand yang memiliki 2 kerakyatan turun mengundi setiap kali PRU di Kelantan atas nama fisabilillah.
    k. Mempunyai pelbagai teknik & mengajak rakyat Kelantan sentiasa anti UMNO.
    l. Gedebe/ riak; putar belit; hasad; pengecewa; bodoh sombong; hati sentiasa busuk; pendendam, bangang matematik tambahan.. amat dialu2kan.
    m. Pandai tunjuk sentiasa beribadat/ rapat dengan tuhan pada rakyat Kelantan.
    n. Sentiasa menang cakap ( mace Pertandinge Dikir Barat).
    o. Pandai berceramah& berjanji .. berjanji..berjanji.. kemudian buat2 lupa aje..pandai tuding adalah satu kemestian!
    p. Sokong kewujudan Israel, LGBT, Irshad Manji, secara putar belit.
    q. Pandai beralasan dengan tuhan demi merealisasi impian @ dendam.


    Syarat2 lain:
    a. Buta, pekak, bisu, tuli pun tidak mengapa kerana ahli dan muslimah2 PAS (yang dimental block dgn syurga) tetap akan bersama anda!
    b. Sanggup tunjuk `semaye` di rumput depan rakyat Kelantan atau di luar Kelantan.
    c. Pandai memenangi redha pengundi dari redha Illahi.
    d. Pandai perasankan diri bahawa perjuangan Islam hanya berjaya dibawa oleh PAS! Hanya PAS sahaja akan masuk syurga. Negara2 lain yang tiada parti PAS - gagal dapat pahala & masuk syurga.


    Benefit :
    1. Disayangi rakyat Kelantan.
    2. Tak akan ditegur terutama oleh institusi lebih tinggi dari politik seperti Kehakiman, Raja2, mahupun golongan ulama.
    3. Dapat keahlian seumur hidup sebagai jemaah si pening lalat yang mental block.
    4. Pencen yang amat lumayan ( 1 term, dpt pencen RM3000, 5 term? 5 term sbg ADUN lagi?).
    5. Berjaya memundurkan negeri Kelantan. Tuding jari aje pada orang lain! (tak caye? Moh kita tengok Klate lerr nih!!!? 2012 Bandingkan air/ jalan raya sahaja dgn Teganu/ Johor/ Melaka..)
    6. Org yg jahat keluar dari Klate! .. Yg miskin dan hina - Cari kerja dengan Kerajaan Pusat dan bawa masalah di negeri lain! ... Yg gedebe dok terus di Klate!! .. Balik undi PAS untuk tunjuk baik & masuk Syurga bersama tok guru sekeluarga/ se kroninya.
    7. BN buat, terima/ pegang jwtn – disumpah!! tapi jika anak2, menantu, sedare, kroni pegang jwtn cpt2 hukumkan ia adalah harus dan fardu kifayah!
    8. Kerajaan Pusat takut tangkap pejuang PAS, kerana setiap org yg berpolitik adalah sts betul (amat dipuja oleh penyokong2).

    * kena pegang jawatan ini sampai mati! Biarkan negeri Kelantan keseluruhannya sentiasa ketinggalan akibat membuat keputusan yang amat tepat ini! Gedebe2 + mulimah ini terlebih pandai tapi tak boleh ditegur..cepat melenting! Alahh, biarkan.. biarkan si luncai terjun dengan labu-labunya!! cepat, rebut peluang ini!!

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.