Monday, October 15, 2012

MB N9 Rasmi "Say No To Hudud"


MB Negeri Sembilan datang merasmikan Dinner "say no to Hudud" anjuran MCA, kita tidak marahkan MCA sebab mereka tidak beriman dengan Islam, tapi yang menjadi masalahnya muslim dari BN sokong mereka.

Karpal sendiri pun telah mengingatkan BN jangan manipulasi kenyataannya (hudud' over my dead body) awal 90an dulu, bermakna kenyataan itu telah ditarik semula dan beluau sendiri mengakui yang perundangan sivil juga menggunakan kaedah dalam Al Quran.

Sememangnya pimpinan Umno berlidah biawak, bagaimana mungkin perjuangan BN dirahmati Allah SwT seperti yang disebut PM Najib jika menjadi 'Syaitan bisu' apabila rakan non muslim mereka tolak, hina, perlekeh Hukum Al Quran?

Berbeza sungguh dengan kaum Tionghua di dalam Pakatan Rakyat seperti di bawah ini:


19 comments:
Write comments
  1. Bagusss MCA. Anda brtindak tepat bagi mmpercepatkan jatuhnya OMNO.

    ReplyDelete
  2. Penentang-penentang hukum ISLAM mesti di perangi hingga ke akar umbi. Orang munafik dan fasik yang berpaling dengan ISLAM mesti di tentang habis-habisan kerana ENGKAR dengan hukum Allah. Mereka-mereka ini akan menerima azab di Dunia dan Akhirat oleh Allah yang sangat pedih.

    ReplyDelete
  3. jangan putar belit! apa kata kau jika nijar tolak hudud di perak dgn alasan x berminat??!!

    apa pula alasan kau orang bila Azizan (guru agama) senyum sambil kata Kelantan buat dululah!! baru kami ikut??!!

    Hj Hadi ketika memerintah Terengganu? & mngapa dia sentuh lebih pasal takzir? padahal di Malaysia dah mmg takzir punn. siap dgn undang2 syariah lagii

    *drpd - porshe 911 turbo tiptronic coupe (bukan lim guan eng punya, tau!)

    ReplyDelete
  4. Hudud tu cuma mainan politik saja.

    ReplyDelete
  5. Lebih baik jangan guna agama untuk menarik undi rakyat

    ReplyDelete
  6. jgn mainkan hudud..

    ReplyDelete
  7. WAJIB guna agama utk tarik undi agar naik parti Islam dan bole memerintah negara. Ingat, Rasulullah SAW dulu ingin takluki dunia Arab da sekitarnya demi menegakkan kalimah tauhid dan menyuburkan agama Islam. Jadi,dMalaysia ni kuasa tu penting utk tegakkan syariat Allah dan mndaulatkan Islam setelah dhina sejak sekian oleh UMNO/BN. Apalagi UMNO dlebelkan oleh mantan PM mereka bahwa 'spt syaitan yg dkenali'. INGAT PERINGATAN ALLAH dlm kitabNya.

    ReplyDelete
  8. Di Kuantan,Pahang ada satu event utk sambutan hari raya haji dcampor dgn pesta halloween 2012. Sebelah gambar Kaabah dan sebelah gambr halloween tu. Faham ke BN negeri apa kejadah semua tuh. Malu la sikit pd cina DAP tu.

    ReplyDelete
  9. UMNgOk memang x mau hudud, sbb klu diimplemen, dorg yg duluan/ramai jd kudung...

    ReplyDelete
  10. Balik balik isu Hudud

    ReplyDelete
  11. Ada Hudud terus semua masalah selesai ka? Manusia ni suka memanipulasi.

    ReplyDelete
  12. Shamsuddin Salleh atau dikenali dengan panggilan Pok Din Tar, Ketua Cawangan UMNO Bendang Luas di dalam Bahagian Tumpat akan menganjurkan majlis jamuan hari raya dan ceramah umum PAS di perkarangan rumahnya di Pohon Tanjung, Tumpat.

    Jamuan yang bermula dari jam 12 tengahari pada 11 September 2012 ini akan dikuti dengan Ceramah Umum pada jam 9 malam yang sama. Khabarnya 2 ekor lembu disembelih untuk upacara itu.

    Nik Abdul Aziz, Menteri Besar PAS Kelantan dan Mursyidul Am PAS akan hadir memberi ceramah pada malam tersebut. Difahamkan tajuk ceramah Nik Aziz ialah 'Rasuah Yang Halal Di Sisi Tuhan PAS'. `Politikkan hudud walau telah diberi kebenaran di Kelantan! Kali ini tuntut untuk 1 Malaysia pula!`

    Antara intipati ceramah tersebut yang dimaklumkan kepada individu tertentu ialah -
    http://kickdefella.net/2012/09/08/eh-shamsuddin-salleh-ketua-umno-cawangan/

    ReplyDelete
  13. Kalau mau juga jalankan hudud, biar laksanakan di Kelantan dulu. Ramai pemimpin BN malah ada yang dari pembangkang sekalipun membantah tindakan ni.

    ReplyDelete
  14. Pernah juga pemimpin DAP mengatakan bahawa jika PAS ingin laksanakan hudud, DAP akan keluar dari PR.

    ReplyDelete
  15. Although DAP leaders like Karpal Singh had been vocal in opposing hudud, Pas leaders had continued to declare that such a law was still on its agenda.

    ReplyDelete
  16. Most recently, even Guan Eng's good friend and former cellmate Mat Sabu - who is Pas deputy president, had stated that Pas' hudud would be the first issue on the agenda should Pakatan come into power.

    ReplyDelete
  17. ince he has the power to do so, Guan Eng must show that Penang will take the first step to oppose hudud and table an anti-hudud bill immediately. Surely this is more important than an anti-hopping bill, said Balijit

    ReplyDelete
  18. Baljit added that unlike the anti-hopping bill, Guan Eng would not have any problems getting the anti-hudud bill through as matters concerning religion were under state jurisdiction.

    ReplyDelete
  19. He said Section 9 of the Federal Constitution clearly guaranteed this and Guan Eng should not dilly dally or give any excuses on why he cannot table the anti-hudud law.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.