Sunday, April 29, 2012

BERSIH : Video-video Kekejaman Polis

Perhimpunan BERSIH yang mulanya berjalan lancar dan aman telah menjadi kecoh akibat provokasi dan kekejaman yang dilakukan oleh pihak PDRM.

Polis telah melepaskan gas pemedih mata ke arah peserta perhimpunan Bersih 3.0 kira-kira jam 3 petang menyebabkan mereka lari bertempiaran di persekitaran Dataran Merdeka.

Polis juga dikatakan bertindak ganas terhadap perserta BERSIH dengan menarik dan memukul mereka sehingga ada yang mengalami pendarahan yang teruk.

Berikut di rangkumkan beberapa video yang memperlihatkan kejadian keganasan tersebut.









16 comments:
Write comments
  1. Kejadian seperti ini tidak akan berlaku sekiranya tidak ada perhimpunan seperti ini. Semua perkara yang tidak diingini tidak akan berlaku jika tidak ada perhimpunan yang diadakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu pegecut..biji pelir kasi makan anjing laa..

      Delete
  2. Jika betul orang yang mengganas itu adalah menyamar dr kalangan polis, kenapa orang2 yang betul2 berjuang itu tidak menghalang mereka itu daripada melakukan kekecohan?

    ReplyDelete
  3. Mana video2 keganasan peserta Bersih? saya tak fikir pihak polis akan bertindak kasar kalau peserta Bersih tidak bertindak kasar.

    ReplyDelete
  4. Inilah yang disebarkan oleh pihak2 tertentu untuk kepentingan politik mereka.

    ReplyDelete
  5. apap yang peserta bersih lakukan pada Polis bagaimana? ramai polis diserang dan dipukul.

    ReplyDelete
  6. Petikan video tak lengkap. Penilaian dibuat berdasarkan situasi sepenuhnya. Saya pasti polis bertindak terhadap penjenayah. Tak semua yg berpakaian kuning di belasah. Pakaian kuning yg buat masalah dan engkar arahan dan ganas wajar dibelasah. Rakyat malaysia tak bodoh.... Biasalah ada saja cara PPR nak rasuk pemikiran rakyat agar bencikan kerajaan. Parti yg tak bertamadun malaysia. Ramai pula yg bangang meyusakan diri, kononnya perjuangkan masa depan genarasi akan datang dan maruah bangsa agama. Tak maknenya...... Sebenarnya terpengaruh oleh mat putar alam MR DSA.......

    ReplyDelete
  7. Tak kan la polis mahu bertindak ke atas orang awam yang tidak mendatangkan masalah. Kalau orang2 yang macam orang mabuk tu memang wajar la polis bertindak.

    ReplyDelete
  8. ada yang datang benar-benar mahu berhimpun secara aman tapi ada pula yang mahu menunjuk kekerasan dan cuba mencabar kesabaran polis.

    ReplyDelete
  9. Macam mana seorang polis mahu lawan beratus-ratus peserta Bersih semasa kejadian perlanggaran itu berlaku?? Macam mana dia tidak terbabas kalau sudah dibaling, kereta diterajang etc.

    ReplyDelete
  10. Jangan hanya mahu salahkan polis. Peserta Bersih pun bukannya berdisiplin sangat.

    ReplyDelete
  11. Tengok sendiri. Kalau kereta polis itu dan pemandu itu tidak dilontar dengan objek maka perkara kemalangan tidak akan berlaku. Siapa yang dapat tahan jika diumban dengan objek maka pasti akan menganggu pemanduan tambahan lagi cermin depan langsung tidak kelihatan sudah.

    ReplyDelete
  12. inilah saat yang ditunggu2 oleh pemimpin2 pembangkang dan Ambiga.. jurukamera mereka pun ada dimana2..

    ReplyDelete
  13. ISA patut diwujudkan semula untuk menahan semua pemimpin2 pembangkang dan juga penganjur2 Bersih.. dengan cara ini barulah negara aman damai..

    ReplyDelete
  14. Siapa yang bukan penghalang untuk merempuh masuk ke Dataran Merdeka terlebih dahulu? Adakah Anwar Ibrahim dan Azmin Ali memberi arahan untuk membuka pagar halangan tersebut?

    ReplyDelete
  15. Jika bukan disebabkan peserta Bersih hilang kawalan, pihak polis juga tidak akan mengambil tindakan untuk menggunakan tembakan air dan pemedih mata.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.