Sunday, April 22, 2012

Najib enggan jawab isu Scorpene

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak enggan mengulas apabila ditanya mengenai kes di mahkamah Perancis berhubung dakwaan bayaran kepada pegawai tinggi Malaysia berhubung pembelian kapal selam Scorpene.

"Saya tak mahu komen... Saya tak perlu komen, terima kasih," katanya ketika ditanya hari ini dalam sidang media di Universiti Sains Malaysia di Pulau Pinang hari ini.

Najib ditanya sama ada beliau akan memberi keterangan di mahkamah Perancis memandangkan namanya dikemukakan sebagai saksi oleh Suaram ke mahkamah itu.

Suaram mengemukakan namanya memandangkan beliau merupakan menteri pertahanan yang terlibat dalam perolehan kapal selam tersebut.

Sidang media ringkas itu, tidak sampai selama sepuluh minit, juga segera ditamatkan.

-MK

15 comments:
Write comments
  1. di negara ini, semua pihak termasuk AG, polis, MACC, judiciary, etc adalah 'anjing' PM...sumpah dgn al-quran diterima di peranchis? periksa dlm seluar c haji logiut najib, entah2 itu burung sudah terbang!!!

    ReplyDelete
  2. ini kalilah kau najib

    ReplyDelete
  3. aku rasalah si najib sedang berusaha menutup kemaluannya berkaitan isu kmisen dan amoi tuya yang mati dibunuh di malaysia tapi inda ada pula rekod imegresen di malaysia. kita jgn harap sangat najib akan dibicara sbb najib byk duit. najib mampu bayar berapa saja asalkan perbicaraan di perancis tidak diteruskan.

    ReplyDelete
  4. Terima sahajalah komen Najib.

    ReplyDelete
  5. Kebenaran pasti akan didedahkan satu hari nanti.

    ReplyDelete
  6. Itu saja yang mampu dikatakan oleh Najib? ini lagi menambahkan keraguan dan tanda tanya rakyat.

    ReplyDelete
  7. Penghakiman di luar negara mungkin lebih telus. serahkan saja pada mahkamah Perancis.

    ReplyDelete
  8. Jika PM komen pun, kena putar belit juga statement beliau.

    ReplyDelete
  9. Macam mana nak komen jk isu itu ada kaitan dgnnya, tambah lagi razak baginda kawan karibnya yg telah terlepas dlm semua kesalahan. Jika didunia terlepas takpe diakhirat nanti jawablah..... Setiap manusia mesti ingat tuh....

    ReplyDelete
  10. Belum abis2 lagi kes ni rupanya

    ReplyDelete
  11. SPRM siasat penyelewengan di Kelantan.

    ReplyDelete
  12. Tindakan Suaram sebenarnya adalah tindakan terpuji kerana tidak mahu bersekongkol dengan pemimpin yang melakukan penyelewengan dan mengaut kekayaan dari duit rakyat.Ini juga kerana rakyat tidak lagi menaruh kepercayaan terhadap mahkamah di Malaysia.“Timbulnya prejudis bahawa mahkamah Malaysia juga dipengaruhi oleh kuasa politik terutama kes yang melibatkan pemimpin-pemimpin negara.“Rakyat seluruhnya masih memperkatakan bagaimanakah misteri pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibuu yang masih tidak terjawab sehingga kini serta bagaimana kes ini dilayan sedemikian rupa sehinggakan bapa mendiang terpaksa ke mahkamah antarabangsa bagi mencari keadilan dan pembelaan sewajarnya terhadap anaknya,” ujarnya.

    ReplyDelete
  13. tak perlu dilayan isu ini. byl lagi isu lebih penting.

    ReplyDelete
  14. Ini cuma perangkap untuk Datuk Najib supaya terlibat dengan kes yang didakwa oleh pembangkang itu. Maka memang bagus apa yang Datuk Najib lakukan dengan tidak memperdulikan pelbagai khabar angin tersebut.

    ReplyDelete
  15. ikut saja cara Anwar.. jangan bagi komen dengan wartawan.. lagi bagus tengking saja itu wartawan macam Anwar buat..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.