Wednesday, April 18, 2012

JASA Ramal BN Menang 2/3

BN diramal akan terus mengekalkan tampuk kekuasaannya selepas pilihan raya umum ke-13 (PRU 13) dan merampas semula beberapa negeri yang kini diperintah oleh parti pembangkang, demikian menurut kajian Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA).

Pengarah Bahagian Gerak Sarafnya, Taharuddin Yaakob hari ini berkata, kajian itu juga menunjukkan BN akan memperoleh semula majoriti dua pertiga pada pilihan raya umum akan datang ini.

"Rakyat menghargai kesungguhan yang ditunjukkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Belum pernah dalam sejarah, seorang Perdana Menteri membentangkan kad laporan untuk penilaian rakyat sebagaimana yang dilakukan oleh Datuk Seri Najib," katanya.

Beliau berkata demikian selepas mewakili Ketua Pengarah JASA Datuk Fuad Hassan pada majlis bersama pegawai JASA dan aktivisi JASA Negeri Johor, yang turut dihadiri pengarah JASA Johor Mohammad Abu Bakar, di Johor Bahru.

Taharuddin turut menyampaikan imbuhan wang tunai RM3,000 kepada 37 bekas pegawai JASA Johor dan komputer riba kepada 80 pegawai JASA negeri yang berkhidmat di kawasan-kawasan Parlimen serta Dewan Undangan Negeri Johor.

Katanya, walaupun kajian JASA itu menunjukkan peluang BN di Pulau Pinang yang kini diperintah oleh DAP sebagai ‘malap’, tetapi peluangnya di negeri-negeri lain yang diperintah pembangkang adalah amat cerah.

"Di Kedah, peluang BN untuk merampas semula negeri ini adalah cerah, manakala di Selangor pula, walaupun ia menunjukkan sinar yang baik tetapi pengurusan isu pengundi bukan Melayu perlu dipertingkatkan," katanya.

Kesimpulannya, kata Taharuddin, BN akan menunjukkan prestasi yang lebih baik berbanding 2008 dengan memenangi lebih banyak kerusi pada pilihan raya umum kali ini dan memperoleh semula majoriti dua pertiga.

"Insya-Allah, BN akan menang pada pilihan raya umum akan datang," katanya.

Menurutnya, pembangkang kini memainkan pelbagai isu bagi mengelirukan rakyat serta memburukkan persepsi orang ramai terhadap kerajaan dan bukannya bertujuan meminta jawapan.

Sementara itu, beliau berkata, imbuhan wang tunai itu merupakan rasa penghargaan kerajaan terhadap pergorbanan yang dilakukan oleh bekas-bekas pegawai JASA itu. (Bernama)

14 comments:
Write comments
  1. kalau menang cara baik apa mau cakap, tapi kalau menang dgn bantuan PTI atau mengubah pusat mengundi, menang pun menang haram!! kalau sudah haram, neraka lah tempatnya kalau sudah mati. yang kesiannya, rakyat malaysia sendiri kalau sudah telampau ramai PTI yang diberi ic haram, satu masa nanti anak2 PTI akan injak2 anak2 bumiputera. kalau tidak percaya, tunggulah...

    ReplyDelete
  2. Baguslah kalau BN yakin akan menang 2/3 kerusi pada PRU-13 nanti. Teruskan perjuangan ini.

    ReplyDelete
  3. Kerajaan perlulah berusaha memikat hati para pengundi sekali lagi pada PRU-13.

    ReplyDelete
  4. Semoga BN menang dua pertiga supaya cukai GST dilaksanakan, gula naik, tepung naik, beras naik, minyak naik dan semua naik satu cita-cita murni BARISAN NAJIS!

    ReplyDelete
  5. Bersatu untuk menang.

    ReplyDelete
  6. Memang BN akan menang. Tidak payah ramal2.

    ReplyDelete
  7. Kelebihan masih pada BN jadi kebarangkalian untuk BN kekalkan kuasa masih besar.

    ReplyDelete
  8. bukan 2/3 hangkang? takut2 ada yg berat hati mengosongkan putrajaya...

    ReplyDelete
  9. Jangan dulu berasa yakin dan lega dengan ramalan ni. apa2 boleh berlaku pada PRU nanti.

    ReplyDelete
  10. Tidak mustahil jika parti dalam pembangkang tidak dapat membina kesepakatan dan kerjasama yang padu.

    ReplyDelete
  11. Jgn takburr..undi rahsia ditangan rakyat JASA..!

    ReplyDelete
  12. kita tgk ja keputusan bila PRU diadakan nnti.

    ReplyDelete
  13. Tidak mustahil dengan apa yang JASA ramalkan itu. Jika kerajaan dapat melakukan yang terbaik kepada rakyat maka tidak mustahil kerajaan akan mendapat sokongan daripada rakyat.

    ReplyDelete
  14. sedikit sebanyak, boleh juga memberikan kelegaan kepada pemimpin2 BN..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.