Monday, October 1, 2012

Anwar: Kita Wajib Menang Untuk Selamatkan Negara

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata komitmen parti itu bukan sahaja mahu menukar kerajaan sedia ada tetapi adalah merubah sistem nilai yang lebih baik kepada negara.

“Sudah sampai waktunya Umno-BN berundur dan kita mengambil kuasa, kita akan lawan kezaliman,” katanya di Rapat Pimpinan Nasional PKR 2012 yang diadakan di Shah Alam Convention Centre di sini.

Anwar berkata komitmen dan iltizam diperlukan semua di peringkat kepimpinan bagi menggembeling kekuatan melaksanakan agenda perubahan yang digariskan oleh Pakatan Rakyat.

“Untuk Selamatkan negara ini kita wajib menang, untuk menang kita kena kerja kuat dalam lawan tetap lawan,” tegas Anwar.

Tambahnya, jentera parti perlu menyiapkan seluruh kekuatan untuk menghadapi pilihan raya bila-bila masa sahaja.

Dalam amanatnya itu, Anwar juga meminta perwakilan mengangkat martabat minda seperti mengangkat budaya ilmu dengan membahaskan buku-buku baru serta seminar membentangkan kertas kerja yang melibatkan kepentingan rakyat.

Kira-kira 1500 perwakilan daripada seluruh negara hadir dalam rapat itu hari ini yang dihadiri oleh pimpinan tertinggi parti. - selangorku



39 comments:
Write comments
  1. yes,selamatkan negara daripada dipimpin oleh
    1. pembohong,2. putarbelit, 3. fitnah,4. zina pelacur,5. liwat lelaki jambu, 6. rasuah,7. salahguna kuasa, 8. ketepikan kepentingan melayu, islam dan muslim,9. sesat islam plural dan liberal, 10. melakukan syirik seperti sembah mayat guna lilin,11. sekongkol dgn musuh islam dan negara,12. khianati negara, 13. membiarkan murtad dan bersekongkol dgn pemurtad demi undi,14. rasuah politik dgn bayar katak politik,15. zalim pada isteri, 16. hina dan derhaka pada raja dan pemimpin adil,17. guna bomoh baiyi, org asli dan indon serta sami hindu dari india utk selamatkannya,18. guna tekanan asing utk tekan hakim bebaskannya, 19. sekongkol dgn golongan subversif cia, mi6, turki erdogan, yahudi zionis, korea, filipin, indon, komunis dalaman, media antarabangsa dan byk lagi,20. fitnah utk tuduh najib dan rosmah, 21. membakar rakyat supaya pecah belah, 22. sembahyg dlm gereja cara org kristian, 23. sembahyg dlm wat siam cara siam, dan24. byk lagi salah laku yg kami dah letih nak senaraikan. jauhkan malaysia dari bala malapetaka angkara pemimpin jenis begini.
    kekalkan keamanaan dan kesejahteraan yg ada sekarang.

    ReplyDelete
  2. Ayoh kawan2,kita baca imaginasi cerita kartun oleh penerbit di atas iaitu ANONYMOUS Okt 1 : 8.50 am. Walau cerita ni memang RTM ndak mau beli tapi sekurang2 kita hormati kepayahan beliau nak reka cerita kartun tu.

    ReplyDelete
  3. Ketepikan kepentingan melayu? Hina dan derhaka pada raja? SALAH MAKAN UBATKAH KAWAN? Siapa yang gadai orang Melayu kalau bukan UMNO. Siapa yang lucutkan kekebalan raja-raja akalau bukan UMNO. Siapa yang kata NATANG pada sultan kalau bukan UMNO!

    ReplyDelete
  4. Bolehtahan lawak orang tuh..sampai kita orang sabah di hina dengan tangki air.Kalau bukan sabah fixed deposit sudah lama umno terkubur..!

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Apa kamuurang ingat orang sabah Buduh kah ..kasi tangki air kamu boleh menang..INI KALILAH.

    ReplyDelete
  7. Jgn SUU DZON ( sangka jahat dgn Ros/Najib).Walau Rosmah mampu shopping gila2 sampai brjuta ringgit,itu uang tabungannya sendiri ,bah.

    ReplyDelete
  8. Nak cakap sikit isu agama plural yg dkaitkan dgn Anwar Ibrahim . Sewaktu beliau menghdapi tuduhan celaka oleh rejim BN baru2 nih, agama lain buat sembahyang/doa cara agama masing2. Kristen dgn caranya dan hindu dgn cara mereka. Bukan Anwar yg arahkan mereka tetapi atas rasa tanggungjawab dan perihatin mereka itu, maka doa cara agama trbabit dlakukan. Brmakna juga manusia brnama ANWAR IBRAHIM tu dhormati oleh penganut agama lain dMalaysia. Kenapa begitu? Kerana perjuangan Anwar tu dterima oleh majoriti rakyat Malaysia walau berlainan agama. Ulama' muktabar dunia trmasuk Syeikh Qardhawi antara ulama' trkemuka yg turut brdoa...utk memohon prtolongan ALLAH TAALA. Akan tetapi,keluarlah cerita dlm AKHBAR SYAITAN yg dkenali mengatakan Anwar amalkan agama plural. Pulakk. Tidak keluar berita yg ulama'besar dunia pun brsama Dato Seri Anwar.

    ** yassir arafat

    ReplyDelete
  9. Anon 8.50am yang ahli UMNO buat tayangan Video lucah di Carcosa Seri Negara itu ajaran Islam sebenarkah?

    ReplyDelete
  10. Rakyat sepatutnya tidak mengambil risiko drastik dengan menyokong pembangkang.

    ReplyDelete
  11. Pembangkang seharusnya tidak menang dalam PRU13.

    ReplyDelete
  12. Motif sebenar Anwar untuk menang bukan untuk selamatkan negara tapi untuk menunaikan hasrat sendiri untuk jadi PM.

    ReplyDelete
  13. Kita haruslah berwaspada dengan pihak pembangkang yang gilakan kuasa.

    ReplyDelete
  14. Jangan mudah terpedaya oleh janji-janji manis pemabangkang yang bertujuan untuk memancing undi.

    ReplyDelete
  15. Anwar dengan gila kuasanya..

    ReplyDelete
  16. DSAI berkomplot dengan kuasa asing. Silap2 negara tergadai

    ReplyDelete
  17. Kita Demokrasi, Reformasi, Ini kali La, Tuuuuuukkkkkaaaarrrr..

    ReplyDelete
  18. Anon 1.32 bukan tergadai pada APCO kah itu?

    ReplyDelete
  19. Rakyat sepatutnya tidak mengambil risiko drastik dengan menyokong pembangkang. ( Sabah telah dijadikan negeri termiskin di Malaysia selama 49 tahun apa salah bagi pembangkang 5 tahun untuk lihat perbezaannya)

    ReplyDelete
  20. Terjamin sangat ka kalau pilih pembangkang, negara akan lebih baik dari sekarang??

    ReplyDelete
  21. Kalau janji pada negeri di bawah pentadbiran mereka tidak dapat dipenuhi dari dulu sampai sekarang, apa lagilah mau penuhi janji pada satu negara ni.

    ReplyDelete
  22. Selangor setelah jatuh ketgn PR, ekonomi lebih baik dr semasa d bawah BN. Unisel dan Talam hampir karam/padam tetapi setelah CEO Guthrie dlantik jadi MB Sel., dgn kepakaran yg ada beliau mampu bri nafas semula kpd dua entiti tu. Air dbekalkan percuma utk 20m2 pertama. Masa UMNGOK, bukan kata percuma utk berapa meter padu prtama, pengurusan air dserah pd kroni mereeka ( SYABAS ) dan tak pasal2 mereka tu kayaraya hasil dr AIR. DPenang, guru kafa masa BN,dah lah gaji kecik bayar pula 6 bulan sekali. Naik je Cina DAP tu, gaji kafa 3 kali ganda kot dnaikkan dan dbayar setiap bulan. Kelantan, jgn kira la. Org UMNO pun suka Nik Aziz tu. Baru beberapa contoh dan kalu nak tau lebih lanjut...jom tukar kerajaan.

    ReplyDelete
  23. Guthrie adalah syarikat UMNO! Khalid bekas cikgu BI (dulu pemimpin bhg UMNO dari Cwgn Jeram) meminta pada UMNO utk jadi pengarah di mana2 syarikat UMNO! itu pun tarak faham ka?

    *orang umno

    ReplyDelete
  24. TQ. mari kita kaji, fahamkan Bajet merapu PR! dah memang akan lari dari kontrak buku jingga..tipu sana, tipu sini...nak sgt jadi PM. bagila apapun alasan..hik hik hik

    Biasalah kalau pembangkang mencari kelemahan dan menimbulkan keraguan kepada Bajet yang dibentangkan. PR perlu pertikai Bajet bagi mengalih pandangan rakyat daripada Bajet tong kosong yang dibentangkan mereka.

    Perbezaan utama kedua-dua Bajet adalah:

    Pertama, ruang lingkup atau skop golongan rakyat yang mendapat manfaat di mana Bajet BN merangkumi semua golongan dari OKU hinggalah kepada korporat tetapi Bajet PR hanya melibatkan rakyat secara umum.

    Keduanya, perancangan BN jelas mengambil kira kesan dalam jangka masa panjang tetapi PR hanya fokus kepada kesan segera. Kesan segera yang nyatakan sekali adalah untuk meraih undi dan membiarkan akibatnya kepada negara bagi kemudian hari menjadi barah.

    Ketiganya, Bajet BN adalah menjurus kepada kesejahteraan rakyat dan kemajuan negara tetapi PR hanya menumpukan kepada faedah langsung kepada rakyat tanpa memikirkan kesannya kepada ekonomi negara.

    Keempat, Bajet BN adalah selari dan tidak pernah tergelincir dari corak dan jatidiri negara yang berlandaskan dasar-dasar ekonomi sedia tetapi Bajet PR kelihatan cenderung untuk mencabar dasar-dasar negara, malah tidak begitu konsisten dengan Buku Jingga mereka sendiri.

    Bercanggah Buku Jingga?

    Percanggahan itu dIpercayai melibatkan penghapusan duti eksais kenderaan sebanyak 20%, pendidikan percuma dan penghapusan PTPTN.

    Laman suara PR memperakui percanggahan ini dan memberi alasan bahawa insentif tersebut bersifat jangka panjang sedangkan Buku Jingga adalah janji 100 hari pertama Pakatan Rakyat jika diberi kuasa untuk memerintah negara.

    Akhinya mereka akui pelbagaian langkah tidak akan laku segera tapi mengambil masa.

    Percanggahan Bajet Alternatif dengan Buku Jingga menunjukkan mereka berniat untuk membohongi dan mengelirukan rakyat.

    PR mewar-warkan Bajet mereka membolehkan rakyat mendapat tambahan pendapatan sebanyak RM930 setiap bulan dari penjimatan-penjimatan harga kereta sebanyak RM70, penghapusan tol (RM50), peminjam PTPTN yang layak (RM200), elaun pengajaran khas yang dijanjikan dalam Buku Jingga (RM500), sumbangan ke dalam Caruman Wanita Nasional (RM50) dan penjimatan daripada harga makanan dan barangan susulan kos minyak dan pengangkutan (RM60).

    Masaalah dengan pemikiran pengurus ekonomi yang berkelulusan Pengajian Melayu dengan gred cukup-cukup makan adalah bukan semua rakyat terlibat dengan pinjaman PTPTN, bekerja sebagai guru yang mendapat elaun RM500 sebulan serta melalui jalan bertol. Majoriti rakyat berada di kampung-kampung dan bandar-bandar kecil.

    Penjimatan harga kereta sebanyak RM70 tidak akan membawa banyak perbezaan. Manakala penurunan harga minyak dan makanan adalah bergantung kepada harga pasaran dunia dan bukan seratus-peratus di tangan kerajaan PR.

    Katakanlah kerajaan PR mampu menunaikan semua janji ini, langkah ini semua akan meletakkan negara dalam keadaan krisis dalam masa hanya beberapa tahun dari perlaksanaannya.

    Manakala perancangan PR untuk memecahkan monopoli dalam perniagaan akan mendedahkan GLC kepada pemilikan asing selain ‘menjerut’ peluang kaum bumiputera untuk sama-sama duduk di bangku korporat..

    ReplyDelete
  25. selepas meletakkan jawatan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif di pejabat penasihat kerajaan Selangor pada bulan Jun yang lalu dan bakal dihadapkan dengan hukuman yang cukup berat dibawah Akta BAFIA 1989 kerana menceroboh dan menyebarkan akaun peribadi pelanggan bank, kini Rafizi Ramli bakal dihadapkan dengan satu lagi tuduhan.

    Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua... Kali ini budak suruhan Anwar ini dikatakan telah 'KANTOI' dengan membuat tuntutan palsu kepada majikannya Petronas. Patutlah hidup senang lenang.. rupa-rupanya makan duit haram.. Tak berkat bro.. Lu kalau nak berkat.. lu kena gosok duit tu kat lubang mencirit Anwar baru boleh... hahahaha

    Petronas telah mengarahkan Rafizi Ramli supaya meletakkan jawatan serta merta atau bila Merah pun tak tahu... Tuntutan palsu dari segi apa, taklah pula diberitahu.. Yang pasti politiknya akan berkubur bersama-sama abang kesayangannya yg dah kalut dgn bajet BN

    ReplyDelete
  26. Nasib baik sdr rafizi ada,kalu ndak kita ndak tau NFC tu dah dianugerah RM250 juta duit rakyat utk beli kondo mewah,kerta mewah srta bbrapa aset lgi ut keluarga,dari duit rakyat. Walau pun yg ddakwa beliau dan bukan Shahrizat Jalil yg sebat duit negara tu tapi jika ada sepuluh insan spt Sdra Rafizi, pening BN nak jawab. Selain itu, BN buat cerita memburukkan nama Sdra Rafizi bg menutop kejahatan BN. Syabas Rafizi, anda bakal pemimpin negara. Datuk Seri Anwar memerlukan manusia spt anda utk meneruskan agenda rakyat dan menyelamatkan negara dr terus dirompak oleh UMN0/BN.

    ReplyDelete
  27. walfitnatu asyaddu minal khotr..."Jgn kita barsama UMNO dalam menyebar fitnah celaka."

    ReplyDelete
  28. Tapi perlukah kita menang dengan sokongan daripada pihak luar untuk menang. Itu tidak patut bukan. sebaiknya menang dengan benar-benar sokongan dan kekuatan diri sendiri.

    ReplyDelete
  29. Amat mengecewakan bila tahu Anwar berkerjasama dengan Yahudi. Tidak ada guna juga melaungkan semua itu kalau bersama denga Yahudi.

    ReplyDelete
  30. negara kita akan lebih selamat tanpa Anwar.

    ReplyDelete
  31. negara kita dah cukup selamat, Anwar yang byk huru harakan negara.

    ReplyDelete
  32. The opposition will not succeed in penetrating Sabah, led by the Barisan Nasional (BN) under Chief Minister Musa Aman, in the next general election.

    Based on the current political scenario and the confidence shown by the people, Sabah BN will definitely win in the next general election.

    Since the BN took over the state government in 1994, Sabah's financial position has strengthened, particularly with Musa's leadership.

    Sabah only had a financial reserve of around RM300 million (in 1994) but it has increased substantially to RM3.3 billion as noted in the Auditor-General's Report.

    This translates to good administration, especially economically, by the state government.

    ReplyDelete
  33. selamatkan negara dari apa?? negara ini memang sudah sedia selamat dibawah pentadbiran kerajaan BN.. yang tidak selamat tu bila Anwar anjurkan demonstrasi dengan menggunakan dana asing.. Anwar bersekongkol dengan kuasa asing tu kira sebagai menyelamatkan negara??

    ReplyDelete
  34. jika Anwar memerintah, negara Malaysia akan hancur sekelip mata.. Malaysia akan tunduk dengan kuasa asing dan membayar royalti kepada kuasa asing setiap tahun.. malah LGBT akan berleluasa disamping demonstrasi jalanan, pengganas dan pembunuhan akan menjadi perkara biasa...

    ReplyDelete
  35. Tun Dr. Mahathir Mohamad menyifatkan memberi undi kepada pembangkang sama seperti mengundi George Soros iaitu penyangak mata wang yang kejam.

    ReplyDelete
  36. Mungkin sesetengah orang masih ingat Datuk Seri Anwar Ibrahim begitu gemar dengan 'masyarakat sivil' ketika berada dalam kerajaan dan beliau juga masih bercakap tentang perkara itu sekarang. Persamaan idea antara Soros dengan Anwar adalah penting..

    ReplyDelete
  37. Dr. Mahathir secara jelas menunjukkan pembabitan Soros melalui Open Society Institute dalam menukar pemerintah sesebuah negara seperti yang berlaku di Georgia. Sebelum ini, Suara Rakyat Malaysia (Suaram) juga didakwa turut menerima sumbangan daripada Open Society Institute.

    ReplyDelete
  38. Sekiranya terdapat rakyat Malaysia yang ingin dijajah semula, itu adalah pilihan mereka. Tetapi saya percaya rakyat Malaysia tidak mahu menjadi tali barut asing sebagaimana yang diimpikan oleh pemimpin2 Pakatan Rakyat..

    ReplyDelete
  39. tindakan Soros sudah terbukti berjaya menjatuhkan rejim di Georgia, Ukraine dan Hungary.. dan jika Pakatan memerintah, giliran Malaysia pula tersenarai dalam list kejayaan Soros..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.