Friday, December 28, 2012

BONGKAR : Rosmah Telefon Deepak Berkaitan Akuan Sumpah I



Polis harus memulakan siasatan pendedahan Deepak Jaikishan dengan menyiasat rekod panggilan telefonnya kepada Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

“Siasat semua nombor telefon yang Deepak hubungi. Kena serah semua nombor telefon yang dihubungi – Orang kanan Najib, Rosmah dan adik Najib. Beritahu semua.

“Dapatkan rekod (panggilan) antara Deepak dengan mereka. Kemuka apa yang ada dalam senarai,” katanya pada sidang media di ibu pejabat PAS di sini, hari ini.

Muka depan Suara Keadilan edisi 97 mendedahkan, Deepak dihubungi Rosmah melalui panggilan telefon antara jam 6 hingga 7 petang pada 3 Julai 2008 dan mengajaknya berbincang di rumah Datuk Seri Najib Razak.

Deepak kemudian mengatur pertemuan antara penyiasat persendirian, P Balasibramaniam dengan adik Najib, Datuk Nazim Razak di The Curve, Damansara pada pagi 4 Julai 2008 bagi menarik semula akuan sumpah pertama.

Justeru, Mahfuz mencadangkan polis untuk menghubungi semua syarikat telekomunikasi di negara ini untuk mempercepat siasatan.

“Saya hairan, Peguam Negara, polis yang cekap sebelum ini tiba-tiba senyap. SPRM dan polis tak ambil apa-apa tanggungjawab.

Pendedahan Deepak bukan sahaja menyentuh Perdana Menteri dan keluarganya tetapi kepentingan negara,” katanya. - KD


25 comments:
Write comments
  1. apako rasa oren TUHAN MAHA BERKUASA

    ReplyDelete
  2. Najib kan sudah buat sumpah laknat!

    ReplyDelete
  3. sumpahan makan tuan''' moral najib 2 x 5 sama anwar oleh itu, saya pilih anwar saja. mau cuba undi PR ni kali. mau jua rasa apakah kelainan pemerintahan PR. kalau takbagus juga, 5 tahun lagi PR kena humban dlm tong taik juga' rakyat sabah boleh'' PATI pi mampus.

    ReplyDelete
  4. Aik kenapa polis dan SPRM masih diam sampai sekarang... tak berani bongkar rahsiah ka? Teruk betulkah PM najib sama isterinya... kalau tak bersalah tu buatlah penafian... saman sahaja jakinsan tu... manalah tahu dia tu pembohong... Kalau lama-lama nanti rakyat perasan ada betulnya dakwaan jekinsan tu... Perasaan aku sebagai rakyat malysia sedih sangat tentang dakwaan nih... kalau ianya benar kemanalah aku letakkan muka aku nih... aduhhhh....aduhhhh

    ReplyDelete
  5. teghok bebenor muko Romsah tu yer. Mana pencacai UMNO nak dakwah biaq kak Ros tu pakai tudong bawal?

    ReplyDelete
  6. Anwar Ibrahim kelihatan sangat jelas terdesak untuk mendapatkan 'bukti' dan 'saksi' bagi memanjangkan cerita yang dianggapnya sebagai satu aset dalam serangan menjatuhkan Najib Abdul Razak dan UMNO-BN menjelang PRU13.

    ReplyDelete
  7. Dan seperti biasa, di sebalik laungannya dan kecamannya tentang serangan terhadap ahli keluarga yang tidak terlibat dengan dunia politik, kaedah itulah yang paling digemari oleh Anwar Ibrahim dan konco-konconya.

    ReplyDelete
  8. Serangan terbaru terhadap Rosmah Mansor dan Najib Abdul Razak kini menggunakan seorang ahli perniagaan bankrap yang cuba digambarkan sebagai tidak mempunyai kepentingan dalam dunia politik. Pun begitu, di sebalik tiada kepentingan politik, ahli perniagaan tersebut ternyata seorang yang menghadapi masalah kewangan yang sangat teruk dan terpaksa menggapai apa-apa sahaja demi menyelamatkan perniagaan dan syarikatnya.

    ReplyDelete
  9. Deepak Jaikishan, merupakan individu terdesak yang dilihat oleh Anwar Ibrahim sebagai lembu pawah yang boleh dipergunakan dengan sebaik-baiknya.

    ReplyDelete
  10. Rosmah Mansor adalah pelanggan Deepak Jaikishan dan hubungan tersebut bermula semenjak sebelum Najib Abdul Razak menjadi Timbalan Perdana Menteri lagi.

    ReplyDelete
  11. Deepak berhadapan dengan masalah kewangan yang sangat teruk dan berhutang ratusan juta ringgit dengan Kuwait Finance House. Kemudahan kredit Deepak dengan institusi kewangan tersebut telah dihentikan apabila institusi kewangan berkenaan mengesyaki wujudnya unsur-unsur penyelewengan membabitkan seorang pegawainya sendiri.

    ReplyDelete
  12. Apabila pegawai tersebut dipindahkan ke unit lain dan pegawai baru mengambilalih, Deepak mula terasa bahangnya. Dia menjadi panik dan mula menekan butang di sana sini. Lebih-lebih lagi apabila siasatan yang dijalankan oleh KFH mendapati, memang wujud penyelewengan dan baki pinjaman telah dihentikan. Bahkan Deepak diarahkan membayar kembali pinjaman berkenaan secara ansuran yang jumlahnya mencecah jutaan ringgit setiap bulan.

    ReplyDelete
  13. Gagal membuat pembayaran, Deepak berhadapan pula dengan tindakan mahkamah oleh KFH. Akhirnya, Deepak diisytiharkan muflis. Seluruh perniagaan keluarga yang diwarisinya hancur. Lembaga Hasil Dalam Negeri dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia pula masuk dan merampas semua fail-fail dari pejabatnya.

    ReplyDelete
  14. Tatkala itulah, Deepak MENJUAL NAMA ROSMAH MANSOR di hadapan pegawai-pegawai SPRM dan LHDN. Kononnya, dia mempunyai hubungan rapat dengan Rosmah Mansor. Dengan nada kuat dan lantang, Deepak cuba 'mengarahkan' Rosmah Mansor agar memberitahu suaminya, Najib Abdul Razak agar menggunakan jawatannya selaku Menteri Kewangan Malaysia agar menyelamatkan syarikatnya.

    ReplyDelete
  15. Tindakan Deepak itu ternyata memakan diri. Rosmah Mansor menamatkan sebarang hubungan dengan Deepak. Semua panggilan daripada Deepak, tidak dilayan. Rosmah Mansor baru sedar, Deepak telah menyalahgunakan hubungan mereka kerana Rosmah adalah isteri Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.

    ReplyDelete
  16. Setakat cakap saja rasanya tidak ada benarnya pun apa yang Deepak katakan ini.

    ReplyDelete
  17. Deepak sebenarnya yang mengambil kesempatan untuk mencari keuntungan sendiri.

    ReplyDelete
  18. Memang keterlaluan juga Deepak ini. Ada udang disebalik batu. Cuba mengunakan orang lain untuk diri sendiri.

    ReplyDelete
  19. Bagus jugalah kalau Rosmah sudah tahu Deepak ini bagaimana orangnya. Sekurangnya tidak juga menjejaskan nama Rosmah lagi.

    ReplyDelete
  20. Beginilah bila sudah terdesak sehingga sanggup memutar belitkan cerita.

    ReplyDelete
  21. satu cara nak jatuhkan PM dan Rosmah.

    ReplyDelete
  22. Banyak versi, tidak tahu mana satu yang benar dan tidak benar.

    ReplyDelete
  23. kalau benar apa yang dilapor kan pasti satu ari nanti mereka akan jatuh juga

    ReplyDelete
  24. Selamat mamposss le hai Najibtuya dan kak Rosdek. Kami urang dah betul2 maluat dgn kamu inih. Nyah kamu dr Putrajaya,kami rakyat sakalian masuk,bah.

    ReplyDelete
  25. harap sabah segera kembali aman...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.