Saturday, December 22, 2012

Panas !!! Samseng Umno Sertai Pas

5 hari demam, terubat dan berasa lega hari ini apabila saya menerima borang PAS dari 78 orang yang sebahagian besarnya bekas pemimpin dan ahli Umno dari Felda Bkt Permai.

Ketua penaja PAS Cawangan, En Kamal Hamzah mewakili yang lain2 menyerahkan borang kepada saya sambil disaksikan Yang DiPertua PAS Kawasan Kulaijaya, Sdr Hisham Mohd Zin dan Ketua Dewan Pemuda, Sdr Ahmad Tabrani. Ia disusuli takbir yang bergema beberapa kali mengiringi peristiwa bersejarah tersebut.

Hampir 90% peratus yang menyertainya adalah orang muda berusia antara 25-50 tahun. Ada dikalangan mereka dulunya adalah samseng Umno 'berdengung' yang menghalang PAS daripada apa jua aktiviti. Kini, kata mereka, kami dah tobat. Kami mahu mati dalam Perjuangan Islam!

Majlis diselangi dengan sumbangan peralatan sekolah kepada hampir 100 pelajar dari Felda Bkt Permai dan Kg Murni Jaya.

Kalau ramai tokoh2 hebat dah masuk PAS, orang biasa nak tunggu apa lagi?ALLAHUAKBAR 3x

......

http://malaysiaberih.blogspot.com

6 comments:
Write comments
  1. semua ini satu pengajaran unk rakyat Malaysia supaya sentiasa berubah dari BAIK MENJADI LEBIH BAIK DAN TERBAIK. Kita tinggalkan je Parti Politik yg sentiasa mementingkan diri sendiri dan kroni2 sahaja.

    ReplyDelete
  2. Samseng pun kenal jugak ye parti syaitan yg dia kenali. Lalu lari masuk parti Islam sebab tak mau jd syaitan lagi. Asal manusia kan.

    ReplyDelete
  3. Bila sampai hidayah Allah,ndak ada sapa bole duga. Sipanjahat 100% bole barubah jadi baik 100%. Ada contoh barlaku depan mata ku sandiri,bah.

    ReplyDelete
  4. Polis Johor menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat kes seorang kanak-kanak perempuan dipercayai berusia setahun yang dibunuh cara kejam dengan perutnya terburai sebelum dibakar.

    Pemangku Ketua Polis Johor Bahru Selatan, Superintenden Abdul Samad Salleh ketika dihubungi (pihak TV3) memaklumkan pihaknya sedang menunggu hasil bedah siasat.
    Mayat kanak-kanak perempuan yang dibungkus plastik dengan kesan terbakar itu ditemui di tepi Jalan Salleh, Taman Ungku Aziz, semalam.

    "Morale of story...JENAYAH memang fakta yg tak bole dpisah dgn Johor tapi bila Lim G eng kata Johor tak selamat...1001 suara2 UMngok marah. Sepatutnya t/kasih dan tubuhkan siasatan draja kenapa jenayah harus meningkat dJohor?? "
    **yassir arafat

    ReplyDelete
  5. Hakikatnya,jenayah diJohor saban hari maningkat. Ndak perlu dipartikai.

    ReplyDelete
  6. Mcm mana kadar jenayah tak meningkat. Ada fulus semua lepas. Penjenayah tu confirm memang dkenali oleh para polis apa lagi SBnya. Hanya FULUS mngatasi segalanya. Dibayar puloh ribu ringgit,takkan kes tak boleh di ejas. Jawapannya penjenayah berleluasa dan mangsa yg trauma. Itu juga satu fakta dlm bidang kepolisian Malaysia. Sapa tak kenal ASP Kumar Retan yg dah jadi Ketua Polis Daerah sudah disatu daerah dSabah. Banyak mana dia pau pengedar dadah?? Dadah dpt dijual semula oleh beliau,duit pau jugak dpt. Pngkat naik lagi. Itu juga fakta menarik dlm kepolisian Malaysia.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.