Tuesday, March 26, 2013

Muhiddin yusin SErtai PKR?



Bekas Pengarah Jabatan Pelajaran Sabah, Datuk Dr Muhiddin Yusin menyertai KEADILAN bersama-sama 318 orang lagi. Beliau menyerahkan borang keahlian kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim pada program Himpunan Harapan Rakyat di Star City Convention Hall di sini, malam kelmarin.

Lebih 5,000 ahli KEADILAN menyaksikan penyertaan Dr Muhiddin yang terkenal kerana berani menegur Kementerian Pelajaran berkaitan masalah sistem pendidikan di negeri itu.

Beliau juga tidak puas hati dengan layanan Kerajaan Persekutuan pimpinan Umno BN terhadap Jabatan Pelajaran Negeri Sabah berikutan tidak diberi dana secukupnya. (KeadilanDaily)

26 comments:
Write comments
  1. Bagus-bagus.... teruskan, tindakan TUAN betul dan dialu-alukan.... sokong muhyidin.... ha ha perkembangan bagus untuk JPN sabah, bawa semua kawan2 yang lain..... INI KALILAH....

    ReplyDelete
  2. tuan kita ni sudah tahu mana madu atau racun. apalagi orang sabah ni kali la

    ReplyDelete
  3. Kedua-dua pihak Barisan Nasional dan PR perlu menunjukkan sikap yang jelas dalam isu lompat parti ini, yang implikasinya setara dengan isu moral seperti rasuah.

    ReplyDelete
  4. Rakyat diminta membuat pilihan tepat pada Pilihan Raya Umum Ke-13 dengan memilih parti yang mampu membawa kemajuan dan kemakmuran kepada mereka.

    ReplyDelete
  5. Rakyat perlu bijak memilih kerajaan pada pilihan raya umum nanti bagi memastikan bantuan diberikan dapat diteruskan, selain lebih banyak kemajuan dilaksanakan di negara ini.

    ReplyDelete
  6. Bagi saya itu la pilihanya lagipun tidak mempunyai impak langsung.

    ReplyDelete
  7. Plus he is not that well known.

    ReplyDelete
  8. Mengurangkan rasuah menerusi penguatkuasaan dan pematuhan

    ReplyDelete
  9. Memperkukuhkah ketelusan bagi meningkatkan skor Indeks Persepsi Rasuah

    ReplyDelete
  10. Meningkatkan persepsi masyarakat terhadap kerajaan dan sektor perkhidmatan awam.

    ReplyDelete
  11. Membina Pangkalan Data Pesalah Rasuah

    ReplyDelete
  12. Berdasarkan tinjauan oleh Transparency International tentang Barometer Rasuah Malaysia (TIGCB), kadar rasuah negara telah meningkat sedikit dari 48% pada tahun 2010 kepada 49% pada tahun 2011.

    ReplyDelete
  13. Walaubagaimanapun, skor Indeks Persepsi Rasuah Malaysia (Corruption Perception Index, CPI) Transparency International menunjukkan pengurangan daripada 4.4 pada tahun 2010 kepada 4.3 pada tahun 2011.

    ReplyDelete
  14. Tidak penting pun.

    ReplyDelete
  15. Let him be we are not living for him.

    ReplyDelete
  16. Apa juga masalah dia hadapi kini bukan lagi satu persoalan penting.

    ReplyDelete
  17. Pilihan dia sendiri.

    ReplyDelete
  18. I feel sometimes we are too attached on something and we failed to see something from it.

    ReplyDelete
  19. bukan saja bekas pengarah ini yang berani semasa masih lagi menjawat jawatan tetapi banyak tapi disebab kan takut selepas bersara inda ada lagi tempat cari makan maka terpaksa diam tapi saya tabik si muyuddin ini sebab berani berkata benar.

    ReplyDelete
  20. Bertambah lagi seorg yg cerdik kedalam barisan PR dan kekallah yg bodoh brsama UMNgok.

    ReplyDelete
  21. Wahai bekas2 pemimpin tertinggi kerajaan sabah, pakat2 ikut jejak bakal datuk muhyidin.... terbaik....

    ReplyDelete
  22. Doesn't matter if he join PKR. Its normal to have members jump ship. Even PKR members also jump to BN.

    ReplyDelete
  23. Jangan mengulas isu berkaitan Jabatan Pelajaran Negeri Sabah berikutan tidak diberi dana secukupnya jika tidak tau ujung pangkalnya bha...masalahnya pentadbiran di JPN sabah sendiri ndak betul...siasat dan tengok dulu..JPN Sabah paling banyak dapat peruntukan dalam KPM banding JPN lain..jangan pandai2 tuduh kalau ndak da bukti....apa ingat peruntukan tu datang dari menteri ka..selidikla dulu....

    ReplyDelete
  24. ngamla ituh... akuu tengok mana yang kerja driver di jabtn perskutan dan negeri ..senang je guan kereta kerajaan,maklumlah, minyak kerjaan.. free ba..pg bsukan ..bwa family makn angin..pg kebun pun .. ubahlah..sedarlah..spatutnya keta tu parking je klu cuti..ini apa pg tamu siap bawa klarga.. maklumlah keta tu.. beesar..bolelah bergaya wlpn akedemik x sbrapa.. pikir,pikirlah

    ReplyDelete
  25. Memang betul Ker. Persekutuan bagi banyak peruntukan pada JPN Sabah, tapi itu dalam news saja. Bila dituntut, tidak lulus. Sebab peruntukan yang ada untuk "bina bangunan baru" bukan untuk "baiki bangunan yang rosak". See how they manipulate the budget for education in Sabah? Sebab bina bangunan baru lebih untung dari baiki yang sedia ada. Kontrak pun dapat pada orang semenanjung bukan bumiputera Sabah. Kesian rakyat Sabah tidak tahu perkara sebenar. Jangan lah kita menghina pemimpin yang selama ini berhempas pulas menggadaikan nama untuk rakyat sabah. Banyak usaha DMY yang tidak diluluskan oleh KPM. Sebab itu kita tidak sempat melihat sumbangan besar beliau demi pendidikan di Sabah. Kalau benar beliau pentingkan nama, bukankah lebih baik beliau teruskan dengan jawatan pengarah? Kenapa bersara pada usia 59 sedangkan beliau masih ada sekurang2nya 1tahun utk berkhidmat? Saya dengar sendiri luahan hati DMY. Beliau rasa terpanggil untuk bertanding tahun ini kerana beliau takut jika bertanding PRU14, beliau tidak cukup kuat lagi untuk membantu masyarakat kampung kerana sudah tua. Sebagai anak kampung, memang menjadi cita2 beliau dari kecil, ingin melihat kampungnya maju. Pendek kata, janganlah kita salah sangka. Takut tanpa kita sedari kita sedang mencemuh pemimpin yang bernar2 ingin membela nasib rakyat.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.