Monday, March 25, 2013

Dr Abu Hassan Hasbullah: UMNO Pengkhianat Melayu & Islam

UMNO mengatakan mereka pejuang agama dan pahlawan melayu pada realitinya merekalah yang sememangnya menjadi pengkhianat agama serta melayu.

Kesian lah melayu selama ini tak sudah-sudah di tipu UMNO dan macai mereka... berjuang demi Melayu konon tapi tidak sedar atau buat-buat tidak sedar selama ini di perbodohkan.

Bila Parlimen dikuasai bukan Melayu UMNO melalak kononnya menjaga ketuanan Melayu sedangkan hakikatnya UMNO yang mengurangkan kuasa Parlimen Orang Melayu dengan menambah kerusi Parlimen kepada bukan melayu semasa persempadanan dahulu.

Yang mengajar orang kafir menjadi biadap kepada Islam puak UMNO Sendiri. Jika UMNO yang mengaku Islam memperlekehkan Islam, bukankah tindakan UMNO tersebut akan dicontohi orang bukan Islam. -fb pejuangkelantan

26 comments:
Write comments
  1. kalau ahli bijakpandai dah komen macam itu.payah lah rasa nya saya nak undi BN sudah bikin sakit hati.ISLAM TETAP PILIHAN KU.INI KALI LAH

    ReplyDelete
  2. Golongan kafir juga mereka tindas tapi golongan kafir iinilah yang memenangkan mereka..... tulisan ini bodoh.... orang kafir adalah umat pilihan TUHAN.....

    ReplyDelete
  3. Apa yg tak paham sangat umno bukan melayu ke dan islam sebut islam sahaja pas ? Apa yg hendak dihujahkan adalah melayu dan islam

    ReplyDelete
  4. Kami sebagai penduduk Sabah dah tawar hati nak mengundi BN/UMNo apatah lagi sejak akhir2 ini orang BN/Umno dah keterlaluan membuat fitnah demi fitnah kepada pihak pembangkang yg sedara dan seagama dgn mereka. rasanya tak layak unk kami mengundi dan memilih BN/Umno untuk mentakbir negeri dan negara ini lagi. kami akan berkempen habis-habisan unk memberi kemenangan kepada PR (PKR,PAS,DAP) pada PRU 13 ini. AMIN.....

    ReplyDelete
  5. kenapa lah tergamak memberi kerakyatan kepada pendatang tampa izin,apajuga hasil yang kita dapat kalau bukan hanya kesusahan oleh mereka dari segi jenayah dan sosial.kepada rakyat sabah pandai pandailah menilai antara dua parti BN DAN PR jangan pula satu hari nanti kita mengemis di bumi sendiri DIatas kesilapan kita dalam memilih kerajaan.

    ReplyDelete
  6. Jangan salahkan pada parti tapi salahkan pada mereka yang sudah memesongkan perjuangan utama.

    ReplyDelete
  7. Terpulanglah untuk mempercayai dan memilih parti yang lebih meyakinkan.

    ReplyDelete
  8. Pameran Udara dan Maritim Antarabangsa Langkawi (LIMA) 2013 menawarkan prospek besar untuk melonjakkan lagi Malaysia dalam pasaran industri maritim dan udara yang kian berkembang di rantau Asia, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

    ReplyDelete
  9. Menurut Perdana Menteri, pertumbuhan pesat yang dicatatkan Malaysia dalam kedua-dua industri itu melambangkan aspirasi program transformasi ekonomi untuk negara mencapai status berpendapatan tinggi.

    ReplyDelete
  10. "Menerusi jaringan erat dengan negara-negara Asia serta ekonomi mesra perniagaan, saya percaya prospek pembangunan amat kukuh," kata beliau ketika berucap merasmikan LIMA 2013 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Mahsuri di sini hari ini.

    ReplyDelete
  11. Perdana Menteri turut menyaksikan pertunjukan udara yang menampilkan aset-aset Tentera Udara Diraja Malaysia di samping melawat gerai-gerai pameran LIMA.

    ReplyDelete
  12. Menurut Najib, beliau amat berbangga Pameran LIMA yang memasuki edisi ke-12 itu telah berjaya meningkatkan penyertaan sebanyak 10 peratus dengan menarik kehadiran 450 syarikat dari 29 buah negara serta menghimpunkan 78 buah pesawat dan 62 buah kapal perang.

    ReplyDelete
  13. Berhentilah menyalahkan... Memang takda manusia yang sempurna di muka bumi ini tapi kita boleh berusaha untuk sentiasa jadi yang terbaik.

    ReplyDelete
  14. Menyalahkan parti takkan membawa apa-apa perubahan kerana yang patut ditegur bukan parti tapi pemimpin yang buat hal hingga rosak nama parti.

    ReplyDelete
  15. Biasalah, hal macam ni pasti timbul bila mahu pilihan raya.

    ReplyDelete
  16. Teruk macam mana sekalipun bnumno kena kutuk, entah kenapa saya yakin parti ini akan jadi pilihan rakyat juga.

    ReplyDelete
  17. Namun politik memang permainan yang sukar diramal, jadi kita tunggu sajalah apa yang akan berlaku nanti.

    ReplyDelete
  18. main isu agama dan kaum pula

    ReplyDelete
  19. Semua pemimpin memainkan peranan masing-masing agar tidak mencemar nama dan imej baik.

    ReplyDelete
  20. Anything could happen in politic. They can do anything to remain in power.

    ReplyDelete
  21. Isu keagamaan tidak haurs diungkit dan dimainkan, ia amat sensitif.

    ReplyDelete
  22. Parti tiada salah, yang salah cuma ahli parti tersebut yang tidak memainkan peranan masing-masing.

    ReplyDelete
  23. Mereka mengungkit perkara yang menyinggung perasaan sahaja.

    ReplyDelete
  24. Isu agama tidak boleh dikaitkan dengan politik.

    ReplyDelete
  25. PROFESOR mi segera ni mmg la tinggi ilmu agamanya...solat ASAR pn boleh JAMAK ngn MAGHRIB. aku tau sgt la sbb dia ni kan KETUA di tempat aku keje skang..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.