Friday, March 22, 2013

Video 8 Minit Pelajar Perempuan Bergaduh

Ini Adalah video terbaru yang telah diupload di Youtube pada 14 Mac 2013. Kejadian dipercayai berlaku di Negeri Kalantan berdasarkan percakapan dan perbualan yang terdapat di dalam video tersebut.

Apa dah jadi dengan budak-budak sekolah sekarang ini. Tiada nilai harmoni langsung dalam hidup bermasyarakat. Dalam video tersebut, terdapat ramai rakan-rakan yang hanya melihat pergaduhan tersebut.

Tiada seorang pun yang cuba untuk meleraikan pergaduhan itu. Malahan mereka menjadi batu api pula supaya kedua-dua pelaku tersebut terus bergaduh.

Saksikan video dibawah :

10 comments:
Write comments
  1. latest news on sabah intrusion

    Boleh ditujukan video ini kepada kiram. Yang jadi batu api anwar and gang tapi yang jadi mangsa orang2 sulu yang mempunyai sentimen sabah is sulu's. Yang paling pahit ditangung oleh pasukan keselamatan yang terkorban. Bukti yang nyata bermula dari cubaan mengibatkan dan mempopularkan bendera sang saka puaka oleh ahli2 keadilan pada tahun lalu.

    Sikap raja mandaliar zaman kesultanan melaka muncul kembali...

    ReplyDelete
  2. bodoh tul student zaman skrg ni...

    ReplyDelete
  3. lakonanlah... supaya penerbit tv boleh pilih jadi pelakon...

    ReplyDelete
  4. bodoh......mesti nanti jadi pelacur.

    ReplyDelete
  5. pasal tu la kesatuan guru2 msia tak setuju bila murid dibenarkan bawa handphone ke sekolah. ambik gambar tak senonoh lepas tu masuk dlm youtube. yg kena salahkan jab pelajaran ngan KPM besok ialah pihak sekolah.

    ReplyDelete
  6. klu zaman kita2 dulu, budak2 cam ni dah kena buang skolah terus dah. Tapi sekarang, klu kita buang pun mak bapak boleh rayu balik. Sehari dua PPD hantar balik kat sekolah yang sama.

    ReplyDelete
  7. kesian nyer...anak2 siapa ni ?
    kesian kat mak bapak...anak2 x dak akhlak.
    yang jadi penonton semua tu..lagi x dak akhlak dan banggang.

    ReplyDelete
  8. Kalau kepala terkena kat lantai dan pecah baru menyesal. Perangai pelajar perempuan ni hampir serupa dgn binatang. Ini ka pewaris dan bakal pemimpin kita?

    ReplyDelete
  9. Harap pihak yang berkenaan ambil tindakan ke atas semua pelajar yang terlibat. Yang bergaduh dan yang berada di tempat kejadian.

    ReplyDelete
  10. Bg aku senang..isu pelajar dan kepelajaran adalah berkait rapat dgn politik semasa ( bg kes di Malaysia ) dimana pernah satu kes berlaku di Sek Agama di RantauPanjang ,Kelantan. Murid perempuan dilihat cuba berbual dgn lelaki diluar pagar sekolah dan apabila trtangkap oleh guru disiplin sekolah, sudah tentu murid yg kena rotan. Dlm kes itu, ianya sampai kepengetahuan UMNO Bahagian dan apa lagi, dimintanya ibubapa murid itu report polis atas nasihat UMNO Bhgn. Hasilnya guru trbabit yg tidak berani dipertahankn oleh Gurubesar..akan brhadapan dgn pelbagai masalah. Itu fakta semasa disamping berpuloh2 kes yg sama berlaku diseluruh negara. Bila Guru Disiplin dipertikai akan bidang tugas mereka oleh NGO atau UMNo Bhgn atau mana2 pihk,memang guru2 akan mngambil jln mudah dgn MMBIARKN PERKARA TRBABIT BERLAKU TANPA MEREKA BERANI BERBUAT SESUATU.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.