Friday, March 22, 2013

Video Terbaru Memfitnah Anwar Disebarkan

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dikaitkan lagi sebagai individu dalam satu skandal video dengan seorang lelaki yang didakwa seorang mahasiswa berumur 19 tahun.

Video selama 1:20 minit itu disiarkan penulis blog pro-Barisan Nasional (BN) Papa Gomo dengan audio dan berwarna memaparkan individu mirip Anwar berbual dengan lelaki yang dipercayai memasang rakaman kamera secara tersembunyi.

Anwar: Susah la you…you know I tolak dari Segambut immediate…?

Lelaki: Ada apa kat Segambut?

Anwar: Daripada rumah I lah (ketawa)

Lelaki: Yalah betullah mana boleh percaya. You fikir kalau you in my shoes percaya tak?

Anwar: …Walaupun kadang-kadang I punya twitt banyak masuk

Lelaki: Hah yalah tu la I cakap betul ke you punya twitt…

Ini merupakan pendedahan rakaman kedua yang cuba mengaitkan Anwar dengan skandal salah laku dalam tempoh seminggu selepas beberapa gambar sepasang lelaki berpelukan yang didedahkan dalam blog rajagoyang360 Sabtu lalu.

Tindakan menyiarkan video terbabit juga dikatakan selepas Papa Gomo mendakwa Anwar tersalah memfitnah dirinya sebagai pemilik blog Raja Goyang dan enggan menarik balik saman RM100 juta.

‘Saman RM100 juta’

“Saman RM100 juta yang difailkan Anwar Ibrahim memberikan satu peluang besar buat Papa Gomo untuk mendedahkan lebih banyak kegiatan jijik Anwar serta membawa saksi saksi lain dalam perbicaraan ini termasuk Datuk Shazryl Eskay Abdullah, China Doll, dua orang mahasiswa yang diliwat, Zulkifli Nordin, bekas pengasas PKR Ng Lum Yum, Zahid Mat Arip, Datuk S Nallakaruppan, N Gobalakrishnan dan seorang pemimpin kanan PAS,” katanya dalam blog beliau.

Anwar melalui peguam N Surendran pagi tadi memfailkan saman RM 100 juta terhadap Papa Gomo di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur selepas gagal menarik balik tuduhannya dalam tempoh 48 jam.

Sementara itu penulis blog (Papa Gomo) mendakwa, beliau telah menemui mahasiswa tersebut pada Februari lalu dan telah mengaku melakukan perbuatan suka sama suka.

Beliau turut mengaku bertanggungjawab sepenuhnya dengan pendedahan skandal terbabit tanpa bantuan mana-mana pihak dalam kerajaan.

“Gomo nak tegaskan di sini kepada semua.

Ianya bukan soal wang kerana walaupun RM10 juta atau RM1 billion Anwar cuba tawarkan hakikatnya apa yang dilakukan Gomo adalah untuk rakyat agama, bangsa dan negara.

“Gomo bukan pemimpin politik atau berjawatan besar tetapi Gomo mewakili jutaan rakyat Malaysia yang mahukan kebenaran dalam memilih pemimpin yang benar dan bukannya jijik,” katanya. -FMT

110 comments:
Write comments
  1. papagomo pemitnah no 1 di malaysia tunggu lah hari pembalasaan mu di akhirat ko memang di laknat ALLAH dengan fitnah tengok lah dari rias muka mu mcn syitan cuma tanduk belum timbul.ALLAH HU AKBAR,SUBAHANALLAH,LAHAULAHWALAQUATAH ILLAHBILLAH.ATAGFIRULLAHULHAZIM

    ReplyDelete
  2. ehh betul la tu, ko tak boleh terima hakikat ke Anuar kaki jubor?....hehehe. Kesian la ko. Dah ada gambar ko tak percaya, dah ada pengakuan bersumpah ko tak percaya jugak, dah ada pendakwaan mahkamah ko tak percaya, dah ada DNA lagi ko tak caya.....hmm agak nye ko nak kena jubor dengan Anuar kot baru ko nak percaya ye? hehehe.....nak kata bangang....emmmm entahla....atas lagi dari bangang kot....tak tau la apa istilah nak bagi kat ko......hehehe

    ReplyDelete
  3. Oooo...jadi kalau awak didakwa di mahkamah kerana meliwat joboq mana jantan bererti mmg hang buat la? Apakah setiap orang yang didakwa di mahkamah tu bersalah? Bila kes saiful kantoi dek rancangan jahat pegawai khas di jabatan perdana menteri muncul pulak video lain...haha...ko mmg percaya abis la nie...kesiannya aku nengok diaorg bn ngan umno nie...xdpt nak sabitkan dsai dgn rasuah diaorg lantak dgn kes liwat....xde modal lain ke? Ko ade nampak ke dia meliwat joboq org tu? Kalau nak dibandingkan dengan pemimpin korup bn umno yg lain....yang rasuah sana sini ko nak pejam mata je la....mungkin ko salah seorang yg terlibat dlm aktiviti tu kot....hahaha.... projek ic yang telah diakui oleh mantan pm mahathir tu ko nak ckap ape? Kes kapal selam....kes cincin rosmah...yang kerajaan asyik kene saman org2 felda tu nape? Dah terlalu byk skandal yg berlaku dlm bn umno tp di cover oleh mcm2 pihak...duit dah masuk poket...mane x...haha

    ReplyDelete
  4. kalau ko pun sama buat fitnah sama lah juga ko mudah mudahan di turunkan bala pada hang.22.2013 at 8.43 am.sedangkan mahkamah membebaskan saudara seagama kita .ko tak faham kan sambung sekolah lagi lah.ko ingat mahkamah buat hukuman.atau pembebasan tu main main kah

    ReplyDelete
  5. A pro-Umno blogger sued by Datuk Seri Anwar Ibrahim this week for posting allegedly false sex videos is a former policeman convicted of bribery and an alleged “phantom voter” registered to vote in two different locations, PKR’s Rafizi Ramli alleged today.

    ReplyDelete
  6. “Investigation showed that the individual named Wan Muhammad Wan Azri Wan Deris (Papa Gomo) is a former traffic policeman with the rank of corporal.

    ReplyDelete
  7. He was sentenced to jail for the offence of threatening someone suspected to be a drug addict to get bribes,” the PKR strategy director said.

    ReplyDelete
  8. Following the allegation, Rafizi also showed reporters an entry in the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC)’s database with the policeman’s name and his police identity card (IC) number.

    ReplyDelete
  9. Using the police IC number shown in the MACC database and Papa Gomo’s ordinary IC number, Rafizi said that PKR had found that the blogger was registered as a voter in two parliamentary constituencies ― Ampang and Wangsa Maju.

    ReplyDelete
  10. Siapa suruh selalu memfitnah orang? Sekarang kan dah kena.

    ReplyDelete
  11. Anwar should bear its consequences.

    ReplyDelete
  12. Sejak akhir2 ni, Anwar memang kena panas2 kan.

    ReplyDelete
  13. I think there must be something behind it.

    ReplyDelete
  14. Bak kata Vincent Tan, saman yang dikemukakan mestilah kepada orang yang berduit, kalau tidak ia membuang masa kerana walau menang saman sekalipun tetapi tidak dapat duit sedangkan duit dibelanjakan kepada peguam habis duit berjuta.

    ReplyDelete
  15. Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim melalui peguamnya, N. Surendran memfailkan saman fitnah RM100 juta terhadap pemblog Papagomo berhubung penyiaran perkataan dan beberapa keping gambar ‘intim’ yang mengaitkan dirinya dengan seorang lelaki, minggu lalu.

    ReplyDelete
  16. Dipercayai N Surendran merujuk kepada gambar-gambar sepertimana yang disiarkan rajagoyang360.blogspot.com yang tidak menamakan pelaku itu sebagai Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
  17. Ini bukan kes pertama yang dikendali N. Surendran, malah banyak kes lain melibatkan Anwar dan PKR kebiasaannya dikendalikan oleh peguam Naib Presiden PKR itu.

    ReplyDelete
  18. “Saya cuma link blog Rajagoyang pada blog saya tapi sendiri tidak kenal siapa orangnya yang kendali blog berkenaan. Apapun lawan tetap lawan. Saya memang sudah lama tunggu saman dari Anwar. Lama sangat kata nak saman tapi baru hari ini saman sekalipun saya bukan blogger Rajagoyang,” tegasnya.

    ReplyDelete
  19. Katanya dia mendapat tahu mengenai kisah panas di blog itu menerusi rakan-rakan. Papagomo berpendapat isu utama di sini sepatutnya ialah bukan siapa identiti Rajagoyang tetapi ‘betul ke tidak betul lelaki dalam gambar itu Anwar’.

    ReplyDelete
  20. Serentak dengan itu Papagomo mempersoalkan kenapa Anwar sampai hari ini tidak berani saman Datuk Shahzryl Eskay Abdullah yang mendedahkan isu dakwaan video seks dengan China Doll yang disahkan 99.9 peratus tulin oleh pakar luar negara.

    ReplyDelete
  21. Katanya dia hanya link sahaja sebuah blog ke blognya sedangkan Eskay ialah batang tubuh yang secara terbuka mendakwa lelaki dalam video itu adalah Anwar. Eskay sendiri sudah isytihar beliau sedia disaman oleh Anwar.

    ReplyDelete
  22. Malah Eskay sudah bersumpah di dalam sebuah masjid di Kuala Lumpur semasa kehangatan isu itu untuk menunjukkan beliau cakap benar.

    ReplyDelete
  23. Papagomo mula memuat naik klip video didakwa membabitkan Anwar dengan seorang mahasiswa dari Sabah. Klip video satu minit 20 saat berjudul ‘Anwar Ibrahim Ketua Pembangkang Bersama Mahasiswa Yang Diliwat, Musim 7, episod 1′ dimuat naik pukul 4 petang kelmarin.

    ReplyDelete
  24. Klip pertama ini tidak mengandungi adegan ranjang, tetapi menunjukkan seorang yang mirip wajah Anwar duduk dan berbual dengan seorang yang membelakangi kamera. Dalam video terbaru ini, lelaki mirip Anwar memberitahu bahawa beliau telah bergerak daripada rumahnya di Segambut, Kuala Lumpur.

    ReplyDelete
  25. Lelaki mirip Anwar kemudian menerangkan mengenai capaian twitternya kepada mahasiswa berkenaan. Klip itu berakhir di situ dengan papagomo menjanjikan “episod kedua” secepat mungkin.

    ReplyDelete
  26. This is all conspiracy. Cheapskate.

    ReplyDelete
  27. He has to be responsible in every single he did.

    ReplyDelete
  28. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    SKANDAL PEMBELIAN KAPAL SELAM SCORPENE


    Skandal pembelian kapal selam Scorpene mula kedengaran apabila Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak mula menyandang jawatan Timbalan Perdana Menteri Malaysia merangkap juga Menteri Pertahanan. Walaupun pelbagai dakwaan telah dikemukan pemimpin Pakatan Rakyat (PR) dan agen mereke, SUARAM, namun sehingga hari ini, tiada sebarang dokumen dikemukan bagi mengaitkan penglibatan DS Najib dalam skandal tersebut. Malah kerajaan telah membuktikan bahawa pembelian kapal selam itu mengikut prosedur ditetapkan.

    ReplyDelete
  29. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    KES PEMBUNUHAN ALTANTUYA SHAARIIBUU


    Masih dalam kerangka fitnah skandal pembelian kapal selam Scorpene.

    Kali ini, Dato Seri Najib Tun Abdul Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor dituduh oleh pihak pembangkang bahawa beliau dan isteri terlibat dalam pembunuhan seorang model kelahiran Mongolia, Altantuya Shaariibuu. Namun bukti menunjukkan DS Najib tidak pernah mengenali Altantuya secara peribadi dan DS Rosmah juga tiada di tempat kejadian semasa pembunuhan kejam itu dilakukan.

    Selain itu, Najib sebagai seorang Muslim telah tiga kali bersumpah Qasamah, menafikan mengenali Altantuya dan terlibat dalam pembunuhan kejam tersebut. Malah Raja Petra Kamaruddin, seorang pengendali portal berita juga mengakui bahawa telah diarahkan untuk menyebarkan fitnah walaupun mengetahui bahawa tiada sebarang bukti asas untuk menyokong fitnah ini. Sehingga hari ini, pemimpin dan pejuang siber pembangkang terus menggunakan fitnah ini walaupun tidak pernah mengemukan bukti.

    ReplyDelete
  30. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    PEMBELIAN CINCIN BERLIAN DS ROSMAH RM24 JUTA


    Melihat angka ini sahaja boleh menyebabkan timbul tanda tanya; Mengapa cincin semahal itu cuma dihantar secara pos atau kurier? Bukankah lebih mudah sekiranya selepas membeli cincin itu, Datin Seri Rosmah Mansor terus menyarungkan ke jari? Pasti ini lebih selamat dan tiada sesiapa yang akan tahu. Sekali lagi, sehingga hari ini tiada sebarang bukti menunjukkan cincin itu benar-benar wujud. Malah akhbar Kompas di Indonesia yang pernah mengeluarkan berita tentang Cincin itu juga telah memohon maaf kepada PM dan isteri kerana mengeluarkan khabar palsu, manakala Chegubard sehingga hari ini masih tidak mengakui bahawa ini semua adalah kerja jahat dan fitnahnya semata-mata. Fitnah lagi.

    ReplyDelete
  31. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    MISTERI JAM OMEGA


    Apabila Dato’ Eskay menuduh Anwar Ibrahim terlibat dalam skandal video seks bersama-sama seorang perempuan China, Anwar menafikan sekeras-kerasnya pelaku dalam video tersebut adalah dirinya. Namun Eskay mendakwa menyimpan jam Omega milik Anwar sebagai bahan bukti untuk memperkukuhkan dakwaan beliau dan mencabar Anwar untuk menunjukkan jam Omega miliknya sebagai bukti bahawa Anwar tidak bersalah. Walaupun telah didesak berpuluh kali para wartawan dan rakyat, namun sehingga hari ini, Anwar masih gagal menunjukkan bahawa dia memiliki jam itu dan pelbagai alasan terus digunakan demi membuat rakyat lupa bahawa Anwar memang tidak memiliki lagi jam "OMEGA"

    ReplyDelete
  32. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    SKANDAL NFC DAN SHARIZAT JALIL


    Dato’ Seri Shahrizat Jalil pula terkena tempias fitnah pembangkang apabila dikaitkan dengan skandal National Feedlot Corporation (NFC) yang diberikan pinjaman sebanyak RM250 juta oleh kerajaan Malaysia.

    DS Shahrizat dituduh menggunakan kedudukan beliau untuk mendesak kerajaan membenarkan pinjaman itu diluluskan selain didakwa terlibat dengan pelbagai keputusan urusniaga NFC seperti pembelian kondominium dan lain-lain. Setelah dibicarakan di mahkamah, Sharizat didapati tidak bersalah dan dibebaskan (sila rujuk di sini). Namun pemimpin dan penyokong PR masih tidak berpuas hati dengan keputusan mahkamah dan menuduh sistem kehakiman di Malaysia sebagai korupsi. Apabila Anwar Ibrahim dibebaskan daripada pertuduhan liwat II, mahkamah di negara ini diagung-agungkan dan didakwa sangat adil, tetapi apabila Shahrizat Jalil dibebaskan berkenaan isu NFC, mahkamah dituduh korupsi - inilah contoh konsep "keadilan" yang dipegang pembangkang.


    ReplyDelete
  33. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    KES LIWAT ANWAR II


    Bekas pembantu peribadi kepada Anwar Ibrahim, Saiful Bukhari Azlan telah membuat laporan polis bahawa dia diliwat majikannya pada 26 Jun 2008. Perbicaraan kes tersebut yang berlangsung selama tiga tahun akhirnya membawa keputusan bahawa Anwar bebas kerana kekurangan bukti.

    Namun disebalik isu ini, Anwar mengambil peluang untuk menuduh bahawa kejadian liwat dan pertuduhan itu sebagai konspirasi UMNO untuk menjatuhkannya. Walhal seandainya konspirasi ini benar-benar berlaku, berkemungkinan Anwar mungkin sudah kembali ke penjara. Namun sehingga ke tarikh ini Anwar gagal membuktikan penglibatan mana-mana pemimpin UMNO dan kes liwatnya.

    Malah Anwar sendiri yang tidak memberikan kerjasama sepanjang perbicaraan berlangsung dan asyik mencari dalih untuk menangguhkan perbicaraan. Dan apabila wujud penemuan DNA Lelaki Y, Anwar cuba pula untuk mengelakkan memberikan apa-apa sampel DNA. Maka bermula sandiwara Anwar semata-mata untuk meraih simpati dan perhatian masyarakat Malaysia dan dunia dengan menunjukkan bahawa dia seolah-olah difitnah.

    Seandainya Anwar berada di pihak yang benar, Anwar pasti akan ingin kes ini dibicarakan dengan segera bagi membersihkan namanya. Namun memandangkan perbicaraan ini dapat memberikannya “political-milage” terutama untuk menagih simpati dunia termasuklah rakyat Malaysia, maka Anwar sengaja melengah-lengahkan perbicaraan ini demi meneruskan propagandanya.

    Dan jika diperhatikan Anwar berjaya bukan sahaja mampu meraih simpati pemimpin dunia apabila dengan sengaja bersembunyi di kedutaan Turki. Malah dia turut mendapat suaka politik daripada kerajaan negara itu selain berjaya menarik sejumlah sokongan pemimpin dari negara-negara luar untuk turut campur-tangan dalam perbicaraan ini. Kebetulan bukan? Atau mungkin semua ini merupakan konspirasi Anwar sendiri?

    ReplyDelete
  34. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    SKANDAL VIDEO AKSI SEKS “CHINADOLL”


    Dato’ Eskay bersama dua orang lagi rakannya telah mendakwa Anwar Ibrahim sebagai pelaku seks bersama-sama seorang wanita China dalam rakaman video sepanjang beberapa belas minit. Sehingga hari ini, siasatan telah dilakukan bagi mengesahkan kesahihan video itu. Ternyata hasil kajian pakar analisis video antarabangsa membuktikan bahawa 99 peratus wajah pelaku video adalah mirip kepada tokoh politik pembangkang, Anwar Ibrahim.

    Walau bagaimanapun, Anwar sekali lagi menggunakan kesempatan ini untuk meraih simpati rakyat dan menuduh bahawa penyebaran video seks itu sebagai konspirasi UMNO, namun pada hakikatnya dia ternyata tidak mempunyai sebarang bukti yang dapat mengaitkan UMNO dalam penyebaran video seks itu. Sehingga ke hari ini, tuduhan yang dilemparkan Anwar tanpa bukti ini masih dipercayai sebilangan besar penyokong PR. Walhal pemimpin UMNO sendiri dalam mana-mana ucapan jarang membangkit mengenai isu video seks Anwar.

    Seandainya UMNO ingin mempergunakan isu ini, pasti dalam setiap kempen dan sesi ceramah, para pemimpin UMNO akan membangkit mengenai video seks itu berulang-ulang kali agar rakyat akan mempercayai bahawa Anwar memang terlibat dengan skandal itu (walaupun berkemungkinan besar memang Anwar adalah pelakunya). Namun pemimpin UMNO bukan begitu, malah tidak pernah menggunakan "strategi isu ulang-tayang" untuk membuat rakyat yakin kepada kepimpinan UMNO. Sebaliknya kepimpinan UMNO lebih banyak menumpukan kepada usaha membangunkan negara dan mensejahterakan rakyat.

    ReplyDelete
  35. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    TEOH BENG HOCK


    Teoh Beng Hock, pembantu peribadi kepada Ean Yong Hian Wah, ADUN Selangor daripada DAP telah didapati mati pada 15 Julai 2009 berhampiran Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Plaza Masalam, Shah Alam. Pelbagai persoalan bermain di fikiran semua pihak tentang punca dan alasan yang menyebabkan kematian Teoh.

    Atas desakan pelbagai pihak, ditubuhkan Suruhanjaya Di-Raja bagi menyiasat mengenai kematian ini dan hasil siasatan mendapati Teoh mati membunuh diri. Walaupun kes ini melibatkan SPRM, DAP dan Teoh sendiri, namun UMNO terus dikaitkan dengan kematian Teoh terutama apabila UMNO dikaitkan sebagai majikan kepada SPRM. Dan menuduh UMNO mengarahkan "pembunuhan" Teoh Beng Hock.

    Malah DAP turut mengambil kesempatan untuk memastikan rakyat terus terlupa mengenai skandal melibatkan Ean Yong dengan memberikan fokus kepada kematian Teoh. Hakikatnya ada dakwaan menyatakan Beng Hock membunuh diri kerana mendapat ugutan berkaitan keselamatan keluarganya. Sekali lagi, misteri belum berjaya diungkai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang aku heran orang jatuh dari bangunan tinggi xde patah mematah tulang dia...tau2 jatuh mcm mr. Bean kot... hasil bedah siasat dr pakar forensik dari thailand x pulak diterima... byk juga bende yg cuba ditutup2 nie...

      Delete
  36. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    DEMOSTRASI BERSIH 2.0 DAN 3.0


    Sebuah gabungan NGO tidak berdaftar, Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih (BERSIH) telah menganjurkan beberapa siri demostrasi kerana mendakwa bahawa pilihan raya yang diadakan di Malaysia tidak bersih dan adil.

    Walaupun BERSIH telah diberikan ruang cukup luas untuk menyatakan tuntutan mereka, termasuk kebenaran menghadap kepada Duli Yang Maha Mulia Di-Pertuan Agong dan menggunakan Stadium Merdeka sebagai lokasi untuk berhimpun, tetapi peluang ini langsung tidak digunakan sebaik mungkin.

    Malah demostrasi yang didalangi pemimpin pembangkang cuba pula mencabar perundangan negara kita dengan mewujudkan kekacauan dan menganggu ketenteraman awam. Walaupun BERSIH mendakwa bahawa mereka ingin menuntut pilihan raya yang bersih dan adil, namun tindakan yang dilakukan gabungan NGO itu sememangnya mencerminkan ketidakadilan dan ketidakbersihan nurani mereka apabila sanggup menggunakan laluan utama di Kuala Lumpur untuk berhimpun (dan bukan stadium seperti yang dibenarkan kerajaan), turut melibatkan kerosakan terhadap harta benda awam.

    Kewujudan NGO BERSIH itu sendiri menimbulkan tanda tanya apabila majoriti (hampir 75 peratus) NGO yang bergabung dalam BERSIH bukanlah NGO berdaftar. Dan rata-rata NGO terlibat diketahui merupakan antara NGO yang pernah menimbulkan pelbagai polemik dan kontroversi termasuk berkaitan soal aqidah umat Islam, perjuangan pluralisme agama, pendokong lesbian-gay-biseksual-transeksual (LGBT) dan lain-lain.

    Malah Ambiga Sreenevasan sebagai pemimpin BERSIH diketahui mempunyai rekod berkaitan pelbagai isu kontroversi seperti memperjuangkan murtad kalangan umat Islam, LGBT, kewujudan Inter-Faith Commissions (IFC) dan lain-lain.

    Sebenarnya perhimpunan BERSIH merupakan fitnah terbesar dilemparkan terhadap kerajaan dan UMNO. Dakwaan bahawa pilihan raya sedia ada tidak bersih dan adil membuktikan bahawa gabungan NGO itu tidak mengiktiraf kerajaan UMNO/BN yang dipilih secara sah oleh rakyat. Malah tindakan BERSIH yang ingin memasuki Dataran Merdeka dalam Perhimpunan BERSIH 3.0 lalu membuktikan bahawa wujud keperluan untuk NGO BERSIH “mengulingkan kerajaan secara simbolik” - Dataran Merdeka sebagai lambang "kebebasan rakyat" akan dipergunakan oleh BERSIH untuk menyatakan kepada dunia bahawa rakyat Malaysia telak menolak kepimpinan sedia ada.

    Dan menggunakan modus operandi yang sama seperti dilakukan dalam Revolusi Tahrir, BERSIH akan cuba meraih simpati warga dunia untuk mengulingkan kepemimpinan sedia ada, walaupun realitinya cuma majoriti rakyat yang tidak menyokong UMNO. Gabungan NGO itu akan menggunakan 0.001 peratus daripada keseluruhan rakyat Malaysia (jumlah keseluruhan peserta Perhimpunan Bersih) untuk menunjukkan kepada dunia bahawa seolah-olah seluruh rakyat Malaysia menolak kepimpinan kerajaan sekarang.

    Dan apabila wujud huru-hara disebabkan Perhimpunan BERSIH 3.0, sekali lagi kerajaan dan pemimpin UMNO dikaitkan dan didakwa takut dengan sokongan rakyat terhadap pilihan raya yang bersih dan adil, sedangkan NGO yang terlibat dalam gabungan BERSIH itu sendiri adalah NGO tidak berdaftar dan tidak sah di Malaysia.

    Persoalannya, siapa sebenarnya perlu dibersihkan? Kerajaan yang dipilih rakyat atau NGO haram? Siapa sebenarnya yang perlu membersihkan siapa? Kesimpulannya BERSIH seharusnya perlu memastikan NGO dalam gabungan itu dibersihkan terlebih dahulu sebelum cuba membersihkan pihak lain.

    ReplyDelete
  37. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    PEMIMPIN MENGGUNAKAN WANG RAKYAT


    Acap kali pemimpin PR meracun fikiran rakyat dengan mendakwa bahawa pemimpin UMNO/BN menggunakan duit rakyat dengan sewenang-wenangnya. Walhal dalam segala hal berkaitan perbelanjaan negara, maka beberapa prosedur perlu diikuti. Ketua Setiausaha Perbendaraan Negara tidak akan sewenang-wenangnya membenarkan sebarang perbelanjaan yang tidak mengikut prosedur dan di luar urusan rasmi kerajaan.

    Malah menurut laporan audit sendiri menunjukkan bahawa hanya sekitar enam peratus sahaja rakyat Malaysia yang membayar cukai pendapatan sedangkan yang menerima pelbagai subsidi adalah keseluruhan rakyat. Sebenarnya, wang cukai rakyat tidak digunakan pemimpin UMNO sewenang-wenangnya. Wang cukai ini sebenarnya bukan sahaja digunakan untuk memberikan subsidi rakyat, sebaliknya turut digunakan untuk menyediakan pelbagai pembangunan infrastruktur terutama bagi menarik pelabur asing ke negara ini.

    Perlu difahami bahawa negara ini menghasilkan pendapatan melalui pelaburan dan bukan semata-mata wang cukai. Pelaburan itu datang daripada syarikat-syarikat multinasional dan konglomerat antarabangsa, kemudian digunakan untuk memastikan penjanaan ekonomi negara terus berlaku. Malah pelabur-pelabur inilah yang kemudiannya akan mewujudkan peluang pekerjaan dan lain-lain.

    Pemimpin UMNO sendiri tidak mudah untuk menggunakan wang cukai dengan sewenang-wenangnya. Jika disoroti lebih mendalam, sebelum pemimpin UMNO menjawat jawatan sekarang, sebilangan besar mereka merupakan bekas-bekas eksklusif, usahawan dan pegawai kerajaan yang berjaya. Maka tidak hairanlah jika mereka mempunyai kewangan yang kukuh sehingga membolehkan mereka menjadi pemimpin dalam UMNO. Berbeza pula dengan pemimpin pembangkang, ada kalangan mereka dahulu hanyalah seorang penjual buah jalanan, kini mampu menggunakan empat buah kereta mewah walaupun baru sepenggal memegang jawatan ahli parlimen. Sekarang, siapa yang "songlap" duit rakyat?


    ReplyDelete
  38. Tak menarik sungguh tayangannya ni.

    ReplyDelete
  39. Panjang sungguh pendedahan si cacai bn umno tu... haha...x payah la nak panjang2. Rakyat sekarang bukannya bodoh pun...diaorg tau mana yg betul dan mana yang salah...tp utk aku cukuplah tempoh 15 tahun untuk 1 janji ditepati untuk kampung kecil aku....lepas nie...tau la aku nak undi siapa... janji memang ditepati tapi xde kualiti...bagai melepaskan batuk di tangga..phui!

    ReplyDelete
  40. Biar mahkamah yang tentukan perkara ni btl ka tak. Siasatan pasti akan dibuat demi menemukan kebenaran.

    ReplyDelete
  41. Yang pasti, rakyat tidak akan memberi sokongan kepada Anwar kerana walaupun dia disokong pasti isu ini akan terus berpanjangan sehingga menjejaskan kredibilitinya sendiri sekaligus menjadi punca rakyat menjauhinya.

    ReplyDelete
  42. Rakyat tak bodoh, cuma ko tu yg bodoh (March 22, 2013 at 3:51 PM) Janji ditepati konon piiirah!!!! berjela list janji yang korang (PKR) belum tunaikan, pilihanraya pun dah dekat dah. Janji tinggal janji kosong jek...... cakap je pandai

    ReplyDelete
  43. Tu lah Anwar sibuk sangat nak tunding jari kat pihak lain, jadi sekarang kalau betul dia tak bersalah pun inilah pembalasan yang dia terima.

    ReplyDelete
  44. Rakyat harus menilai sesuatu hal dengan baik supaya dapat membuat kesimpulan yang tepat.

    ReplyDelete
  45. Terlalu banyak hal yang berlaku setiap kali menjelang PRU jadi rakyat kenalah lebih bijak dalam membuat penilaian.

    ReplyDelete
  46. Aiii...tak sabar tunggu Anwar tu kena AIDS!!! Emmm bila dah kena apa plak korang nak kata???

    Jangan lupa ye...buat sembahyang hajat banyak2...semoga Allah akan tunjukkan apa lagi yang nak terbongkar lepas ni..

    ReplyDelete
  47. Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, through his lawyer, N. Surendran filed a RM100 million defamation suit against the blogger Papagomo on broadcasting words and a few photos of 'intimate' linking him with a guy last week.

    ReplyDelete
  48. A pro-Umno blogger sued by Datuk Seri Anwar Ibrahim this week for allegedly posting false sex videos is a former policeman convicted of Bribery and an alleged "phantom Voter" registered to vote in two locations Runway, PKR's Rafizi Ramli alleged today.

    ReplyDelete
  49. "Investigation showed That the individual named Muhammad Wan Wan Wan Deris BARREL (Papa Gomo) is a former traffic policeman with the rank of corporal.

    ReplyDelete
  50. Following the allegation, Rafizi Reporters also rates showed an entry in the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) 's database with the policeman's name and his police identity card (IC) number.

    ReplyDelete
  51. Using the police IC number shown in the MACC database and Papa Gomo's ordinary IC number, Rafizi That said PKR limits found That the blogger was registered as a Voter in two Parliamentary Constituencies - Ampang and Wangsa Maju.

    ReplyDelete
  52. Gara gara klip video yang Papa Gomo paparkan semalam hari ini datang pencacai upahan PKR main kotor ikut belakang. Bukan main hebat depa ni memang suka ikut pintu belakang. Dasar kaki sodomy.

    ReplyDelete
  53. Papa Gomo dipukul curi oleh lelaki bermotosikal sewaktu Gomo turun dari kenderaan tadi di Segambut selepas solat jumaat.

    ReplyDelete
  54. Mujur cedera sikit dikepala dan hanya menerima 5 jahitan sahaja. Umur masih panjang dan selepas ini Gomo akan berjaga jaga dengan lebih berwaspada disamping meminta bantuan rakan rakan lain sewaktu Gomo keluar ke mana mana lokasi.

    ReplyDelete
  55. Apa sekalipun yang berlaku Gomo nothing to lose dalam mendedahkan siapa Anwar Ibrahim bapak segala syaitan yang juga merupakan seorang pengamal homoseksual.

    ReplyDelete
  56. Setelah sgala2nya dilakukan utk menjahanamkan karier Ds Anwar (15 thn lebih), apakah dia semakin terpinggir atau semakin dijulang oleh rakyat? Semakin dijulang! Bagi pihak yg x serik2 memfitnah/memburukkan Ds Anwar, kamu x rasakah bahawa usaha kamu sia2 selama ini & sperti debu berterbangan dibawa angin? Sebaliknya, kamu x trasekah bahawa pihak kamu yg semakin dibenci & dipinggirkan oleh rakyat? Inilah ketentuan Allah yg mengatasi sgala ketentuan. Insaflah, & cukup2lah...

    ReplyDelete
  57. Kalau pasal fitnah berduyun-duyun macai UMNO sokong. Itupun hanya video hitam putih tanpa nampak muka, Tapi pasal penyelewengan Taib, walaupun ada bukti video colour, jelas dan terang,..masing2 diam tak percaya..Patutlah kata orang UMNO ni memang suka benda FITNAH. Undi UMNO samalah mengundi utk menyuburkan FITNAH di Malaysia.....

    ReplyDelete
  58. Jangan serang dalam bentuk fitnah dan peribadi. Serang dasar PR, kita lawan dasar dengan dasar, ia akan memberikan ruang kepada rakyat untuk memilih parti yang mempunyai dasar yang terbaik.

    ReplyDelete
  59. Ini bukti jelas kesan pemerintahan UMNo. Perkara LUCAH, FITNAH, SAMSENG, & macam2 lagi kerosakan telah mula meresap dalam masyarakat.

    Jangan HAIRAN jika UMNo terus memerintah, perbuatan LUCAH & JIJIK tidak lagi dipandang sebagai terkutuk dimata masyarakat.

    Masyarakat disajikan dengan LUCAH & PORNO, anak2 kita pasti terdedah & mungkin sebahagiannya terikut2. Jangan pandang REMEH peranan MEDIA dalam mendidik JIWA bangsa..

    ReplyDelete
  60. Ahli Majlis Kerja Tertinggi (AMT) Umno Malaysia, Datuk Dr Puad Zarkashi, mencabar Ketua Umum Parti Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, supaya memberi penjelasan kepada rakyat berhubung tindakannya menjaja lagu “ Tanya Pada Najib Kenapa Sabah Goyang ” yang dinyanyikannya dalam siri ceramah politiknya ketika Negara berhadapan dengan usaha menjaga kedaulatan negara terutama dalam menangani isu pencerobohan Lahad Datu.

    ReplyDelete
  61. Puad berkata, jika Anwar tidak mempunyai agenda tersendiri, tidak mungkin beliau tergamak menyanyikan lagu tersebut pada ketika negara berusaha memastikan keamanan dan ketenteraman Negara sentiasa terkawal.

    ReplyDelete
  62. “Saya ingin bertanya kepada beliau (Anwar) kenapa dia membawa lagu yang boleh memberi gambaran seolah-olah beliau tahu bahawa penceroboh akan masuk, menyebabkan Sabah akan hilang” katanya selepas membuat lawatan kerja sehari di empat buah sekolah masing-masing dua dalam kawasan Tambunan dan dua lagi Keningau, dekat sini pada Isnin lepas.

    ReplyDelete
  63. Puad berkata, Anwar perlu disiasat untuk mengetahui siapa dalang sebenar di sebalik pencerobohan ini Hadir sama Ketua Umno Bahagian Keningau Datuk Sairin Karno, Timbalannya Jasni Rahmat dan warga pendidik serta masyarakat setempat.

    ReplyDelete
  64. Katanya, Anwar juga bersikap diam apabila kerajaan bersungguh-sungguh menubuhan Suruhanjaya Diraja (RCI) berhubung pendatang Asing di Sabah, menggambarkan Anwar sebagai pemimpin yang tidak menyokong kepada usaha kerajaan bagi tujuan menyiasat status PATI di negeri ini.

    ReplyDelete
  65. “Kita lihat Anwar tidak memberi sebarang tanda sokongan, kerana takut kepada bayang-bayang sendiri, malah beliau juga seolah-olah bimbang gagal untuk mendapatkan Sabah melalui politik kotor, pembohongan kepada rakyat termasuk menggadaikan kedaulatan Negara kepada anasir asing”katanya.

    ReplyDelete
  66. Sehubungan itu, Puad menggesa rakyat agar memberi sokongan penuh terhadap kepimpinan Negara hari ini denga menyifatkan sokongan terhadap Perdana Menteri merupakan tanda rakyat menyokong kepada keamanan, kestabilan politik, ekonomi dan juga Gagasan 1Malaysia yang banyak member manfaat kepada rakyat.

    ReplyDelete
  67. “Kita berbangga kerana kerajaan Barisan Nasional (BN) yang dipimpin oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak yang prihatin bekerja untuk masa depan rakyat dan negara, maka apabila rakyat menyokong PM bermakna kita menyokong negara yang stabil keadaan politiknya, mempunyai keamanan serta mencapai gagasan 1Malaysia”katanya.

    ReplyDelete
  68. Justeru itu, katanya rakyat seharusnya menolak tohmahan pembangkang yang hanya menjelajah ke seluruh negeri bagi meraih undi melalui isu tidak berasas dan merugikan rakyat jika diberi peluang mengetuai pemerintahan Negara.

    ReplyDelete
  69. Katanya rakyat sendiri boleh menilai pemimpin yang layak menjadi kerajaan, ini terbukti apabila tingkah laku pemimpin pembangkang yang terlibat dengan pelbagai isu terutama pembabitkan pemimpin pembangkang itu dalam perkara yang tidak bermoral yang boleh menjatuhkan imej kerajaan juga negara.

    ReplyDelete
  70. Dalam pada itu, Puad yang juga Timbalan Menteri Pendidikan menggesa masyarakat di negara ini agar mementingkan pendidikan anak-anak melalui sebuah kerajaan yang terbukti mampu menunaikan janji kepada rakyat.

    ReplyDelete
  71. Katanya pihak pembangkang hanya mampu bercakap kosong dan menipu rakyat dengan pelbagai tipu helah politik demi mencapai kepentingan politik peribadi.

    ReplyDelete
  72. Rasanya sebahagian besar dari kita sudah menonton klip bertajuk Anwar Ibrahim Sodomy Mahasiswa Season 7 Episode 1. Pada peringkat ini, hanya sedutan awal Anwar bersama seorang mahasiswa lelaki yang kalau dengar suaranya pun kita boleh agaknya dia punya orientasi seks kat mana yang disiarkan pemilik blog Papa Gomo.

    ReplyDelete
  73. Anwar jelas begitu teruja dan pelik sekali tingkah-lakunya …seolah-olah dia lupa segalanya dalam keseronokan yang nyata terpancar-pancar di wajahnya kerana dapat berjumpa remaja lelaki lembut berkenaan. Klip singkat itu benar-benar mengiyakan apa yang diperkatakan mengenai Anwar selama ini.

    ReplyDelete
  74. Itulah Anwar…kau ingat kau dengan lawyer N. Surendran sama Latipah Koya boleh gempak Tamil merata alam bagi orang takut dengan tindakan saman? Yang kau pergi jolok sarang tebuan tu sape suruh? Kan Papa Gomo dah cakap dia tak terbabit dalam penyebaran gambar blog Raya Goyang yang memperlihatkan Anwar bersama seorang lelaki lain pula.

    ReplyDelete
  75. Nak sangat menampakkan kononnya diri tu tak bersalah…guna taktik yang sama…saman untuk yakinkan penyokong diri tu tak berdosa dan jadi mangsa fitnah…. al kisah kononnya berani kerana benar la yea….puiiii…..kan kali ini dah silap sasaran…

    ReplyDelete
  76. Selepas video klip tadi keluar, maka penyokong dan para cybertroper Anwar mula berkerja keras untuk menafikan apa yang jelas dan terang. Disebabkan buntu selepas idea-idea seperti klip itu diedit dan sebagainya tak laku…cybertroper Anwar mula menyerang peribadi Papa Gomo pula. Keluarlah cerita Papa Gomo pernah dibuang kerja pasal rasuah dan macam-macam...

    ReplyDelete
  77. Lagi buntu sampaikan Anwar terpaksa menghantar Ketua Strategik Parti Keadilan Rakyat, Rafizi Ramli untuk membuat sidang media esok bagi menjatuhkan imej Papa Gomo. Soalan mudah….buat nak serang peribadi Papa Gomo? Dia tu nak jadi Perdana Menteri ke? Menteri ke? Ahli Parlimen ke?

    ReplyDelete
  78. Kalau korek habis Papa Gomo suka lepak kat rumah urut mana pun sebagai contoh…takda gunanya. Kalau ada klip Papa Gomo tengah gomol lelaki lembut pun tak penting sebenarnya. Yang panting dijawab di sini ialah apa Anwar buat dengan lelaki lembut dalam bilik hotel berdua-duaan?

    ReplyDelete
  79. Sampai sanggup keluar tengah malam dari rumah banglo RM12 juta kat Segambut untuk ke hotel? Persoalan lain bila lagi Papa Gomo nak siarkan klip-klip selanjutnya… Apakah dalam klip selanjutnya akan ada aksi-aksi luar biasa?

    ReplyDelete
  80. Ini yang orang hendak tahu…yang menarik…kerana Anwar bercita-cita menjadi Perdana Menteri…dia Ketua Pembangkang sekarang… apa yang dia buat itu kita perlu tahu… Apa yang dia pernah buat kita hendak tahu…Papa Gomo hanya seorang penulis blog…sape pedulik apa dia buat dulu selagi mana klip yang dia tayangkan tu tulen.

    ReplyDelete
  81. Jadi…nak serang peribadi Papa Gomo buat apa? Nampaknya Anwar dan Rafizi kena upah cybertroper-cybertroper baru yang lebih berakal sikit untuk menampakan benda yang terang sebagai gelap dan begitu juga sebaliknya.

    ReplyDelete
  82. Para penyokong fanatik Anwar pun kena fikir jugak…betul ke ni fitnah? Mesti kau orang sedapkan hati sendiri kata memang fitnah kan…tak kisah la….tapi carilah alasan yang power sikit untuk terus mempertahankan Anwar. Perkara asas…orang hendak tahu apa Anwar buat seks luar tabie ke tidak…. nak cerita latar belakang hidup Papa Gomo…buat apa…who cares?

    ReplyDelete
  83. Kisah Anwar membayar ramai orang untuk membuat u-turn bukan lagi rahsia. Bermula dengan Deepak Jaikishan, Bala P.I yang bersumpah sehingga dimakan sumpahnya sendiri, Bapa Saiful dan kini yang terbaru pula Datuk Eskay pula cuba dipujuk dan disogok dengan wang ringgit untuk membuat u-turn.

    ReplyDelete
  84. Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang terlibat dalam pendedahan rakaman video seks seorang lelaki didakwa pemimpin pembangkang dengan wanita dipercayai pelacur dari China mendakwa diekori dan dipujuk dengan sejumlah wang untuk menandatangani akuan bersumpah supaya membuat 'pusingan U' mengenai pendedahan tersebut.

    ReplyDelete
  85. Tan Sri Rahim Tamby Chik yang juga terlibat dalam pendedahan video seks itu bersama-sama Datuk Shuaib Lazim dan menggelarkan diri mereka trio "Datuk T" itu berkata, Shazryl Eskay cuma perlu menandatangani akuan berkanun yang telah disiapkan.

    ReplyDelete
  86. "Saya telah diberitahu oleh Shazryl Eskay bahawa jika beliau bersetuju (membuat pusingan U), dia akan diberi ganjaran wang dengan jumlah yang ditentukan sendiri oleh beliau," kata Rahim dalam sidang akhbar di ibu pejabat RISDA di sini hari ini.

    ReplyDelete
  87. Bagaimanapun, kata Pengerusi Gagasan Ekonomi Melayu (Gabem) itu, ketika ini hanya Shazryl Eskay yang diekori dan dipujuk dengan ganjaran tersebut oleh individu yang tidak dikenali.

    ReplyDelete
  88. "Apa yang kita perjuangkan untuk menegakkan kebenaran, ini bukan untuk dijual beli… Jangan buang masa (menganggap) bahawa trio Datuk T ini bukan seperti sesetengah orang yang membuat 'pusingan U' dan mudah dibeli," tegas Rahim.

    ReplyDelete
  89. Menurutnya, Shazryl Eskay yang pada awalnya dijadualkan hadir sama pada sidang akhbar itu terpaksa membatalkan hasrat kerana bimbang dengan keselamatannya. Pendedahan video seks yang dikaitkan dengan seorang pemimpin parti pembangkang itu dibuat trio Datuk T pada 21 Mac 2011 di Hotel Carcosa Seri Negara.

    ReplyDelete
  90. Malahan Shazryl Eskay turut membuat sumpah laknat di Masjid Amrul Al-as, Bandar Baru Sentul, di sini pada 29 April 2011 bagi membuktikan pendedahan tersebut adalah benar..

    ReplyDelete
  91. Anwar keparat ingat dia mampu beli semua orang tetapi apa yang Anwar lupa adalah maruah tidak boleh dijual beli. Dalam keadaan diri Anwar yang memang tak bermaruah sememangnya ini adalah perkara yang paling sukar untuk difahami.

    ReplyDelete
  92. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    KESUCIAN AGAMA ISLAM


    Semua sedia maklum bahawa PAS kini telah bersetuju untuk menjalinkan kerjasama dengan beberapa parti sekular yang lain dalam PR. Sebelum ini acap kali kedengaran PAS begitu sinonim dengan perjuangan Islam. Namun semenjak PAS mula bergabung dalam PR, perjuangan Islam itu semakin tenggelam, sehinggakan sebelum ini PAS yang sibuk mencanangkan mahu menubuhkan Negara Islam berlandaskan al-Quran dan as-Sunnah, menukar kepada Negara Berkebajikan kerana didesak rakan-rakan sekutu dalam PR.

    Menambah buruk lagi keadaan sedia ada, PAS didapati semakin longgar dalam melaungkan memperjuangkan hukum Hudud kerana rakan sekutunya, DAP diketahui selama ini merupakan penentang utama sebarang usaha melaksanakan hukuman Hudud. Selain itu, perjuangan PAS yang semakin menyongsang menyebabkan beberapa individu penting dalam parti itu akhirnya menyatakan pendirian mereka yang mahu keluar parti kerana tidak mahu bersekongkol dengan PAS.

    ReplyDelete
  93. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    KESUCIAN AGAMA ISLAM


    Beberapa individu dan pemimpin dalam PR sendiri juga diketahui mempunyai rekod buruk berkaitan soal mendaulahkan kesucian agama Islam.

    Mengambil contoh, isu kalimah Allah SWT. Anwar Ibrahim sanggup mengadaikan nama Allah SWT kepada penganut agama lain semata-mata demi meraih sokongan pengundi bukan Islam. Malah Anwar yang sememangnya terkenal dengan perjuangan pluralisme agama, semakin berani menyatakan pendiriannya berkaitan beberapa persoalan termasuk melibatkan isu murtad, LGBT dan lain-lain yang jelas melanggar syariat Islam.

    Selain Anwar, pemimpin seperti Mat Sabu dan beberapa individu lain yang memperjuang Syiah pula dilihat semakin berani menyatakan pendirian mereka dalam setiap ceramah atas pentas politik PR kerana diberikan ‘imuniti’ daripada sebarang tindakan. Walaupun begitu banyak pelacuran atas nama Islam dilakukan kepemimpinan PR, UMNO juga dipersalahkan kerana didakwa tidak mahu melaksanakan Hudud.

    Walhal UMNO-lah yang telah mewujudkan pelbagai institusi berkaitan Islam untuk mendaulahkan ummah; UIAM, Bank Islam, JAKIM, INSTAC, IKIM, Mahkamah Syariah, USIM dan banyak lagi. Maka sewajarnya kita bertanya pula kepada pemimpin PR, apa pula yang dilakukan pemimpin pembangkang untuk mendaulahkan Islam?

    ReplyDelete
  94. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    PELAKSANAAN HUDUD


    Sebelum ini, PAS sering menyerang UMNO dengan isu pelaksanaan Hudud. Namun disebalik serangan itu, UMNO tanpa memerlukan sebarang publisiti sentiasa memperbaiki dan memperkukuhkan institusi Syariah di negara ini. UMNO yang dituduh tidak mahu melaksanakan Hudud kini pula dilihat semakin hampir kepada usaha melaksanakan hukuman Hudud dengan dimulakan pelaksanaan hukuman sebat terhadap pesalah Syariah semenjak tahun 2010.

    PAS pula yang dahulu sibuk melaungkan mengenai Hudud masih gagal untuk mengimplemetasikan hukuman Hudud terhadap pesalah jenayah Syariah di negeri bawah pentadbiran PR. Jadi siapa yang sebenarnya mahu melaksanakan hudud? PAS atau UMNO?

    ReplyDelete
  95. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    SOKONGAN TERHADAP ZIONIS DAN ISRAEL


    Pemimpin PR terus mengasak kerajaan kerana didakwa membenarkan negara ini menjalinkan hubungan ekonomi dengan syarikat-syarikat Israel. Namun yang dilupakan pemimpin PR adalah sokongan yang dinyatakan ketua pembangkang, Anwar Ibrahim melalui ucapannya yang menyokong keselamatan Israel, malah sanggup pula menandatangai Perjanjian Annapolis yang menjamin keselamatan negara Zionis itu. Perlu difahami bahawa jalinan perdagangan antara syarikat yang mempunyai pejabat di Israel dan negara ini adalah di luar bidang kuasa kerajaan. Perjanjian-perjanjian perdagangan ini bukanlah ditandatangani oleh pemimpin UMNO tetapi melibatkan perjanjian antara syarikat multinasional dan antarabangsa. Maka UMNO sebenarnya tidak terlibat langsung dalam hal ini. Sekali lagi usaha untuk mewujudkan persepsi negatif terhadap UMNO gagal dan isu ini kemudian didiamkan.

    ReplyDelete
  96. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    APCO


    Apabila kerajaan Malaysia menandatangani MoU dengan sebuah syarikat perundingan antarabangsa, APCO Woldwide, parti ini dituduh menyokong kerjasama dengan syarikat Israel oleh pemimpin PR, walhal APCO sebagai sebuah syarikat antarabangsa pasti mempunyai cawangan di seluruh dunia termasuk Israel. Kerajaan Malaysia yang dipimpin oleh UMNO tidak mempunyai kuasa untuk mencampuri sebarang keputusan APCO untuk mempunyai pejabat di Israel. Manakala perjanjian kerajaan Malaysia dan APCO cuma melibatkan perundingan pembentukan imej kerajaan Malaysia di peringkat antarabangsa dan bukan sokongan terhadap negara Israel. Sekali lagi, fakta telah dibelitkan para pemimpin PR dan kemudian isu ini juga didiamkan.

    ReplyDelete
  97. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    FELDA MUFLIS, FGVH DAN ANAK


    Isu berkaitan Felda ini mula kedengaran selepas Dato’ Seri Najib Tun Abduk Razak mula mengambil tampuk pemerintahan negara. Bermula dengan isu berkaitan status Felda yang dikatakan bakal muflis kerana jumlah keseluruhan aset tunai Felda menurun. Namun pembangkang tidak pula mendedahkan bahawa aset Felda dalam bentuk konkrit seperti bangunan, hartanah dan lain-lain meningkat - jelas membuktikan bahawa Felda tidak pernah muflis seperti didakwa.

    Kemudian isu penjualan saham Felda Ventures Group Holding (FVGH) pula dimainkan oleh pemimpin pembangkang dengan menuduh kerajaan cuba untuk menjual segala aset milik peneroka Felda, walaupun penyenaraian saham FVGH ini tidak langsung melibatkan penjualan aset milik peneroka. Menggunakan agen pembangkang dalam Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), Mazlan Aliman, PR terus mengasak UMNO dengan pelbagai fitnah agar warga Felda tidak lagi mempercayai UMNO, sedangkan selama ini, UMNO-lah yang telah banyak menabur bakti kepada pembangunan Felda dan warganya.

    ReplyDelete
  98. Pakatan Penipu Rakyat, Menjawab Tuduhan dan Isu Dimainkan Sepanjang 2008-2012

    KERJASAMA DAP-PAS


    Pemimpin PAS sanggup menghalalkan kerjasama dengan DAP yang diketahui menentang pelaksanaan negara Islam dan hukum Hudud, walaupun sebelum ini pernah menyelar UMNO kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC dalam Barisan Nasional. Tindakan PAS yang sanggup menggunakan ayat al-Quran untuk menfatwakan kerjasama dalam BN haram akhirnya memakan diri sendiri apabila ramai pemimpin PAS yang ikhlas dengan perjuangan Islam akhirnya bertindak keluar daripada parti itu dan mendakwa PAS kini semakin tersesat.

    ReplyDelete
  99. KEPADA PEGOMEN SEMUA KITA KEMBALI KEPADA DIRI KITA SENDIRI.TERIMA KENYATAAN BAHAYA YANG SALAH TETAP SALAH.SEPATUTU NYA DATUK ANWAR SUDAH DALAM PENJARA KALAU DIA BERSALAH MELAKUKAN SEMUA INI. tETAPI KENAPA DIA MASIH SEPERTI KITA JUGA BEBAS KESANA KESINI.SEBAB NYA SATU SAJA DIA TIDAK BERSALAH DAN DIBEBASKAN OLEH MAHKAMAH JADI YANG NAK SEBOK SEBOK NI KENAPA.KENAPA KITA SEBAGAI HAMBA ALLAH YANG TERPILIH DI MUKA BUMI ALLAH INI SELALU SUKA BENAR MENUDUH DAN MENYALAHKAN ORANG LAIN TAMPA FAKTA YANG BENAR.INGAT DOSA DAN PAHALA KITA SENDIRI YANG BUAT.MOGA MOGA KITA SEMUA DI AMPUNKAN OLEH ALLAH

    ReplyDelete
  100. Nasihat Tun Daim Zainuddin , bekas Menteri Kewangan Malaysia pastinya membuka pekung mengapa Anwar tidak layak diangkat menjadi PM .

    ReplyDelete
  101. Isu krisis ekonomi 1997 membuktikan Anwar bukan arif untuk menguruskan ekonomi negara bila mana beliau lebih suka mendapat bantuan kewangan daripada IMF .Ikuti pesanan beliau kepada rakyat Malaysia agar berfikir sebelum mengundi Pakatan yang akan menjahanamkan ekonomi negara.

    ReplyDelete
  102. Dalam wawancara dengan New Sunday Times, Daim menyatakan yang beliau lebih suka sekiranya Najib menang berbanding Datuk Seri Anwar Ibrahim yang beliau sifatkan sebagai bukan calon yang tepat untuk menjadi perdana menteri.

    ReplyDelete
  103. "Jika anda tanya saya, antara kedua-duanya, Najib atau Anwar, saya akan pilih Najib. Saya akan beri Najib peluang. Beri beliau mandat dan lihat sama ada beliau dapat melakukannya kerana Anwar telah pernah diberi peluang itu, tetapi beliau mensia-siakannya.

    ReplyDelete
  104. "Saya mahu Najib menang kerana saya berpendapat Anwar bukan calon yang tepat untuk menjadi perdana menteri," katanya.

    ReplyDelete
  105. "Saya percaya beliau akan kucar-kacirkan negara dengan mendapatkan nasihat daripada pihak seperti IMF (Tabung Kewangan Antarabangsa), Bank Dunia dan Wolfowitz (Paul Wolfowitz, bekas presiden Bank Dunia)," katanya.

    ReplyDelete
  106. Daim, yang menjadi Menteri Kewangan dari 1984 hingga 1991 dan sebagai Menteri Tugas-tugas Khas pada 1998 sebelum dilantik semula sebagai Menteri Kewangan dari 1999 hingga 2001, berkata adalah bahaya jika pembangkang di bawah pimpinan Anwar menerajui negara.

    ReplyDelete
  107. "Saya bimbang kerana beliau tidak arif mengenai ekonomi, sentiasa perlukan orang lain untuk beritahu beliau apa yang perlu difikirkan dan apa yang perlu dilakukan" katanya.

    ReplyDelete
  108. Setakat ini, katanya, tidak ada satu pun idea signifikan datang daripada Anwar selaku penasihat ekonomi kerajaan negeri Selangor. Lebih teruk lagi, Selangor gagal mengendalikan isu air, yang telah mengecewakan kalangan pemaju perumahan, pelabur dan rakyat.

    ReplyDelete
  109. "Kenapa beliau (Anwar) tidak menjadi penasihat ekonomi kepada Kelantan dan Kedah jika Pakatan percaya beliau bagus? Fikirkannya secara serius. Fikirkan masa depan kita," katanya.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.