Wednesday, March 27, 2013

Video Samseng UMNO/BN lari lintang pukang

Dalam insiden yang berlaku hari Ahad lalu di Pusat Konvensyen Star City, Kota Kinabalu, Sabah ini sekumpulan kira-kira 20 Samseng UMNO cuba menyerang sebuah bas dan sebuah van yang diletakkan di hadapan bangunan tersebut.

Bagaimanapun tujuan mereka telah dihalang anggota polis yang bertugas mengawal keadaan setelah mendapat mak1umat samseng berkenaan cuba melakukan khianat terhadap harta persendirian.

Dan enam daripada mereka telah ditahan dan dibawa ke balai polis berhampiran untuk disoal-siasat.

Menurut beberapa saksi kejadian yang ditemui menyatakan samseng berkenaan mula membuat bising di perkarangan pusat konvensyen itu selain membunyikan hon untuk mengganggu majlis yang diadakan di dalam.

Malangnya macai-macai UMNO/BN cuba memutar belitkan cerita, kononnya ahli PKR yang ada disitu pada ketika itu telah menyerang remaja-remaja tersebut menggunakan Parang dan Besi..

Lihat video yang telah dimuatnaik oleh macai UMNO/BN Sabah di bawah ini yang memaparkan aksi samseng upahan UMNI/BN itu yang datang dengan besi dan parang yang dibungkus dengan surat khabar dan sebagainya..

Tetapi mereka telah lari lintang pukang dikejar Ahli-ahli PKR yang berada ditempat kejadian..

38 comments:
Write comments
  1. AnjingUmngok tu salah tempat. Kat Semenanjung nun buleh lah kau buat. Org sana baik(dayus) dn kau pgi depan mereka lalu jentik hidung pun...wak sabbar. Kau siot telinga wakbpun..wak sabbar. Haa kat Sabah lain. Depan tu kturunan lain..berani bah.

    ReplyDelete
  2. macam dah hilang akal.ini lah akibat memganggu ceramah orang kan da kena,lain kali jangan lah buat lu fikirlah sendiri

    ReplyDelete
  3. Di semanjung boleh kacau tapi di Sabah jangan sebab orang sabah berani bila di syaratkan perang lebih-lebih lagi yang berbangsa headhunter

    ReplyDelete
  4. Di mana-mana agama pun ada golongan ekstrimis yang tidak boleh menerima dan membenci kehadiran orang dari agama lain. Mungkin bilangan mereka di satu-satu kawasan itu lebih ramai berbanding dari orang yang berfahaman sederhana atau ‘moderate’, tetapi ramai tidak bermakna mereka betul.

    ReplyDelete
  5. Untuk keamanan dan kebaikan manusia sejagat, kita perlu memberi keutamaan dan menggalakkan peranan pendokong fahaman sederhana dalam mengatur dan memimpin kehidupan kita.

    ReplyDelete
  6. Yang dikatakan fahaman sederhana bukanlah bermakna kita harus mengikut dan mengamal upacara dari agama-agama lain. Tetapi ‘sederhana’ bermaksud kita harus menghormati kehadiran agama-agama lain dan tidak menyinggung dan merendah-rendahkan penganut agama lain.

    ReplyDelete
  7. Setiap rasa tidak puas hati dan salah faham mestilah disalurkan melalui saluran diplomasi dan perbincangan, bukan menggunakan perang, kekerasan dan keganasan.

    ReplyDelete
  8. Tetapi tidak kurang bahayanya ialah ekstrimis kaum. Sifat perkauman yang melampau juga banyak memporak perandakan kehidupan masyarakat seluruh dunia.

    ReplyDelete
  9. Sifat rasa bangga kaum yang melampau yang dianuti oleh Hitler telah mencetuskan perang dunia kedua. Sifat ekstrimis kaum yang melampau membawa berlakunya pembunuhan kaum secara besar-besaran yang dikenali sebagai pembersihan kaum.

    ReplyDelete
  10. Selain pernah berlaku di Jerman, pembersihan kaum juga pernah berlaku di Palestin, Bosnia, Kosovo, Congo, Somalia, Sudan, Iraq, Kemboja, Vietnam dan Negara-negara lain.

    ReplyDelete
  11. Di Malaysia sendiri pun pernah berlaku rusuhan kaum pada 13 Mei 1969. Orang-orang politik suka menggunakan isu perkauman dalam meraih sokongan kaumnya.

    ReplyDelete
  12. Perasaan benci kepada kaum lain ini telah menimbulkan rasa iri dan dengki terhadap kaum lain, hingga kita tergamak untuk meminggir dan meyekat peluang ekonomi dan pelajaran kepada kaum-kaum lain, semata-mata kerana takutkan mereka lebih maju dari kaum kita sendiri.

    ReplyDelete
  13. Perasaan syak wasangka dan rasa curiga antara kaum ini hanya boleh dihapuskan jika anak-anak kita dari berbagai kaum dibiarkan bersekolah disekolah yang sama tanpa dipisahkan mengikut kaum seperti menjadi amalan sekarang ini.

    ReplyDelete
  14. pi main jauh2 macai bn...bn=bau najis...

    ReplyDelete
  15. Harus jaga tingkah laku.

    ReplyDelete
  16. Piahk berkuasa akan buat terbaik untuk bertindak yang berpatutan.

    ReplyDelete
  17. Jangan bertindak emosional.

    ReplyDelete
  18. Isu perkauman tidak harus diungkit.

    ReplyDelete
  19. Tindakan keganasan bukan cara tamadun untuk menyelesaikan masalah.

    ReplyDelete
  20. difficult to tell which party is telling the truth.

    ReplyDelete
  21. For all we know, its PKR who hired the people to pretend to be UMNO/BN people.

    ReplyDelete
  22. Election is just around the corner, we should expect more dirty politics by the parties.

    ReplyDelete
  23. We as a voter should not easily believe whatever promises that the party give. They will make all sorts of promises just so we will vote for them but its unlikely they will fulfil it 100%.

    ReplyDelete
  24. Samseng UMNO ke Samseng PKR ni?

    ReplyDelete
  25. Village Head Mahmud Mallang, 72, said he was shocked to see his home in such condition.

    ReplyDelete
  26. According to Mahmud, not only his home was destroyed, his family's motorcycles, car and his children's homes were also destroyed in the incident.

    ReplyDelete
  27. Saddened by what he saw, another villager John Dulahap, 62, said he was confident the government would help the residents in Kampung Tanjung Batu by providing special aid, to help ease their burden.

    ReplyDelete


  28. "My children's homes were destroyed, the militants burnt their houses, my house had bullet holes everywhere, even our home appliances were ruined," he said.

    ReplyDelete

  29. Meanwhile, Ajimin Mahmud, 35, said he was traumatised by the incident. He was slapped twice by the militants in his home.

    ReplyDelete
  30. "My sisters' homes were ravaged beyond repair," he said.

    They were among 20 family heads brought in to Kampung Tanjung Batu with an evaluation team from the district office, and the national security council to evaluate their losses before residents with proper documentations were allowed to return home.

    ReplyDelete

  31. This writer found a pair of black boots by a river bank nearby. There was also a wrecked Ford Ranger vehicle riddled with bullet holes. While in some of the houses, there were machetes, and blood stains.

    ReplyDelete
  32. Kampung Tanjung Batu was the prime location chosen by militants to sneak into the country from the sea since Feb 12.

    ReplyDelete
  33. The Ops Daulat offensive was launched on March 5 after the terrorists, who rejected a negotiated settlement following their intrusion into Sabah on Feb 12, started attacking the security forces on March 1.

    ReplyDelete

  34. After weeks of anxiously looking forward to a first hand coverage of the battle-torn settlements, police permitted journalists and media photographers into Kampung Tanjung Batu today.

    ReplyDelete
  35. Tidak boleh percaya dengan tuduhan-tuduhan pembangkang, mana tau ini rancangan mereka.

    ReplyDelete
  36. Sepatutnya perkara ini tidak patut berlaku.

    ReplyDelete
  37. Rasanya semua tau siapa yang suka buat perkara sebegini,

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.