Saturday, March 30, 2013

Masyarakat India Sokong Perjuangan PAS

Masyarakat keturunan India yang beragama Hindu sudah memahami perjuangan PAS dan mereka tidak segan silu menyatakan sokongannya terhadap parti itu secara terang-terangan seperti gambar di atas.

Sungguh memalukan apabila Zul Kulim mengeluarkan kenyataan yang telah menghina penganut ugama Hindu. Ia amat mencemarkan agama Islam yang tidak mengizinkan kita untuk mencemuh agama lain. Ia melambangkan sikap sebenar manusia-manusia di dalam NGO pro-UMNO yang bernama PERKASA itu sebagai sebuah kelompok ektsreme dan bersifat assabiyah.

Gambar-gambar ini memaparkan masyarakat kaum India khususnya penganut Hindu menyokong perjuangan PAS yang tidak ekstreme seperti parti Melayu yang satu lagi itu. Orang India di negara ini semakin faham bahawa PAS di bawah kepimpinan ulamak memperjuangkan kebenaran dan keadilan untuk semua.


PAS FOR ALL




















18 comments:
Write comments
  1. Aku lebih terharu dan trsentuh tengok sokongan masyarakat India yg bragama hindu,cinta kn kepimpinan Ulama malah mnyokong. itu guna nya pemimpin yg boleh mnjadi contoh teladan dan brjaya pun mngmbil hati dan perasan kaum lain utk berjuang bersama gerakan Islam. UMNO ?? Golongan professional dlm team mereka pun ramai lari masuk PAS, inikan pulak nak ambil sokongan kaum lain. Di Kelantan, beberapa Bahagian UMNO di sana mnyaksikn ketua Bahagian atau Ketua Pemuda mereka lari dr UMNO menuju ke arah gagasan Islam/rakyat bersama Tok Guru. Mcm tu pun Dato' Pa ada hati nak tawan kelantan dgn mnjemput belia mana ntah utk sarung kersi merah dan demo " kebangkitan merah" Pooraahhh.

    ReplyDelete
  2. SESUNGGUH NYA MAHA HEBAT KUIASA ALLAH INI.YANG TIDAK DAPAT DIBELI DENGAN APA PUN JUGA.YAALLAH YA TUHAN KAMI BUKAKAN LAH HATI HAMBA HAMBA MU DI MUKA BUMI MILIK MU INI,JADIKAN LAH KAMI HAMBA MU YANG BERSYUKUR DAN AKAN MEMPERJUANGKAN KALIMAH MU DI BUMI MILIK MU INI.ALLAHHUAKBBAR

    ReplyDelete
  3. Sixty-five per cent of the 300,000 Indian voters will support the Barisan Nasional (BN) in the forthcoming general election, said Perak MIC deputy chairman Datuk R. Ganesan.

    ReplyDelete
  4. He said today the party could see that the trend among Indian voters in the state was returning to the BN.

    ReplyDelete
  5. “The obvious reason for the shift is due to the fact that Indian voters generally are disappointed with the opposition;s failure to deliver its election promises especially in the states controlled by them,” he told

    ReplyDelete
  6. Ganesan, who is also Perak state assembly speaker, said there was also no solid evidence to show that they (opposition) had helped the poor Indians in the state

    ReplyDelete
  7. Ganesan also denied a recent online media report alleging the party was facing an uphill battle in its struggle to secure four state seats in Perak.

    ReplyDelete
  8. The party lost all the state seats allocated to it. namely Pasir Panjang, Behrang, Sungkai and Hutan Melintang, in the previous general election.

    ReplyDelete
  9. Media reports have indicated that MIC was prepared to give up the Behrang and Pasir Panjang state seats in exchange for the Buntong state constituency, where Indians make up 48 per cent of its population, while the other seat is still at the negotiation stage.

    ReplyDelete
  10. Sokongan masyarakat India terhadap Barisan Nasional (BN) meningkat hari demi hari, berbeza dengan pada 2008, kerana mereka menyedari kesungguhan parti gabungan itu untuk menambah baik taraf kehidupan mereka, kata Presiden MIC Datuk Seri G. Palanivel.

    ReplyDelete
  11. Beliau berkata masyarakat India, terutama di peringkat akar umbi, tersentuh dengan keikhlasan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membantu mereka.

    ReplyDelete
  12. "Perdana Menteri amat mengambil berat terhadap kepentingan masyarakat India. Beliau tidak memandang masa lampau, tetapi masa depan untuk memajukan masyarakat ini dan berjanji akan menyumbang lebih banyak lagi sekiranya BN menang besar pada pilihan raya umum ke-13 kelak," katanya.

    ReplyDelete
  13. Palanivel, yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri, berkata fokus utama MIC ialah mendapatkan undi dari luar parti itu melalui penglibatan NGO agar golongan peringkat akar umbi, golongan berpendapatan sederhana dan profesional menyokong BN.

    ReplyDelete
  14. Katanya Perdana Menteri memberi lebih RM13 juta kepada 265 NGO untuk menjalankan kegiatan kemasyarakatan dan amal serta kegiatan lain di peringkat akar umbi sejak 2011 hingga sekarang.

    ReplyDelete
  15. Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yakin sokongan kaum India terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) adalah ikhlas kerana mereka sedar kerajaan begitu prihatin membantu mereka menerusi pelbagai usaha.

    ReplyDelete
  16. Beliau berkata kerajaan melalui pelbagai mekanisme telah membantu kaum tersebut dari aspek ekonomi, pendidikan serta sosial agar mereka juga dapat menikmati manfaat daripada kemajuan negara.

    ReplyDelete
  17. "Kita (BN) buat ini tujuan ikhlas untuk bantu komuniti India, bukan untuk semata-mata undi BN, jadi apabila mereka (kaum India) tahu keikhlasan BN mereka dengan sendirinya dapat berfikir secara positif tentang kebaikan kerajaan.

    ReplyDelete
  18. "Oleh itu mereka dengan sendirinya dan rela hati menyokong BN tanpa sebarang paksaan," katanya.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.