Wednesday, March 27, 2013

Restoran Kibarkan Bendera Parti Pakatan Rakyat

Dulu malu-malu & segan silu... Kini sudah secara terbuka dan berani..

LOKASI: RESTORAN FU SENG, TAMAN SKUDAI BERHAMPIRAN DENGAN SMK SKUDAI DALAM PARLIMEN P162 GELANG PATAH.

Dulu kalau nak tengok premis perniagaan dari kaum Tionghua di Johor, negeri UMNO paling gagah perkasa seantaro dunia, nak pasang bendera pembangkang amatlah payah sekali, malahan dikira sifar.

Kini itu sudah menjadi sejarah..Kaum Tionghua kini sudah berani menunjukkan secara terang, jelas dan tegas akan sokongan politik mereka.

Begitulah apa yang terjadi disalah sebuah restoran Cina di Taman Skudai dalam Parlimen P162 Gelang Patah, Johor.

Keberanian mereka semakin memuncak dan bertambah ghairah apabila disahkan pemimpin DAP, YB Lim Kit Siang akan bertanding disana atas tiket Pakatan Rakyat.

Jika diikutkan hukum akal logik.. Kalau keberanian dan keterbukaan sokongan kaum Tionghua sudah sampai ketahap begini, bererti lebih 85% undi kaum Tionghua akan berada dalam genggaman Pakatan Rakyat.

Peluang Pakatan Rakyat ke Putrajaya bolehlah ditafsirkan sebagai amat cerah sekali.

50 comments:
Write comments
  1. Masya allah...hebat sekali bunga2 kbangkitan rakyat

    ReplyDelete
  2. aku pun pasang bendera PKR DI KETA DAN RUMAH.INIKAN negara demokerasi.jangan marah ya.kalau marah nanti kena jual INGAT TAK FILEM 3 ABDUL

    ReplyDelete
  3. Apa yang ada dengan pemimpin pembangkang!!!???

    ReplyDelete
  4. Eddy John, dalam BN ada apa pemimpin tidak pandai berganti, kau fikir wang yang diberi itu BN punya ,itu rakyat punya, Eddy kau ketinggalan politik tidak pandai tukar baju ikut seperti di US sentiasa tukar pemerintah

    ReplyDelete
  5. Edy john, ubah fikiran ko... umno dah gadaikan sabah, ko tau kah.... pendatang di beri ic biru, menumbangkan pbs dahulu.. kta orang tempatan di aniaya.... mahu apa lagi undilah pakatan...

    ReplyDelete
  6. Ceh ingatkan apa tadi. Rasanya banyak lagi kedai-kedai mengibarkan bendera. Tapi bukan PR tapi bendera Malaysia..haha

    ReplyDelete
  7. Pernsoalan yang bagus daripada Eddy John...Saya pun tertanya-tanya semua itu?

    ReplyDelete
  8. Kalau kata menepati janji rasanya tidak juga.

    ReplyDelete
  9. Lihat sendiri bukti di selangor.. Mana janji manifesto PRU12 Pakatan.

    ReplyDelete
  10. Banyak manifesto mereka tidak ditunaikan. Rasanya memang patut ditolak Pakatan ini.

    ReplyDelete
  11. TIDAK TAHU JUTA SUAPAN YANG TELAH DIJANJIKAN OLEH PEMBANGKANG KEPADA TIONGHUA NI? JANGAN KITA LUPA, PEMBANGKANG SEKARANG TIDAK SAMA YANG DULU. PEMBANGKANG SKRG JANJINYA SAMPAI KE BULAN DAN KE BINTANG

    Ramai orang di luar sana tidak mengetahui bahawa Bapa Pengkhianat Negara Anwar Ibrahim, telah membayar Lajim sejumlah Wang RM20 Juta untuk melompat lagi kepada PKR. Info ini diberitahu kepada kami oleh Salah Seorang Pegawai Tinggi Lajim di Kementerian Perumahan…

    ReplyDelete
  12. TIDAK TAHU JUTA SUAPAN YANG TELAH DIJANJIKAN OLEH PEMBANGKANG KEPADA TIONGHUA NI? JANGAN KITA LUPA, PEMBANGKANG SEKARANG TIDAK SAMA YANG DULU. PEMBANGKANG SKRG JANJINYA SAMPAI KE BULAN DAN KE BINTANG

    Maknanya, jika Anwar boleh bayar Lajim RM20 Juta supaya melompat parti. Maka anda teka berapa Jumlah Wang yang Anwar usahakan kepada Kelompok MNLF ini?

    Mereka hendak membeli sesiapa sahaja sekarang, bapa Saiful mereka beli, dan cubaan membeli Dato’ Eskay turut dibuat. Sekali lagi janji Buku Jingga Bapa Pengkhianat Negara Nombor 1, bukan sahaja Sabah malahan Sarawak juga mahu dituntut oleh Misuari. Maka terancamlah keselamatan Sabah & Sarawak. Di Sarawak, NDI melalui Global Witness yang dibiayai oleh (George Soros) yang merupakan penyagak matawang turut fokus kepada Sarawak, turut mengkucar-kacirkan negeri Sarawak.

    ReplyDelete

  13. MANUSIA NI CENDERUNG UNTUK MENERIMA HABUAN BERBANDING KETULUSAN HATI. MANUSIA KAN NAK CEPAT JEE..

    Penubuhan RCI itu membuktikan Kerajaan BN telus. Mana kerajaan dalam dunia ni "perfect". Sesuatu keputusan dibuat berdasarkan keadaan semasa. Contoh: Kalau Dr Mahathir dengar cakap IMF/Anuar masa krisis kewangan 1997/1998 Malaysia dah lama lingkup dan dunia "perniagaan" yg rata-rata diceburi oleh kaum cina mungkin "hancor".

    Isu pendatang tanpa izin diSabah wujud sejak Malaysia belum ditubuhkan, bukan cerita baru. Cuma bezanya kerajaan Philipina tak ambil kisah nak selesai masalah tu. Jadi bila Sabah jadi sebahgian Malaysia, kerajaan BN terpaksa 'perah otak' nak selesaikan.

    ReplyDelete
  14. MANUSIA NI CENDERUNG UNTUK MENERIMA HABUAN BERBANDING KETULUSAN HATI. MANUSIA KAN NAK CEPAT JEE..

    Cara mana? itu hak kerajaanlah asal jangan langgar undang negara.
    Betul juga kata Tun. Masa PM pertama terima "bangsa asing" jadi warganegara tak ada siapa persoalkan. Kerana apa? Pasal ikut undang2 dan perlembagaan. Soal siapa nak sokong parti mana itu adalah hak mereka. Contoh lagi: Pada satu ketika pelarian Brunei diberi suaka politik diMalaysia oleh kerajaan BN. Bila mereka dah jadi warganegara M'sia dan berkahwin dengan orang tempatan, ada yg menjadi ahli dan penyokong PAS atau PKR. Salah ke?

    DALAM ISU RCI tentang pendatang tanpa izin di Sabah, jangan nak salahkan kerajaan BN je. Kerajaan nak cari penyelesaian dan bukan nak tambah masalah.

    ReplyDelete
  15. Destined for multi-cornered fights in Sabah, state Pakatan Rakyat (PR) leaders will headline their Election 2013 campaign with a reminder to voters that the polls contest only has two contenders ― them and Barisan Nasional (BN).

    ReplyDelete
  16. “In the context of PR versus BN, we want people to see it as a one-to-one fight. And this is what we have been pushing to the people,” Sabah DAP secretary Dr Edwin Bosi said.

    ReplyDelete
  17. He laughed in agreement when asked if this was a deliberate ploy by PR to thwart any attempt by the remaining opposition parties in the state to woo voters their way.

    “As far as we are concerned, this is between PR and BN,” he pointed out.

    ReplyDelete
  18. But PR is up against parties led by bigwigs such as former Sabah chief minister Datuk Yong Teck Lee and political veteran Datuk Dr Jeffrey Kitingan, who are not only Sabah-born leaders but are also no novices to state politics.

    Yong’s Sabah Progressive Party (SAPP) and Jeffrey’s State Reform Party

    ReplyDelete
  19. (STAR) were initially included in seat distribution talks with Sabah PR but negotiation doors were slammed shut when both parties found that their demands could not be met.

    In the last update on the seat tussle among the anti-BN parties, it was decided that only DAP, PKR, PAS and their newfound Sabah-based allies, APS and PPPS, would enter the polls battle under the PR umbrella.

    ReplyDelete
  20. undi rahsia kalau rasa nak undi bn silakan kalau rasa nak undi pr juga silakan ada akau kisah,pa mahu gaduh gaduh mahu kereta lama kah atau kereta baru kereta lama banyak mahu pakai duit ho mahu pakai lo sudah lama lo masti mahu overhaul lo. jadi tukat lo

    ReplyDelete
  21. Strategi politik parti pembangkang yang meletakkan pemimpin-pemimpin utama mereka di Selatan tanah air iaitu Johor dilihat bakal menjerat leher mereka sendiri kelak.

    ReplyDelete
  22. Exco Pemuda UMNO yang juga Ketua Pemuda Kulai, Ali Mazat Salleh berkata perkara itu telah mula kelihatan hari ini yang mana sudah timbul beberapa cerita dan pelbagai desas-desus berhubung perkara berkenaan.

    ReplyDelete
  23. Justeru beliau menaruh keyakinan keghairahan parti-parti pembangkang untuk menyerang negeri itu dengan meletakkan beberapa pemimpin utama mereka pada pilihan raya umum ke-13 kali ini akan menjerat leher mereka kelak.

    ReplyDelete
  24. “Belum apa-apa lagi kita dah dengar macam-macam… dan budaya sebegini ditolak oleh pengundi Johor. Kita tidak menghalang sesiapa sahaja untuk bertanding tetapi berpaksikan kepada realiti dan keadaaan yang sebenarnya rakyat Johor tidak akan terima budaya sedemikian.

    ReplyDelete
  25. “Macam mana tiba-tiba sahaja orang luar bertanding di kawasan mereka sedangkan sebelum ini mereka sudah selesa dan kenal bagaimana wakil rakyat yang telah melaksanakan tugas serta tanggungjawab,” katanya.

    ReplyDelete
  26. Kata beliau lagi bukanlah hasratnya untuk menidakkan mana-mana pihak meletakkan calon daripada luar, tetapi itulah yang perlu difikirkan kerana tugas dan tanggungjawab kepada pengundi adalah yang diutamakan.

    ReplyDelete
  27. Tegas beliau jangan hanya kerana kuasa dan kepentingan politik semata-mata, perkara itu menjadi bahan permainan yang akhirnya rakyat akan menjadi mangsa.

    ReplyDelete
  28. “Apa pun terpulanglah kepada mereka, yang pasti bagi saya rakyat Johor tidak akan terima calon-calon sedemikian kerana mereka tidak ikhlas berkhidmat untuk rakyat. Lompat daripada satu kawasan ke satu kawasan yang lain.

    ReplyDelete
  29. “Selain itu, ianya sekadar dilihat gimik politik semata-mata dalam usaha menujukkan kepada umum bahawa mereka telah melebarkan pengaruh dan sebagainya, tetapi mereka jangan lupa rakyat hari ini cukup matang untuk memilih siapa yang menjadi wakil rakyat mereka,” katanya.

    ReplyDelete
  30. Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir hari ini berkata sokongan rakyat pelbagai kaum terhadap Barisan Nasional (BN) meningkat sekali gus menunjukkan keyakinan mereka terhadap parti itu.

    ReplyDelete
  31. kerajaan BN telah membuktikan bahawa parti itu mampu memerintah negara ini dengan sebaiknya meskipun terdapat beberapa kelemahan yang perlu diperbaiki.

    ReplyDelete
  32. "Pada keseluruhannya mereka (rakyat) telah lihat segala usaha kita dalam membantu rakyat apatah lagi Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) betul-betul bekerja keras bagi memastikan negara ini berada dalam keadaan aman dengan kerjasama semua rakyat tanpa mengira kaum," katanya.

    ReplyDelete
  33. Semalam, hari terakhir sebelum Dewan Undangan Negeri (Dun) Negeri Sembilan terbubar secara automatik hari ini, Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan meletakkan keyakinan Barisan Nasional (BN) akan kembali semula untuk memerintah negeri ini selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) ini, bahkan dengan majoriti lebih besar.

    ReplyDelete
  34. Mohamad berkata, beliau yakin BN akan mampu mencapai majoriti dua pertiga berdasarkan graf sokongan pengundi yang dilihat lebih stabil serta memihak kepada BN kini, berbanding sebelum ini kelihatan turun naik.

    ReplyDelete
  35. "Dalam politik apa-apa boleh terjadi. Sekarang ini kita sedang mendaki dan berusaha untuk menambah supaya majoriti dua pertiga akan dapat dicapai.

    ReplyDelete
  36. “Kita bukan nak riak atau sombong, tetapi kini kita sudah lepasi garisan untuk menang. Keyakinan saya tinggi iaitu lebih 50 peratus berikutan sentimen kebelakangan ini yang memihak kepada BN," katanya.

    ReplyDelete
  37. Bagaimanapun, katanya, beliau tidak mahu terlalu selesa dengan situasi sekarang, sebaliknya bersama-sama barisan pimpinan BN lain untuk terus meyakinkan rakyat agar memberi kepercayaan kepada BN terus mentadbir Negeri Sembilan.

    ReplyDelete
  38. setakat kibar2 bendera ni perkra biasa, itu pun mau heboh ka?

    ReplyDelete
  39. Chief Minister Datuk Seri Musa Aman said women in Sabah are never marginalised as safeguarding their rights and interests has always been one of the priorities in the Government's development agenda.

    ReplyDelete
  40. Speaking at the Sabah Women's Advisory Council (MPWS) 2011-2012 Appreciation Night Gathering at Shangri-La's Tanjung Aru Resort & Spa, here, Wednesday, he said this was reflected in the Government's huge allocations for women development programmes.

    ReplyDelete

  41. "MPWS would come to see me from time to time with ideas and suggestions.

    So far so good. As long as their proposals are good for women and the rakyat, the Government will consider their requests and provide the necessary funding.

    ReplyDelete

  42. "It depends. Of course, there are times when it may not be possible to meet the Council's requests," he said.

    ReplyDelete

  43. Musa, who is also State Finance Minister, said a classic example of the Government's contribution was that of Wisma Wanita which was officially opened by the wife of the Prime Minister, Datin Seri Rosmah Mansor in July 2010.

    ReplyDelete

  44. He recalled the occasion when then Chairperson of MPWS, Datuk Noni J. Said and then MPWS member, Datuk Asnimar Sukardi approached him in seeking land for the proposed building.

    ReplyDelete

  45. "I approved their land application, and their next request was funding for its construction. Again I gave the nod, and for a start, I gave an allocation of RM5 million which eventually went up to as much as RM16 million.

    ReplyDelete
  46. "And at every Budget Session, Asnimar, who was then Deputy Permanent Secretary in the Finance Ministry, would consistently push for an additional allocation to make Wisma Wanita a reality," he said.

    ReplyDelete
  47. On a similar note, Musa said wherever possible, he would not hesitate to promote women in the State Civil Service and statutory bodies.

    ReplyDelete
  48. "We have appointed women as CEO, Department Director and Permanent Secretary, among other senior positions. This is because women will discharge their duties well when entrusted with responsibilities."

    ReplyDelete
  49. parti pembangkang hanya pandai janji dan cakap kosong sahaja.

    ReplyDelete
  50. Kibar bendera sahaja, tidak perlu kecoh sangat.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.