Friday, March 30, 2012

Bukti UMNO Yakin Dapat Tawan Selangor

ULASAN: Kita tidak lihat bekas2 Menteri Besar di Kedah berkumpul dan membuat ikrar seperti di bawah. Yang lebih menghairankan Tan Sri Mike Tyson pun turun sama memberi ikrar selepas beberapa tahun mendiamkan diri.

Kenapa di Kedah kita tidak lihat Syed Razak, Mahadzir Mat Khir, Dato' Syed Nahar Shahabuddin atau Dato Osman Aroff berkumpul sebegini dan melahirkan keyakinan mereka menawan semula negeri Kedah?

Hatta di Penang sekalipun, mengapa bekas2 Timbalan Ketua Menteri dari UMNO seperti Ibrahim Saad ataupun Dato Hilmi Yahya berkumpul melahirkan keyakinan sebegini.

Ketahuilah, kesemua bekas2 MB Selangor ini telah pun mendapat maklumat bahawa kejatuhan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor adalah hampir pasti.

Apa yang berlaku di Terengganu pada 2004 akan berlaku di Selangor bulan Jun 2012 nanti.

Atas sebab itulah bekas2 Menteri Besar seperti di bawah ini cepat2 melahirkan sokongan mereka kepada UMNO sebagai "modal pelaburan" untuk mendapat ganjaran2 yang sewajarnya selepas Jun 2012 nanti.

Sekiranya Pakatan Rakyat dijangka menang bulan Jun 2012 ini, sudah tentulah bekas2 Menteri Besar di bawah ini tidak akan keluar beramai2. Mereka lebih baik diam ataupun menyatakan sokongan kepada Pakatan Rakyat.

Sekurangnya kepentingan2 mereka tidak akan terganggu di bawah penggal kedua kerajaan Pakatan Rakyat.

Dengan pernyataan sokongan terbuka di bawah, jelaslah mereka 100% yakin Kerajaan PAkatan Rakyat Selangor bakal tumbang bulan Jun nanti.

Maka, di bawah pentadbiran UMNO pasca Jun 2012 kelak, segala kepentingan mereka akan terjamin selamat. Mereka sudah tidak perlu takut dengan Pakatan Rakyat lagi kerana kerajaan Pakatan Rakyat bakal tumbang.

Memandangkan perangai beberapa orang "pimpinan" dalam Pakatan Rakyat yang berkuasa menghalang penipuan ini tetapi sengaja membiarkannya, Tulang Besi merasakan amat tipis peluang kita menghalang penipuan yang bakal berlaku Jun 2012 kelak.

Tulang Besi akan dedahkan segala maklumat selepas kerajaan Selangor bertukar dari Pakatan Rakyat kepada UMNO nanti.





-http://www.malaysiawaves.com

28 comments:
Write comments
  1. Selangor juga berpendapat bahawa kerajaan di bawah Pakatan akan tumbang bila PRU-13. Adakah UMNO boleh menawan Selangor kali ini, kita tunggulah PRU-13.

    ReplyDelete
  2. Nampaknya Pakatan semakin ditolak oleh rakyat sehingga ahli parti mereka juga hilang keyakinan terhadap mereka.

    ReplyDelete
  3. Nampaknya Selangor pun akan jadi negeri tumpuan dalam PRU13 ini selain Sabah.

    ReplyDelete
  4. Skandal pasir mungkin akan pengaruhi sokongan rakyat Selangor terhadap PR.

    ReplyDelete
  5. Tiada harapan untuk Pakatan menawan Putrajaya. pasti negeri yang sudah berada di bawah pentadbiran mereka juga akan jatuh ke tangan BN.

    ReplyDelete
  6. Rakyat Selangor sendiri ramai yang tidak menyokong perjuangan PR. tidak mustahil BN dapat menawan Selangor.

    ReplyDelete
  7. DULU ZAMAN tUN, tak ada internet,
    TV, surat khabar, majalah semuanya Tun Mamak yang control, sampaikan harakahdaily pun kena blok
    sekarang ada facebook, twiter dan blog.
    Pendek kata zaman syurga BN dah berlalu

    ReplyDelete
  8. Yg pastinya golongan atas pagar - terutama golongan menengah ke atas majoritinya akan berpihak kpd PR jika calon yg dtonjolkan PR memiliki kriteria seorang pemimpin atau BN mencalonkan calon yg dkenali korup. Itu pasti. Samada kawasan itu selamat atau tak utk UBeNd sudah tiada dibahagian Semenanjung Malaysia. Sabah n Sarawak mungkin 20%~40% memihak PR.
    Tak mustahil negeri yg dperintah BN semakin berkurangan dan tak mustahil juga PR memerintah Malaysia jika rakyat Sabah n Sarawak bertindak berani memberi 30~40 kerusi parleman kpd PR.
    Kita tunggu dan lihat PRU13.... Yg pastinya pembangkang yg kuat membolehkan rakyat mendapat pelbagai faedah dr pemerintah utk menambat hati pengundi..... TERBAIIIKKKKK...

    ReplyDelete
  9. keseluruhan rakyat negara malaysia PRU 13 kita semua mesti berhijrah kpd PKR,PAS,DAP atau ABU.......sekiranya pakatan ambil alih,tak perlu lg kita memikirkan pasal politik lg sepanjang thn.SYABAS TAN SRI moga negeri Selangor terus maju.

    ReplyDelete
  10. hanya isu pasir dan sampah jer yang bn nak selalu buat auta..

    ReplyDelete
  11. Selamat atau tidak kita tunggu dan lihat nanti..InsyaAllah kalau tiada penipuan, UMNO(BN) pasti kalah teruk dalam PRU13 nanti....

    ReplyDelete
  12. Seharusnya kita harus berhati2..Mereka yakin bukan kerana sokongan rakyat pada mereka tapi kerana sokongan SPR berpihak kepada mereka dan sokongan pendatang2 asing yang diberi IC baru..Jumlah pendaftar baru yg tiba2 meningkat begitu mendadak yang sebenarnya membimbangkan kita. Kalau tidak menipu bukan UMNO namanya!

    ReplyDelete
  13. Bukan saja Selangor, negeri2 pembangkang lain pun BN/UMNO dapat tawan kembali juga...yakin saja!!

    ReplyDelete
  14. kedudukan Pakatan di Selangor mmg makin tergugat lebih2 lagi dgn skandal pasir yang berleluasa di Selangor. tidak mustahil Pakatan akan kalah di Selangor.

    ReplyDelete
  15. Selangor akan kembali dalam Umno juga tu nanti.

    ReplyDelete
  16. Jangan vote PR lagi, dalam pemerintahan PKR bukan maju pun selangor, sme juga ada skandal. hampeh.

    ReplyDelete
  17. Rakyat kena pintar dan bijak untuk memilih bila tiba pilihanraya ke 13.

    ReplyDelete
  18. Jika rakyat dapat memutuskan dengan bijak siapa yang akan menang, pasti keputusan tidak akan disangkal.

    ReplyDelete
  19. Berjuang dengan jujur dan tidak ada penyelewengan yang berlaku.

    ReplyDelete
  20. PR AKAN TERUS MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN DI SELANGOR DAN NEGERI PAKATAN YANG LAIN, MALAH NEGERI YANG DITADBIR BN SEKARANG INI AKAN BERALIH, KITA TUNGGU PRU 13.

    ReplyDelete
  21. x salah utk mimpi...jgn pula selepas GE13, ramai org UMNgOk kena strok!!!

    ReplyDelete
  22. Kalau BN dapat memberikan yang terbaik kepada rakyat maka tidak mustahil perkara ini akan menjadi kenyataan.

    ReplyDelete
  23. Buktikan yang mana setiap masalah yang dihadapi telah pun ditangani dan diselesaikan oleh Kerajaan.

    ReplyDelete
  24. dapat tawan atau tidak, yang penting Pakatan akan tetap membangkang selepas PRU13..

    ReplyDelete
  25. Kami semua rakyat Sabah akan berjanji BN akan dikuburkan bersama2 dengan penyelewengan kuasa serta politik kotor mereka selama ini. Kami anak muda lebih memahami dimana benar & dimana tidak benar. Kami yakin BN akan hilang banyak kerusi kali ini.

    ReplyDelete
  26. Prestasi Kewangan Negeri Sabah Kekal Cemerlang

    Selaras dengan peraturan-peraturan kewangan yang ditetapkan, sumber dan perbelanjaan kewangan negeri Sabah sentiasa diurus secara berhemat, berkesan dan efisien. Ketua Audit Negara telah mengiktiraf negeri Sabah sebagai salah sebuah negeri yang mempunyai rekod terbaik dalam pengurusan kewangan. Dengan kecemerlangan ini, bagi tahun 2011, negeri Sabah sekali lagi telah dianugerahkan “Sijil Tanpa Teguran” (Clean Bill) yang menjadikan penganugerahan ini mencatatkan rekod selama 12 tahun berturut-turut.

    Negeri Sabah adalah sebuah negeri yang kaya dengan pelbagai khazanah alam. Khazanah itu termasuklah bahan mineral, biodiversiti tanah pertanian dan warisan budaya yang merupakan asas atau tulang belakang terhadap pertumbuhan ekonomi negeri ini. Dengan mengambilkira kekayaan berkenaan serta kedudukan fiskal negeri yang mantap serta kapasiti untuk melaras kutipan hasil negeri, RAM Rating Services Berhad sekali lagi telah memberikan penarafan “AAA” ( Triple A ) kepada negeri Sabah untuk 4 tahun berturut-turut. Manakala, untuk pengurusan dan proses bajet negeri yang teratur dan mematuhi peraturan, Moody International pada tahun 2012 ini telah sekali lagi memberikan pensijilan MS-ISO 9001:2008 yang mana ini merupakan pencapaian cemerlang selama 4 tahun berturut-turut.

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  28. Just to add, ada sebab Syed Nahar tidak berkumpul. Beliau meninggal pada tahun 1998 pada umur 64. Keyakinan beliau pada UMNO juga mula pudar selepas tahun 1984 , iaitu tahun beliau meletakkan jawatan selepas ditohmah oleh Mahadet dan Sanusi Junid. Beliau juga menolak pelawaan untuk menyertai Semangat 46 oleh Tengku Razaleigh kerana sudah mula jauh hati dengan politik. Beliau selalunya berharap bahawa Mahathir akan menyaksikan UMNO BARU hasil Mahazalim akan tumbang....Beliau sependapat dengan Almarhum Tunku dan Tengku Razaleigh bahawa hayat UMNO tidak lama dan matlamat UMNO BARU hasil Mahadet jauh menyimpang dan tersasar dari matlamat asal

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.