Saturday, March 31, 2012

Sekitar Majlis Solat Hajat & Ceramah Perdana PR

Majlis Solat hajat & Ceramah Perdana yang diadakan di Padang Perdana Kota Bharu ini dimulakan dengan kuliah maghrib oleh YB Ust Nasuruddin Daud,seterusnya solat isyak dan solat hajat oleh puluhan ribu rakyat Kelantan dengan diimamkan YB Ust Muhammad Mustafa.

Majlis diteruskan dengan Ceramah Perdana 'PUTRAJAYA BERMULA DISINI' oleh YB Tan Seng Giaw, Hj Muhammad Sabu, YAB Tok Guru Nik Aziz dan YB DS Anwar Ibrahim. Turut berucap YB Datuk Husam Musa.


Solat Hajat :




Ceramah Perdana :

















Gambar : Berbagai sumber di Facebook dan edit Ustream
ehsan: Tinta Hijau dari Kaki Bukit

18 comments:
Write comments
  1. Adakah Orang-orang yang hadir itu di bagi duit saku yakni elaun, nasi tapau, kenderaan percuma macam majlis anjuran UMNO!

    ReplyDelete
  2. UMNO LEMBU boleh jalan lah,

    ReplyDelete
  3. PAS perlulah menunaikan JANJI 22 PERKARA yang dibuat terhadap rakyat Kelantan sejak PRU-12. JANJI TETAP JANJI, JANGAN CAKAP TAK SERUPA BIKIN.

    ReplyDelete
  4. Sama ada PKR mampu menawan Putrajaya ataupun tidak terpulang kepada sokongan rakyat, adakah PKR mampu membuktikan kepada rakyat bahawa mereka mampu menjadi pemimpin yang baik?

    ReplyDelete
  5. Ape dia 22 perkara yg pas jnjikan itu cuba citer sikit...

    ReplyDelete
  6. Baru janji tak apa tapi yang Mahathir lakukan pecah tanah highway Tenom Beaufort MELALUI SUNGAI PADAS hampir 15 tahun dulu apa hal. UMNO DAN BN MEMANG PENIPU RAKYAT TERSOHOR NEGARA!

    ReplyDelete
  7. Rakyat Kelantan berpendirian JIKA 22 Tuntutan Rakyat Kelantan tidak dipenuhi sebelum PRU-13, Rakyat Kelantan bersedia untuk menukar Kerajaan PAS Kelantan kepada kerajaan yang baru iaitu Kerajaan Barisan Nasional.

    ReplyDelete
  8. BN akan menang juga akhirnya. Habis cerita.

    ReplyDelete
  9. Apa isi kandungan ceramah tersebut?

    ReplyDelete
  10. bilangan kehadiran ceramah belum menentukan apa2.

    ReplyDelete
  11. SYUKUR ALHAMDULILLAH, NAMPAK GAYANYA SOKONGAN RAKYAT KIAN BERTAMBAH-TAMBAH, TIDAK ADA YANG MUSTAHIL PR KE PUTERAJAYA, SELAMAT TINGGAL UMNO BN.

    ReplyDelete
  12. undi la dengan bijaksana

    ReplyDelete
  13. Government is constantly making efforts to ensure the people in this country live in happiness

    ReplyDelete
  14. Kita tengok saja nanti bila tibannya PRU akan datang.

    ReplyDelete
  15. Semoga Kerajaan akan meneruskan usaha beliau untuk memastikan yang mana mereka akan terus menjadi pilihan rakyat untuk terus mentadbir pada akan datang.

    ReplyDelete
  16. owh,, rakyat kelantan.. ingatkan rakyat di seluruh Malaysia..

    ReplyDelete
  17. TAWARAN JAWATAN KOSONG SEBAGAI MENTERI BESAR KELANTAN PRU 13


    Kerajaan Wahyu Ilahi mempelawa mana-mana rakyat yang berminat untuk mengisi jawatan seperti yang tertera di atas: antaranya,
    a. Boleh berkomunikasi dengan tuhan (menentu tempat bertanding).
    b. Bijak memutar belit firman Allah. (ingat- tuhan pun mencarut-marut)
    c. Boleh memanggil malaikat (itu sb PAS sts menang di Kelantan wp org susah mengeluh).
    d. Boleh berkawan dengan syaitan, asal dendam kesumat tercapai.
    e. Sentiasa sanggup `seia sekata` dangan kuffar harbi DAP dan `diliwat` pelbagai cara oleh PKR (PR dan sts enggan bermuzakarah dengan UMNO).
    f. Tak perlu bersekolah Tahun Satu pun di Malaysia. Memadai di Pakistan, India @ Lughatul Arabiah shj. Tak perlu belajar sains @ matematik.
    g. Tak perlu lulus SPM dan lulus ujian lisan BM diperingkat SPM.
    h. Pandai bangangkan pengundi Kelantan dengan ancaman pahala dan dosa!
    i. Bijak memundurkan Kelantan (cth - ajak rakyat fokus subsidi minyak..wp jambatan `meme` sentiaso dibakar).nak memajukan negeri hanya memerlukan ihsan org lain& air liur sj.
    j. Pandai memujuk & memanggil pejuang2 di Selatan Thailand yang memiliki 2 kerakyatan turun mengundi setiap kali PRU di Kelantan atas nama fisabilillah.
    k. Mempunyai pelbagai teknik & mengajak rakyat Kelantan sentiasa anti UMNO.
    l. Gedebe/ riak; putar belit; hasad; pengecewa; bodoh sombong; hati sentiasa busuk; pendendam, bangang matematik tambahan.. amat dialu2kan.
    m. Pandai tunjuk sentiasa beribadat/ rapat dengan tuhan pada rakyat Kelantan.
    n. Sentiasa menang cakap ( mace Pertandinge Dikir Barat).
    o. Pandai berceramah& berjanji .. berjanji..berjanji.. kemudian buat2 lupa aje..pandai tuding adalah satu kemestian!
    p. Sokong kewujudan Israel, LGBT, Irshad Manji, secara putar belit.
    q. Pandai beralasan dengan tuhan demi merealisasi impian @ dendam.


    Syarat2 lain:
    a. Buta, pekak, bisu, tuli pun tidak mengapa kerana ahli dan muslimah2 PAS (yang dimental block dgn syurga) tetap akan bersama anda!
    b. Sanggup tunjuk `semaye` di rumput depan rakyat Kelantan atau di luar Kelantan.
    c. Pandai memenangi redha pengundi dari redha Illahi.
    d. Pandai perasankan diri bahawa perjuangan Islam hanya berjaya dibawa oleh PAS! Hanya PAS sahaja akan masuk syurga. Negara2 lain yang tiada parti PAS - gagal dapat pahala & masuk syurga.


    Benefit :
    1. Disayangi rakyat Kelantan.
    2. Tak akan ditegur terutama oleh institusi lebih tinggi dari politik seperti Kehakiman, Raja2, mahupun golongan ulama.
    3. Dapat keahlian seumur hidup sebagai jemaah si pening lalat yang mental block.
    4. Pencen yang amat lumayan ( 1 term, dpt pencen RM3000, 5 term? 5 term sbg ADUN lagi?).
    5. Berjaya mundurkan negeri Kelantan. Tuding jari aje pada orang lain! (Tak caye? Moh kita tengok Klate lerr nih!!!? 2012 Bandingkan air/ jalan raya sahaja dgn Teganu/ Johor/ Melaka.. )
    6. Org yg jahat - keluar dari Klate! .. Yg miskin dan hina - Cari kerja dengan Kerajaan Pusat dan bawa masalah di negeri lain! ... Yg gedebe dok terus di Klate!! .. Balik undi PAS untuk tunjuk baik & masuk Syurga bersama tok guru sekeluarga/ se kroninya.
    7. BN buat, terima/ pegang jwtn – disumpah!! tapi jika anak2, menantu, sedare, kroni pegang jwtn cpt2 hukumkan ia adalah harus dan fardu kifayah!
    8. Kerajaan Pusat takut tangkap pejuang PAS, kerana setiap org yg berpolitik adalah sts betul (amat dipuja oleh penyokong2).


    * kena pegang jawatan ini sampai mati! Biarkan negeri Kelantan keseluruhannya sentiasa ketinggalan akibat membuat keputusan yang amat tepat ini. Gedebe2 & muslimah ini terlebih pandai wp hampir semuanya makan gaji dengan kerajaan pusat! Tak boleh ditegur..cepat melenting! Alahh, biarkan.. biarkan si luncai terjun dengan labu-labunya!!

    ReplyDelete
  18. Saudara-saudara sekalian percayalah,



    Kita menentang PAS, bukan kerana nama dia PAS. Kita menentang Pakatan Rakyat bukan kerana dia lama membangkang kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan pemimpin yang rendah moralnya, pemimpin yang menyokong Seks Bebas dan pemimpin yang menipu demi hendak berkuasa. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.


    Percayalah saudara-saudara sekelian,
    Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan menolak hukum Allah mengenai liwat dan zina.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.