Sunday, February 24, 2013

‘Ini Kalilah’ Gelombang Terkuat Di Sabah

Sokongan rakyat Sabah terhadap Pakatan Rakyat jauh lebih hebat berbanding gelombang penukaran kerajaan negeri sebelum ini, kata bekas pemimpin Umno negeri itu.

Bekas Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Ahmad Shah Tambakau yang mengisytihar menyertai KEADILAN minggu lalu menyifatkan gelombang ‘Ini Kalilah’ tidak dapat disekat oleh Umno.

“Apabila Ahli Parlimen Tuaran, Wilfred Bumburing keluar BN dan sokong Pakatan, sambutan masyarakat Kadazan Dayak Murut begitu kuat.

“Masa saya masih dalam Parti Bersatu Rakyat Jelata Sabah (Berjaya) pada 1985 pun tidak sekuat ini,” katanya kepada Keadilan Daily.

Beliau bersama-sama Yapin Gimpoton mengisytihar menyertai KEADILAN ketika lawatan Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Sabah pada hari pertama Tahun Baru Cina pada 10 Februari lalu.

Bekas Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Keningau itu bertekad membawa obor semangat perubahan itu ke setiap pelusuk masyarakat pedalaman di Sabah.

“Berdasarkan pemerhatian, sekitar Pantai Barat Sabah dan pedalaman sudah tolak Umno. Kali ini, rakyat Sabah sudah berani lawan Umno secara terbuka.

“Ternyata mereka sedia, Sabah tidak kisah untuk tukar kerajaan. Kerajaan ini zalim, kita tukar sahaja,” katanya.

Kata Ahmad, rakyat Sabah bukan saja mahu menukar kerajaan negeri, bahkan berhasrat menukar kerajaan Persekutuan berikutan jemu dengan janji BN.

“Rakyat tolak Umno BN seperti kita menangkan Berjaya dan selepas itu rakyat tukar pula kepada Parti Bersatu Sabah (PBS),” katanya.

Beliau juga tidak peduli dengan tohmahan konon penyertaannya dalam KEADILAN kerana mahu menjadi calon, sebaliknya fitnah itu dijadikan pembakar semangat untuk menghumbankan Umno.

Ahmad kecewa lantaran tabiat rasuah di kalangan pemimpin Umno semakin buruk dan menjadi-jadi hingga menyebabkan kemarahan rakyat.

“Ramai pemimpin Umno Sabah terlibat skandal aliran wang haram, kebas balak, rampas tanah. Banyak sangat rasuah tapi ada pihak buat tidak tahu sahaja,” katanya.

Beliau juga kesal kerana pemimpin Umno BN langsung tidak mempeduli isu pembelaan rakyat Sabah.

“Sudah lama kita buat perhati perkembangan politik Sabah. Bermula apabila Wilfred bawa isu Hak Tanah Adat ke Parlimen tetapi tiada perkembangan sehingga beliau keluar BN.

“Pada masa sama, kita tengok bagaimana KEADILAN buat kerja, banyak yang dibongkar untuk kebaikan rakyat,” katanya.

129 comments:
Write comments
  1. BONGKAR JGN TAK BONGKAR INI KALI LAH

    ReplyDelete
  2. `INI KALILAH` pada sebilangan guru2 kristian adalah mahu menukar kerajaan yang ada. tapi, bukan semua. `INI KALILAH` pada kami – anak-anak Sabahan di sini adalah buat PM Najib yang baru memerintah negara!

    kali ini, kami rakyat bawahan sebulat suara bersetuju mengundi BN sebagai peluang baru ke arah yang lebih baik. VOTE BN bagi kejayaan berterusan! moga calon2 yang dipilih tidak mungkir lagi & menyokong BN/ DACING berterusan!! anak-anak Sabah akan terbela zahir & bathin. `INI KALILAH`

    DACING!!!! DACING!!! DACING!!!! pasti menang.. `INI KALILAH!!!!!!!!!`

    ReplyDelete
  3. Yes INI KALILAH bn?umno berkubur di Sabah,UMNO derhaka kepada rayat ini terbukti di RCI kes projek IC untuk PTI merampas Sabah apabila mereka telah ramai paling senang di Kota Kinabalu mana ada pasar Bajau,dusun atau brunei tetapi pasar Filipin ada pula aduuu kalu petang seran jalan di Sinsuran macam bukan di Sabah tetapi di Filipin sunggu sedih kerja tangan BN ini,inikalilah kita berabis kubur ini BN.

    ReplyDelete
  4. Nampak BODOH kan si Anony Feb 24 at 8.13am di atas. Cuba 'menari' tapi lantainya senget. Kah kah kah.

    ReplyDelete
  5. adalah malang orang yang macam Anony Feb 24 at 8.13am, yang boleh ekses internet tapi buta maklumat,kalau ye pun ko penjilat segala keburukan umno-bn tapi janganlah ko telanjangkan kebodohan ko pada khalayak...tuduhan ini bukan baru semalam,malah dah bertahun,tapi ada kerajaan dan pehak berbabit saman pehak tertentu???...tiada...kerana lebih banyak pembongkaran pasti akan terdedah jika kemahkamah.....ada akai pakai...

    ReplyDelete
  6. Beginilah kaum kaum yg mudah sangat perbodohkan oleh pemimpin mereka sehinggakan lembu Kak Ijat santai dalam condo pun kamu tak tau, punya la buta perut..

    ReplyDelete
  7. SETUJU TERUSKAN PERJUANGAN KALAU TIDAK SUATU HARI NANTI WARGA FILIPIN DAN WARGA INDON / BANGLA / WARGA / PENDATANG ASING YG AKAN JADI PEMIMPIN DI NEGERI SENDIRI...ORG TEMPATAN PULA JADI PELARIAN AKIBAT PEMIMPIN UMNONGOK YG RAKUS....PRU 13 INI ADALAH KALI TERAKHIR BUAT KITA RAKYAT MALAYSIA MENENTUKAN PEMIMPIN YG TERBAIK SEPERTI PAKATAN RAKYAT...KITA MESTI HAPUSKAN UMNO....INI KALI LA .....KITA TUKAR SEMUA PEMIMPIN UMNO....

    ReplyDelete
  8. Tumbangkan UMNO bahalul kerana ini partilah rakyat tidak suka. Parti
    penipu,rasuah dan pembohong.

    ReplyDelete
  9. Jgn risau..maklumat bocor dr Putrajaya, insya allah PR akan tawan Putrajaya.!!

    ReplyDelete
  10. Sejujurnya...saya sokong parti PR ni tp xtau la..saya takut tunduk kepada pemimpin yang homoseks ni...mau tau dlu..kes dna dia meliwat sda settle ka??? Pls pls pls para penyokong PR tlg jwb prtanyaan saya ini

    ReplyDelete
  11. KAU NIE LEMBU SEX ANONY FEB 25,2013 at 2:56AM buta mata dan hati kan itu semua drama BN sial.

    ReplyDelete
  12. Mahathir masih berkeyakinan bahawa BN masih boleh menang pada PRU-13, namun jika kemenangan itu, adalah kemenangan yang hanya dengan majoriti mudah; ianya tidak baik untuk negara.

    ReplyDelete
  13. Kerajaan yang membentuk kerajaan dengan majoriti mudah akan senantiasa membuat polisi yang popular, walaupun polisi itu tidak baik untuk perkembangan negara.

    ReplyDelete
  14. Selain itu, kerajaan yang tidak mempunyai kuasa 2/3 dalam dewan rakyat akan senantiasa sibuk mempertahankan kerajaan, tanpa punya masa untuk merancang membangun negara. Selain itu, kerajaan demikian terlalu rentan terhadap keajatuhan, jika berlaku lompat parti beramai-ramai.

    ReplyDelete
  15. Atas sebab itu, rakyat perlu menentukan kerajaan yang benar-benar kuat untuk memerintah negara, agar supaya negara secara umumnya bertambah maju.

    ReplyDelete
  16. Kemajuan sesebuah negara diukur daripada segi GNPnya, dan selain itu, peluang-peluang perniagaan yang senantiasa tersedia, agar rakyat menikmatinya daripada segi peluang kerja.

    ReplyDelete
  17. Walaupun keupayaan pembangkang dikatakan berada pada puncaknya ketika ini atas asas, mereka menguasai dua negeri kaya-Selangor dan Pulau Pinang selain Wilayah Persekutuan, Kedah dan Kelantan, namun parti-parti pembangkang belum mampu menembus kawasan-kawasan tradisi BN, terutama di kawasan luar bandar di Semenanjung dan secara keseluruhan di Sabah dan Sarawak.

    ReplyDelete
  18. Berasaskan kedudukan jumlah kerusi Dewan Rakyat, kerajaan dengan majoriti mudah adalah mampu menang 112 kerusi, manakala kuasa 2/3 adalah 148 kerusi daripada jumlah keseluruhan 222.

    ReplyDelete
  19. Pada PRU-2008, BN hanya mampu menang 139+1 dan kekurangan 8 kerusi untuk kuasa 2/3. Di Semenanjung daripada 166 kerusi parlimen yang tersedia, BN menang 85, manakala PR 80, sementara 1 bebas menerusi Datuk Ibrahim Ali.

    ReplyDelete
  20. Di Sabah dan Sarawak pula kerusi yang tersedia 56 kerusi termasuk WP Labuan. Daripada jumlah kerusi itu BN menang 54 kerusi.Berasaskan kepada keputusan PRU-2008 itulah Sabah dan Sarawak dianggap sebagai simpanan tetap BN, kerana walaupun tsunami politik melanda BN di Semenanjung, namun Sabah dan Sarawaklah menjadi penyelamat.

    ReplyDelete
  21. Atas asas kedudukan Sabah dan Sarawak itulah, Pembangkang melalui Anwar berusaha dengan berbagai cara untuk menwujudkan persepsi bahawa Sabah dan Sarawak bukan lagi simpanan tetap BN, melalui tindakan membeli para pemimpin BN. Sebenarnya usaha Anwar membeli para pemimpin BN bermula pada tahun 2008 sebelum Hari Malaysia, yang lebih dikenali sebagai Gerakan 16 September.

    ReplyDelete
  22. Atas kemampuan Anwar memikat, maka para pemimpin seperti Datuk Yong Teck Lee berjaya dipujuk untuk keluar daripada BN, kemudian diikuti oleh MP Beaufort-Datuk Lajim Ukin dan MP Tuaran-Datuk Welfred Mojilip Bumburing.

    ReplyDelete
  23. Usaha Anwar membeli seramai mungkin pemimpin berterusan, apabila berjaya menggait mantan Bendahari Umno Sabah- Tan Sri Ibrahim Menudin dan pemimpin veteran yang suka melompat parti Datuk Yahya Lampong.

    ReplyDelete
  24. Anwar mencuba mengelabui mata rakyat Semenanjung, bahawa Sabah dan Sarawak bukan lagi simpanan tetap BN, dengan persepsi itu, maka rakyat Semenanjung diharapkan memberi sokongan padu terhadap PR pada PRU-13 akan datang, kerana "sure" PR akan membentuk kerajaan baru di Putrajaya, kerana rakyat Sabah dan Sarawak juga turut sama.

    ReplyDelete
  25. Sebenarnya dalam keadaan sekarang, tiada parti yang boleh membentuk kerajaan persekutuan tanpa sokongan rakyat Sabah dan Sarawak, kerana kekuatan antara BN dan PR di Semenanjung hampir seimbang.

    ReplyDelete
  26. Suasana politik semasa di Semenanjung adalah mustahil baik BN atau PR boleh menang di atas 100 kerusi Parlimen.

    ReplyDelete
  27. Jikapun berlaku kejutan, mungkin BN mampu menambah antara 10-15 kerusi diatas pencapaian tahun 2008; demikian juga PR mungkin boleh menambah jumlah kerusi yang sama. Namun, penentu tetap terletak di Sabah dan Sarawak.

    ReplyDelete
  28. Di Sarawak mungkin PR boleh menang antara 4-6 kerusi Parlimen, sementara di Sabah mungkin dengan jumlah yang sama. Jika senario ini berlaku, maka kekuatiran mantan Perdana menteri Tun dr Mahathir akan benar-benar belaku. Kerajaan yang dibentuk nanti adalah kerajaan yang lemah. Kerajaan yang lemah, boleh mengakibatkan negara mundur ke belakang, dengan itu, wawasan 2020 terlihat dekat, namun terlalu jauh untuk digapai.

    ReplyDelete
  29. February 24, 2013 at 8:13 AM :

    undi DACING MIRING? lain kali laa...

    ReplyDelete
  30. SEJAUH MANAKAH KEHEBATAN PEMBANGKANG INI UNTUK MEMPERTAHANKAN NEGARA BERBADNING KERAJAAN YANG TELAH MENTADIR NEGARA BERTAHUN LAMANYA, SEHINGGA DIKENALI DI SELURUH NEGARA.

    ReplyDelete
  31. KITA TIDAK PERLU SOKONG DENGAN EMOSI. MEMANG TIADA KERAJAAN YG SEMPURNA. TAPI, HARUS FIKIR KEBAIKAN DAN KEBURUKAN PEMBANGKANG JUGA. TIDAK PATUT TERUS FIKIR PEMBANGKANG ITU BAIK, MENTANG-MENTANG SEMUA MAU BAGI FREE. KITA HARUS ADA PENGETAHUAN YANG LUAS BUKAN SAJA DALAM HAL EKONOMI MALAH UNDANG2 DAN KEPOLITIKAN ITU SENDIRI

    ReplyDelete
  32. INI AKAN BERLAKU KALAU PR JADI KERAJAAN PERSEKUTUAN
    HARUS BACA - Gambaran Sebenar Dari Hari Pertama Ke 100 Hari Pemerintahan PR

    Berjanji memang mudah, apatah lagi dengan penyokong fanatik PR yang walaupun PR tidak tunai janji, akan tetap sokong buta tuli.

    Namun, begitu, dengan penyokong yang tidak begitu fanatik, tidak buta dan tidak tuli agak sukarlah untuk berjanji kerana mereka akan mula menilai janji-janji sebelumnya yang masih tidak tertunai satu pun.

    Apatah lagi dengan bukan penyokong kerana mereka pastinya bukan sahaja tidak percaya malah akan menghalusi setiap satu janji tersebut untuk melihat dari segi praktikal dan logik perlaksanaannya.

    Blog-blog pembangkang giat menguwar-uwarkan bagaimana BN merasa tercabar dengan janji-janji PR.

    Hakikatnya, tiada siapa yang tercabar pun malah hampir semua pemimpin dan penyokong BN yang membaca janji-janji PR kalau tak ketawa berguling-guling, hanya akan mencebikkan saja mulut kerana malas melayan orang-orang gila yang membuat janji gila juga.


    ReplyDelete
  33. INI AKAN BERLAKU KALAU PR JADI KERAJAAN PERSEKUTUAN

    HARUS BACA - Gambaran Sebenar Dari Hari Pertama Ke 100 Hari Pemerintahan PR

    Antara janji-janji PR sekiranya menjadi kerajaan pusat ialah:

    • Mereformasikan institusi penting negara seperti Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Pejabat Peguam Negara, Polis Diraja Malaysia untuk mengembalikan kewibawaan kepada sistem pentadbiran kerajaan;

    • Memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA);

    • Mengarahkan Khazanah Nasional Berhad, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja dan badan milik kerajaan yang memiliki konsesi lebuh raya untuk menyempurnakan ambil alih aset lebuh raya oleh kerajaan dengan tujuan menghapuskan tol;

    • Merombak struktur subsidi negara bagi mengurangkan subsidi kepada pihak swasta dengan memindahkannya bagi menampung perbelanjaan subsidi rakyat;

    • Mengiktiraf peranan dan jasa kakitangan awam dengan mengkaji semula struktur gaji bermula dengan menaikkan imbuhan perguruan sebanyak RM500 sebulan setiap guru sebagai penghargaan kepada mereka;

    • Menjadikan air sebagai hak rakyat dengan mengembalikan semua konsesi pengurusan air yang diuruskan swasta kepada kerajaan;

    • Menyediakan perkhidmatan internet Wi-Fi percuma kepada semua rakyat di kawasan bandar dan separa bandar;

    • Membatalkan Felda Plantations bagi membuka ladang yang kini diuruskannya kepada generasi kedua dan ketiga FELDA;

    • Menaikkan royalti minyak kepada Sabah, Sarawak, Terengganu dan Kelantan kepada 20 peratus;

    • Menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyelesaikan kemelut pendatang tanpa izin dan kerakyatan di Sabah.

    ReplyDelete
  34. INI AKAN BERLAKU KALAU PR JADI KERAJAAN PERSEKUTUAN

    HARUS BACA - Gambaran Sebenar Dari Hari Pertama Ke 100 Hari Pemerintahan PR

    Tidak perlulah kita ulas satu persatu janji-janji tersebut di sini kerana kebanyakannya telah pun dibincangkan dari segi logik dan praktikalnya oleh beberapa pemimpin UMNO di dalam media perdana.

    Melihat dari gelagat pemimpin PR yang umpama beruk sarkas dengan mentaliti yang juga sama dengan binatang itu yang tidak mampu berfikir, sudah cukup untuk kita buat kesimpulan yang PR tidak berupaya langsung untuk menunaikan janji mereka. Jangan pula kita terkejut jika mereka tidak berniat pun untuk menunaikan janji-janji tersebut.

    Segala janji itu hanyalah janji politik, janji pilihan raya atau janji undi semata-mata.

    Satu-satunya yang boleh dijanjikan akan berlaku dalam masa 100 hari pemerintahan PR, sekiranya mereka berjaya mendapat mandat menjadi kerajaan ialah, huru-hara.

    Dalam 10 hari pertama pemerintahan PR, kita akan melihat perbalahan mengenai jawatan TPM antara PAS dan DAP dan mungkin PKR sendiri. Tidak mustahil jawatan PM juga akan menjadi rebutan di mana ada pihak yang akan mempertikaikan kekuatan parti dan pengalaman masing-masing untuk jawatan tersebut.

    Dalam masa 30 hari, pemimpin PAS kemungkinan besar akan mengalah untuk jawatan tertinggi dan ini akan menimbulkan ketidakpuasan hati di kalangan penyokong mereka. Bagaimanapun, tahap kekecohan yang berlaku tidak dapat dijangka. Kemungkinan demonstrasi ganas tidak dapat diketepikan.

    Seterusnya, dalam masa 45 hingga 60 hari, PR mungkin berjaya mengawal kekecohan ini dan akan cuba fokus ke arah pentadbiran negara. Di peringkat ini, proses penyerapan pluralisme iaitu kesamarataan agama akan mula menyerlah. Di celah-celah itu akan ada juga tekanan yang kuat untuk menjadikan Malaysia negara republik. Hak-hak Melayu akan digadai secara halus sehingga PAS tidak sedar.

    ReplyDelete
  35. INI AKAN BERLAKU KALAU PR JADI KERAJAAN PERSEKUTUAN

    HARUS BACA - Gambaran Sebenar Dari Hari Pertama Ke 100 Hari Pemerintahan PR

    Rakyat, terutamanya Melayu akan mula bangkit menentang pluralisme agama, penghapusan hak Melayu serta penubuhan negara republik. Tahap kekecohan dijangka buruk sehingga memaksa Akta ISA yang baru sahaja dihapuskan oleh PR, diperkenalkan semula dengan menggunapakai nama baru.

    80 hari kemudian, akan ada pemimpin PAS yang membuka mata sedikit setelah melihat agama dan bangsanya dilelong lalu bertindak keluar parti. Satu kerjasama akan terbentuk antara bekas pemimpin PAS dengan UMNO untuk mempertahankan bangsa dan agama.

    Melihat Melayu bangkit secara tiba-tiba, Anwar akan bermain wayang lagi dan cuba memulihkan sokongan dengan mengambil hati Melayu dan mula memberi kata dua kepada DAP.

    Di ketika ini, DAP akan membongkar semula kes liwat Anwar lengkap dengan segala bukti lalu menyumbat Anwar kembali ke penjara.

    100 hari kemudian dan seterusnya Malaysia akan benar-benar huru-hara dengan penyokong Anwar yang merusuh dan bangsa Melayu yang marah. Lalu Anwar akan mencuba sekali lagi meminta kuasa besar masuk campur sepertimana sebelumnya dengan harapan dia akan dilantik menjadi PM kembali jika berjaya bebas kembali.
    Namun, hubungannya dengan kuasa besar terbatas kerana pemerintahan diktator dan chauvinis DAP tidak mungkin memberi kelonggaran dan keistimewaan kepadanya untuk berhubung dengan dunia luar dari dalam penjara sepertimana UMNO/BN.

    Kerosakan dan kemusnahan yang berlaku dalam 100 hari pemerintahan PR dijangka terlalu teruk dan tidak mungkin dapat diperbaiki lagi dalam 100 tahun yang akan datang.

    Segala syarikat GLC akan diterajui oleh kaum Cina dan dalam masa 1 – 2 tahun kemudiannya, tidak akan ada satu pun bangsa Melayu yang menjawat walaupun jawatan Pengurus rendah di syarikat-syarikat tersebut.

    Kaum Melayu akan terpinggir dengan ketiadaan kuota bumiputera, hak istimewa dan Raja-raja. Tanah-tanah Melayu akan dirampas dan Melayu akan dihalau ke pinggir hutan sepertimana slogan DAP ketika 13 Mei 1969.

    Melayu PAS dan PKR yang buta tuli akan tetap bersorak gembira. Melayu UMNO pula terpaksa membina semula landasan perjuangan nenek moyang dahulu kala. Perjuangan yang pastinya lebih perit dan lebih sukar dari sebelumnya. Anak-anak dan cucu kita pula tidak tahulah apa nasib mereka di tanah air sendiri di ketika itu.

    Inilah gambaran 100 hari pemerintahan PR di Malaysia. Pejamkan mata, dan fikirkan secara terbuka. Ia bukan mustahil malah ia berkemungkinan yang amat besar akan menjadi nyata.

    ReplyDelete
  36. KESIMPULANNYA, KERAJAAN BN ADALAH YANG TERBAIK!

    ReplyDelete
  37. Jika dilihat pakatan tidak sampai kemana pun di Sabah ini.

    ReplyDelete
  38. Jika dilihat sendiri pun pembangkang tempatan menolak pakatan di Sabah ini.

    ReplyDelete
  39. Ini membuktikan yang mana pakatan tidak ada apa-apa yang hebat sekarang ini.

    ReplyDelete
  40. Kalau benar mereka ini hebat rasanya sudah lama disokongan oleh pembangkang tempatan Sabah sendiri.

    ReplyDelete
  41. Walau akan ada wakil rakyat lompat lagi, kami orang kampong bermuakat dan tetap undi sama dacing!! kami orang kanpong percaya bahwa dacing memang adil, dipercayai dan buat kerja. kami orang miskin dan perlukan pembelaan – bah.


    munkin wakil rakyat kami ada pendapat tarsendiri, tapi kami memang yakin dengan BN. harap-harap wakil raktay ingat amanah dengan kepercayaan kami kpada merika


    percaya pada PM Najib. ini kali la


    dacing.dulu, kini, selamanya

    ReplyDelete
  42. BN paling takut dengan perubahan di Sabah. Cuba teka dah berapa kali Najib dan Yassin pi Sabah? Sarawak jarang2. tapi Sabah dah berkali-kali menunjukan terdapat masalah besar bagi BN di Sabah tapi peluang besar untuk PR..

    Beberapa wakil BN dari Sabah akan menyertai PR lagi..

    Nantikan kejutan PRU13...

    Undilah PR..

    ReplyDelete
  43. Anonymous said...
    February 25, 2013 at 2:56 AM

    Macam kes liwat Anwar, senang2 buat tuduhan, bila bicara kantoi.... reka lagi tuduhan kedua, kantoi lagi.... bazir wang rakyat.

    ReplyDelete
  44. Cukup sudah Swak & Sabah 'digelar' sbg fixed deposit BN, gelaran yg perit buat penyokong2 PR dinegeri2 berkenaan... kini Swak & Sabah akan pastkani mrk menjadi 'key player' dlm mengubah sejarah kerajaan Malaysia, dari umno/bn yg durjana kpd PR yg lbh sejahtera...

    ReplyDelete
  45. ..BN maknanya BYE NAJIB

    ReplyDelete
  46. musa....hentikanlah bermimpi di siang hari....skrg bukan tahun 2008... skrg sudah 2013...rakyat sudah sedar yang mereka telah sekian lama di tipu oleh BN.. rakyat inginkan perubahan dalam kerajaan...usah terlalu yakin...bersdialah untuk jadi pembangkang yang baik...

    ReplyDelete
  47. Org Sabah wajib tolak umno,tolak umno ertinya tolak pendatang asing menguasai Sabah.

    ReplyDelete
  48. TAMBAH PENDAPATAN, JOM KAWAN-KAWAN..

    Broker Forex paling Baik dan dipercayai. Didaftar di bawah ECN.
    Cuba kunjungi Website http://fbs.com/ms/ppw/10096

    ReplyDelete
  49. Pembangkang tidak layak untuk mentadbir Negara.

    ReplyDelete
  50. Jika mereka berpeluang untuk memerintah pasti Negara kucar-kacir.

    ReplyDelete
  51. Kita tidak mengetahui apakah muslihat yang cuba untuk mereka lakukan.

    ReplyDelete
  52. Pasti ada disebalik yang akan mereka lakukan dan yang pasti ianya bukan sesuatu yang baik.

    ReplyDelete
  53. Keadaan bagi pembangkang suda semakin teruk.

    ReplyDelete
  54. Pastikan kita memilih hanya yang layak dan betul2 ingin melakukan tugas sebagai seorang pemimpin

    ReplyDelete
  55. Harap kerajaan akan menang dengan majority

    ReplyDelete
  56. Rakyat harus sedar akan pengorbanan yang telah dilakukan oleh kerajaan

    ReplyDelete
  57. Kerajaan yang terbaik

    ReplyDelete
  58. Pastikan anda menyokong kerajaan.

    ReplyDelete
  59. Chief Minister Datuk Seri Musa Haji Aman is confident Sabah Barisan Nasional (BN) can repeat the success of the 2008 general election in the 13th general election.

    “Sabah BN’s strong unity and understanding will lead to another big win despite stiff challenge from the opposition. Our supporters including Sabah Wanita BN are eager to ensure victory for our candidates,” he told reporters after launching Sabah Wanita BN’s ‘Gelombang Biru’ programme at Likas Sports Complex, here yesterday.

    ReplyDelete
  60. Also present were Wanita BN chairperson, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil and Sabah Umno deputy liaison chairman, Datuk Seri Salleh Said Keruak.

    During the 2008 general election, Sabah BN nearly made a clean sweep, winning 59 of 60 state seats and 24 of 25 parliamentary seats contested.

    On the number of Wanita BN candidates, Musa said Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak would decide on candidates constesting the 13th general election.

    ReplyDelete
  61. Commenting on the statement by Datuk Nik Aziz Nik Mat of PAS who likened the distribution of BR1M as feeding livestock, he said it was an insult to the people who need aid.

    “The Prime Minister gives BR1M 1.0 and BR1M 2.0 in good faith to lighten the burden of the people.

    “We should be grateful for having a leader who is good hearted and have the people’s welfare at heart,” said Musa who is also the Sabah BN chairman.

    ReplyDelete
  62. Meanwhile in SANDAKAN, the Chief Minister described leaders in the opposition as mostly ‘recycled’.

    “They have been in power before, while they were in the BN government. If they sincerely wished to serve the people, surely they would have remained in the BN.

    “After joining the opposition, they start promising the moon and the stars, which is basically a big lie, to gain the people’s sympathy,” he said at the presentation of the RM250 1Malaysia People’s Assistance (BR1M 2.0) to 3,058 recipients comprising single adults in the Sungai Sibuga constituency yesterday.

    ReplyDelete
  63. Kh kah kah..hoiii!! Ada maklumat org awam yg dr Sandakan kataaa, BN bakal mlingkup di situ.

    ReplyDelete
  64. Anonymous said...
    February 26, 2013 at 4:17 AM
    Kh kah kah..hoiii!! Ada maklumat org awam yg dr Sandakan kataaa, BN bakal mlingkup di situ.

    Betul kah? Bagus juga, biar melingkup BN UMNO PRU 13 ni.

    ReplyDelete
  65. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad dilaporkan mengingatkan kita tentang ancaman Anwar Ibrahim untuk mencetuskan pemberontakan seperti negara-negara timur tengah atau ‘Arab Spring’ dalam usahanya untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional. Sudah tentu peringatan dari seorang yang berpengalaman dan mempunyai sumber maklumat yang luas seperti Tun Mahathir, tidak wajar dipandang ringan.

    ReplyDelete
  66. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Apatah lagi setelah kita sedia maklum bahawa pemberontakan bukanlah sesuatu yang asing bagi Anwar, malah telah menjadi ‘hobi’nya sejak muda iaitu sejak di bangku Universiti tahun 1974. Apabila dipecat dari kerajaan, Anwar tidak berlengah-lengah untuk memulakan kembali hobi waktu mudanya, dan pantas menggerakkan kekacauan, memberontak menentang kerajaan yang sebelum itu turut diterajuinya.

    ReplyDelete
  67. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Sehingga kini, hobi tersebut tidak pernah padam. Apabila melihat dunia Arab bergolak, beliau pantas menyerapkan semangat Dataran Tahrir yang menyaksikan peristiwa berdarah pemberontakan rakyat terhadap kerajaan Mesir, terhadap penyokong-penyokongnya. Begitu juga dengan pemberontakan atau revolusi di Syria, Libya, Tunisia dan lain-lain, semuanya dijadikan ‘contoh teladan’ yang harus diikuti oleh Malaysia, menurut Anwar Ibrahim.

    ReplyDelete
  68. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Justeru, pada Februari 24, 2012 wawancara Anwar dengan Inter Press Service http://www.ipsnews.net/2012/02/malaysians-must-vote-out-corruption-racism/, sekali gus mengesahkan peringatan Tun Mahathir di mana Anwar berkali-kali menegaskan akan keperluan kepada satu pemberontakan ala ‘Arab Spring’ di Malaysia.

    ReplyDelete
  69. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Antara kata-katanya ialah “Malaysia tidak boleh dipisahkan dari apa yang berlaku di seluruh dunia, terutamanya di negara-negara Islam,” dan “…polisi kami (PR) adalah untuk Malaysia menjadi negara demokrasi yang matang. Apa yang mereka di ‘Arab Spring’ dan ‘Occupy Wall Street Movement’ katakan ialah mengenai keadilan dan tekanan yang dihadapi dalam dunia kapitalis yang tidak terkawal yang hanya memberi kelebihan kepada segolongan kecil yang telah sedia mewah sahaja.”

    ReplyDelete
  70. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Beliau juga berkata, “…bagi menghormati institusi demokrasi, hak untuk menentang dan hak kebebasan, ‘Arab Spring’ adalah amat perlu bagi dunia Islam kerana ia mempunyai impak dalam pengertian demokrasi.”

    ReplyDelete
  71. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Maka tidak hairanlah, setiap kali puak pembangkang berdemonstrasi, tidak kira apa jua bentuk penyamaran yang mereka gunakan, seperti BERSIH, Himpunan Demokrasi, Reformasi, Kumpulan Hijau, dan sebagainya, laungan untuk menjatuhkan kerajaan sering kedengaran. Malah, pemimpin-pemimpin pembangkang juga telah beberapa kali dirakamkan menyuarakan secara langsung dan tidak langsung, berkenaan usaha mereka untuk mencetus ‘Dataran Tahrir’ di Malaysia.

    ReplyDelete
  72. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Perlu diingatkan bahawa peristiwa berdarah Dataran Tahrir ini tidak mustahil akan berjaya dicetuskan mereka sekiranya ‘hobi’ memberontak yang dimiliki oleh Anwar digabung dengan kebebalan PAS dan kebencian DAP yang membuak-buak terhadap kerajaan Melayu Islam. Apatah lagi, dengan terdapatnya dana asing yang tiada had untuk mengupah para pemberontak dan menyogok pengkhianat.

    ReplyDelete
  73. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Adalah penting bagi setiap seorang dari rakyat Malaysia untuk benar-benar memahami apa itu ‘Arab Spring’ atau ‘Dataran Tahrir’ atau ‘Occupy Wall Street’ yang menjadi obsesi Anwar ini. Ini bukan masanya untuk kita sekadar mendengar cakap-cakap rakan mengenainya atau percaya bulat-bulat atas apa yang disampaikan oleh ahli-ahli politik mahupun media massa.

    ReplyDelete
  74. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Jika benar kita inginkan demokrasi yang matang maka, kita, iaitu rakyat Malaysia harus mematangkan diri terlebih dahulu. Kita tidak layak untuk menganggap diri kita matang selagi kita tidak benar-benar mengkaji mengenai apa yang kita sokong.

    ReplyDelete
  75. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Sesungguhnya, keadaan negara-negara pasca ‘Arab Spring’ adalah jauh lebih buruk dari sebelumnya. Jika sebelum ini rakyat Mesir menggulingkan kerajaan Hosni Mubarak yang dianggap sebagai korup, zalim dan tidak memberi kebebasan bersuara tetapi hari ini, kerajaan Morsi Mohamed adalah lebih teruk di mana sesiapa sahaja yang mengkritiknya akan ditangkap.

    ReplyDelete
  76. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Menjatuhkan sesebuah kerajaan melalui pemberontakan bermakna menjatuhkan atau memusnahkan negara dan diri sendiri. Ertinya, ekonomi menjadi lumpuh apabila pejabat, kedai, bank, sekolah dan segala-galanya musnah atau tidak mampu beroperasi kerana kekacauan. Ini kerana, dalam keadaan kekacauan, bukan hanya kerajaan yang ditentang yang akan terjejas, tetapi yang jauh lebih teruk terjejas adalah rakyat sendiri. Apabila sistem pentadbiran lumpuh, maka jenayah secara automatik berleluasa dan ini menambah lagi penderitaan rakyat.

    ReplyDelete
  77. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Pertabalan kerajaan baru bukan bermakna keadaan pulih secara automatik. Pejabat, kedai, kilang, bank, sekolah yang musnah perlu diperbaiki tetapi ia pastinya memerlukan dana yang banyak. Tetapi dana tidak ada kerana pelabur, pelancong telah melarikan diri, manakala pasaran saham pula menjunam dan bank-bank juga kerugian.

    ReplyDelete
  78. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Maka, penganggur yang memberontak kerana marahkan kerajaan sebelum ini atas alasan tidak menyediakan peluang pekerjaan untuknya, kini mendapati bahawa semakin mustahil bagi dirinya untuk mendapat pekerjaan.

    Kalau dulu memberontak konon kerana kerajaan tidak mampu memberi kesenangan, kini hidup semakin tidak senang apabila harga barangan asas menjulang tinggi akibat pemberontakan.

    ReplyDelete
  79. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Setahun selepas pemberontakan, peniaga-peniaga Mesir melaporkan perniagaan mereka terus merosot sehingga 40% berbanding sebelum pemberontakan. Pelancongan juga masih belum pulih iaitu merosot 75% dari sebelumnya. Lalu Mesir terpaksa membuat pinjaman asing yang berkali ganda, yang mana tidak perlu dibuat oleh kerajaan lalu.

    ReplyDelete
  80. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Rakyat yang tidak mampu memahami apa yang telah mereka lakukan terhadap diri sendiri, mula menyalahkan kerajaan baru pula dan memberontak sekali lagi. Dan sehingga kini, kekacauan dan ancaman pemberontakan masih berterusan di Mesir. Hari ini, ramai rakyat mereka meluahkan kekesalan kerana telah melakukan pemberontakan.

    ReplyDelete
  81. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Selain Mesir, rasamnya, kita tidak perlu berbincang mengenai Syria pasca pemberontakan kerana apa yang berlaku pada rakyatnya dapat dilihat sendiri melalui laman-laman sosial yang dikongsi oleh mereka-mereka yang prihatin.

    ReplyDelete
  82. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Apa yang pasti, kesemua negara-negara ‘Arab Spring’ ini berada dalam keadaan ‘gelap-gulita’, sehinggakan bukan sahaja tiada cahaya di hujung terowong, tetapi terowong itu sendiri tidak tahu di mana letaknya.

    ReplyDelete
  83. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Sekiranya, ‘Arab Spring’ perlu dijadikan contoh teladan seperti kata Anwar, maka satu-satunya yang boleh diteladani ialah agar tidak mengikut jejak langkah mereka dengan menjatuhkan kerajaan melalui pemberontakan.

    ReplyDelete
  84. MASIH KUATKAH PAKATAN RAKYAT APABILA KETUA MEREKA TERPAKSA MENCETUSKAN "ARAB SPRING" DI NEGARA INI SERTA TERPALIT DENGAN TUDUHAN MENDALANGI INSIDEN PENCEROBOHAN DI LAHAD DATU?

    Jika Anwar ingin sangat menjadi Perdana Menteri, beliau perlu melalui cara demokrasi sebenar, iaitu pilihanraya. Tidak ada seorang pun dari rakyat Malaysia yang wajar kehilangan pekerjaan, kerugian perniagaan, menderita, atau bergadai nyawa untuk memastikan Anwar mencapai cita-citanya. Kita tidak perlu menggadaikan nikmat yang sedia ada dan mereka yang terlibat dalam Arab Spring pasti memberitahu kita bahawa apa yang kita nikmati hari ini adalah tidak ternilai harganya.

    ReplyDelete
  85. A well-known human rights and consumer activist, Patrick Sindu, has dropped a bombshell on surging State Reform Party (STAR). He is resigning from STAR to join another opposition party, PKR.

    ReplyDelete
  86. Sindu, who was STAR chief for Papar, said he had lost confidence in the party led by maverick Sabah opposition leader, Jeffrey Kitingan.

    ReplyDelete
  87. Sindu claimed there will be a mass resignation from STAR following his exit.In a text message to his friends today, the former long-standing president of the now defunct Consumer Association of Sabah (Cash) said he will be joining PKR tomorrow.

    ReplyDelete
  88. “I am joining PKR at 2pm tomorrow at a PKR function at Kampung Sungkadon, Papar, to be witnessed by PKR president Dr Wan Azizah Wan Ismail,” he said.

    ReplyDelete
  89. It is rumoured that Sindu has been unhappy with the way STAR has treated him.He has been particularly annoyed that Jeffrey had excluded him from the party’s long list of leaders to sign a transparency pledge with Transparency International (TI) in Kota Kinabalu a few months ago. Jeffrey had apparently chosen mostly “green horns”.

    ReplyDelete
  90. Sindu, a one-time United Nations’ human rights rapporteur for the Asia-Pacific region, who had been present at the TI function, was said to have been visibly upset at not being “recognised” as advocate of transparency and good governance.

    ReplyDelete
  91. There have also been talks of covert efforts within STAR to deny Sindu the opportunity to contest in the coming general election, possibly the Papar parliamentary seat, where he had once stood as an independent candidate.

    ReplyDelete
  92. When FMT called, Sindu said details of his reasons for leaving STAR would be disclosed in his exit speech at the Papar function.

    ReplyDelete
  93. “Please come tomorrow, you will hear it [the reason] in my speech…” he added.

    ReplyDelete
  94. Star should prepare for a mass resignation.

    ReplyDelete
  95. Tiada tempat bagi kumpulan pembangkang untuk cuba-cuba menawan negeri ini pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 nanti, kata Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Haji Aman.

    ReplyDelete
  96. rakyat negeri ini bukan sahaja sudah bijak dan matang berpolitik, tetapi mereka mampu menilai yang mana baik dan yang mana buruk.

    ReplyDelete
  97. Rakyat Sabah tidak akan sampai hati terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) yang telah membawa pembangunan begitu banyak kepada negeri ini malahan sokongan rakyat terus bertambah dari semasa ke semasa

    ReplyDelete
  98. Musa yang juga Pengerusi BN Negeri mengarahkan jentera Pemuda BN khasnya di kawasan Libaran siap siaga dengan memastikan jentera parti sentiasa kukuh bagi menghadapi PRU-13.

    ReplyDelete
  99. ia penting bagi memastikan jentera sentiasa berada dalam keadaan aktif sekali gus tiada masalah apabila berdepan dengan mana-mana parti lawan nanti.

    ReplyDelete
  100. Begitu pun, dia berbangga dengan komitmen dan hasil kerja ditunjukkan Pemuda BN Libaran yang sentiasa siap siaga pada setiap masa demi kekuatan parti di semua peringkat akar umbi.

    ReplyDelete
  101. minta pemuda-pemuda BN kerap turun padang bukan saja memperkemas jentera parti tetapi juga untuk menangkis sebarang dakyah mahu pun tohmahan daripada pembangkang.

    ReplyDelete
  102. Pembangkang ini tiada kerja lain asyik bercakap kosong sahaja. Mereka menjanjikan bermacam-macam. Saya berharap, rakyat tidak akan terpedaya. Sebab itu, Pemuda BN perlu juga sentiasa memantau," kata Ketua Menteri.

    ReplyDelete
  103. kerajaan BN akan memastikan golongan belia tidak akan terpinggir dari arus pembangunan perdana.

    ReplyDelete
  104. pelbagai usaha sedang dan telah dilaksanakan demi memastikan belia di negara ini terutamanya Sabah mendapat pembelaan sepenuhnya.

    ReplyDelete
  105. Musa menegaskan, gerak gempur Pemuda BN mampu mendekati golongan berkenaan agar terus terbela daripada terpedaya dengan dakyah-dakyah mengelirukan dari pihak tertentu.

    ReplyDelete
  106. UMNO dah mnggigil di Sabah...rata2 rakyat Sabah telah buka mata walau tinggal jauh dipendalaman spt di Pensingan,Nabawan. Hidup PR.!!

    ReplyDelete
  107. chis!!! PM Najib are the best!

    aku belum mengundi BN sebelum ini.. inikalilah!!!

    hidup BN

    ReplyDelete
  108. iyaa..sama-sama kkita undi BN, di bawah PM baru - Najib! ini kalila

    ReplyDelete
  109. Parti pembangkang yang dahagakan kuasa tidak akan mampu menembusi Sabah yang ditadbir dengan baik oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) di bawah pimpinan Ketua Menteri Datuk Seri Musa Aman, kata Exco Penerangan Sabah Datuk Sapawi Ahmad.

    ReplyDelete
  110. Sebaliknya, katanya BN akan tetap menang di Sabah pada pilihan raya umum akan datang, sekaligus mengekalkan negeri itu sebagai kubu kuat parti gabungan itu

    ReplyDelete
  111. "Berdasarkan senario politik semasa dan tahap keyakinan rakyat terhadap Barisan Nasional, InsyaAllah, kita (BN) "tatap" (tetap) menang di Sabah pada pilihan raya akan datang," katanya

    ReplyDelete
  112. Sapawi yang juga anggota Parlimen Sipitang berkata kerajaan BN banyak membawa pembangunan dan kemajuan di negeri ini, dan rakyat juga merasa selesa berada di bawah pemerintahan BN yang berjaya mewujudkan keamanan dan suasana politik yang stabil.

    ReplyDelete
  113. "Begitu juga dengan kedudukan kewangan negeri. Sejak kerajaan BN mengambil alih tampuk pemerintahan di Sabah pada 1994, kedudukan kewangan Sabah bertambah kukuh terutama semasa pentadbiran Datuk Seri Musa Aman.

    ReplyDelete
  114. "Dulu (1994) Sabah hanya mempunyai rizab kewangan sekitar RM300 juta tetapi kini rizab kewangan meningkat dengan ketara iaitu sekitar RM3.3 bilion...ertinya negeri ini diurus dengan baik terutama daripada segi ekonomi seperti yang terkandung dalam laporan Ketua Audit Negara," katanya.

    ReplyDelete
  115. Selain itu, Sapawi berkata rakyat Sabah juga yakin dengan kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang merupakan seorang pemimpin negara yang realistik dan pragmatik.

    ReplyDelete
  116. Sehubungan itu, beliau meminta rakyat negeri ini supaya tidak terpengaruh dengan dakyah pembangkang yang cuba meracuni pemikiran mereka menjelang pilihan raya umum akan datang.

    ReplyDelete
  117. kita tukarrrrrrrr......berabissssssssssssss.......naaaah baru tau kamu nah ketawalah paduli kamu disana.gerammmmmmmm.sesengatttttttttt niiiiii

    ReplyDelete
  118. Dacing!! Dacing!! Dacing!!!!!!!

    sokong orang baru - PM Najib. Inikalilah

    ReplyDelete
  119. KAKAK TUA DAN SI HIDUP DISABAH AKAN DI BUANG NEGERI JIKA PR MENANG.... BUTA DAN TULI MAMAT 2 BERUK NIH.... PENDANTANG HARAM KAH?

    ReplyDelete
  120. SIAPA DALANG IC PROJEK DI SABAH... TERBARU: SILA BACA... JANGAN TAK BACA..
    http://www.malaysiakini.com/news/222556

    ReplyDelete
  121. Liberal Democratic Party (LDP) president Datuk VK Liew said it will not be a problem for Barisan Nasional to win in the general election if all component parties are committed and united in ensuring the victory.

    ReplyDelete

  122. He said with close ties among members and grassroots, BN especially in Sabah would perform well in the elections.

    ReplyDelete

  123. “BN victory in the past has hinged on the spirit of cooperation among all BN members despite having to face strong opposition, who only knows how to twist facts,” he said.

    ReplyDelete

  124. The deputy minister in the Prime Minister’s Department and Sandakan MP said if there was a strong show of commitment by all members, the spirit would be shared by the rakyat.

    ReplyDelete

  125. “The BN government has defended their rights, championing their causes, given this country economic development and political stability,” Liew said adding that the opposition was trying hard to break all these and create upheavals.

    ReplyDelete

  126. “We can repeat the victory for the people,” he said while calling on party leaders to be on the ground with the people.

    ReplyDelete

  127. On the briefing, he said it was an important platform for everyone to sync together and to oil their election machinery.

    ReplyDelete

  128. At the same time, members must know the weaknesses and strength of the opposition.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.