Tuesday, February 26, 2013

Pakatan harapan rakyat untuk menggantikan BN

Pakatan Rakyat sudah menghampiri fasa terakhir penentuan 'hidup mati' perjuangan yang didokongi majoriti rakyat yang mendambakan perubahan besar dalam lanskap politik negara.

Selama lebih 55 tahun, rakyat berada di dalam tempurung cengkaman BN. Mahu tidak mahu rakyat 'terpaksa' menuruti segala kehendak dan acuan yang ditentukan BN selama ia memerintah.

Berikutan dengan tempoh berkuasa yang melepasi setengah abad, Umno-BN menjadi suatu institusi yang sangat dominan. Ia mendominasi institusi Raja, ia menguasai Parlimen, ia 'mendictate' institusi kehakiman, menguasai polis, SPR, SPRM dan pelbagai lagi institusi utama dalam negara.

Penguasaan yang terlalu besar ini menghasilkan suatu keadaan yang tidak seimbang, di mana seluruh sistem pentadbiran eksekutif, judiciari dan legislatif, dipergunakan sepenuhnya untuk memperkukuhkan, melindungi dan memanjangkan hayat BN.

Namun sepanjang mana pun usia sesebuah kerajaan, kehebat mana pun pemimpinnya, sekuat mana pun institusinya, ia pasti akan mencecah ke lembah kehancuran dan kepupusan.

Ia akan hancur dan pupus kerana kerajaan yang kuat itu terlalu bermewahan sehingga menanggung beban hutang yang besar. Ia juga disebabkan oleh kepimpinan yang terlalu korup dan institusi yang terbina, sudah tergelincir dari landasan asal perjuangan mereka.

Umno-BN sudah tergelincir jauh, akibat kelalain rakyat yang memberikan mandat secara 'absolute' kepada mereka, sehingga tiada 'check and balance' boleh dipertegaskan agar mereka tidak menyeleweng.

Umno sudah tersasar kerana ia bergabung dengan rakan-rakannya dalam BN, atas dasar memperjuangkan kepentingan bangsa, tetapi akhirnya bangsa itu dikesampingkan dengan amalan kronisme, korupsi dan nepotisme yang melampau.

Justeru, Umno tidak harus dibiarkan untuk kekal berkuasa. Umno tidak harus diberi peluang sekali lagi untuk menerajui negara selepas PRU13, kerana ia terbukti gagal memberikan jaminan masa depan yang baik buat rakyat.

Ia mendakwa berjaya membangunkan negara, membawa arus pemodenan, tetapi sebaliknya cuba menyembunyikan akibat bahawa negara sudah hampir muflis kerana menanggung beban hutang yang besar.

Umno terbukti gagal mensejahterakan hubungan antara kaum, apabila akhbar miliknya sentiasa menyiarkan propaganda rasis yang boleh mencetuskan permusuhan kaum.

Umno gagal memupuk keharmonian beragama kerana ia sentiasa melakukan provokasi, sehingga penganut agama tertentu berasa tertekan dan mempunyai daya sensitiviti yang tinggi.

Umno terbukti jahat ke atas kaumnya sendiri iaitu orang-orang Melayu, oleh hanya kerana mereka berbeza politik, ia menyekat petroleum, menghalang pelaburan dan sentiasa mencetuskan ketidakselesaan di Kelantan, Kedah dan Terengganu.

Pendek kata, Umno adalah spesies yang jahat dan tidak boleh dipercayai. Semasa ia gah ditampuk kuasa, ia akan menindas dan menzalimi sesiapa sahaja yang tidak bersetuju dengannya, walaupun yang sebangsa dan seagama.

Manakala, tatkala ia terjatuh terjelepuk pada PRU 2008, ia mula menghulurkan tali silaturrahim, dengan alasan jika Melayu tidak bersatu, bangsa akan musnah.

Sifat hipokrit ini menjadi rutin dan mainan mereka. Mereka menyalahkan individu tertentu, menyalahkan kaum atau kelompok tertentu, yang didakwa mengancam masa depan agama dan bangsa, sedangkan selama lebih 50 tahun, ia menjadi punca kehancuran bangsanya sendiri.

Justeru, bagi rakyat yang amat-amat prihatin dengan masa depan agama, masa depan anak-anak bangsa, khususnya orang-orang Melayu tidak harus sama sekali ragu-ragu untuk meninggalkan Umno.

Jika tiga orang bekas Presiden Umno, seperti Dato' Onn Jaafar, Tunku Abdul Rahman dan Tun Hussein Onn sendiri, diakhir hayat mereka menolak Umno, maka apatah lagi kita, orang kebanyakan.

Maka pada PRU13 ini, pilihlah Pakatan Rakyat. Iaitu Pakatan yang berjaya memerintah dengan cemerlang di Kelantan, Selangor, Pulau Pinang dan Kedah.

Pakatan yang bakal membawa kecemerlangan di peringkat Persekutuan dengan mandat besar rakyat pada PRU13.

Tanpa ragu-ragu, pada Pakatanlah rakyat menyandarkan harapan untuk menggantikan BN.

87 comments:
Write comments
  1. Kami Rakyat MALAYSIA akan pastikan tersungkur dan terkuburnya BN/UMNO d BUmi MaLAysia ini. MALAYSIA TANAH TUMPAH DARAH KU.

    ReplyDelete
  2. mambujur lalu, malintang patah..

    Dacing dulu, kini.. selama

    ReplyDelete
  3. Hehehehe pantun
    Umno suka berhibur
    PRU 13 akan berkubur


    Insyaallah

    ReplyDelete
  4. Mambujur lalu malintang rebah
    INI KALIII LAAHHHHhh!!!

    ReplyDelete
  5. KJ Mahu Pakatan Rakyat Berpolitik Secara Matang, Terima Kelemahan Yang Ada!


    ^_^ Satu lagi contoh kelemahan pentadbiran Pakatan Rakyat didedahkan oleh laporan Ketua Audit Negara. Ini kes yang melibatkan kerajaan negeri Kelantan.

    Ringkasan ceritanya: Kerajaan Kelantan dan syarikat Liziz Stanco Sdn Bhd telah memeterai perjanjian untuk membangunkan kawasan Lembah Sireh di tebing Sungai Kelantan pada 2002. Dalam perjanjian tersebut, LIziz Stanco Sdn Bhd perlu membayar Kerajaan Kelantan RM390 juta dalam bentuk wang tunai, tanah dan juga prasarana seperti jambatan dan masjid untuk memiliki 404 hektar tanah di Lembah Sireh.

    Laporan Ketua Audit Negara mendedahkan bahawa walaupun 290 hektar tanah berkenaan sudah pun diberi kepada Liziz Stanco Sdn Bhd, syarikat tersebut hanya dapat membayar Kerajaan Kelantan RM45.68 juta daripada apa yang dijanji setelah hampir 10 tahun kontrak asal dimeterai. RM343.41 juta masih tidak dijelaskan oleh Liziz Stanco Sdn Bhd.

    Kesimpulannya, sebahagian besar tanah sudah diberi tanpa Kerajaan Kelantan menerima bayaran sepertimana yang dijanji.

    Banyangkan kalau kes ini melibatkan Kerajaan Persekutuaan. Sudah pasti macam-macam tuduhan dan andaian akan keluar. Tetapi bila kena pada batang hidung mereka sendiri, mereka sepi seribu bahasa. Hujah yang dikeluarkan amat mengecewakan: “BN lagi teruk” “Korupsi BN lebih besar”.

    Adakah kesilapan dan dosa orang lain (kalau pun ada) menghalalkan kesilapan kita sendiri? Saya rasa tidak. Politik yang matang menuntut agar Kerajaan Kelantan mengaku kelemahan yang ada, terima siasatan dari pihak SPRM dan tidak menggunakan alasan “musuh saya lebih teruk” untuk cuba menjawab skandal besar ini.

    ReplyDelete
  6. KALAU TAK MENIPU ITU BUKANNYA PAKATAN RAKYAT!

    Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin mengingatkan pengundi muda agar tidak terpengaruh dengan janji-janji yang dibuat oleh pemimpin pakatan pembangkang dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

    Katanya generasi muda perlu sedar banyak janji yang dibuat pakatan pembangkang dalam pilihan raya yang lepas gagal ditunaikan hingga ke hari ini.

    Beliau menjelaskan berbeza dengan pemimpin Barisan Nasional (BN) yang membuat janji berdasarkan kemampuan yang ada bukan semata-mata untuk memenangi pilihanraya.

    “Bagi sayalah kalau orang muda kita ingatkan mereka jangan sekali-kali pilih pemimpin yang khianati janji, tetapi kita pilih pemimpin Barisan Nasional dalam pilihanraya yang akan datang,” kata ketika berucap di turun padang Pemuda BN di Meru, Klang hari ini.

    Selain tidak dapat menunaikan janji yang telah dibuat ketika kempen PRU-12, pemimpin pakatan pembangkang juga sanggup mengadaikan prinsip perjuangan semata-mata kerana mahu menguasai Putrajaya.

    Dengan mengambil contoh isu kalimah Allah, Ahli Parlimen Rembau itu menegaskan ada pemimpin pembangkang yang sanggup mengenepikan prinsip yang selama ini mereka perjuangkan semata-mata kerana mahu berkuasa.

    ReplyDelete
  7. STRONGLY SUGGESTED TO SUPPORT BN GOVERNMENT!

    ReplyDelete
  8. Manifesto pakatan pembangkang yang dilancarkan hari ini untuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 disifatkan sebagai siri terbaharu 'janji kosong' yang dirangka khusus oleh parti itu untuk mengaburi mata rakyat

    ReplyDelete
  9. Koordinator Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Ir. Mohd. Zin Mohamed berkata, beliau yakin manifesto itu tidak akan dilaksanakan oleh pakatan pembangkang jika mereka memegang tampuk pentadbiran negara.

    ReplyDelete
  10. Menurutnya, pakatan pembangkang sejak 2008 telah terbukti tidak menunaikan janji manifesto mereka sehingga menyebabkan rakyat daripada pelbagai golongan bangkit menuntut pelbagai janji antaranya meliputi bantuan serta insentif kebajikan rakyat.

    ReplyDelete
  11. ''Paling memilukan ialah Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sendiri yang mengatakan manifesto itu bukan perjanjian. Malah, kerajaan negeri juga sanggup menentang rakyatnya apabila tuntutan tersebut dibawa ke mahkamah.

    ReplyDelete
  12. Jadi rakyat harus menilai agenda tersirat di sebalik manifesto Pilihan Raya Umum Ke-13 pakatan pembangkang meskipun mereka menawarkan pelbagai perkara yang dilihat secara kasarnya menarik perhatian

    ReplyDelete
  13. Beliau mengulas manifesto yang dilancarkan pakatan pembangkang hari ini yang antara lain menawarkan pelbagai janji termasuk melibatkan insentif kewangan dan projek-projek berskala besar selain janji penurunan harga minyak, caj air dan elektrik serta menghapuskan tol.

    ReplyDelete
  14. memang mudah berjanji, namun setakat ini pembangkang gagal menunaikan janji2 mereka yang dulu.

    ReplyDelete
  15. The opposition parties have resorted to telling lie to hoodwink the people's mind as a tactic to bring down the Barisan Nasional (BN).

    ReplyDelete

  16. Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin said they were now worried because the people, especially in states under the opposition, had realised that BN was the only government capable of protecting their interests and welfare.

    ReplyDelete
  17. Portraying Datuk Seri Anwar Ibrahim as the country's number one traitor, he said the Opposition leader intentionally painted a bad picture of the situation in the country abroad.

    ReplyDelete
  18. "The Pakatan Rakyat leaders come to Sabah, (telling the people) that BN is losing in the peninsula. That is a lie ... and that Sabah, too, will fall into their hands.

    ReplyDelete

  19. "They say the people in Malaysia are suffering, but the opposition actually feels pressured because they are seeing the wave, that is the awakening on how BN struggles for the people," he added.

    ReplyDelete
  20. "Anwar is getting less support from the people in his campaign. So, when the people no longer believe him, he went overseas, like Australia and Indonesia, to condemn Malaysia," he said at the "Himpunan Rakyat 1Malaysia" programme here Friday night.

    ReplyDelete
  21. At the function, Muhyiddin, who is also Education Minister, approved an allocation of RM40 million to build a new secondary school, SMK Desa Wawasan, in Tambunan near here. He also announced a RM2 million allocation for the building of a multi-purpose hall at SK Bingkor

    ReplyDelete

  22. Selangor Barisan Nasional (BN) deputy chairman Datuk Seri Noh Omar has described the opposition's election manifesto launched yesterday as unrealistic and merely sweet promises.

    ReplyDelete
  23. He said this was because the opposition had promised during the last general election in 2008 "to give the moon and the stars" but until today, they had done nothing in the states they controlled.

    ReplyDelete
  24. "The opposition's promise of providing free education from pre-school to tertiary level, for instance, if they manage to capture Putrajaya is unrealistic.

    ReplyDelete
  25. "They don't have to wait to be in power to give free education, do it first in the states that they rule like Selangor to prove their capability.

    ReplyDelete
  26. "I see their election manifesto as nothing more than 'offering candy' as they don't walk the talk," he said when met after attending a dinner function organised by Selangor Former BN Elected Representatives Association (Mubarak), here, last night.

    ReplyDelete
  27. Noh, who is also Agriculture and Agro-based Industry Minister, said many of the promises made by the Parti Keadilan Rakyat-led Selangor government in the last general election had not been fulfilled and now the people were demanding their rights in court.

    ReplyDelete
  28. Meanwhile, former Selangor Menteri Besar Tan Sri Abu Hassan Omar urged the people not to be deceived by the sweet promises made by the opposition in the manifesto which he believed would also not be kept if they come into power.

    ReplyDelete

  29. "These promises are not new but would emerge at each general election," said the Selangor Mubarak chief.

    ReplyDelete

  30. Parti Bersatu Sabah (PBS) deputy president Datuk Seri Dr Maximus Ongkili has described the Pakatan Rakyat manifesto as mundane and far-fetched and should be rejected by the people.

    ReplyDelete
  31. He said most of the offerings were already being done by the Barisan Nasional (BN) government led by Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak.

    ReplyDelete

  32. "The Pakatan Rakyat manifesto is nothing creative and downright irresponsible. For example, the proposed one million foreign workers to be sent back will cripple the oil palm and construction and service industries and half of the national current GDP (gross domestic product)," he told Bernama, today.

    ReplyDelete

  33. Ongkili, who is also Science, Technology and Innovation Minister, was asked to comment on the announcement of the Pakatan manifesto in Shah Alam yesterday.

    ReplyDelete

  34. In unveiling details of the manifesto, Parti Keadilan Rakyat strategy director Rafizi Ramli was quoted, among others, as saying that Pakatan was committed to defending the rights of Sabah and Sarawak within the framework of the Federal Constitution.

    ReplyDelete
  35. Ongkili said the scrapping of the National Higher Education Fund Corporation (PTPTN) study loans would deny half of the Sabah and Sarawak students who were now studying in public and private higher learning insitutions, of funding. "They cannot afford to enter university or college without PTPTN," he said.

    ReplyDelete

  36. On the abolition of tolls, he said the move would affect the government's finances, leaving Sabah and Sarawak with substandard roads while the peninsula enjoys 10-lane north-south and east-west super highways."We don't need that type of national government. It's a perfect recipe for rejection by the people," he said.

    ReplyDelete
  37. Rakyat malaysia amnya dan rakyat Sabah khasnya mmerlukan PR utk mngembalikn kedaulatn Sabah utk Sabahan bukan PATI. Mana RCI ??

    ReplyDelete
  38. Tunggu dan lihat la.

    ReplyDelete
  39. Pakatan is not strong enough.

    ReplyDelete
  40. Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Pakatan Rakyat (PR) kini kemaruk untuk ke Putrajaya dan sanggup melakukan apa sahaja bagi memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

    ReplyDelete
  41. Oleh itu tegas beliau, manisfeto Pakatan Rakyat, yang dilancarkan semalam, membuktikan mereka akan melakukan apa sahaja tanpa mengkaji kesan tindakan PR.

    ReplyDelete
  42. "Mereka tak kaji, tahu bentang sahaja dan tidak fikir bagaimana mereka boleh buat," kata beliau semasa berucap pada sesi lawatan rasmi ke bahagian Parlimen Wangsa Maju dan mendengar taklimat gerak kerja BN Parlimen Wangsa Maju, hari ini.

    ReplyDelete
  43. Sebelum itu, Muhyiddin turut menyempurnakan Majlis Penyerahan Baju Uniform kepada kepada pemandu-pemandu teksi kawasan Parlimen Wangsa Maju di Pejabat Penyelaras BN Parlimen Wangsa Maju.

    ReplyDelete
  44. Muhyiddin yang juga Pengerusi Badan Perhubungan BN Wilayah Persekutan berkata, kalau dilihat secara keseluruhan yang dijanjikan, persoalan timbul dari mana sumber pembangkang boleh memperolehi sekiranya semua diberikan secara percuma.

    ReplyDelete
  45. Sehubungan itu kata beliau, pembangkang akan sedaya upaya dan berbuat apa sahaja sama ada halal atau haram untuk menumbangkan BN.

    ReplyDelete
  46. "Malah pembangkang akan lebih agresif untuk cuba memenangi pilihan raya ini nanti dan menggunakan pelbagai cara termasuk blog untuk melakukan pembohongan," katanya.

    ReplyDelete
  47. Dalam pada itu, beliau berkata, kerusi Parlimen Wangsa Maju mesti kembali ke pangkuan BN walaupun berhadapan senario yang sukar pada pilihan raya kali ini.

    ReplyDelete
  48. Katanya, tidak kira siapa calon yang bertanding, apa yang lebih penting adalah kemenangan BN di Wangsa Maju, selain Pusat Daerah Mengundi (PDM) perlu bekerja keras memastikan kejayaan BN.

    ReplyDelete
  49. "Melihat muka-muka yang cerah di sini, saya yakin BN akan menang di Wangsa Maju dan mesti menang ," katanya.

    ReplyDelete
  50. PR election manifesto is merely a compilation of sweet promises which "Sabahans won't buy"-Salleh Said Keruak.

    ReplyDelete
  51. Pakatan manifesto as a mere political gimmick to hoodwink and trick the people and there was nothing spectacular in it.

    ReplyDelete
  52. Their pledges are nothing new and it can't be trusted. Look at the states they manange, even basic things they cannot settle said Salleh.

    ReplyDelete
  53. Salleh said almost all important positions in the federal departments and agencies in Sabah were already filled by qualified Sabahans.Among the departments were health, national registration, immigration, the federal finance officer, Sabah Development Office, Sabah Customs Department and Universiti Malaysia Sabah.

    ReplyDelete
  54. More Sabahans are heading top posts in Sabah federal departments and agencies. For instance, the departments and agencies under the Ministry of Information Communication and Culture in Sabah like Broadcasting Department , State Information Department, Department of Special Affairs , Sabah Malaysian National News Agency bureau, the National Culture and Arts Department, Malaysian Communications and Multimedia Commission for Sabah and Labuan region and Sabah's Pos Malaysia.

    ReplyDelete
  55. Rahman Dahlan quoted as cautioning the people that the opposition's promise of 15 per cent increase (from the current five per cent) in oil royalty to Sabah could ultimately result in a financial blow to Petronas "which may lead to bankruptcy.

    ReplyDelete
  56. Based on the current formula, for every RM100 revenue derived from Sabah's oil, five per cent goes to the state's coffers while another five per cent to Federal coffers.

    ReplyDelete
  57. Approximately, 45 per cent goes into recovery cost, and the remaining 45 per cent goes to the joint venture's gross profit.

    ReplyDelete
  58. In the end, it is as clear as the dawn of the morning sky that Petronas' profit, after splitting revenue with others and after paying taxes, is only around 16.74 per cent.

    ReplyDelete
  59. If Petronas is asked to pay up the 15 per cent from its profit margin, this would effectively render them unable to pay their overheads, financial commitments and re-investment for future income.

    ReplyDelete
  60. The end result would be a financial blow which may lead to bankruptcy

    ReplyDelete
  61. Serahkan kepada rakyat untuk menentukannya.

    ReplyDelete
  62. Not sure whether Transformation or Manisfesto success to gain better support from the people?

    ReplyDelete
  63. BN menghadapi cabaran yang amat giat.

    ReplyDelete
  64. PR nih..menang sorak aje lah. Penang contohnya terlalu banyak masalah - jenayah, azan hanya dalam masjid, rumah2 & tanah mahal2, CM bermaksial & banyak skandal..bumiputera terusir dari pulau, penjaja2 dihalau.. bila bising, DAP bagi la rumah hanya pada 22 orang penduduk Kg Buah Pala. yang lain, dibiarkan..

    oh, Penang tanahir mu..aku x mau terpedaya dengan kempen & undi PR lagi!!!

    ReplyDelete
  65. Sejauh mana janji yang dibuat dapat ditunaikan.

    ReplyDelete
  66. Umno tidak harus dibiarkan untuk kekal berkuasa. Umno tidak harus diberi peluang sekali lagi untuk menerajui negara selepas PRU13, kerana ia terbukti gagal memberikan jaminan masa depan yang baik buat rakyat.

    Banyak yang semakin kurang berkeyakinan dengan UMNO yang banyak juga dikaitkan kes rasuah.

    ReplyDelete
  67. Pakatan Rakyat’s manifesto as irresponsible, reckless, desperate and down right dangerous.

    ReplyDelete
  68. Pakatan manifesto was reckless then and is reckless now.

    ReplyDelete
  69. in other countries, the opposition will propose spending based on known national budget.

    ReplyDelete
  70. Anwar must not cheat Sabahans by telling lies about the royalty promise.

    ReplyDelete
  71. The only way Anwar can give RM12.5 billion to oil producing states is by cutting allocations meant for the non-oil producing states.

    ReplyDelete
  72. This is utterly dangerous and irresponsible

    ReplyDelete
  73. the opposition coalition’s manifesto was nothing special and that PR was just copying what BN had been talking about all this while.

    ReplyDelete
  74. How can opposition possibly implement those things if the confidence of the investors is not there?

    ReplyDelete
  75. It’s all about spending but nothing about how to finance it. I thought Anwar Ibrahim’s recklessness in managing the economy in 97-98 was a thing of the past; apparently it is not. Pakatan Rakyat’s promise to teachers which was not included in the manifesto even though they kept harping on this before and the one per cent increase in oil royalty would cost the federal government RM12.5 billion more.

    ReplyDelete
  76. Pakatan Rakyat’s promise to teachers which was not included in the manifesto even though they kept harping on this before and the one per cent increase in oil royalty would cost the federal government RM12.5 billion more. Sabah Gerakan liaison chief Datuk Gordon Leong was of the opinion that Pakatan Rakyat’s (PR) manifesto lacked details and was unaffordable.

    ReplyDelete
  77. Not to mention unrealistic to say the very least and at best an election gimmick! It is a well-known fact that many of its election promises in the 2008 general election remained unfulfilled. It will be most interesting for PR to explain how the stars and the moon that they promise could be fulfilled and how and where they are going to get all the money to fund their election promises as the manifesto is silent on the strategies and plans on how these promises are achievable

    ReplyDelete
  78. opposition talk only, whether they are able to deliver or not is the real issue here. I am confident BN will be able to deliver its promises better because BN is more stable. the manifesto is reasonable for people to reject opposition.

    ReplyDelete
  79. Kekalkn kebangkitan rakyat yg diambang kemenangan. Humban UMngok ke longkang !!

    ReplyDelete
  80. Ahli Parlimen Hulu Selangor P. Kamalanathan melihat kecelaruan di kalangan parti pembangkang menjelangnya pilihan raya umum ini menunjukkan kepada rakyat mereka tidak serasi.

    ReplyDelete
  81. Menurut beliau apa yang berlaku itu juga menunjukkan masing-masing mahu menjadi juara dan bukannya meletakkan agenda untuk kepentingan rakyat sekaligus boleh dibuat kesimpulan bahawa mereka tidak bersedia untuk menerajui negara.

    ReplyDelete
  82. Apa yang berlaku ini menunjukkan mereka tidak serasi. Masing-masing mempunyai agenda. Tidak ada hasrat mendahulukan rakyat selain membangunkan negara. Masing-masing mahu menjadi juara semata-mata.

    ReplyDelete
  83. Untuk menutup segala yang terdedah itu pada kaca mata rakyat, mereka hari ini menggunakan pelbagai kaedah bagi menunjukkan kesatuan di kalangan mereka yang makin kucar-kacir,” katanya kepada UMNO-Online, hari ini.

    ReplyDelete
  84. Sambil menyifatkan apa yang berlaku itu akan berterusan, beliau seterusnya menambah perkembangan mutakhir itu adalah satu petunjuk kepada rakyat bahawa apa sahaja boleh berlaku di dalam hubungan parti pembangkang terbabit.

    ReplyDelete
  85. Saya percaya perkara ini akan berterusan bukan sahaja menjelangnya pilihan raya umum ke-13, malah selepas pilihan raya pun mereka akan terus celaru. Ini hanyalah sebahagian isyarat awal ke arah itu.

    ReplyDelete
  86. Berbanding kita dalam Barisan Nasional (BN) segala-galanya adalah untuk rakyat dan negara dengan meletakkan agenda pembaharuan demi kepentingan bersama. Kita yakin rakyat akan melihat melihat dan membuat perbandingan mengenai soal ini,” katanya.

    ReplyDelete
  87. February 26, 2013 at 4:53 PM :

    kau berabis la support BN govt tembirang, aku/rakyat sudah bosan!!!

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.