Monday, February 18, 2013

Semakin Ramai Ahli Tinggalkan UMNO?

Disebabkan sudah hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan UMNO, maka lebih 200 orang ahli-ahli UMNO Cawangan Kota Klias Beaufort yang diketuai oleh Haji Awang Bani dan Abdullah Ahmad mereka meninggal UMNO dan menyertai Parti Pakatan Rakyat (PR), baru-baru ini.

Sebelum ini, Ahli Jawatankuasa Bahagian UMNO Beaufort, Muslim Murad dengan lebih 30 ahli cawangan UMNO lainnya telah meletak jawatan keluar daripada UMNO dan menyertai Pakatan Rakyat melalui PPPS dan ikuti oleh AJK Wanita UMNO, Masrah Hj Muhammad.

Menurut Hj Awang, mereka keluar beramai-ramai daripada UMNO/BN dan menyertai parti Pakatan Rakyat disebabkan beberapa faktor; antaranya UMNO sudah tidak relevan lagi di Sabah kerana para pemimpin UMNO menyalahguna kuasa dan terlalu melindungi dan mengambil berat kebajikan PATI yang mendapat kerakyatan songsang daripada menjaga kebajikan rakyat tempatan yang semakin terpinggir.

Hj Awang menambah, rakyat di Sabah sudah bosan dengan mainan kotor para pemimpin UMNO kepada rakyat Sabah begitu mudah memperbodohkan rakyat Sabah dengan menaburkan pelbagai janji manis.

Sambil memuji tindakan Datuk Lajim Hj Okin keluar daripada kekangan dan cengkaman UMNO/BN; kemudian menyertai gagasan Parti Pakatan Rakyat melalui PPPS yang di asaskan oleh beliau sendiri, membuktikan rakyat Sabah sudah mempunyai kesedaran dan kematangan berpolitik bahawa mereka tidak mudah digula-gulakan lagi.

“Saya terus terang, sama ada di Semenanjung mahupun di Sabah, masyarakat Cina, India Kadazan, Dusun dan Murut sudah menolak habis-habisan UMNO dan BN," ujar Hj Awang lagi.

Sebagai contoh, kata Hj Awang, sempena sambutan Rumah Terbuka Tahun Baru Cina yang dihadiri lautan manusia yang berbilang kaum termasuk Perdana Menteri, Datuk Najib Tun Razak dan isterinya Datin Rosmah Mansor sebagai tetamu kehormat; ketika ramai rakyat Sabah dan Pulau Pinang miskin, penganjur telah membayar RM2juta hanya untuk empat minit persembahan artis Youtube Korea, PSY, Gangnam Style.

“Fenomena ini telah mencetuskan kemarahan dan rasa tidak puas hati kepada artis-artis tempatan Malaysia kerana selama ini kerajaan BN/UMNO sejak dulu dan sekarang tidak pernah membelanjakan RM2 juta kepada mana-mana artis di dalam negara in,” kata Hj Awang.

Kata Hj Awang, satu lagi tamparan hebat terkena kepada Perdana Menteri apabila Najib melaungkan tiga kali di hadapan ribuan lautan manusia : "Are You Ready For BN”.

"Apa jawab mereka no....no..., Are You Ready For BN no...no. Ini semua disiarkan di media. Jawapannya jelas bahawa rakyat kini sudah menolak kepempinan BN/UMNO di negara ini," ujar Hj Awang.

Turut hadir pada majlis penyerahan borang kemasukan ahli-ahli UMNO ke Pakatan Rakyat ialah Presiden PPPS Datuk Lajim Hj Okin dan Timbalan Ketua Cabang PKR Beaufort, Taufick Hj Ruschi.

Oleh: SHAIMON S JUMADI (sabahkini)

93 comments:
Write comments
  1. Kami dri dulu lgi dah muak dan jijik dgn politik BN/UMNO d SABAh, janji kosong,rakyat bnyak di tipu...yg susah smakin susah penduduk Sabah ni.

    ReplyDelete
  2. Seats vacated by SAPP should be distributed among BN component parties other than UMNO

    ReplyDelete
  3. all the seats left by SAPP should be distributed among BN component parties other than UMNO… each should get at least one seat because UMNO already has 50% share of the seats in Sabah

    ReplyDelete
  4. UPKO has requested for the Sepanggar parliamentary seat as its voter base there is closest to the group the party represents.

    ReplyDelete
  5. For UPKO, Sepanggar is the closest to us because the number of KDM voters there is quite substantial. The ratio is 30 percent KDM, 30 percent Chinese and 40 percent Malays

    ReplyDelete
  6. Other components like PBS are also claiming the Sepanggar seat, but since PBS is a multi-racial party, they can contest in other constituency. For UPKO, that is the only seat that has the group we are representing

    ReplyDelete
  7. out of the 25 parliamentary seats, Umno has 13 and out of the 60 state seats, Umno holds 32.

    ReplyDelete
  8. The focus is on which party is in the best position to win and we leave it to the BN leadership

    ReplyDelete
  9. UPKO, which now has a membership of more than 6,000 in Sepanggar, has consistently been active in the area ever since BN came into power in 1994.

    ReplyDelete
  10. UPKO has submitted a list of candidates which comprises both old and new faces for the BN leadership to consider.

    ReplyDelete
  11. all candidates must be those from the party’s divisions where the seats are.

    ReplyDelete
  12. NAH, DATANG SUDAH UMNO NI 'COPY & PASTE'

    ReplyDelete
  13. Ketua Wanita UMNO Beaufort, Datuk Azizah Mohd Dun mengingatkan semua anggota jentera UMNO menggunakan pendekatan bijak bagi menawan hati pengundi, khususnya di kawasan Parlimen Beaufort, menjelang pilihan raya umum akan datang.

    ReplyDelete
  14. Sambil menyatakan keyakinannya bahawa Barisan Nasional (BN) Beaufort mampu mencapai kemenangan dalam pilihan raya umum itu, Azizah yang juga Menteri Pembangunan Masyarakat dan Hal Ehwal Pengguna Sabah berkata pendekatan seumpama itu penting kerana rakyat akan memerhati dan membuat penilaian terhadap tindak tanduk anggota jentera parti.

    ReplyDelete
  15. “Berhati-hati dalam tindak-tanduk kita, kerana rakyat akan melihat kita. Kita mestilah membuat pendekatan bijak untuk menawan hati rakyat,” katanya

    ReplyDelete
  16. Azizah yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Klias turut meminta barisan jawatankuasa PDM bekerja dengan ikhlas dan taat setia kepada perjuangan parti bagi memastikan kemenangan dalam pilihan raya umum akan datang.

    ReplyDelete
  17. “Kita mesti bekerja keras dengan taat dan setia kepada parti. Kita tidak mahu ada gunting dalam lipatan,” katanya.

    ReplyDelete
  18. Peningkatan sokongan kepada kerajaan di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memberi peluang besar kepada Barisan Nasional untuk memperolehi majoriti dua pertiga pada pilihan raya umum ke 13 nanti.

    ReplyDelete
  19. Presiden Mubarak, Tan Sri Abdul Aziz Rahman berkata sokongan itu meningkat apabila rakyat melihat serta menyaksikan banyak perubahan dan pembaharuan yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri sejak beliau memegang tampuk pemerintahan negara.

    ReplyDelete
  20. Barisan Nasional belum boleh tersenyum dan berpuas hati dengan apa yang berlaku, banyak kerja yang masih perlu dilakukan untuk memastikan keyakinan dan sokongan rakyat itu berterusan untuk memastikan dapat majoriti dua pertaiga pada pilihan raya nanti.

    ReplyDelete
  21. Umno berambos dari bumi sabah,,,

    ReplyDelete
  22. Anonymous said...
    February 18, 2013 at 1:32 PM

    adui ba...jadi ko mau sabah ni macam di selangor tu ka?di janjikan air free tapi apa yang dorg dapat air macam lumpur ja yang kalo di tapis boleh lagi di rasa di tangan pasir tu... sudah la berjanji tapi nda lagi di tepati..mo kasi bantuan kunun dengan ibu tunggal tapi satu sen pun tak da...
    bilangan ibu tunggal di selangor tu tak lah seramai rakyat yang mendapat BR1M..itu pun nda dapat tunai janji...bagus ko lah yang berambus dari sabah...ko pergi lah ke selangor or maybe kelantan yang sudah di pimpin oleh PR..jangan ko mahu menyusahkan rakyat di sabah ni dengan kebodohan dan pendek akal ko 2...ndak tau besyukur betul...palui tahap gaban...

    ReplyDelete
  23. betul tu...palui tahap gaban... kau lah yg berambus dari sabah...

    ReplyDelete
  24. Lompat parti memang budaya yang biasa sahaja.

    ReplyDelete
  25. UMNO masih tidak kenal pasti kelemahannya.

    ReplyDelete
  26. UMNO memerlukan sokongan dan kerjasama parti komponen lain untuk mengukuhkan kuasanya.

    ReplyDelete
  27. Peletakan calon harus dibuat dengan lebih berhati-hati.

    ReplyDelete
  28. UMNO memerlukan sokongan padu rakyat supaya lebih banyak kes seperti perlihara lembu di kondo dapat dilaksanakan!

    ReplyDelete
  29. Anonymous February 18, 2013 at 3:05 PM

    Betul itu kita patut bersyukur dengan BN yang menjadikan Sabah syurga PATI malah senang-senang saja orang luar boleh masuk di Sabah. Kalau pelawat masuk ke dalam kawasan sekolah, kena tulis di buku daftar tapi kalau PATI masuk Sabah nda payah tulis apa-apa macam Abu Sayaf masuk membawa lari tebusan di Sipadan dulu. Yang terbaru apa yang berlaku sekarang padahal ada kapal selam di Teluk Sepanggar!

    ReplyDelete
  30. Saya tertanya tanya kepada pengundi BN.mengapa sokong BN yang memberikan my kad kepada pendatang asing?

    ReplyDelete
  31. Berambus UMNO dr Sabah,bah.

    ReplyDelete
  32. Berikut senarai PEMIMPIN & TOKOH yang telah meninggalkan PKR kerana mengetahu keadaan sebenar PKR dan Pakatan Rakyat itu sendiri...

    Kerusi Parlimen

    Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed
    Ahli Parlimen Nibong Tebal Tan Tee Beng
    Ahli Parlimen Bagan Serai Mohsin Shamsuri
    Ahli Parlimen Kulim Baru Zulkifli Nordin
    Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail - mempertimbangkan meninggalkan PKR
    Ahli Parlimen Kapar, S. Manikavasagam - mempertimbangkan meninggalkan PKR
    Datuk Rashid Din (Merbok) - mempertimbangkan meninggalkan PKR
    Wee Choo Keong (Wangsa Maju) - mempertimbangkan meninggalkan PKR
    Loh Gwo-Burne (Kelana Jaya) - mempertimbangkan meninggalkan PKR
    Mohd Yusmadi Yusoff (Balik Pulau) - mempertimbangkan meninggalkan PKR

    ReplyDelete
  33. Kerusi DUN:

    Adun Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi
    Adun Changkat Jering, Kapten (B) Mohd. Osman Jailu
    Adun Ngemah, Gabriel Adit Demong
    Adun Lunas, Md Radzi Salleh
    Adun Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah
    ADUN Bukit Selambau, V. Arumugam
    Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Kurau, Abdul Yunus Jamhari - mempertimbangkan meninggalkan PKR

    ReplyDelete
  34. Orang Kuat/ Tokoh Reformis

    1. bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar,
    2. bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor,
    3. Ketua Penerangan, Ruslan Kassim
    4. Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Zainur Zakaria
    5. Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Datuk S. Nallakarupan.
    6. pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti bekas Naib Presiden, Marina Yusuff
    7. pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
    8. bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
    9. bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan iaitu Lokman Noor Adam
    10. bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md. Arip
    11. bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha.
    12. Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
    13. Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
    14. Setiausaha PKR bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
    15. bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
    16. bekas naib presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
    17. Naib Presiden, Jeffrey Kitingan,
    18. ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Christina Liew
    19. Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
    20. Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
    21. bekas calon PKR teluk kemang/ antara pengasas PKR Abdul Manap Shahardin
    22. Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor Datuk Dr Halili Rahmat 23. Ketua PKR Tanjung Malim / Ketua Penerangan PKR Perak Soraya Sulaiman 24. Timbalan Ketua PKR Bagan Serai Roshanita Mohd Basir

    ReplyDelete
  35. Ramai ahli juga meninggalkan PKR, cuma tidak begitu banyak publisiti.

    ReplyDelete
  36. Di Malaysia, ahli politik boleh keluar parti bila-bila masa kerana tiada peraturan yang berkata bahawa mereka dilarang membuat demikian.

    ReplyDelete
  37. PKR semakin diterima.

    ReplyDelete
  38. UMNO harus diberi pengajaran sebenarnya agar dapat buat dengan lebih baik.

    ReplyDelete
  39. Lompat parti memang biasa dalam politik.

    ReplyDelete
  40. Ada yang masuk dan ada yang keluar juga. Dah lar berlainan agenda, keluar je lar.

    ReplyDelete
  41. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    WALAUPUN ramai melihat gelora melanda lautan politik Barisan Nasional Parlimen Beaufort, namun hakikatnya anak-anak kapal yang ditinggalkan nakhodanya masih dapat mengemudi bahtera keramat Umno untuk meneruskan pelayaran menuju destinsasi perjuangan membela rakyat di bawah panji-panji Barisan Nasional.

    ReplyDelete
  42. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Mengimbas kembali peristiwa mantan Ketua Umno Bahagian Beaufort, Datuk Seri Panglima Lajim Ukin meninggalkan anak-anak buahnya, ramai pemerhati melihat gelombang itu akan mencetuskan satu lanskap politik baru di Parlimen Beaufort, maka ia dianggap sebagai kawasan panas di kalangan penganalisis politik.

    ReplyDelete
  43. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Pelbagai tanggapan dan ramalan diutarakan oleh pemerhati politik samada dari pemerhati politik kelas atasan hinggalah kepada pemerhati politik yang bermain-main di kaki lima dan kedai-kedai kopi.

    ReplyDelete
  44. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Ada juga yang membuat andaian bahawa bahtera Umno akan tenggelam kerana konon banyak cawangan akan dibubarkan apabila ahli-ahli di peringkat cawangan akan mengikut jejak pemimpin yang bergelar Janang Gayuh itu.

    ReplyDelete
  45. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Semua orang bebas memberi pendapat dan teorinya dan kini sudah beberapa purnama tragedi kecil itu menjadi secebis sejarah dalam Umno Beaufort, namun sehingga artikel ini ditulis tiada satu pun cawangan yang telah dibubarkan; sekali gus menafikan ramalan pihak yang sudah melupakan jasa Umno setelah menghisap madu di sarang lebah milik rakyat.

    ReplyDelete
  46. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Isnin Aliasnih yang telah diisytiharkan menjadi Pemangku Ketua Umno di peringkat bahagian Oleh Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak, tidak pernah patah semangat.

    ReplyDelete
  47. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Apatah lagi segala ilmu pelayaran dalam politik dicurahkan secara berterusan oleh Ketua Pergerakan Wanita Umno di bahagian itu, Datuk Azizah Mohd Dun yang telah masak dengan sepak terajang di gelanggang politik sejak berusia 30 tahun itu berdiri teguh bersama Isnin dan barisan kepimpinan jawatankuasa Umno Beaufort yang majoritinya masih taat setia kepada perjuangan parti.

    ReplyDelete
  48. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Menyedari mungkin ada sedikit kekeliruan di pemikiran rakyat akar umbi yang bertubi-tubi diracuni oleh pengkhianat parti, Isnin sebagai anak sulung yang telah matang dan Azizah sebagai ibu kepada keluarga Umno Beaufort; tidak berhenti turun padang menemui rakyat untuk menangkis segala fitnah dan tohmahan pihak pembangkang terhadap kerajaan yang telah lama menghidupkan rakyat dalam keadaan sejahtera sejak sekian lama.

    ReplyDelete
  49. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Kini realiti menjelaskan segalanya. Isnin dan Azizah tidak berjalan sendirian, di kiri kanan mereka ada Ketua Pergerakan Pemuda, Ishak Ibrahim dan Ketua Pergerakan Puteri, Saridah Mohd Dun. Di belakang mereka pula terdapat bala tentera barisan ahli jawatankuasa induk, pemuda dan puteri bahagian menjadi perisai bersama ahli-ahli Umno daripada 253 cawangan.

    ReplyDelete
  50. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Sedikit sinopsis dari berjuta langkah perjuangan Umno Beaufort masa kini menterjemahkan bahawa segala kekuatan dan keutuhan Umno bahagian itu tidak pernah terggugat walaupun bom fitnah dan tohmahan sering dilemparkan ke markas perjuangan Umno.

    ReplyDelete
  51. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Segala kekuatan yang ditunjangi perpaduan dan persefahaman di kalangan seluruh barisan kepemimpinan Umno Beaufort dibuktikan apabila mereka sering bersama-sama menemui rakyat di peringkat akar umbi.

    ReplyDelete
  52. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Baru-baru ini, pada program Pemimpin Bersama Rakyat di Pusat Daerah Mengundi Limbawang A, barisan hadapan kepimpinan Umno bahagian telah bersatu hati rela hadir bersama-sama.

    ReplyDelete
  53. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Ahli umno dan penduduk yang hadir menyaksikan sendiri Azizah, Isnin, Ishak, Saridah dan barisan jawatankuasa bahagian melestari makna perpaduan dalam perjuangan parti. Malah kehadiran pemimpin parti komponen BN Beaufort yang lain turut memberi isyarat bahawa BN Beaufort akan terus bertapak kukuh.

    ReplyDelete
  54. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Setiap perjuangan perlu mempunyai senjata yang utuh. Sebagai pemimpin wanita yang diketahui rajin memabaca dan sering belajar dari sejarah, Azizah yang juga Exco Pergerakan Wanita Umno Malaysia, menghunus senjata perjuangan dengan keris perpaduan.

    ReplyDelete
  55. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    “Kita tidak punya waktu untuk berpecah belah. Ayuh kita terus bersatu dalam Umno-BN. Kita tidak ada ruang lagi untuk benci-membenci jauh sekali untuk dengki-mendengki antara satu sama lain. Kita mesti bekerja kuat untuk mencapai kemenangan dan mempertahankan Parlimen Beaufort dan Dun Klias.

    ReplyDelete
  56. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    “Marilh kita terus meningkatkan permuafakatan. Kita ketepikan soal-soal kecil demi kepentingan perjuangan. Kalau ada masalah dan rasa tidak puas hati kita selesaikan secara baik. Saya percaya kejayaan dan kemenangan akan bersama kita,” katanya sambil mengingatkan supaya tidak mengalah dengan serangan pihak pembangkang.

    ReplyDelete
  57. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    “Jangan ambil peduli dengan sebarang tohmahan dan serangan-serangan melalui SMS dan Facebook. Mereka hanya ingin memecah belahkan kita. Kita tidak harus tewas dengan propaganda jahat mereka,” katanya disambut tepukan gemuruh penduduk yang hadir.

    ReplyDelete
  58. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Adun Klias yang memegang jawatan Menteri Pembangunan Masyarakat dan Hal Ehwal Pengguna itu juga mengingatkan rakyat agar tidak terpedaya dengan pembohongan pihak pembangkang.

    ReplyDelete
  59. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    “Kalau orang kata tidak ada pembangunun, itu adalah satu pembohongan yang besar. Yang terbukti di Kampung Limbawang ini sahaja antaranya kita sudah ada Klinik 1 Malaysia dan Perpustakaan Desa. Ini belum lagi pembangunan yang kita ada di seluruh daerah ini. Kita ada kompleks sukan, perpustakaan, jambatan kedua, dewan baru, Kolej Komuniti, jalan raya yang dinaiktaraf dan banyak lagi,” katanya sambil meminta rakyat menyedarinya.

    ReplyDelete
  60. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Pada program yang bertemakan 1Malaysia Tolak Pembangkang itu, Isnin pula berkata kepimpinan BN dan kerajaan melaksanakan tanggungjawab untuk kepentingan dan kebaikan rakyat dan ia berbeza dengan pendekatan pemimpin pembangkang yang mahu mewujudkan kekeruhan di antara rakyat dengan kerajaan.

    ReplyDelete
  61. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    “Pemimpin-pemimpin BN turun padang memberitahu rakyat tentang dasar-dasar kerajaan, tentang program-program pembangunan, bantuan, peluang-pelunag yang disediakan oleh kerajaan.

    ReplyDelete
  62. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    "Tetapi pemimpin pembangkang menemui penduduk dengan perkara-perkara negatif. Menjaja cerita memburuk-burukkan kerajaan BN. Pelbagai tohmahan dilemparkan dengan tujuan meracuni pemikiran rakyat agar membenci kerajaan.

    ReplyDelete
  63. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    "Semua itu mereka sanggup lakukan demi kepentingan politik peribadi,” katanya sambil berharap kepada kira-kira 3,000 pengundi muda di kawasan itu dapat menilai dengan bijak.

    ReplyDelete
  64. UMNO Beaufort tidak tergugat walaupun tanpa Lajim Ukin

    Pada majlis itu, Isnin yang juga Setiusaha Politik kepada menteri Pembangunan Infrastruktur Sabah, menyampaikan sumbangan kewangan kepada Persatuan Belia Kg Kukut dan Kumpulan Gambus Kg Lajau yang masing-masing menerima RM3,000.

    ReplyDelete
  65. Headhunter - 'copy & paste'

    TERDESAK, TINGGAL TUNGGU MATI

    ReplyDelete
  66. Tun Mahathir kata, Yg cerdik masuk PAS dan yg bodoh dlm UMNO. Hakikat nya,UMNO memang hanya perlu pd yg bodoh. Senang kena tipu utk jadi pencacai angkatNajis Najib.

    ReplyDelete
  67. TUJUH orang Ahli Jawatankuasa Parti
    Keadilan Rakyat cabang Beaufort keluar parti dan kembali semula
    menyertai UMNO Beaufort. Di antara mereka terdiri daripada Nordin bin
    Sanai, Matsitin Hj.Daid, Laidin Amat dan Jismin Jua

    ReplyDelete
  68. Sementara seorang lagi AJK dipilih, Jaim Bidin menyertai UMNO secara
    berasingan dan kemasukan mereka diterima oleh Datuk Hajjah Azizah Datuk
    Seri Mohd.Dun dan Pemangku Ketua Umno Beaufort, Isnin Aliasnih.

    ReplyDelete
  69. Jaim Bidin menyatakan beliau keluar dari PKR kerana malu dengan sikap Ketua Cabang Beaufort, Ramli Hj.Okin yang selalu berkelahi dengan AJK PKR Beaufort.

    ReplyDelete
  70. Dalam kes terbaru, Ramli telah bertumbuk sesama sendiri dengan Dojit Muda dalam Masyuarat PKR Negeri Sabah.

    ReplyDelete
  71. sokongan kepada BN tidak akan hilang. Rakyat percaya dengan kerajaan BN.

    ReplyDelete
  72. Kerajaan tidak peduli dengan pembangkang, sentiasa mengutamakan rakyat dan memastikan rakyat dapat hidup dengan selesa dan aman.

    ReplyDelete
  73. Harakah diwujud & disebarkan oleh orang kuat anwar pertengahan 1990-an lagi. Orang itu mmg mempunyai kedudukan kewangan kukuh dari hasil judi. Zaman Anwar TPM- pegawai kerajaan & Ketua Umno Bhg. Pas Anwar malap, orang itu diarah pihak Zionis berusaha berpolitik secara radikal & jadi ahli parlimen dalam PAS. Alih2, orang itu jadi tulang belakang & penasihat senyap dalam PAS. Melalui Anwar , orang itu diuar2 akan ganti Nik Aziz (yg tak sedar diri & mengejar pencen lebih RM 60 ribu sebulan utk kebahagiaan anak bini & cucu) sbg MB selepas PRU 13.. orang itu mempunyai kedudukan kewangan jutaan USD dalam Israeli Bank!!

    Harakah miliknya diumpama seperti al quran..padahal, ia hanya sebuah akhbar yang sentiasa menyebar fitnah secara berselindung. Kini, semua media massa pembangkang termasuk blog juga ditaja oleh Anwar dalam usaha & cita2nya jadi PM! pelbagai cerita dimuatkan secara semberono tanpa fakta yang sahih..ikut arahan cari berita / isu panas / kondemn kan kerajaan serta wujudkan dendam rakyat pada pemerintah! Anwar, hanya khabar angin & cerita2 kedai kopi. Tarik simpati buat Anwar & angkatannya.. Orang itu adalah master mind penting pada Anwar.

    Mutakhir ini, orang itu dipamirkan sebagai seorang alim, berkopiah putih serta warak. padahal dia mmg agen Zionis, memiliki wang, membiayai Harakah & kekayaannya dari hasil yang haram.

    Siapa orang itu?? pernahkah anda berfikir siapa tulang belakang harakah, media massa & blog2 berat pro Anwar ini?? Pemimpin mahupun usaha kerajaan dipersendetemehkan orang itu setiap ketika dalam mengabui mata pengundi/ pembaca.. Dalam blog, berita palsu diwujud & dibentuk secara hiperbola bagi meningkatkan emosi, dendam serta rasa x bersyukur pengundi pada usaha& tibantuan2 kerajaan!!

    Lupakah Anwar juga bahawa sepatutnya dia mengadu pada Allah terlebih dahulu?? mengapa perlu diadu semuanya pada pihak asing / negara luar? siapa Allah di mata `Ustaz Anwar Ibrahim`? so, perlu diingat - Orang itu sangat merapu demi Anwar Ibrahim..

    ReplyDelete
  74. Datuk Seri Najib Tun Razak said Umno was formed to break the racial barrier in the country, and in Sabah, where it first set foot in Kota Belud.

    ReplyDelete
  75. Umno originated from Peninsular Malaysia, but it broke the racial barrier in Sabah, the Prime Minister said.

    ReplyDelete

  76. Umno and BN became the government, replacing Usno and Berjaya. It also successfully brought together the Usno and Akar members, after the party was dissolved by Pandikar to join Umno.

    ReplyDelete
  77. The Prime Minister reminded that there is a need to respect one another, as we all come from different backgrounds, but politically, all must stay united under one flag, BN.

    ReplyDelete

  78. The people, he added, should stay focus to move along with BN, by practising justice as a whole.

    ReplyDelete
  79. Only BN can shape the nation’s future towards greater heights, and not opposition who only know how to make promises.

    ReplyDelete

  80. Najib said Malaysia, especially Sabah, is unique with its cultural and racial diversity, and its ability to live together.

    ReplyDelete
  81. “I am impressed with Sabah’s uniqueness. What I am trying to say is that it is alright to have different cultures, for as long as we are united politically." said Najib

    ReplyDelete

  82. “We must stay united under Umno and Barisan Nasional so Sabah would remain as BN stronghold,”

    ReplyDelete

  83. He said the people should take into account national and rational interests, and set aside the ethnicity differences to avoid weakening the existing ties.

    ReplyDelete
  84. Najib, meanwhile, urged the people to uphold the country’s transformation agenda to lead Malaysia towards becoming a developed nation by 2020.

    ReplyDelete

  85. “I would like to advise the people not to be enticed by the opposition’s propaganda and incitement, not to be easily disturbed when ‘tickled’ by those who only know how to give promises, and in the end fail to fulfil them.

    ReplyDelete
  86. “When one or two people leave (BN), it is alright because what is important for us is to realise that we remain loyal to Umno and BN, as these will ensure better future compared to opposition.

    ReplyDelete
  87. “They (opposition) do not have the means and are only good at telling lies, and in fact, the Selangor Menteri Besar (Tan Sri Khalid Ibrahim) stated that a manifesto is not an agreement. But BN is different, we always fulfil our promises,” said Najib.

    ReplyDelete
  88. I'm really enjoying the design and layout of your site. It's a
    very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here
    and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme?

    Outstanding work!

    My web blog click the next webpage

    ReplyDelete
  89. Hey there! Someone in my Myspace group shared this website
    with us so I came to check it out. I'm definitely loving the information. I'm bookmarking and will be tweeting this to my followers!
    Exceptional blog and amazing design.

    Feel free to surf to my blog post; over here (webvideogames.info)

    ReplyDelete
  90. Very good website you have here but I was wondering if you knew of
    any message boards that cover the same topics talked about
    here? I'd really love to be a part of group where I can get feed-back from other experienced individuals that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Many thanks!

    Also visit my web blog - auto insurance quotes oklahoma

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.