Thursday, February 7, 2013

Ceramah JOM TOLAK PAKATAN Dapat Sambutan?

Ceramah umum 'jom tolak pakatan' anjuran Perkasa Barisan Nasional di Klang telah mengejutkan dengan jumlah sambutan di luar jangkaan dengan melebihi 20 ribu orang, bercakap kepada media antarabangsa @tiewnama di sini malam tadi, pengunjung yang datang kerana sangat pasti yang PR selangor akan kalah besar pru13 ini! sekian di maklumkan.

MAK AI PENUH, NI SIAPA NAK TOLAK SIAPA NI...? KAHKAHKAH.....

Kalau dah macamtu jawapannya.. JOM TOLAK UMNO/BN! -fb




100 comments:
Write comments
  1. Menyampah aku bila tengok buat majlis ...lepas tu tak da orang yg nak datang ...rakyat juga menyampah dgn geng ni.

    ReplyDelete
  2. I dont think this is real.

    ReplyDelete
  3. Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Ahmad Maslan meminta rakyat di negara ini terus memberi mandat kepada Barisan Nasional (BN) untuk memerintah negara supaya lebih banyak sumbangan dan khidmat kebajikan dapat disalur kepada mereka.

    ReplyDelete
  4. Beliau berkata sejak menjadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melaksanakan lima pemberian wang dan baucar kepada rakyat selain tujuh jenis subsidi bagi meringankan beban rakyat.

    ReplyDelete
  5. “Jika rakyat terus memberi mandat kepada BN untuk terus memerintah Negara dan negeri selepas pilihan raya umum akan datang, saya percaya lebih banyak pemberian dan sumbangan akan diperkenalkan oleh kerajaan yang faedahnya akan dikecapi oleh rakyat sendiri,” katanya

    ReplyDelete
  6. Ahmad berkata setiap rakyat harus mengekalkan semangat perpaduan untuk memperkukuh pembangunan negara dan sedia berdepan apa sahaja halangan yang cuba ditimbulkan pihak tertentu.

    ReplyDelete
  7. Sebelum itu, ketika merasmikan perhimpunan tersebut, Md Isa berkata usaha pembangkang untuk merampas pentadbiran negara tidak akan tercapai selagi rakyat terus menyokong BN dan penyokong parti komponen BN mengekalkan semangat setiakawan dalam parti.

    ReplyDelete
  8. “Kekuatan musuh tidak segagah mana, dan kita tidak akan kalah kerana kekuatan musuh, tetapi mungkin akan menghadapi masalah jika sesama dalam parti sendiri tidak menunjukkan semangat kesetiaan,” katanya.

    ReplyDelete
  9. Ini gambar sikit saja. Tempat duduk VIP.

    ReplyDelete
  10. Kenapa tidak ambil gambar keseluruhan.

    ReplyDelete
  11. kalau ambil gambar keseluruhan pasti terkejut ini. Kerna ramai.

    ReplyDelete
  12. Tidak mustahil ramai yang datang bukan dalam ceramah ini.

    ReplyDelete
  13. Tidak hairan kalau ada pihak yang cakap ini bukan-bukan. Hehe

    ReplyDelete
  14. Kena tolak pun kena tolak la.

    ReplyDelete
  15. Malaysia is projected to improve its ranking in the annual Globalisation Index to 20th this year from 26th previously with the focus on three key factors, namely, strategic thinking, execution and learning.

    ReplyDelete
  16. Azwan Baharuddin, Markets Leader for Ernst & Young in stating this also concluded that Malaysian companies need strategic thinking that can capitalise on the global and regional opportunities.

    ReplyDelete
  17. Malaysia performed marginally higher than the global average while maintaining its position at 26th.

    ReplyDelete
  18. cyber tropper umno si headhunter dan sanih alias sedang berhempas pulas mempertahankan umno sabah yang bakal masuk lubang jamban pada pru13.

    ketara betul mereka2 ini bukan ori rakyat sabah tapi mangkaali dari spesia projek M''

    ayuh org2 sabah yang ori jangan sekali kali mengalah kepada spesis pendatang ini. kitalah saja yang mampu menjaga bangsa sendiri kerana huguan siou noh indada berfungsi sudah.

    ini kali lahaahhhhh

    ReplyDelete
  19. kerusi kosong tu sebenarnya utk SANIH ALIAS,HAMDAN HALILAH,TERRORIST serta LEMBU2 UMNgok yg masih hidup sebagai saki baki baruan UMngok. Hi Hi hii. Dah lembu2 tu ndak hadir...kosong lah.

    ReplyDelete
  20. Slogan 1Malaysia, Tolak Fitnah yang dicanang dalam Perhimpunan Agung UMNO 2012 lalu perlu diserap dan menjadi satu manifestasi kepada anggota parti yang selama ini sememangnya pragmatik dalam menyatakan kebenaran, kata Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Temenggor, Datuk Hasbullah Osman.

    ReplyDelete
  21. Katanya, kepimpinan dalam UMNO bersama Barisan Nasional (BN) yang dulunya parti Perikatan sejak dari awal pentadbirannya lagi sentiasa bersikap telus iaitu menyatakan benar pada perkara yang berlaku dan sebaliknya.

    ReplyDelete
  22. “Perkara yang tidak benar akan dinafikan kerana sebagai kerajaan yang bertanggungjawab maka tentunya banyak pihak khususnya pembangkang cuba membuat onar dengan melemparkan pelbagai fitnah sama ada dalam bentuk persepsi atau manipulasi namun yang pasti ia adalah lahir dari perkara yang bukan realiti,”

    ReplyDelete
  23. Ujarnya, fitnah bukanlah satu perkara yang baru dalam politik apatah lagi berdepan dengan pakatan pembangkang yang lebih banyak melemparkan perkara-perkara tidak benar dalam kerajaan.

    ReplyDelete
  24. “Kita sendiri dapat lihat bagaimana kepimpinan tertinggi sama ada Perdana Menteri dan keluarganya dituduh dengan pelbagai tingkah negatif termasuklah baru-baru ini Datin Seri Rosmah juga difitnah dengan seorang usahawan tetapi apa yang pasti sikap kita yang sentiasa bercakap benar mengatasi segalanya.

    ReplyDelete
  25. “Fitnah ini lahir hasil daripada perancangan halus yang dibuat untuk melihat kejatuhan UMNO bersama BN lantas bukan saja kepimpinan tertinggi diburukkan tetapi apa saja perancangan dan dasar yang dibuat juga akan ditohmah.”

    ReplyDelete
  26. Dalam hal ini beliau turut meyorot kepada badan beruniform khususnya anggota polis yang turut dilabelkan dengan pelbagai kata-kata buruk dan jumlah keanggotaannya juga dipalsukan untuk dijadikan sebagai isu politik.

    ReplyDelete
  27. “Kemajuan dalam masyarakat dan pembangunan sebagaimana inisiatif syarikat memproses nadir bumi, Lynas di Gebeng juga dilemparkan dengan fitnah walhal ia telah dikaji dengan terperinci dan dapat membekalkan keperluan pekerjaan kepada rakyat tempatan tetapi lantaran mahu memburukkan usaha kerajaan maka ia pun diberitakan negatif oleh pihak lawan,” katanya.

    ReplyDelete
  28. Lantaran itu, beliau menggesa anggota parti untuk terus memahami tanggungjawab dengan memberi penjelasan dan menyampaikan agenda kerajaan kepada rakyat di akar umbi.

    ReplyDelete
  29. “Ahli-ahli UMNO bertanggungjawab menyampaikan amanat pucuk pimpinan kepada ahli akar umbi supaya mereka faham serta jelas dengan apa yang dilaksanakan selain sentiasa menyokong perjuangan parti. “Apa yang penting, ahli UMNO perlu mengajak orang Melayu dan rakyat supaya menolak parti mana-mana pihak yang melemparkan fitnah dan menjadikan ia sebagai satu taktikal dalam politik kotor selama ini,” katanya.

    ReplyDelete
  30. Sudah sudah lah semua politik politik bodoh kat Malaysia ni. Tak kira lah UMNO BN ke apa ke....semua mementingkan keduniaan yang sementara. Bangkitlah semua....kembali ke jalan yang lurus....Kerajaan sekarang ni dah banyak buat salah....berpaling dan membelakangi Hukum hukum yang terkandung dalam ALQURAN. Kembalilah kepada ajaran ISLAM yang sebenarnya, sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  31. Channel TV1, TV2, TV3 dan channel channel TV lain yang menjadi talibarut KERAJAAN BN UMNO tu, sudah-sudah lah. Terbitkan lah rancangan yang terbaik dan bermanafaat kepada rakyat.

    ReplyDelete
  32. Kalau tengok gambar saja tidak akan memperlihatkan situasi sebenar. ini mungkin baru masa tunggu kehadiran.

    ReplyDelete
  33. gambar dan angka,psiko saja ni..

    ReplyDelete
  34. Kalau sama2 hadir dalam ceramah ni dari awal sampai habis, barulah percaya.

    ReplyDelete
  35. Yang hadir sesuatu ceramah atau perhimpunan tu, belum tentu jadi penyokong/tidak jadi penyokong pada parti yang anjurkan.

    ReplyDelete
  36. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    In Australia it is reported that Anwar promised to engineer an Arab Spring in Malaysia. He will duplicate Cairo’s Tahrir Square in Kuala Lumpur and he will organise demonstrations involving hundreds of thousands of people in order to bring down the Government if he loses the election.

    ReplyDelete
  37. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    He claims that the election victories of the BN in the past were due to cheating, and to dirty tactics. That is why he organised the “Bersih” demonstrations with a quarter of a million people.

    ReplyDelete
  38. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    Bersih means Clean. The people he claims want to ensure Clean Elections. If they don’t get a clean election this time they will force a new election to be held through massive daily demonstration on a scale never seen in Malaysia before. The election would be deemed dirty if Anwar’s Pakatan loses.

    ReplyDelete
  39. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    When Anwar was dismissed from his post as Deputy Prime Minister and then expelled from UMNO, he organised demonstrations every Saturday. Business in Kuala Lumpur came to a standstill as people avoided going into the city the whole of Saturday.

    ReplyDelete
  40. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    If he organises huge demos everyday in Kuala Lumpur the disruption will not only affect businesses but it will deter investors and tourists from coming to Malaysia. Bersih organisers have shown that they are capable of holding simultaneous demos not only in Malaysian towns but in foreign countries as well.

    ReplyDelete
  41. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    Malaysia has developed well because of its stability and peaceful environment. Anwar knows the damage he can cause Malaysia’s economy with his massive demonstrations.

    ReplyDelete
  42. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    Malaysians may be persuaded to vote for his party in order to avoid suffering economically from the demonstrations. It would be a sad day indeed for Malaysia if this kind of threats are made to win elections.

    ReplyDelete
  43. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    Malaysia’s elections have been generally clean. This is evidenced by the fact that in every election the opposition won not only in many constituencies but had actually captured many states. In the 2008 Elections the Opposition actually won in five states one Federal Territory and prevented the BN from getting a two-thirds majority in Parliament.

    ReplyDelete
  44. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    In several instances the BN lost by less than 200 votes. Surely if the BN cheated it could have easily changed the results. But there has never been real evidence of the BN doing so.

    ReplyDelete
  45. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    The claim that the elections in Malaysia are not clean and the holding of Bersih demonstrations are obviously preparation for accusing the BN Government of dirty election should the opposition lose. Demonstrations to condemn the elected Government would then be justified.

    ReplyDelete
  46. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    And with the kind of demonstrations seen in Arab countries the Opposition may be able to force a new election. Even if the BN Government refuses to hold new elections, the opposition can expect condemnation of the BN throughout the world.

    ReplyDelete
  47. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    Anwar’s warning of Arab Spring type of demonstrations in Malaysia must be taken seriously because he has in the past shown himself a master of this form of agitation.

    ReplyDelete
  48. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    What is more dangerous is the disregard for police authority. Real attacks had been mounted against the police, just as we now see in Cairo.

    ReplyDelete
  49. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    The police are now quite helpless. Not only have the ISA and the Public Order and Crime Prevention Ordinance (also known as the Emergency Ordinance) been abolished but police have been told not to use force against the demonstrators. This will be difficult as the demonstrators are capable of attacking and using force against the police. We saw this happen in previous demos.

    ReplyDelete
  50. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    Laws are no good unless enforced. When the police are not allowed to enforce laws, then a lawless society would be the result. The public will lose police protection and the consequences would be loss of security for the people. They may have to arm themselves or organise vigilantes. This will not be good for them or for the country.

    ReplyDelete
  51. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    I speak from experience. During the period between the Japanese surrender and the return of the British, I joined a vigilante group. Fortunately nothing serious happened. I remember being afraid of having to act against law-breakers. I was quite useless.

    ReplyDelete
  52. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    From his utterances it is quite obvious that Anwar would like to have an Arab Spring here in Malaysia. I am not an alarmist but I know Anwar’s capacity for disruptions. The moment I became Minister of Education 1974, he organised a student’s demonstration claiming that starvation had caused the death of a boy in Baling.

    ReplyDelete
  53. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    After he joined the Government there was no serious demonstration for 16 years. Once he was out of the Government there were weekly demonstrations.

    ReplyDelete
  54. AWAS!!! ANWAR AKAN CETUS RUSUHAN DI NEGARA INI JIKA GAGAL MERAMPAS KERAJAAN PADA PRU13 NANTI

    His obsession with becoming Prime Minister will drive him to create an “Arab Spring” so that his ambition would become a reality. To him, it does not matter if the country is destabilised and regresses economically as long as he gets to be Prime Minister.

    ReplyDelete
  55. terrorist said...
    February 8, 2013 at 3:25 PM

    ko paling anjing dalam malaysia.. bodoh sial

    ReplyDelete
  56. dasar penjilat bin pengampu punya TERORIST..

    ReplyDelete
  57. terrorist said...
    February 8, 2013 at 3:25 PM

    Apa yang Anwar dapat dengan demonstrasi...berbanding dengan Tun yang menyokong penguasaan Kilang Arak, PETRON, 2 billion menyelamat perkapalan Mirzan, Penghinaan terhadap Islam, Pengkhinatan kpd Negara Projek IC...inikalilah...UNDI PAKATAN PAS PKR DAP...

    ReplyDelete
  58. Terrorist.. Yang menjadi huru hara ialah puaka puaka umno dan bee end... segala nanah busuk tembelang akan meletop dan didedahkan olih media2 letronik tanpa ada tapisan ...

    ReplyDelete
  59. Terrorist(anjing jadian)...kalau UMNO/BN tumbang...boleh berlaku huru hara ker? biasanya puak2 yg kalah jer yg selalu hilang pertimbangan. mcm depa dah rancang jer. masa kalah pun PR tak buat huru hara, tak kan dah menang pulak nak buat huru hara? dasar otak kecut mcm mahathir gak. bilalah agaknya otak pecacai2 ni nak berkembang....

    ReplyDelete
  60. Terrorist...fakta aku tak berubah - Mahathir sangat takut UMNO hilang kuasa dan Anwar jadi PM, takut memberi kesan kepada perniagaan anak-anaknya atau dia bermimpi menjadi penghuni penjara Sungai Buloh malam tadi. Jadi dia melontarkan mimpi buruknya dengan menuduh Anwar akan buat demonstrasi untuk jadi PM

    ReplyDelete
  61. Ketahui lah..UMNO lah yg akan berarak untuk menggulingkan kerajaan apabila kalah dalam PRU13...Pakatan Rakyat tidak akan berbuat demikian kerana PR dah biasa tewas dalam Pilihanraya. Sedangkan UMNO(BN) dah 12 kali Pilihanraya tidak pernah tewas, walaupun hampir tewas dalam PRU12..Sejak hampir tewas pada PRU12 yg lalu, bermacam2 FITNAH yg UMNO lakukan utk mengembalikan kuasa mereka dan bermacam2 demontrasi jalanan yg telah mereka buat sedangkan mereka tidak pernahpun berbuat demikian sebelum itu..JADI UMNO LAH YG AKAN BERARAK UTK MENGGULINGKAN KERAJAAN PR SELEPAS PRU13.. ./././..

    ReplyDelete
  62. Jom kenali Pecacai angkat najis LEMBU...TERRORIST,HEADHUNTER,MANTRA,SANIH..Tukang komen UMGOK BODOH PIANG.

    ReplyDelete
  63. Hidup PKR, INI KALI LAH...........

    ReplyDelete
  64. Kasi mampus barua-barua umno Dan BN yg sombong lagi la menjahanamkan Negara sekiranya di beri mandat rakyat sabah khusus nya, angap la kata-kata parti PR itu bohong semuanya ttapi ada benarnya, dari kita rakyat sabah mendengar dari pemimpin BN yg selalu berkata-kata benar lagi banyak Pembohongnya nombra satu Di Dunia ini,, LAWAN TETAP LAWAN,,,,,,, INI KALI LAAAAAAAAA,,, KAMU UMNO ,,,,,,

    ReplyDelete
  65. Kunjungan Hamas menaikkan kemarahan sesetengah pihak apabila tidak lama sebelum itu, Kesatuan Eropah telah melakukan perkara yang sama. Ini menandakan pengiktirafan kuasa asing akan kemungkinan besar Anwar dan parti Pakatan Rakyat untuk memenangi pilihanraya umum ke-13 yang dijangka akan diadakan pada bulan Mac dan seterusnya menubuhkan kerajaan persekutuan.

    Duta EU Luc Vandebon telah menegaskan bahawa EU tidak mempunyai masalah untuk bekerjasama dengan Anwar dan akan mengiktiraf PR sebagai kerajaan baru asalkan ia telah dipilih secara demokrasi oleh rakyat Malaysia.

    Ia juga ketara apabila delegasi telah memilih untuk mengunjungi ibu pejabat Anwar yang tidak seberapa dahulu, dan bukan membuat kunjungan balas ke atas Najib yang baru melakukan kunjungan ke atas Semenanjung Gaza untuk bertemu perdana menteri Palestin, Ismail Haniyeh.

    ReplyDelete
  66. KUALA NERUS - 200 bendera PAS yang dipasang oleh para petugas disepanjang jalan menuju ke tapak Himpunan Kebangkitan Rakyat -PAS Ganti Umno Kali Ke-7 (PGU7.0) telah dicabut dan dibuang merata-rata termasuk dihumban ke dalam anak sungai berhampiran.

    ReplyDelete
  67. PRU semakin hari semakin hampir, Pakatan Rakyat mulalah keluarkan cek-cek kepada rakyat, buat sementara waktu ini tidak kira sama ada cek-cek itu nanti cek tendang ataupun bukan, sebaliknya cek itu semakin hari semakin besar angkanya.

    ReplyDelete
  68. Sebelum ini berjanji mahu mansuhkan bayaran Tol Plus, beri wang kebajikan sebanyak 1000 ringgit, turunkan harga minyak petrol dan sebagainya, sekarang pula mahu hapuskan wang pinjaman pengajian tinggi PTPTN, menunjukkan sebuah kerajaan alternatif yang sungguh bermurah hati, sungguh menggembirakan semua orang.

    ReplyDelete
  69. Pakatan Rakyat keluarkan cek yang begitu melambung tinggi nilainya, berapa banyak kah duit yang akan dibelanjakan? Dari mana datangnya duit-duit itu pula?

    ReplyDelete
  70. Sebelum ini cek Buku Jingga Pakatan Rakyat, secara kasarnya dalam bajet mereka mereka akan belanjakan 250 billion ringgit setahun, ia bermakna sama dengan pendapatan setahun negara, ia boleh menyebabkan dalam masa 2 tahun sahaja negara boleh diisytiharkan muflis.

    ReplyDelete
  71. Hari ini Pakatan Rakyat mahu mansuhkan wang pinjaman PTPTN sebanyak 43 billion ringgit itu, kami mahu bertanya adakah jika kerajaan BN jatuh dan kerajaan Pakatan Rakyat memerintah, negara kita akan punyai wang yang banyak sehingga tidak putus-putus boleh digunakan itu, akan dibazirkan semua oleh kerajaan Pakatan Rakyat yang memerintah itu nanti?

    ReplyDelete
  72. Pakatan Rakyat sering keluarkan cek-cek kosong, itu semuanya tidak membawa sebarang makna.

    ReplyDelete
  73. Kerana tiada orang yang begitu bodoh untuk mempercayainya, jika benar Pakatan Rakyat mahu kotakan janji-janji cek mereka itu, jaraknya amat jauh antara realistiknya dan logik akalnya.

    ReplyDelete
  74. Mungkin mereka sangat ghairah keluarkan cek-cek janji mereka, jika kita duduk dan fikir baik-baik “dari mana untuk mendapatkan duit-duit” itu, bermakna kita akan rasa curiga kemampuan Pakatan Rakyat untuk kotakan janji-janji mereka itu.

    ReplyDelete
  75. jika tidak beri Pakatan Rakyat mencubanya, mana awak tahu Pakatan Rakyat tidak mampu?

    ReplyDelete
  76. Jika mahu beri Pakatan Rakyat mencubanya, ia memang bukan satu halangan, tetapi bukan untuk Pakatan Rakyat mencuba memerintah kerajaan negara ini.

    ReplyDelete
  77. Sebelum ini, kita telah beri Paktan Rakyat jadi menteri kewangan, melakar sebuah bajet kewangan alternatif negara, segala cek kosong dalam Buku Jingga, semuanya dijadikan dan dibentuk di dalam bajet kewangan tersebut, dan telah menunjukkan dari mana hasil yang diperolehi oleh negara, adakah ia dapat imbangi cek-cek yang telah dikeluarkan itu.

    ReplyDelete
  78. Bagi Pakatan Rakyat jika mahu laksanakan perkara itu, sepatutnya tiada sebarang halangan.

    ReplyDelete
  79. Kerana pempimpin tertinggi Pakatan Rakyat pernah menjadi menteri kewangan Malaysia selama 7 tahun, dan pakar hebat ekonomi Pakatan Rakyat Tony Pua Kiam Wee berada di sisi beliau, bajet kewangan sekecil ini sudah tentu tidak dapat menyusahkan Pakatan Rakyat.

    ReplyDelete
  80. Tetapi bagi rakyat pula, mendengar ahli-ahli politik bercakap sesedap mulut buka cek-cek kosong ini, kenapa tidak duduk bersama tunjukkan dan bentangkan bajet-bajet projek dan rancangan itu, bukankah ia lebih praktikal dan nyata.

    ReplyDelete
  81. Memang bgini la cara BN jikalau nafas di ujung-ujung nyawa,kerajaan barisan national juga la yg telah menghalalkan semua cara yg d gunakan di malaysia ini termasuk ibu segala kejahatan iaitu rasuah,apa yg menteri-menteri dari umno dan bn katakan ternyata adalah semuanya Auta semata-matanya melainkan hanya utk kroni-kroni,sanak-saudara,sahabat yg pandai mengampu dan khusus utk ahli-ahli umno yg berdaftar saja dpt di beri peluang,yg dpt di istilahkan,seiapa yg mahu kaya dan bersenang lenang di malaysia ini join umno jadikan diri anda sebagai anjing kepada BN,, rakyat malaysia telah lupa suatu masa dulu bn telah tumbang sekali dgn DAP wlu 1 hari sebelum 13 mei yg di cetuskan oleh puak-puak umno itu sendiri yg tidaka dapat menerima kenyataan tenteng kekalahan yg di alami oleh BN. dan rahsia fail ini masih di simpan di great britan sampai sekarang,,begitu juga kisah nya kemalangan kapal terbang tun fuad steven pada tahun 06-06-1976 juga di rahsiakan di UK. Kerajaan BN menggunakan keadah pro yahudi dan komunis semenjak zaman tengku abdul rahman,, bohong la kalau negara malaysia ini dpt mengamalkan demokrasi yg telus lagi bersih,,jika benar mengapa kerajaan boleh masuk campur di dalam seluruh urustadbir penjawat awam,media,sukan,seluruh yg ada di bumi malaysia ini tidak ada 1 pun yg terlepas dari kebebasan ,,pada pandangan saya semua pemimpin yg ada sekarang ini patut di ganti dan di bersihkan dari segala-gala amalan yg tak sepatut di ulang-ulang terlalu banyak dan suka sangat mengamal kan ibu segala-gala rasuah,,ini kan yg di katankan pemimpin yg dapat membela rakyat, BN jangan suka sangat mengungkit-ungkit barang yg suda di beri kepada rakyat itu tandanya kurang ajar,,sepatunya rakyat la yg perlu mengungkit-ungkit barang yg telah di curi oleh umno dan bn,,di sebabkan wajah-wajah pemimpin dari BN dan UMNO muka tembok dan tidak kenal malu maka mereka sanggup mengenepi kan hak-hak rakyat yg sepatutnya di bagi...rakyat yg biasa amat susah utk berjumpa dgn pemimpin dari BN dan anjing-anjing umno ini,,jikalau bertemu pun pemimpin dari bn dan umno ni pun akan menunjukansifat-sifat sombong dab bongkak dgn kemewahan mereka,,adai dari kalangan mereka terlalu kurang ajar dan biadap sama sekali ,,jenis pemimpin apakah ini? Ini kali laaaaaaa,,,,,

    ReplyDelete
  82. Ingat bumi malaysia ini diaorg punya bapak punyaka.?agak-agak la kamu penyanyak umno

    ReplyDelete
  83. Jom tolak Pecacai angkat najis LEMBU...TERRORIST,HEADHUNTER,MANTRA,SANIH..Tukang komen UMGOK BODOH ..perosak bangsa..

    ReplyDelete
  84. Support for Barisan Nasional from among the younger generation has increased.

    ReplyDelete
  85. Youth and Sports Minister Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek said he found youths to be very receptive and responsive to BN.

    ReplyDelete

  86. He attributed this to Prime Minister Datuk Seri Najib Razak's own approach and new policy on the transformation.

    ReplyDelete
  87. "Najib is very IT savvy, very cool in his approach, in tandem with what youths want," he said after a session with several Penang traders.

    ReplyDelete

  88. Ahmad Shabery said the opposition, which did not present a united front, had failed to come up with really good programmes for the young people.

    ReplyDelete
  89. "As for the Federal Government, the rebates, 1Malaysia People's Aid (BR1M) for young people and the 1Malaysia Book Voucher (BB1M), among others, are just a small part of the bigger transformation programme."

    ReplyDelete

  90. Ahmad Shabery went on to say that previously, young people were not happy with many things, such as their livelihood and problems faced while working in the big cities.

    ReplyDelete
  91. He said youths also did not like the old setups, such as the Internal Security Act (ISA), the Universities and University Colleges Act and the Police Act.

    ReplyDelete

  92. "They felt these were going to be maintained, and did not realise that things had changed.

    ReplyDelete

  93. He further cited another instance when the Federal Government used to ignore blogs and the social media, but that has now changed, and the prime minister himself was also active on Facebook and Twitter.

    ReplyDelete

  94. Earlier, more than 20 traders from Padang Kota Lama, Batu Feringghi and Teluk Bahang aired their grouses to Ahmad Shabery, claiming that their livelihood had been affected as the state government had refused to allow them to operate from their premises.

    ReplyDelete

  95. "These are genuine cases and, for the time being, we are compiling the complaints.

    ReplyDelete
  96. "I am willing to meet as people troubled by the actions of the state government, which have been high-handed and displayed a lack of tolerance.

    ReplyDelete
  97. "This is just a small state. If they (Pakatan Rakyat) rule the country, I do not know what will happen."

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.